• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Brzdové kotouče, destičky BN MY 2016

Postup od Max6.
1. Zapalování dej do polohy ON (tzn. 2x stiskni tlačítko Start) ale nestartuj motor (tzn. bez sešláplé brzdy nebo spojky) 2. Sešlápni brzdový pedál a tlačítkem povol ruční brzdu (uslyšíš jak pracuje motůrek na třmenu a zhasne kontrolka EPB-electronic parking brake) 3. Sundej nohu z brzdového pedálu a teď v jeden okamžik sešlápni naplno plynový pedál a jednou rukou zmáčkni dolů (jako když chceš povolit) tlačítko ruční brzdy a jak pedál tak tlačítko takhle drž. 4. Druhou rukou teď 3x plynule za sebou zmáčkni tlačítko Start. Teď by jsi měl slyšet znovuzabzučení motůrků na zadních třmenech a zároveň se ti rozsvítí žluťě kontrolka EPB což znamená že jsi uspěl a jsi v servisním módu. Teď normálně můžeš dělat na brzdách co chceš, jen si pamatuj že NESMÍŠ TOČIT SE ZADNÍMA PÍSTKAMA JAKO U KLASICKÝCH TŘMENŮ, ALE MUSÍŠ JE JEN ROVNĚ ZAMÁČKNOUT!! Klidně teď můžeš vypnout zapalování ať si nevybíjíš baterku. Až na brzdách doděláš,tak servisní režim se ukončuje úplně stejně jako jsi se do něj dostal, jen v bodě 3. to tlačítko ruční brzdy budeš mačkat/vytahovat nahoru.
 
Přesně ten samý problém. A dokonce stejný rok,kilometry a nájezd. Ale zadní kotouče jsou ok. Jen destičky na výměnu. Nicméně, vyměním i kotouče když už se v tom budu vrtat.
 
Právě ale ja je mam i celkem orezle takze to vypada škaredě. A jaké kupuješ? Váham mezi Zimmermanam a TRW.
 
Též je mám orezlé. Objednal jsme komplet Ate. Nicméně jsem dost váhal nad Textar. Nakonec skrze lépe ošetřenou povrchovou úpravu Ate.
 
Přátelé. Fakt nelzu ale za dva roky vypadají po očistě mé kotouče ATE takto. 77dac66e165056b1ccac0ca42e92c048.jpg5e284e949a7feaabb69ed4b5b9199f72.jpg

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ahoj mohu se zeptat, kde jste ty desky a kotouce kupovali? Mysleno ate na zadni napravu s el ruckou.
Diky
 
Já teď dělal komplet brzdy. Dal jsem vše od Ate a auto mi začalo po výměně opět dost vibrovat. Vibrace ale nejsou cítit ve volantu,ale jakoby v podlaze. Začínají se projevovat kolem 120-140 km/h. Před výměnou byly též,ale mírné. Mohou vibrace od podvozku způsobovat brzdy? Já tak pořád nějak žil v domnění, že za vibrace můžou zle vyvážená kola,která žádný navštívený servis nedokáže řádně vyvážit...
 
Mezi náboj a kotouč jsi dával mazivo? Pokud ano, nemuselo být všude ve stejné vrstvě a kotouč není rovně (pak už není rovně ani disk). To platí i u dosedacího místa kotouče, kde se opírá disk = nemazat ale řádně očistit.
 
V srpnu jsem taky nechával vyvažovat kola a bavil jsem se s mechanikem i o tomhle. Prý to možné je a stává se to, většinou to udělá nečistota na dosedací ploše náboje.
 
Žádné mazivo mezi náboj a kotouč jsem nedával. Vše řádně očištěno! Když zvednu jakékoliv kolo do vzduchu a otáčím s ním, jde lehce a nikde nedrhne. Opravdu to nechápu. Říkám, divné je,že vibrace jdou od podlahy. Jsou cítit v nohách ,sedačce. Ve volantu ani tak moc ne.
Jediné co mě napadá a jestli je to vůbec možné,špatná geometrie? Abych se přiznal,auto vlastním od novoty cca 5 let a ještě jsem ji nedělal. Nějak jsem neměl důvod, protože při jízdě auto nikam natáhne, volant rovně a pneu rovnoměrně sjeté.
Mohl bych vyzkoušet nahodit zimní sadu kol, ale obávám se ,že to bude to samé.
 
Žádné mazivo mezi náboj a kotouč jsem nedával. Vše řádně očištěno! Když zvednu jakékoliv kolo do vzduchu a otáčím s ním, jde lehce a nikde nedrhne. Opravdu to nechápu. Říkám, divné je,že vibrace jdou od podlahy. Jsou cítit v nohách ,sedačce. Ve volantu ani tak moc ne.
Jediné co mě napadá a jestli je to vůbec možné,špatná geometrie? Abych se přiznal,auto vlastním od novoty cca 5 let a ještě jsem ji nedělal. Nějak jsem neměl důvod, protože při jízdě auto nikam natáhne, volant rovně a pneu rovnoměrně sjeté.
Mohl bych vyzkoušet nahodit zimní sadu kol, ale obávám se ,že to bude to samé.

Já bohužel řeším to samé. Začátkem léta po přehození na nové pneu (Continental, nové, ale z druhé ruky) hrozné vibrace. Už při nazouvání mi mechanik říkal, že se mu to nelíbí, že nešly moc vyvážit, že na dvě pneu musel dát 90gr. závaží, na druhé dvě snad 50gr. No každopádně vibrace hrozné, jak říkáš, do podlahy a do sedačky, volant byl OK, protože lepší, resp. s míň závažím jsme dali dopředu. Diskama to být nemůže, se starýma pneu bez vibrací. Takže proběhlo převážení, ale bez úspěchu. Dokonce jsem taky chvíli jezdil se záměrně podhuštěnýma i přehuštěnýma pneu, aby si sedly, ale nesedly, furt tam vibrace cítím, sice menší, ale cítím. Taky jsem kola dával na dynamické vyvážení s přítlakem, ale nebyl jsem u toho, tak nevím. Prý jsou v normě. Ale bylo to bez papíru, takže k tomu nic nemám a upřímně se mi to nezdá a nevěřím tomu. Geo jsem dělal při posledním servisu a byla dobrá - ta na to vliv nemá.

Takže tak no :confused:
 
Theodorek, ty máš určitě zle vyvážená kola,nebo pneu mají vadu. Protože 90 gramů je strašně moc dle mě. A pokud jsi byl na vyvážení s přítlakem,měli by tím pádem pneu pootočit vůči ráfku a ne tvrdit, že jsou v normě.
 
Theodorek, ty máš určitě zle vyvážená kola,nebo pneu mají vadu. Protože 90 gramů je strašně moc dle mě. A pokud jsi byl na vyvážení s přítlakem,měli by tím pádem pneu pootočit vůči ráfku a ne tvrdit, že jsou v normě.
Jo jo, taky si myslím. Právě proto píšu, že tomu, že je to v normě moc nevěřím. Ale teď už to dojedu a přes zimu to poreším. Doufám, že úspěšně 😉
 
No pokiaľ vibruje auto a volant nie, tak logicky to sú zadné kolesá. To sa do volantu asi ťažko prenesie, ale v podlahe to cítiť.
 
Back
Top