• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Brzdové kotouče, destičky BN MY 2016

Já jsem si udělal komplet auto TRW a bomba. Doporučuji.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Po delším čase užívání brzd TRW musím přispět. Po 3t km začali brzdy lehce kopat do pedálu při prudčím brždění a současně začala vibrace vozu od 110km do 200km a bylo to cítit i v sedadle (při lehkém dobrždování a jízdě do 100km v hodině naprosto bez vibrací). Několikrát převáženo v různých servisech (teď stejně zkusím Hunter s přítlakem, ten je prý nejlepší a umí simulovat silnici, takže věřím že drobný nedostatek ve vyvážení tady odhalí)...no a vibrace stále stejné po vyvážení, akorát se měnilo spektrum vnímání v různých rychlostech(v jednu chvíli dokonce vibrovalo auto při prudké akceleraci). Náboje i kotouče měřeny na třech pozicích a házivost max 0,02s/mm, takže nový stav a vůle v kolech nezjištěna žádná (auto má najeto cca 25t km a díly jsou jako nové). Po aktuální další výměně předních brzd za ATE a naprosto důkladném mazaní/číštění/rozebírání se 90%vibrací ztratilo a zůstavá pouze velmi jemná do volantu při 125-135km, takže to přisuzuji dovyvážení na Hunteru, kam se chystám a navíc radějí vyměním ještě ty zadní.
Ramena/polosy/tlumiče jsem ošetřil přípravkem na podvozky a následně nastříkal voskem Dinitrol, který mi tu zůstal z dutin. Zjevně nějaká chyba na kotouči (asi je ještě přeměřím ačkoli je již nepoužiji). Brzdy tedy mohou rozvibrovat volant i sedák při jízdě bez brždění. Mnoho lidí to vyvracelo, ale mě se to potvrdilo. Uvidím, jak se to bude vyvyjet dále. Zkusím je kvalitně zajet a náboje jsou ok, takže by je nemělo nic zkřivit (respektivě, nevím čím jiným).
Mimochodem kupoval někdo na ty zadky s el. brzdou jiné desky než TRW? Skoro nic není k sehnání vyjma ještě Delphi.

20210226_132828_resized.jpg 20210227_110729_resized.jpg 20210227_110806_resized.jpg 20210227_114640_resized.jpg 20210227_115451_resized.jpg
 
pouzivat ATE, kazde dva roky ocistit vodiace pliesky a namazat, namazat aj vodiace capy pre dany typ brzdy je to nutnost, origo je TRW china :D po prvej zime brzdy isli dole a natreta dvojzlozka cervena :D . Pre BM material je iny typ ako zadny, preto lepsie cisti a nehrdzavie
 
Po delším čase užívání brzd TRW musím přispět. Po 3t km začali brzdy lehce kopat do pedálu při prudčím brždění a současně začala vibrace vozu od 110km do 200km a bylo to cítit i v sedadle (při lehkém dobrždování a jízdě do 100km v hodině naprosto bez vibrací). Několikrát převáženo v různých servisech (teď stejně zkusím Hunter s přítlakem, ten je prý nejlepší a umí simulovat silnici, takže věřím že drobný nedostatek ve vyvážení tady odhalí)...no a vibrace stále stejné po vyvážení, akorát se měnilo spektrum vnímání v různých rychlostech(v jednu chvíli dokonce vibrovalo auto při prudké akceleraci). Náboje i kotouče měřeny na třech pozicích a házivost max 0,02s/mm, takže nový stav a vůle v kolech nezjištěna žádná (auto má najeto cca 25t km a díly jsou jako nové). Po aktuální další výměně předních brzd za ATE a naprosto důkladném mazaní/číštění/rozebírání se 90%vibrací ztratilo a zůstavá pouze velmi jemná do volantu při 125-135km, takže to přisuzuji dovyvážení na Hunteru, kam se chystám a navíc radějí vyměním ještě ty zadní.
Ramena/polosy/tlumiče jsem ošetřil přípravkem na podvozky a následně nastříkal voskem Dinitrol, který mi tu zůstal z dutin. Zjevně nějaká chyba na kotouči (asi je ještě přeměřím ačkoli je již nepoužiji). Brzdy tedy mohou rozvibrovat volant i sedák při jízdě bez brždění. Mnoho lidí to vyvracelo, ale mě se to potvrdilo. Uvidím, jak se to bude vyvyjet dále. Zkusím je kvalitně zajet a náboje jsou ok, takže by je nemělo nic zkřivit (respektivě, nevím čím jiným).
Mimochodem kupoval někdo na ty zadky s el. brzdou jiné desky než TRW? Skoro nic není k sehnání vyjma ještě Delphi.

Zobrazit přílohu 33204 Zobrazit přílohu 33205 Zobrazit přílohu 33206 Zobrazit přílohu 33207 Zobrazit přílohu 33208
dobra praca
 
Tak přidám jednu zajímavost. TRW brzdy koupený v autocardo a montovany na auto 28.rijna takže na autě byli pouze 6 měsíců a provoz výhradně v Praze. Dle mého názoru je to nějaký shit protože takhle hnusný kotouče za tak krátkou dobu a navíc zmizela většina vibrací při jízdě.. Max6 bude vědět. brzdy se mu už tehdy nezdali.
88d21e3674dab1aa87fb115650797f19.jpge5b078c769b87256f4ac4c757c3caff1.jpgd7179835e4653a46c1be12d376e2a22c.jpge306171eaa240fd886e7b07ae41acf09.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Tak ty jsou hodně šitózní. TRW od InterCars Zlín na CX-5 na předku vypadají proti tomu úplně normálně.
 
zadne maju iny material a predne iny predne nestihne sa vytvorit dostatocny funkcny film a odchadza ku korozii ale aj material kotuca bude biedny ked za pol roka takto vyzera.
 
zadne maju iny material a predne iny predne nestihne sa vytvorit dostatocny funkcny film a odchadza ku korozii ale aj material kotuca bude biedny ked za pol roka takto vyzera.
Jsou v reklamaci u výrobce tak uvidíme jak se k tomu postaví...

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Čau tak jak to jezdí s novými brzd. kotoučemi?
Moje auto ma podobny priznaky při brzdění cuká a klepe do volantu a desticky jsou celkem nove od minulého majitele koupene loni na podzim a premyslim jestli to mám dojet a nebo vyměnit za ty ate?

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
 
Zatím výborný pocit. Brzdy brzdí a vibrace se zatím nekonají. Už mají najeto necelých 1t km a překvapuje mě jejich zpracování. I po vydaném dešti mají okolní auta klasickou lišku na brzdné ploše a tady vůbec. Jsou stříbrné jak po aktuálním brzdění.. Netuším čím je toho dosaženo ale snad to tak vydrží. Nic nepiska. Takže za mě určitě dobrá koupě ate v mlparts. Stále čekám na vyjádření reklamace TRW.
Za mě nečekej a výměn komplet. Brzdy jsou základ a navíc ti vibrace mohou odepsat více dílů které trpí. Chce to důkladně očistit při montáži a opatrně zajizdet 300km.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Loni jsem měnil předek na GH. Měl jsem tam destičky i kotouče od té doby, co jsem koupil auto z bazaru. Od té doby jsem na tom najel 80.000 Km :) Asi málo brzdím. Kotouče byly orezlé a tak jsem to s destičkama vyměnil a současně promazal čepy.

No docela nechápu, jak jsem mohl procházet technickýma. Vždy mě upozornili, že mám orezlé kotouče, ale účinek brzd byl OK. Mě se pak už OK nezdál, hlavně při sjezdu z kopce; prostě to blbě brzdilo. Po delším brzdění to vibrovalo a brzdilo hůř a hůř. Ale, když jsem s tím počítal, tak jsem se s tím sžil.
No a překvapení bylo, že ze 4 čepů na předku, se hejbal jenom jeden :) :) Destičky brzdily jenom z jedné strany a nakřivo!!! Takže jedna sjetá na plech a druhá s ještě tak půlkou materiálu. :)

Po přečtení diskuzí a dojmologie ohledně brzd, jsem vybral kotouče BOSCH s nějakou povrchovou úpravou a i destičky BOSCH. Po zajetí jsem nechápal, že jsem se s autem před výměnou někde nevyboural. Brzdím dodnes jedna báseň.

Kola mám po 14 dnech ježdění špinavá od prachu z destiček, ale nedokážu posoudit, jestli to je hodně nebo málo. A laborovat s jiným typem, jenom kvůli snížené prašnosti nehodlám. Jsme rád, že to perfektně brzdí. Na zadku jsem měnil destičky dřív a jsou tam BREMBO. Kola jsou špinavá stejně jako na předku.

Takže za mě BOSCH.
 
Já mám na své najeto 60tkm, kotouče původní, brzdí pořád dobře, bez vibrací, tloušťka 23,1, kolik by mělo být minumum?
Přemýšlím o výměně za ATE. Jinak ty originál jsou rezavý jak liška ihned po umytí auta a prach na předních kolech neskutečnej.
 
Tak to závidim já teď objednal ate tak uvidim. Předešlá majitelka (servis) vymnenil asi míň kvalitní kotouče a i když maji 24.5 (max je 25 a min 23 tloušťka) jsou od nich rázy když brzdim a to jsou 3/4 roku starý.

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk
 
Tak to závidim já teď objednal ate tak uvidim. Předešlá majitelka (servis) vymnenil asi míň kvalitní kotouče a i když maji 24.5 (max je 25 a min 23 tloušťka) jsou od nich rázy když brzdim a to jsou 3/4 roku starý.

Odesláno z mého SM-A520F pomocí Tapatalk

Já to kupoval taky po ženské, asi moc nebrzdila:))) To jsem si myslel, že je min. 23mm, tak to už je skoro na čase:) Ale třeba co jsem hledal zadní, tak tam výrobci uvádí různou tloušťku....nový 9mm a min 7mm a někdy i 8mm.
 
Já jsem dal kotouče i destičky Brembo a spokojenost.
 
Poslední úprava moderátorem:
Tak jsem se dostal na výměnu kotoučů a destiček ate docela jsem se z hrozil co tam bylo do teď od bývalé majitelky další ňáký levný servis ? z vnější strany OK ale ze vnitřní katastrofa

20210509_171353.jpg 20210510_203422.jpg 20210509_171346.jpg
 
Ještě bych upřesnil že šlo podle prodávající o rok staré kotouče pravda že nebyly tak sjeté.
Snad už nebudou rázy od předních kol při brzdění ?
 
Vsadím se že též TRW co u mě výše. Taky byli půl roku na autě a taková tragédie na pohled. A původní original TRW taky bída. A navíc TRW dodavatel nechce uznat reklamaci takže za mě tahle značka končí.
Aktuální brzdy ATE stále vypadají jako nové a brzdí skvělé po 3 měsících tak to vypadá dobře.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Koupil jsem komplet (4 kotouce, 2 sady desek) Textar. Budu menit na jare, zatim tam mam 4. rokem a cca 55tis km originály TRW. Nehazou, ale predni kotouce uz jsou opotrebovany a kdybych obcas nepouzil za jizdy pred parkováním EPB, tak bych mel na zadku cca 2cm obrzdeny prouzek, jinak rez. (Coz teda muze byt, a asi i bude, zanedbanou udrzbou v autorizaku. Zaruka skoncila, uz tam nemusim.)

Ale co me pobavilo na tech Textar, vsechny kotouce Made in China, zadni desky Made in India a predni desky Made in Britain. Zpracovanim deskam z GB neni co vytknout, kotouce z Ciny ujdou a zadni desky z Indie bych si predstavoval lepsi, treba bez grotu nebo bez vad na barve, ktera je stekla. Uvidim, jak se budou chovat na aute, to je dulezitejsi.
 
Back
Top