• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Chybový kód P2009

Jendoun

nový člen
6
Zdravím, nrmate někdo zkušenost s chybkou p2009 ? Myslel jsem ze je to pricpany vzduchovy filtr ale chybka se objevuje i po výměně filtru a vyčištění váhy vzduchu. Při zátahu nasava cca 180 g/s a kdyt neni uplne zaharatej tak i prez 210. Mate někdo tip co s tím?
 
P2009 Variable swirl solenoid valve control circuit low
  • PCM monitors the variable swirl solenoid valve control signal. If the PCM turns variable swirl solenoid valve off but the voltage still remains low, the PCM determines that the variable swirl solenoid valve control circuit has a malfunction.
  • The variable swirl system functions to lower emissions at cold-engine start.
  • At cold-engine start, the variable swirl system increases intake airflow speed by closing the shutter valve and narrowing the intake passage. As a result, the air-fuel mixture quality from the injector is improved. Additionally, the creation of a powerful air swirl in the combustion chamber promotes the atomization of the air-fuel mixture. Due to this, exhaust emission efficiency is improved.
l3t_varible_swirl_sytem_operation.png l3t_varible_swirl_system_structure.png l3t_varible_swirl_solenoid_valve_inspection.png l3t_intake_removal.png
Některé obrázky mají víc stránek...
 
mě to postihlo taky :) ještě bych jen pro ilustraci vložil odkaz na forum, kde to také řešil ia jsou tam i fotky jak to vypada v reálu a kde to je umístěné :) zde se jedná konkretně o naftový motor a nejdůležitější jsou tři poslední obrázky od konce :)
http://www.mazda6forums.co.uk/index.php?topic=410.0

děkuji @Petapr za vyčtení chyby a pomoc s její detekcí :)
 
Také jsem se setkal s touto chybou, stačí opravdu vyměnit ten ventil. Chybu lze buď smazat diagnostikou, a nebo se smaže sama po ujetí několik km.
 
Zdravím, mám zřejmě stejný problém.

Na cestě se mi rozsvítila kontrolka motoru. Hned jsem zajel do mazdy kde mi to napíchli a říkají, že je to ojedinělá chyba a že je to něco se škrtící klapkou asi se při jízdě přišprcla, protože už může být zanesená a že mi doporučují ji raději vyčistit.

Opět se mi rozsvítila po cukačkách po městě, tak jsem si to napíchl na svou obyč diagnostiku za 200 Kč a ukázala mi chybu P2009 po vymazání cca po dalších 30km cukačkách mi zase vyskočila chyba P2009, tak nevím jestli v mazdě měli stejnou chybu nebo ne.

Podle obrázků, které jsem našel na odkaze od "mrvevl" jsem hledal i u sebe, ale mám benzín 2.5 a verzi GH, takže to mám asi trochu jiné.
Našel jsem dvě podobné veci a podle kódu jsou obě podtlakový ventil, tak nevím který to může být. Osobně vsázím na ten první - zelený

Prosím tedy jestli někdo z vás ví, který to zrovna je a nebo jesstli to může mít spojitost s tou škrtící klapkou?

Děkuji

Jo a ještě dodám. V jak jsem to přivezl do mazdy a těď jsem se v tom šťoural, tak jsem zjistli, že byla volná hadice mezi vzduchovým filtrem a motorem.


1.JPG 2.JPG 3.JPG
 
U me to dělal špatný solenoid, který otevírá vyřící klapky v sání. Hlásilo to něco jako nedostatečné množství nasávaného vzduchu. Bylo to u modelu MPS
 
Zdravím, mám zřejmě stejný problém.

Na cestě se mi rozsvítila kontrolka motoru. Hned jsem zajel do mazdy kde mi to napíchli a říkají, že je to ojedinělá chyba a že je to něco se škrtící klapkou asi se při jízdě přišprcla, protože už může být zanesená a že mi doporučují ji raději vyčistit.

Opět se mi rozsvítila po cukačkách po městě, tak jsem si to napíchl na svou obyč diagnostiku za 200 Kč a ukázala mi chybu P2009 po vymazání cca po dalších 30km cukačkách mi zase vyskočila chyba P2009, tak nevím jestli v mazdě měli stejnou chybu nebo ne.

Podle obrázků, které jsem našel na odkaze od "mrvevl" jsem hledal i u sebe, ale mám benzín 2.5 a verzi GH, takže to mám asi trochu jiné.
Našel jsem dvě podobné veci a podle kódu jsou obě podtlakový ventil, tak nevím který to může být. Osobně vsázím na ten první - zelený

Prosím tedy jestli někdo z vás ví, který to zrovna je a nebo jesstli to může mít spojitost s tou škrtící klapkou?

Děkuji

Jo a ještě dodám. V jak jsem to přivezl do mazdy a těď jsem se v tom šťoural, tak jsem zjistli, že byla volná hadice mezi vzduchovým filtrem a motorem.


Zobrazit přílohu 5194 Zobrazit přílohu 5195 Zobrazit přílohu 5196

Ty co máš zakroužkovaný na obrázku by chybu P2009 způsobovat neměly ten v červenym kroužku nahoře je evap ventil systému odsávání palivových par a ten zelenej je VAD ventil variabilní klapky před filtrem.

Pod tim ozdobnym plastovym deklem co je na motoru jsou ještě další 2 podtlakový elmag ventily a jeden z nich je ventil ováldací VTCS což nejspíš způsobuje podle toho co jsem se dočet na nějakejch US fórech u atmosferickejch motorů chybu P2009.

VTCS je konstrukčně taková obdoba vířivejch klapek u MPS.
Osobně doporučuju ty klapky ze sání u atmosferickejch šestek úplně vykuchat. Je to jenom další pseudo eko kurvítko.
 
Tak jsem našel další dva ;) jak píše "Derl" jsou hned vedle toho plastového krytu a jsou vedle sebe.

Zkoušel jsem ještě při volnoběhu a vymazané chybě postupně odpojovat jestli některý z nich nehodí chybu P2009 - světe div se žádná chyba a žádná změna chodu motoru jen u jednoho 4M5G-9A500 jsem pocítil změnu chodu motoru - a to po odpojení snížení otáček - po znovu zapojení opětovné zvýšení otáček. Což by napovídalo pokud jde o ventil, který "víří vzduch ve válci", že by mohlo mít vliv i na otáčky (více vzduchu - více otáček?), ale proč po odpojení nehlásí chybu? Teď mám vše zapojené a při nastartování zůstala kontrolka svítit. :(

Přidávám ještě foto a prosím o radu zda jde o tento ventil.

Děkuji

4.JPG
 
U atmosferický šestky ten ventil VTCS ve skutečnosti nevytváří přímo víření ve válci např jako u MPS kde se jím přímo zaslepí polovina sacích kanálů, ale slouží ke zrychlení nasávaného vzduchu v sacích kanálech které docílí jejich přivřením v nízkých otáčkách za studeného motoru čímž se zlepšuje atomizace vstříknutého paliva do válce což má za následek nižší produkci emisí HC a CO.

Klapky jsou zavřené při sepnutém ventilu.

Sepnutý ten ventil je při splnění podmínek:
- Otáčky motoru nižší než 3750
- Teplota chladící kapaliny nižší než 63°C
- Poloha plynového pedálu je nižší než:
- pod 1500 otáček - bez zátěže
- mezi 1500-2500 otáček - 30%
- nad 2500 otáček - plný plyn

V ostatních situacích je ten ventil neaktivní a nemá pro chod motoru žádnou funkci Proto tomu říkám pseudo eko kurvítko.

Ten druhý ventil co je pod krytem na motoru je ventil ovládající VIS (variable intake system) což je klapka která přibližně při cca 4400 otáčkách mění otevřením komory v sacím potrubí resonanční délku sacích kanálů což má účel zlepšení průběhu kroutícího momentu a to je asi jediná klapka, která má v těch sacích svodech nějakou prakticky užitečnou funkci.

Od obou elektromagnetů by měly jít podtlakové hadičky k actuatorům které jsou schované v prostoru pod hlavní škrtící klapkou.
Ten, který vede blíž bloku motoru a ovládací rameno má zavedené do kanálů těsně před vstupem do hlavy by měl být ten VTCS.
 
Tak jsem na to konečně juknul.

Ten hnědý a černý se spojují a jdou do svodů sání. Druhá hadička od černého jde asi do toho bloku, ale ztrácí se mi za škrtící klapkou, takže to nemohu říct na 100% a ten hnědý vede dále "dolů", ale také se mi ztrácí bylo by třeba alespoň demontovat škrtící klapku.

Každopádně jsem hledal ještě dále a to na RUS fóru: http://mazda6.ru/m/viewtopic.php?f=108&t=73231&start=180

kde píší, že ten černý je skutečně VTCS ventil a hnědý VIS ventil.

Ještě jeden odkaz na youtube při přiškrcené hadičce do vzduchových svodů = pěkný zvuk motoru, poté co ji opět otevře = traktorový zvuk, ale u sebe jsem si toho až takto nevšiml

Díval jsem se, že ten černý se dává i do Fordů.

Ještě tedy otázka nevíte někdo kde tento ventil sehnat? A podle čeho hledat? Jestli stačí toto číslo: 4M5G-9A500?

Našel jsem na internetu toto:
http://www.aliexpress.com/item/4M5G..._6&btsid=c227d541-72d2-4fba-8221-a5c83986616e

Nebo zkusit nějaký vrakoviště? Prodávají takovéto věci?

Děkuji "Derl" i "Jendoun" moc jste mi pomohli. Doufám, že se mi to podaří dotáhnout do konce. ;)
 
Ahoj vsichni, prosim help! Dneska jsem popojizdel ve fronte na spojce a vsiml jsem si, ze mi opet praskla leva H1. Tak jsem u nebjlizsi pumpy zasravil, vymenil a kdyz jsem nastartoval motor, zustala mi svitit ta zluta kontrolka motoru. OBD car doctor mi napsal toto (viz priloha). uploadfromtaptalk1471373282828.pnguploadfromtaptalk1471373315997.jpg
3bf30ce98b681882b4281864f8f11e87.png
Zjistil jsem, ze byla vypadla ta tlustsi hadicka na sani, ale ani po nasazeni a pokusu o vymaz chyby to nezmizelo a sviti porad. Auto jede rekl bych normalne. Poradte prosim, co to muze byt. Na opravy nemam a navic me ceka stehovani bytu tim autem. :(

Odesláno z mého SM-N920C pomocí Tapatalk

Edit Natural: Přesunuto do existujícího tématu
 
Poslední úprava moderátorem:
Pockej, ten odkaz me hazi nekam na pokec o vybojkach.

Odesláno z mého SM-N920C pomocí Tapatalk
 
Mě to šlape, ale v tom případě, vlákno na M6 GG/GY, druhá stránka, 6. řádek - na PC, nevim jak to Tapatalk zobrazuje
 
@Kadargo zkus vypojit baterku a šlápnout cca 5sekund na brzdový pedál - reset natvrdo.
Pokud se chyba objeví i po tom a hadičky jsou všechny zapojeny, tak se koukni do tohoto tématu ;)
 
@Natural velkou palici na Tebe a lopatu!!! ..... a pak Te zahrnout zlatem a vytesat do kamene ;) Tvoje rada byla 100% uspesna. Kontrolka zhasla, dneska jsem vzal Magdu na prochazku ze Stodulek do Vysocan a prede si jak kote. Dokonce mam pocit, ze ro auto jede uplne jinak, tak nejak mekkce reaguje na plynovy pedal a ma cistsi a tissi chod. To bych neveril, co udela jedna hadicka u sani. Moc velike diky! :)

Odesláno z mého SM-N920C pomocí Tapatalk
 
Tak jeste doplnim: dneska se mi to odpoledne rozsvitilo znovu, po nacteni ukazalo stejne dve chyby. Kazdopadne reset opet pomohl. Zjistil jsem, ze se to rozsvitilo zase v kolone na jizni spojce. To auto proste nerado popojizdi. Najel jsem asi 40 km dneska a ta kolona byla az 15 min pred koncem jizdy. Celou dobu ok, az jak to jelo na volnobeh na jednicku, tak to tam skocilo. ;)

Odesláno z mého SM-N920C pomocí Tapatalk
 
Back
Top