• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Divný zvuky - cvakání, řazení

Jestli někdo máte 2wd, zkuste v silném zátahu na jedničku, třeba při jízdě do kopce, rychle povolit spojku, taky to cuknutí s vibrací ucítíte, jen ne tak patrně. Ideálně je to slyšet v garážích na stoupání mezi patry se staženými okny, tam jsem to měl u každé Skyactiv-G Mazdy (stejně jako je v garážích velmi silné slyšet cvakání táhel při řazení, nebo i při stání na místě zvuk stlačení spojky).
 
Tak mám smůlu na auta, nebo je toho 2wd cx-5 prostá. Až se potkám v garážích s kolegou, co má 2016 6, zkusíme tu jeho.
 
Ja taký problem som nemal ani cx-3 kach..ani na tejto cx-5 ..problem som mal z zaradením 5 stupňa ale to sa na cx-3 po 10-13.000km upravilo ...to sú moje osobne skúsenosti
 
Mne to robi taktiez. Mam 2,2D bez awd 110kw. Hlavne za studena, preradenie z 1 na 2ku a aj na 3ku do 2500 otacok, neprijemny zvuk. Ked preradim vo vyssych otackach, tak to nerobi. Ked sa motor zohreje, nepocujem to. Mam ca 70tis km. Zacalo to okolo 50tis. Auto šlape jak ma. Mne to nevadi. Život ide dalej
 
Mě to dělá taky CX-5 předokolka G165 KF. Nájezd 15k. Můžu to zmínit technikovi, jdu na prohlídku v pátek.
 
Myslím si, že asi každého "ukecajú", že je to "normálne", aj mňa tak ukecávali najskôr v 3 servisoch... Reklamoval som to hneď po 1 mesiaci od kúpy auta, no proste odstrániť to nevedia, je to konštrukčná chyba o ktorej centrála Mazdy vie a keď som dôrazne pritlačil, priznali sa, že o tom vedia... Treba argumentovať skutočnosťou, že iné značky to skutočne nerobia !!! Ja som už aj chcel ponúknuť predchádzajúce auto na test motoristickým novinárom, nech urobia recenziu a Mazda bude mať hambu ! Je to najviac počuteľné v konfigurácii AWD s manuálom, trochu to počuť aj pri FWD s manuálom, avšak v AT AWD to nepočuť vôbec, iná prevodovka asi...
 
Mám M3 BN a též 1/2 občas taky cvakne. Naopak se mi líbí, že pokud stojíte a kolem je ticho, tak není slyšet přeřazení na 1 nebo zpátečku což je asi tím, že už má synchrony. Většina podobných aut v této ceně zřetelně cvakne při přeřazení na zpátečku.
 
Mimochodem nevím kam jinam to zařadit. Poslední dni sleduji takový divný jev a zřejmě se jedná o banalitu a třeba se s tím někdo setkal. Od levého zadního kola vychází občasné lupnuti.. připomíná to zvuk rozpaleneho výfuku. Ale za studena nikdy, pouze po jízdě. Je to slyšet při vystoupení nebo když zakyvam karoserii do boku případně když se snažím hýbat s pneu. Když auto vychladne tak to není. Tedy myslím. Zblízka je to takové lupnuti někde z míst trmenu nebo všeho kolem. Z pěti pohybu kolem to udělá třeba jen 2x. Může to být vyskoceny plisek destičky nebo tak něco.? Brzdy brzdí jak mají.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Mimochodem nevím kam jinam to zařadit. Poslední dni sleduji takový divný jev a zřejmě se jedná o banalitu a třeba se s tím někdo setkal. Od levého zadního kola vychází občasné lupnuti.. připomíná to zvuk rozpaleneho výfuku. Ale za studena nikdy, pouze po jízdě. Je to slyšet při vystoupení nebo když zakyvam karoserii do boku případně když se snažím hýbat s pneu. Když auto vychladne tak to není. Tedy myslím. Zblízka je to takové lupnuti někde z míst trmenu nebo všeho kolem. Z pěti pohybu kolem to udělá třeba jen 2x. Může to být vyskoceny plisek destičky nebo tak něco.? Brzdy brzdí jak mají.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Po poslední servisní prohlídce v Car Star Praha pozoruji úplně to samé. Servis prováděl údajně nejzkušenější mechanik Mazda p. Kopecký...
 
Ono podivné cvakání slyším i z jiného auta v rodině když má zatahnutou rucku. Možná je to jen tím jak je zatahla el brzda.. Ale je to jen od levého zadního kola.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Ahoj,
to cvakání (2-4 cvaknutí asi podle práce se spojkou) pozoruji při řazení z 1 na 2 taky (a ještě kovový zvuk při pohybu řadící páky na 2). Dělá to od začátku. Podle informací z netu (jiný web) je to problém naší konfigurace motoru+AWD+manuálu, resp. prý to není problém, ale "vlastnost" téhle motorizace. Kazí ro radost z nového auta.
Jak jsi dopadl v servisu. Já, když jsem si auto přebíral, tak jsem se na tenhle problém ptal prodejce (při objednávání jsem o něm ještě nevěděl) a ten o něm nikdy neslyšel...
Bylo by dobré znát zkušenosti ostatních majitelů CX - 5 s touto motorizací.
Ahoj, hlásím se s mojí současnou zkušeností. Mám letos novou CX-5 s AWD a v manuálu. Až po přečtení této diskuse mi dochází, že to také slyším. Mně to při řazení z 1 na 2 taky cvakne, ale beru to jako logickou vlastnost. Převodovka je násobič momentu motoru, na jedničku je násobek nejvyšší, pak postupně klesá. Jestliže vyšlápnu spojku, přeruším tok momentu a vůle (a těch je v AWD skoro dvojnásob oproti 4x2) se vymezí a cvaknou. AWD klade docela odpor, navíc máme nízkoprifilové gumy, auto je v tahu a nejednou se vše přeruší kvůli přeřazení. U automatu je hnací ústrojí prakticky stále v zátahu, tak tento efekt nenastává. Měl jsem SUBARU v manuálu, a dělo to samé. Já si myslím, že to je problém vůlí a také toho že čtyřkolka je prakticky vždy přestavbou z dvojkolky. Na dvojkolce je méně vůlí. Další problém změny z 4x2 na 4x4 vidím v tom, že s tímto efektem se "nepočítalo" a tak je cvaknutí více slyšet, protože nikdo neřešil dodatečné odhlučnění. To, že to může cvaknout opakovaně vidím tom, že celé hnací ústrojí funguje jako pružina a pokud pracuji se spojkou, celý systém na krátkou dobu rozkmitám. Omlouvám se, možná na vás působím jako teoretik, ale je to o motoru a dlouhé cestě ke čtyřem kolům. Nechci se MAZDY zastávat, ale tohle se nedá jednoduše odstranit, pokud to na jiných autech neslyšíme, tak je to jen o tom, že to mají lépe utlumeno. Myslím, že "na funkci rostlináře" to zásadní vliv nemá, u vyšších převodových stupňů to není tolik slyšet a hlavně do systému jde nižší moment. Až bude jednou vše na elektriku, tento problém nebude. Berme to tak, že se stále zvyšuje výkon, snižuje hmotnost, auta jsou tišší a tišší, takže slyšíme i to co dřív zapadlo v hluku motoru a pneumatik, stále se honí oxid uhličitý a tyto efekty se prostě stávají.
 
Nechápem, prečo to niekto nazýva tak nevinne ako "cvakanie", keď je to vyslovene búchanie resp. klepanie...Ja som ten zvuk poznal len zo starého auta s dvojhmotou, keď bola vybehaná, preto mi to na novom aute nesmierne vadilo až som auto po 1 mesiaci musel predať.
 
Mne pukalo v ľavom stĺpiku pri preparovaní už v druhom roku. Mali na to aj zvolávačku ale keď mi povedal technik dielenský postup tak som to zavrhol. Sekať plechy a striekať nejaký tmel medzi torpédo tak to veru nie. Pukanie sa pomaly strácalo a teraz to už vôbec nepočujem. Takže trocha trpezlivosti nezaškodí.

Jediná "závada" na mojej Mazde za 9 a 1/2 roka :)
 
Co vím, aspoň pokud moji prodejci nekecají, tak v ČR se prodávají CX5 nejvíc ve dvou konfiguracích, nejlevnější/skoro nejlevnější s pohonem dvou a dvoulitrem, a pak nejdražší AWD automaty, buď s dieselem nebo benzínem. Navíc mi vždy tvrdili, že nejde snadno udělat předváděcí auto z malých výbav - jako předváděčky se berou vesměs jen ta nejvybavenější, chudší výbavy jen v případě, že např. někomu neklapne finacování, auto zůstane, a nepodaří se jej během pár měsíců prodat. Já se totiž vždy sháněl po předváděčce nižších výbav, abych zbytečně nemusel kupovat novou (nějak si nepotrpím na to, že jsem první, kdo v tom seděl :)).

Mně na Mazdách vadí plno věcí. Vadí mi, jak jsou ty motory hlučné, vadí mi občas zakolísající volnoběh, vadí mi vibrace zrcátek při vysoké rychlosti, vadí mi rezonance výfuku při přechodu kolem 1500ot u mého 2.5 v Šestce, vadí mi tvar opěradla v naší CX5, vadilo mi horší řazení některých převodů v mých někdejších trojkách a na součastné CX5, vadilo mi mraky vibrací v interiéru o CX3, stejně jako její hlučný kompresor klimy, vadí mi neodolné laky, vadí mi slabé vzpěry vík kufrů, vadil mi občasně nezaklapující zámek víka kufru u Šestky... :). Někdo jiný si tady na forech stěžoval třeba na špatně funkční moderní asistenty řízení. Často si také lidi stěžují na různá zamrznutí palubního systému, nebo jeho pomalost. Hodně mi zamrzal na první Skyactiv trojce rv. 2015, ale nepovažuju to za klíčovou věc v autě.

Takže jak tady na forech občas napíšu, tak když poslouchám, co řeší různí lidé kolem mě na jiných autech, napřipadá mi Mazda o nic horší. Mazdy byly až do začátku 2019 dost levná auta vzhledem k výbavě a designu, vyhovují mi motory, jízdní vlasnosti, extra nízké spotřeby, můj flexibilní a ochotný servis, ještě pořád ucházející jedinečnost na silnicích... Pokaždé při nákupu koketuju s tím, jestli si rovnou nekoupit nějakou prémiovku, která mě na salonu ohromuje, pak prolezu fóra, zeptám se známých, a zase si jdu pro Mazdu s pocitem, že když nic jiného, ušetřil jsem půl milionu :). Tahle cenová výhoda Mazdy se nicméně kvůli neustálému zvyšování cen v posledním roce - a zvlášť s novými modely - pořád smrskává, takže kdo ví, co to bude příště... ale ať to bude cokoliv, nečekám, že to bude bez chyb ("nežádoucích vlastností") nebo spolehlivé.
Děkuji za hezké počtení o Mazdách.Máme doma CX-30 G122 v manualu r.v 2020 a jediné co považuji za nevychytané je problem ohledně odběru proudu při manipulacích s dveřmi,kufru atd.I s tzv.delším uspání vozu po zamčení.Ale to již mají snad všechny vozy našlapané elektronikou.Ale to mám už vyřešené.Jinak se vším o čem píšete jsem se nesetkal ,ba naopak vše jde naprosto hladce a ťiše ,motor když zastavím na křižovatce ,tak nevím jestli nezhasl.Máme doma ještě Qaskaie 1,5 dci,tak mám s čím porovnávat,ten je taky perfektní,ale Mazda nás prostě vždy pohladí na duši.

Jestli někdo máte 2wd, zkuste v silném zátahu na jedničku, třeba při jízdě do kopce, rychle povolit spojku, taky to cuknutí s vibrací ucítíte, jen ne tak patrně. Ideálně je to slyšet v garážích na stoupání mezi patry se staženými okny, tam jsem to měl u každé Skyactiv-G Mazdy (stejně jako je v garážích velmi silné slyšet cvakání táhel při řazení, nebo i při stání na místě zvuk stlačení spojky).
Nedalo mi to a vyzkoušel jsem vše dle vašeho popisu a to vícekrát,a nic takového jsem nezaznamenal. Máme CX-30 G 122,2 benzin 2wd,manual r.v 2020.
 
Back
Top