• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Brzdové kotouče, destičky BN MY 2016

Ahoj všem,
dnes se mi podařila super věc.Vyměňoval jsem brzdovou kapalinu svépomocí, což se povedlo úplně v pohodě.
Pak mě napadlo vyměnit i tu trochu kapaliny ve spojkovém válci (vzhledem ke vzdálenosti spojkového válce od nádobky brzdové kapaliny)
Je tam na něm nahoře takový plastový poklůpek, na konci vyústění jako u odvzdušňovacího šroubu.Nasadil jsem hadičku, lehce otočil, luplo v tom a začala vytékat kapalina.Tak jsem párkrát našlapal a otočil s tím zpět v domnění, že se to tím zavře, ale ejhle, ono to nejde.
Kapalina vytéká stále, zřejmě jsem něco strhnul, nechtíc, nebo odlomil.Čepička stále drží, nasadil jsem tam hadičku a na konci ucpal šroubkem,zatím to drží a i spojka funguje, i když na ní šlapu velmi pomalu.

Nemáte někdo zkušenost, co s tím je a co jsem tam provedl?Nenašel jsem nikde schéma, abych se mohl podívat, jak to tam vypadá (tedy pořádně jsem ještě nehledal :) )
V Mazdě mi řekli rovnou, že jim to nabízí celý spojkový válec za cca 2100,-...v Autokelly mi řekli, že na japonce nic nemají..
Fakt to musím vyměnit celé, nebo je nějaké jiné řešení?
Omlouvám se za rozsáhlý příspěvek..a děkuji předem za jakýkoliv nápad či radu.

Apropo, mám Mazdu 3 BM, HB, benzin, 2.0, 88 kW, r.v. 2015..že jsem se na tu spojku nevykašlal, když fungovala, ach jo..
 
Poslední úprava moderátorem:
Výměna viz. návod...
 

Přílohy

  • CLUTCH FLUID REPLACEMENT-AIR BLEEDING.pdf
    78,3 KB · Zobrazení: 60
Děkuji ti mnohokrát, tak se ale píše o výměně brzdovky, nebo kapaliny, ale o tom, jak vyměnit nebo opravit ten plastový nesmysl, jsem tam nic nenašel..omlouvám se..nebo jsem špatně koukal?:)

Otevřel jsem ten plastový odvzdušňovák a zase zavřel, ale stále z toho teče kapalina a dál zavřít už to nejde.Nebo to mám nějak stlačit a zavřít?Protože otevření šlo o cca necelé 1/2 otáčky doleva, při pohledu shora.pak jsem to zkusil zavřít, tedy vrátit do původní polohy a stále z toho vytéká kapalina..
 
Poslední úprava:
Tak mi to nedalo a šel jsem znovu k autu, zkusil to otočit dle obrázku...a vypadá to, že se to zavřelo, klepu na vše, co nehoří..

Díky moc..:)
 
Zdravim, planujem komplet vymenu brzd na mojej 3ke BN. Od vcera cekujem vsetkych predajcov autodielov s tym ze hladam dosticky na zadnu napravu,ktore by sedeli s verziou BN (elektr. rucna brzda). Velmi rad by som sa vyhol znacke trw pokial mozno. Zatial to vyzera tak ze druhovyroba dielov pre BN verziu sa rozbieha az tento rok - 2020. Okrem trw som nasiel este dosticky zn. Herth+buss+jakoparts, ktore by podla OE cisla sediet mali. Mate s tym niekto skusenost, kto ich dal na auto? Pripadne ine dosticky, ktore by sedeli ale prehliadol som.... Dikes ;)
 
A proč se chcete vyhnout značce TRW?Já mám s TRW jen ty nejlepší zkušenosti,stejné jako s ATE.
 
Neviem ci aj BM verzia, ale vacsina BN po fl mala problem uz po par tis. km ze platnicky robili do kotuca ryhy, brzdy piskali a po chvili boli hrdzave. Presne ako moj pripad. Neviem ci na tomto fore sa o tom nepisalo ale na inom je toho plno.
 
Ahoj. Tak originál desky maj akustický plíšek - jak se sjedou, začne to neuvěřitelně skřípat. Tak už mám objednáno a budu to měnit - abych zatím mohl jedzit, tak jsem plíšek urval a musím potvrdit - pístek jde krásně zatlačit.

Co mi ale vrtá hlavou - jak to že je zadek sjetý taky rychle - 60 000km. Předek je ještě v pořádku cca 4mm. Nemůže být špatný regulátor brzd. účinku nebo třmeny?
 
Někdy tak bývá více sjetý zadek, když půjčíš auto manželce a ona si kolikrát po 15-ti km jízdy vzpomene, že by mohla odbrzdit ruční brzdu. :) Někdy ji to trkne až přijede do místa cíle, chce dát ručku, ale ejhle ona již je jaksi zatažená. Takže odbrzdí zabrzdí a je zase "nabito" na další skvělou jízdu se zataženou ručkou. :grinning:
 
Já mám na své po najetí najetí 45k km 6mm na zadních a 5mm na předních deskách, samozřejmě vše zatím origo původní.
 
Tak dorazily desky a kotouče a nevím - desky nemají na koncích ty pružinky co jsou na originálech - bude to pasovat?

38EDDB7D-F5B5-4061-A7F8-D5938A722C33.jpeg
 
Tak moje blbost - pro el. brzdu je nutné objednat BAY02643ZA a ne to co vyskočí nejčastěji. Naštěstí mě to vymění.
 
Tak moje blbost - pro el. brzdu je nutné objednat BAY02643ZA a ne to co vyskočí nejčastěji. Naštěstí mě to vymění.
Vyzera to tak, ze tiez si kupil na BM miesto BN :) mas stastie, ze mozes vymenit ja som nemal za co tak mi ostali v skrini :)

Odoslané z SM-A520F pomocou Tapatalku
 
Tak jsem vše vyměnil, auto jezdí, brzdí dobře, jen mě zaráží jedna věc - po zaparkování jsem zadní kola výrazně teplejší od kotoučů než přední :-( Přitom auto nějak zvlášť nepřibržďuje.
 
Včera jsem to byl projet - snažil jsem se kousek jet (tak pul km) bez brždění a po zastavení byly zadní kotouče teplejší, ale nijak extra vařící nebyly (přední taky nebyly studené). Asi ten zadek trošku tře - jen nepatrně deska jezdí po kotouči a tím se to zahřívá. Při vyměně jsem všechno brousil drátovým kartáčem na akučce, pružinky namazal brembo mazadlem na brzdy. Pístek byl plný tuku a šel hezky zatlačit, čepy taktéž plné maziva a volně chodily....

Zkusil jsem pak ostřejší brždění a to už se rozpálily pěkně - ale to už topily aji předky. Vždy po zastavení nic nepřibržďovalo - auto odtlačím nohou vystrčenou za dveří.

Při běžné jízdě po 40 km jsou kotouče horké - je to cítít na alu diskách - tak cca 45-50 stupňů (přední tak 40). Mám řešit nebo čekat že si to sedne?
 
Když mi na staré 323F BA trošičku přibržďovaly vzadu pakny tak po cca 18KM už to začalo pískat a brzdoy rozžhavený jak blázen, a to jen trošku škrtalo. Tak jestli je to jen teplý tak bych to neřešil a pčkal až to sedne.
 
Dnes test po 10 km do práce, kotouče zahřáte tak 80-90 stupňů. Přední studené. Takže asi to zlehounka dře - tak uvidíme - budu sledovat a doufat že se rozchodí. Auto jinak brzdí fantasticky.
 
Back
Top