• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Cvakání na straně spolujezdce L5 2.5

Richie

výkonný člen KLANu
374
Neco mi dost klape nebo cvaká v motoru...je to slyset na strane kola spolujezdce......zkusil jsem udelat video....
 
Z té černočerné tmy (videa) teda nejde vidět prakticky vůbec nic.

Vzhledem k tomu, že to jde ze strany, kde je umístěný pomocný pohon - tedy drážkovaný řemen, alternátor, napínací kladka, vodící kladka a kompresor klimy, tak bych v první fázi zjišťoval kdy něco z toho bylo děláno.

Já jsem to měl ve 160tkm všechno původní a bez pazvuků. To ale nic neznamená. Každopádně výměna byla celkem výživná, protože jedna vodící kladka měla opravdu brutálně dlouhý šroub na závitovém lepidle a v jednu chvíli to u mě vypadalo na infarkt. Nějaký chytrolín tam totiž vymyslel velmi malé hlavy šroubů (tuším na 10ku klíč) a samozřejmě jak to nešlo, tak se stal z 6hranu nepravidelný mnohohran. Kompletní set od SKF už má ty šrouby inovované a hlavy jsou mnohem větší (na 13ku klíč). Zachránilo mě až nějaké broušení a použití samosvorných kleští. Zase...

Cena za materiál včetně nové chladící kapaliny byla tuším někde kolem 8000kč (bez volnoběžky alternátoru). Tzn. docela drahé proti jiným autům.

Nejsnažší řešení je shodit řemen a nastartovat auto bez něj. To je pro tebe věc cca na 30minut řekněme a víš hned na čem jsi. Přístup k napínací kladce je přes pravé přední kolo - je totiž úplně dole. Pokud to ani tak nepřestane, musíš pátrat dál.

P.S : a když jsi ten výkonný člen - nemůžeš mě prosím už ověřit, nebo co je potřeba k tomu, abych se už kruci dostal například k servisnímu manuálu ?:worried:
 
Poslední úprava:
Pokud po odpojení hnědýho konektoru nahoře kousek od EGR zvuk zmizí nebo výrazně utichne , jedná se o VIS klapky - klasická vlastnost, dá se vyřešit vymezením osky obyčejnou gumičkou, návod tu je. Pokud to bude dělat furt , tak jít po zdroji zvuku
 
Z té černočerné tmy (videa) teda nejde vidět prakticky vůbec nic.

Vzhledem k tomu, že to jde ze strany, kde je umístěný pomocný pohon - tedy drážkovaný řemen, alternátor, napínací kladka, vodící kladka a kompresor klimy, tak bych v první fázi zjišťoval kdy něco z toho bylo děláno.

Já jsem to měl ve 160tkm všechno původní a bez pazvuků. To ale nic neznamená. Každopádně výměna byla celkem výživná, protože jedna vodící kladka měla opravdu brutálně dlouhý šroub na závitovém lepidle a v jednu chvíli to u mě vypadalo na infarkt. Nějaký chytrolín tam totiž vymyslel velmi malé hlavy šroubů (tuším na 10ku klíč) a samozřejmě jak to nešlo, tak se stal z 6hranu nepravidelný mnohohran. Kompletní set od SKF už má ty šrouby inovované a hlavy jsou mnohem větší (na 13ku klíč). Zachránilo mě až nějaké broušení a použití samosvorných kleští. Zase...

Cena za materiál včetně nové chladící kapaliny byla tuším někde kolem 8000kč (bez volnoběžky alternátoru). Tzn. docela drahé proti jiným autům.

Nejsnažší řešení je shodit řemen a nastartovat auto bez něj. To je pro tebe věc cca na 30minut řekněme a víš hned na čem jsi. Přístup k napínací kladce je přes pravé přední kolo - je totiž úplně dole. Pokud to ani tak nepřestane, musíš pátrat dál.

P.S : a když jsi ten výkonný člen - nemůžeš mě prosím už ověřit, nebo co je potřeba k tomu, abych se už kruci dostal například k servisnímu manuálu ?:worried:
vykonny clen jsem jen diky poctu prispevku...pridelit ti prava do jakekoliv sekce nemuzu :)
jinak jsem to jeste zkoumal uchem a prijde mi ze cvakani vychazi nekde od uplne predni kladky dole... (alternator) ?

jinak ja jsem nic z tech uvedenych ukonu na aute nedelal...tak jedine muzu mrknout do offiko servisky, jestli neco takove delali v nemecku, pokud ne, tak je tam vse puvodni...

edit: tak v servisce je pouze bezny servis....i kdyz nevim jestli bych tam vymenu remene, pumpy, ci kladek nekde videl...

Pokud po odpojení hnědýho konektoru nahoře kousek od EGR zvuk zmizí nebo výrazně utichne , jedná se o VIS klapky - klasická vlastnost, dá se vyřešit vymezením osky obyčejnou gumičkou, návod tu je. Pokud to bude dělat furt , tak jít po zdroji zvuku
hnedy konektor jsem nejake nenalezl, tak jsem nemohl vyzkouset...kde je EGR u tohoto motoru netusim...musim se na to jeste poradne mrknout :)
 
Poslední úprava:
Vepředu dole je klima kompresor

Hnědej konektor je v těchto místech (na fotce není vidět)
mazda-6-22.jpeg
 
Znova to zopakuju. Krom technicky lehčích a lépe proveditelných rad co tady už jsou mě nenapadá nic lepšího, než shodit dolů řemen. Pokud nastane ticho, máš jasno. A pokud jsi soudný majitel, v servisce (ano, bylo by to tam-je to relativně zásadní pravidelný servis, kor vodní pumpa) nic nevidíš, tak prostě vyměnit všechno. Stav řemene může něco MÁLO napovědět. Často se ale setkávám s tím, že je řemen po výměně, ale kladky pamatují napadení Kuvajtu. Ono to zase nejsou položky za desítky tisíc. V případě zanedbání tě může potkat například 300Km od domova fakt, že to přestane kvůli zadřené kladce nebo spadlému řemenu (cca 500Kč) dobíjet...honit vodu (takže v horším případě i zkroucená hlava) apod..
 
Znova to zopakuju. Krom technicky lehčích a lépe proveditelných rad co tady už jsou mě nenapadá nic lepšího, než shodit dolů řemen. Pokud nastane ticho, máš jasno. A pokud jsi soudný majitel, v servisce (ano, bylo by to tam-je to relativně zásadní pravidelný servis, kor vodní pumpa) nic nevidíš, tak prostě vyměnit všechno. Stav řemene může něco MÁLO napovědět. Často se ale setkávám s tím, že je řemen po výměně, ale kladky pamatují napadení Kuvajtu. Ono to zase nejsou položky za desítky tisíc. V případě zanedbání tě může potkat například 300Km od domova fakt, že to přestane kvůli zadřené kladce nebo spadlému řemenu (cca 500Kč) dobíjet...honit vodu (takže v horším případě i zkroucená hlava) apod..
A prosimte nemel by jsi odkaz na tu sadu od SKF co jsi kupoval ? ...hledam to na netu a nedari se mi
 
Kupoval jsem to po komponentech. Cenu co jsem napsal výše jsem napsal špatně. Celá sada je levnější, než jsem zmínil (psal jsem tam tuším 8000kč - jenže já mám na té faktuře ještě 4 iridiové svíčky, sadu filtrace, podložky SPZ....Za samotné kladky, pumpu a řemen s chladící kapalinou asi dle značky a eshopu někde kolem 6000Kč počítej - +/- autobus)

Sada jako taková koupit nešla a na výrobky alá BTA, Japanparts, Ashika a jiné srajdy jsem rezignoval. Jediná rozumná dostupná značka bylo to SKF. Ani INA nešla sehnat komplet.

INA už mě kdysi taky zklamala, ale jinak v zásadě si na auta bez obtíží dávám INA, SKF a Gates. Asi bych se nešklebil ani v případě Contitechu a vodní pumpu s radostí značka Hepu, pokud bys třeba měl dobrou cenu.

Kdybys byl z Přerovska, můžu ti nabídnout i díly, ale u mě se to vyplatí jen lidem, co bydlí fakt kousek ode mě. Tam už není prostor to někomu posílat a zároveň konkurovat nějakým e-shop cenám. Ani by to z hlediska praktičnosti nedávalo logiku.

Po výměně doporučuji opravdu obezřetně sledovat teplotu chladící kapaliny a poctivě to dolít před prvním startem. Promačkat hadice atd - minimalizovat vzduch v systému před prvním startem motoru po výměně pumpy.

U mě to byly kódy :

VKM 64060
VKM 64003
VKM 64002
VKPC 84622
+ nová zátka na "expanzku", kteoru jsem měl prasklou - VERC0184
+ Nemrznoucí směs Ravenol 5L - typ FL 22 (již naředěná - tzv "ready") - spotřeboval jsem to tak tak akorát do poslední kapky (počítano včetně toho, že jsem pak po ujetí asi 20km ještě cca 3dcl dolil)
 
Poslední úprava:
Bosch : 1 987 946 082
Nejde už doplnit do předchozího příspěvku. Takže cena +400 +/-. Omlouvám se, byl v dřívější faktuře. Já jak beru ty díly "sám přes sebe", tak v tom mám bordel.

Tedy resume za celou sadu SKF (bez volnoběžky alternátoru) a řemene je takto :

VKM 64060
VKM 64003
VKM 64002
VKPC 84622
+ řemen Bosch 1 987 946 082
+ potřebujete 5L koncentrátu FL 22

Cena by měla být asi někde odhadem kolem 6500Kč. Ale jak zdražuje všechno, jdou nahoru i díly, takže to berte jen orientačně.
 
Poslední úprava:
Na konci marca som menil všetky kladky a vodnú pumpu - tiež všetko SKF. Nedávno som mal motor vonku a všimli sme si, že nová vodná pumpa preteká a vymenila sa za Ashiku. Sledujte si potom tú pumpu SKF.
 
Pumpu ať si dá klidně Hepu, jestli sežene. Já mu neříkám (a nikomu) co má, nebo nemá kupovat. Na základě čísel od SKF si může v kde kterém eshopu najít záměnu.

To máte těžko. Já jsem před rokem kupoval na Fabii rozvody INA a už za cca 500Km se to sundávalo dolů, protože jsem si stěžoval na hluk. Jedna kladka byla špatná. Byla v ní vůle. Jinak jsem s INA neměl problémy.

Taky ono je to o tom to dobře a opatrně namontovat. Tam je o-kroužek (tím je montáž jednodušší), který tam kolikrát lidi perou na sucho a ještě kdoví jak šejdrem, ono se to pak někde trochu pootočí, skřípne a už to je.

Namazat to chladicí směsí a pomalu, v klidu to tam nasoukat. Místa je tam dost.
 
Ja bych to stejne nedelal :) Delal by to nejaky mechanik. Jen me zarazi, ze by me na to neupozornili v Mazde....to nema zadne predepsany interval ?? Jezdim kazdy rok do autorizaku ...pristi tyden jedu k jednomu mechanikovi.....uvidime, jaka s nim bude rec....chtel bych aby se mrknul i na podovzek..prijde mi to auto takove nervozni...nejak mi ten podvozek nesedi...precijenom ma uz 170tis km a zrejme vse puvodni...
 
Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64060

Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64003

Napínací kladka, žebrovaný klínovy řemen SKF VKM 64002

Ozubený klínový řemen CONTITECH 6PK2285 (od @Max6 rada dát radši jinou značku)

Vodní čerpadlo, vodní pumpa INA 538 0261 10


3900,- v roce 2019 od Pemy
+ práce a chladicí kapalina
Edit: koukám že už to někdo psal..
 
Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64060

Vratná/vodicí kladka, klínový žebrový řemen SKF VKM 64003

Napínací kladka, žebrovaný klínovy řemen SKF VKM 64002

Ozubený klínový řemen CONTITECH 6PK2285 (od @Max6 rada dát radši jinou značku)

Vodní čerpadlo, vodní pumpa INA 538 0261 10


3900,- v roce 2019 od Pemy
+ práce a chladicí kapalina
Po XX letech zkoušení a trápení jsem zakotvil u řemenů od Gates. V některých Mazdách jsou i z fabriky.
 
Dikes vsem. A vite nekdo, jak je o s tim intervalem?? Kdy menit kladky a kdy remen?
Já to na servisu měním lidem po 6-7 letech nebo okolo 120000km (co nastane dřív). U MZR motorů (třeba GH) ten klínovej řemen + kladky vydrží i dýl, ale už občas v zimě může popískávat nebo se v klínkách řemene objevují trhlinky, tak jsem tenhle interval odsledoval jako ideální.
 
Aha. Ja vubec nevim jestli to "helmut" v nemecku delal nebo ne. Mam najeto 170tis km. No ja tady zadny servis na Mazdu krome offika (to by me zajimala cenovka) neznam. Tak uvidim jaka bude spoluprace s tim panem co za nim jedu pristi tyden ohledne montaze duplexu Ultersport. A pripadne bych u nej ty klaky nechal udelat. Akorat asi nebude chtit , abych mu privezl "svoje" dily. Nebo se holt domluvit, ze bych to zavezl do Kolina do Bošiny, i kdyz uz nejsou ofiko...Jetli tam zustali ti samí borci, tak by to meli umet :)
 
Back
Top