• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Divný zvuky - cvakání, řazení

Kaja007

výkonný člen KLANu
134
Ahoj,poslední dobou pozoruji zvýšený hluk z pod auta když přeřadim z 1 na 2 tak takový cvakaní a nebo když jedu na 2 tak při popojíždění v koloně zvuk jako kdyby auto bylo podtočeny ,ale neni,je to takový zacvakání,nevim jak to popsat.Dost mě to sere.Nájezd cca 15 tis a měsic po 1 servisu kde nic nezjistili.Dneska návštěva servisu znova,kde to technik už slyšel,zatím nevědi co to je?Dřív to nedělalo.
 
Ahoj,poslední dobou pozoruji zvýšený hluk z pod auta když přeřadim z 1 na 2 tak takový cvakaní a nebo když jedu na 2 tak při popojíždění v koloně zvuk jako kdyby auto bylo podtočeny ,ale neni,je to takový zacvakání,nevim jak to popsat.Dost mě to sere.Nájezd cca 15 tis a měsic po 1 servisu kde nic nezjistili.Dneska návštěva servisu znova,kde to technik už slyšel,zatím nevědi co to je?Dřív to nedělalo.
Ahoj,
to cvakání (2-4 cvaknutí asi podle práce se spojkou) pozoruji při řazení z 1 na 2 taky (a ještě kovový zvuk při pohybu řadící páky na 2). Dělá to od začátku. Podle informací z netu (jiný web) je to problém naší konfigurace motoru+AWD+manuálu, resp. prý to není problém, ale "vlastnost" téhle motorizace. Kazí ro radost z nového auta.
Jak jsi dopadl v servisu. Já, když jsem si auto přebíral, tak jsem se na tenhle problém ptal prodejce (při objednávání jsem o něm ještě nevěděl) a ten o něm nikdy neslyšel...
Bylo by dobré znát zkušenosti ostatních majitelů CX - 5 s touto motorizací.
 
Hlasím stejný. Slyším jen při tichu a popojíždění třeba po parkovišti, nízké rychlosti 1-2, bez zátěže. Nová KF (výroba 5/2019), najeto 1500, AWD 2.0 manuál.
 
Díky za reakci. Mohu doplnit, že ten zvuk se objevuje při sešlapování spojkového pedálu, ještě před řazením jiné rychlosti. Vyzkoušel jsem i trochu víc plynu, abych vyloučil "podtočení" motoru a bohužel je to tam. Hlavně při zařazené 1, ale i 2. Vypadá to na konstrukční "vlastnost", teda vadu téhle motorizace. Nebo je tu někdo, kdo u takovéto CX-5 tento problém nemá? To by bylo povzbudivé. Jsem s tím objednaný do servisu...
 
Se na to zaměřím, já nic neslyším :D, hlavně mám v autě pořád puštěnou muziku, tak to nějak neřeším :D
 
Díky za reakci. Mohu doplnit, že ten zvuk se objevuje při sešlapování spojkového pedálu, ještě před řazením jiné rychlosti. Vyzkoušel jsem i trochu víc plynu, abych vyloučil "podtočení" motoru a bohužel je to tam. Hlavně při zařazené 1, ale i 2. Vypadá to na konstrukční "vlastnost", teda vadu téhle motorizace. Nebo je tu někdo, kdo u takovéto CX-5 tento problém nemá? To by bylo povzbudivé. Jsem s tím objednaný do servisu...
Připojuji se k tomuto tématu, mám již novou druhou (po reklamaci) Mazdu CX5 Takumi 2,0, AWD, manuál. U první se mi občas otravný "rachtavý" zvuk objevoval při řazení a vyšlápnutí spojky z 1. na 2. převodový stupeň. Nová Mazda CX5 mi to dělá od začátku zase, i když již ne tak vehementně a hlasitě, ale občas si "zarachtá". Připadám si už jako "hnidopich", který si pořád něco vymýšlí, ale u 800 tisícového auta mi to připadá nenormální, žádná pohoda z jízdy, zejména při jízdě ve městě a jízdě v kolnonách. Jinak je vozidlo bezvadné, ale tohle mne celkem vytáčí. Mám najeto 700 km, na "rachtání" upozorním při servisním seřízení a uvidím. Jak jsi dopadl v servisu?
 
Přejímací technik ty zvuky slyšel a zdálo se, že s tím třeba něco udělají. Výsledek byl ovšem trochu jiný. Zjistili, že jde o "běžný projev". Podle následné komunikace s dovozcem, jde o projev vozu, který není závadou.
Tento závěr a "projev" se zřejmě poněkud neslučuje s obecným povědomím, že je Mazda dobře odladěný vůz...:(
 
Reklamovať a reklamovať !!!! Mnohí majitelia CX-5 sa s tým po čase zmieria a tak Mazda sa tvári že je to ok. Tiež som mal v r. 2019 presne to isté a napriek tomu, že som vedel o viacerých čo to už reklamovali, predajcovia Mazda na SK sa všetci zhodne tvária, že takú reklamáciu počujú prvý raz, určite každého s tým pri prvej reklamácii tak privítajú :) Najlepšie sa závada prejavuje, keď je auto pri jazde zaťažené alebo ide pomaly do kopca, vtedy pri stlačení spojky pred preradením z 1. na 2. sa ozve zaklepanie (u mňa to bolo niekedy až viacnásobné akoby s dobehom niečoho čo klepe...), takto som to nasimuloval presne aj pri reklamácii, lebo dovtedy sa pri skúšobnej jazde tvárili že nič nepočujú... Mal som taký pocit, akoby pri zatlačení spojky pri zaťažení nedostatočne vypínala a zuby v prevodovke natvrdo vyskočia zo záberu. Keď som im povedal, že poznám ďalších 5 s týmto problémom, tak mi po viacerých emailoch z dotazov na reklamáciu cez aplikáciu My Mazda z centrály Mazda v CZ poslali podrobné "vysvetlenie špecifických prejavov" auta v tejto konfigurácii (4x4 s manuálom)... Už mali pripravený nákres aj s popisom, prečo tie zvuky počuť, obratom mi ho poslali. Tým som sa nazlostil ešte viac! Osobne som sa cítil sklamaný a podvedený, lebo o probléme dobre vedia a nikomu to pri kúpe auta v tejto konfigurácii nepovedia ! Už som začal podnikať právne kroky na vrátenie auta (mal som ho len cca 1 mesiac) a oslovil som aj novinárov aby urobili recenziu môjho auta nech o tom vedia všetci potencionálny kupcovia! Vyskúšal som si iné značky SUV v tejto konfigurácii a nerobilo to žiadne z áut! Nakoniec mi dali ponuku na výkup auta s tým, že si zoberiem to isté ale automat a poskytli slušnú zľavu na konfiguráciu CX-5 s 4x4 s automatom...Až týmto krokom moje sklamanie bolo definitívne (po 2 mesiacoch zlosti a znervózňovania sa) ukončené a jazdím s automatom bez zvukov z prevodovky, aj keď som pôvodne automat nikdy nechcel, lebo sa bojím poruchovosti automatov (i keď Mazda ich má údajne najspoľahlivejšie...) Plne chápem sklamanie každého, kto dá za auto cca 34.000€ a má si "zvyknúť" na "špecifické" prejavy tejto konfigurácie 4x4 s manuálom :-/
Keďže 99,99% áut ktoré sa dovážajú do USA či DE alebo vlastne do celej západnej EÚ sú zväčša automaty, verím že takúto závadu v DE ani USA nepoznajú (preštudoval som pred tým dôkladne všetky mne známe fóra Mazda v DE a kukol som aj USA, nič také nikto nespomínal...), ináč by sa v Mazda centrále tvárili oveľa ústretovejšie...A ešte viac by sa snažili, keby sa do toho zahryzol nejaký šikovný právnik v USA...
Nemám strojárske vzdelanie, ale keď sa na problém pozriem technicky, myslím si, že sa asi prejavujú tolerancie a vôle v prevodovke spolu s rozvodovkou či diferenciálom a kardanom pri pohone 4x4, kedy sa všetky vôle vo všetkých týchto častiach prejavia naraz pri zatlačení spojky v čase, keď je celý pohon so všetkými jeho časťami plne v zábere...
 
To, co popisuješ, mi dělala každá Mazda s manuálem za posledních cca 6 let - 2x 3, CX3, 6 a nová CX5. IMHO to není žádná závada, ale něco, co vychází z konstrukce. Tím myslím prudké uvolnění spojkového pedálu v záběru, hlavně na 1/2. Zaklepe to. Zní to jako kdyby se rozklepal motor na silent blocích. Něco jiného je, že u CX5 jsem jedenkrát zaslechl trvalé cvakání při jízdě na 1 po parkovišti, jakoby od převodovky nebo rozvodovky - to mi normální nepřišlo, ale slyšel jsem to zatím jen 1x za najetých cca 4100 km.
 
Hmmm, mne to doteraz nerobilo nikdy žiadne auto (2 x Fiat, 5 x Mondeo, 1 x Octavia, 1x Fiesta) a to som kupoval vždy jazdené autá a nikdy taký zvuk som nepočul. Prvú Mazdu a to hneď úplne novú CX-5 som kúpil v r.2018 s manuálom a len dvojkolkou a nerobila to, tú druhú novú CX-5 AT AWD v r.2019 a nevedel som to rozdýchať, ako som to popísal vyššie. Keby som to bol vopred vedel, kúpim určite inú značku a nie Mazdu :(
A keďže mám vjazd k rod.domu mierne do kopca, denne pri každom príchode a pomalej jazde na 1. stupni, keď som pred zastavením stlačil spojku, doma všetci počuli, že som prišiel, keďže počuli zaklepanie až vonku pri dome :)
 
Poslední úprava:
Ja problem pri 1-2 nemám ...problem mám z zaradením 5.. niekedy to tam doslova vrážam ..16. servis tak to spomeniem ale bude to zase hra na mŕtveho chrobáka ..
 
Jo, Mondeo 2.0TDCi, různé Octavie (hlavně 1.9/2.0TDi a 1.6) nebo Ford Tourneo (1.0 EcoBoost) jsou auta, se kterýma mám pravidelné zkušenosti, a tohle nedělají.

Ale mám za to, že je to prostě neodtlumením nebo nějakým řešením silent bloků převodovky/spojky/motoru v Mazdách... nikdy mi to neznělo jako něco rozbitého, spíše jen jako prostě nevytlumený provozní zvuk, kterých jsou Mazdy plná odjakživa (různé vibrace a rezonance v interiérech starších modelů, hlučné spínání i běh kompresorů klimy, vibrace zrcátek a kapot při vyšších rychlostech, špatné tlumení pneu, i uvnitř docela slyšitelný volnoběh u benzínů,...).

Ale snad myslíme to samé. U mě to fakt vždy znělo, jako kdyby pohonná soustava byla v záběru nějak stabilizovaná, a při rychlém uvolnění, a tím pádem odlehčení, se prostě na pár zlomků vteřiny tohle celé rozklepalo a ty vibrace se přenesly do kastle. Automat rozpojuje hladčeji, chybí spojka, takže tam to určitě nemůže vznikat. Ještě, když tak přemýšlím, by to mohlo být něco jako vibrace/zaklepání rozvodového řetězu nebo jeho napínáku. Myslím, že žádné jiné z vozidel, se kterými mám zkušenosti, a které to nedělají, nemá rozvody řetězem.

Každopádně na spolehlivost to v mém případě nikdy nemělo vliv, ale s žádnou jsem nenajel víc, než cca 80 tis km...

Každá značka má svoje :).

Když (obecně, nikoliv o Mazdách) zkouším googlit tyhle symptomy, připisují se silent blokům motoru nebo setrvačníku, přičemž sedí i to, že jen na 1/2. Pokud to není stářím/závadou, je to konstrukcí... a zjevně všude na světě jsou na to lidi různě citliví :).
 
Poslední úprava moderátorem:
Hmmm, asi som bol citlivý preto, lebo som kúpil auto za 34000€... A práve "náhodou" som sa rozhodol pre Mazdu... Skutočne, keby ma na to niekto upozornil že je to vlastnosť Mazdy, určite by som si ju nekúpil... Len to som potreboval vopred vedieť... :-/
 
Každé auto je soubor kompromisů. Je úplně jedno, za jakou cenu. Nejde sestrojit perfektní auto, které má všechny parametry skvělé, je konstrukčně dokonalé a žádný z jeho cca tisíce komponentů během prvních pěti let neselže.

Lidi vrací a reklamují Volva s vadným motorem za půl druhého milionu (např. jeden náš rodinný známý), stejně jako někdo musí jezdit do servisu s novým Jaguarem F Type každých cca 5 tis km (jako jiný můj známý), atp.

Žádné auto není dokonalé, cena na tom fakt nehraje žádnou roli. Můžeme být rádi, že pořád patří Mazdy k tomu spolehlivějšímu, co na trhu je, viz třeba neustálé problémy majitelů BMW v posledních letech - na trojkách minulé generace odchází a chová se problémově téměř vše... koncern, spolu s Audi, těch problémů s mnoha motory také není prostý. Dřív elektronika na Mercedesech, ještě předtím motory na Alfách, reznoucí staré Mazdy...
 
Ale áno, tomu rozumiem, máš úuuuuplnú pravdu :) Nič nie je dokonalé, ani žiadne auto. Veď práve preto som sa po veľkom uvažovaní rozhodol pre CX-5, ktorá ma ihneď očarila, keď som ju uvidel 1. krát naživo a previezol som sa na nej...Jasne že všetky predvádzačky boli "náhodou" automaty...A to som prešiel asi 4 predajcov na SK, všetci mali na predvádzanie 4x4 "náhodou" len automaty...Neviem prečo...Tak som si urobil dojem z automatu ale kúpil manuál, automat som nepotreboval a netušil som že bude nejaký viditeľný rozdiel pri radení z manuálom - teda v neprospech manuálu. Proste ihneď po kúpe novej CX-5 som bol zaskočený práve len touto jedinou jeho "vlastnosťou", ktorá mi nesmierne vadila a nepríjemne ma prekvapila...Aj doma ma mali za blázna, čo si vymýšľam, aj keď tie zvuky počuli každý deň pri mojom príchode domov. Po výmene auta to pochopili, keď žiadne zvuky už nepočujú a vytešujú sa, aké je to auto tiché :) Pri kúpe CX-5 4x4 som sa veľmi vážne zamýšľal a rozhodoval medzi manuálom a automatom, mohli mi to aspoň nejako naznačiť že manuál má takúto "vlastnosť" a bol by som doplatil 2000€ ihneď za automat...Mňa nahnevalo to, že o tejto "vlastnosti" vedia už určite od iných zákazníkov čo to reklamujú a ani mi to pri kúpe nespomenuli a musel som absolvovať celý ten kolotoč s výmenou CX-5 za automat a mal som vyše 3 mesiace pokazenú radosť z nového auta... Keďže si mal už viac Mázd, tebe tie zvuky na novom aute vôbec nevadili?
 
Poslední úprava:
Co vím, aspoň pokud moji prodejci nekecají, tak v ČR se prodávají CX5 nejvíc ve dvou konfiguracích, nejlevnější/skoro nejlevnější s pohonem dvou a dvoulitrem, a pak nejdražší AWD automaty, buď s dieselem nebo benzínem. Navíc mi vždy tvrdili, že nejde snadno udělat předváděcí auto z malých výbav - jako předváděčky se berou vesměs jen ta nejvybavenější, chudší výbavy jen v případě, že např. někomu neklapne finacování, auto zůstane, a nepodaří se jej během pár měsíců prodat. Já se totiž vždy sháněl po předváděčce nižších výbav, abych zbytečně nemusel kupovat novou (nějak si nepotrpím na to, že jsem první, kdo v tom seděl :)).

Mně na Mazdách vadí plno věcí. Vadí mi, jak jsou ty motory hlučné, vadí mi občas zakolísající volnoběh, vadí mi vibrace zrcátek při vysoké rychlosti, vadí mi rezonance výfuku při přechodu kolem 1500ot u mého 2.5 v Šestce, vadí mi tvar opěradla v naší CX5, vadilo mi horší řazení některých převodů v mých někdejších trojkách a na součastné CX5, vadilo mi mraky vibrací v interiéru o CX3, stejně jako její hlučný kompresor klimy, vadí mi neodolné laky, vadí mi slabé vzpěry vík kufrů, vadil mi občasně nezaklapující zámek víka kufru u Šestky... :). Někdo jiný si tady na forech stěžoval třeba na špatně funkční moderní asistenty řízení. Často si také lidi stěžují na různá zamrznutí palubního systému, nebo jeho pomalost. Hodně mi zamrzal na první Skyactiv trojce rv. 2015, ale nepovažuju to za klíčovou věc v autě.

Takže jak tady na forech občas napíšu, tak když poslouchám, co řeší různí lidé kolem mě na jiných autech, napřipadá mi Mazda o nic horší. Mazdy byly až do začátku 2019 dost levná auta vzhledem k výbavě a designu, vyhovují mi motory, jízdní vlasnosti, extra nízké spotřeby, můj flexibilní a ochotný servis, ještě pořád ucházející jedinečnost na silnicích... Pokaždé při nákupu koketuju s tím, jestli si rovnou nekoupit nějakou prémiovku, která mě na salonu ohromuje, pak prolezu fóra, zeptám se známých, a zase si jdu pro Mazdu s pocitem, že když nic jiného, ušetřil jsem půl milionu :). Tahle cenová výhoda Mazdy se nicméně kvůli neustálému zvyšování cen v posledním roce - a zvlášť s novými modely - pořád smrskává, takže kdo ví, co to bude příště... ale ať to bude cokoliv, nečekám, že to bude bez chyb ("nežádoucích vlastností") nebo spolehlivé.
 
U mé CX-5 to je slyšet i při jemném sešlapávání spojkového pedálu. Vědět to včas, 4x4 s manuálem se rozhodně vyhnu.
 
Back
Top