fouscz
člen KLANu
- 43
Ahoj mám dotaz ohledně dobíjení autobaterie.
Koupil jsem si novou Varta Silver dynamic 63Ah 610A.
Dva roky stará Varta Blue dynamic 70Ah 630A nejspíš odešla - musel jsem ji dobíjet každý týden nebo dva.
Když jsem začal měřit tuto novou zjistil jsem, že v klidovém stavu má 12,52V.
1) otočení klíčku do 2 polohy - automatické rozsvícení světel (xenonů) spadne napětí cca na 11,8V a při startování na 9,9V při bežícím motoru na volnoběh 14,25V
2) otočení klíčku do 2 polohy - rozsvícení světel pouze na parkovačky spadne napětí na 12,2V a při startování na 10,4V při běžícím motoru na volnoběh 14,25V
Poté ať zapnu cokoli, tak na chvilku napětí zakolísá, ale drží cca 14,25V což bych viděl ještě OK, ale až se motor trochu zahřeje ujedu přibližně 5-10km napětí na baterce je 13,95-14,05V i v různých otáčkách. Po delším zahřátí jsem zkusil motor vytočit na 4.000 ot/min. a napětí stále stejné 14,00V.
Mám obavy abych nemusel zase za chvilku dobíjet novou baterii.
A nebo prostě není třeba ještě tak silně dobíjet baterii, která má ještě 12,52V, tak si alternátor ubere, protože hned po startu jak jsem už psal mám 14,25V?
Nebo je již regulátor u alternátoru unavený?
Tento týden jsem jezdil jen kousky 5-10km, tak chápu, že to pro dobíjení baterie asi nebude dobré.
Jaké máte vy nabíjecí napětí? A u jaké motorizace?
Já mám 2,5l.
Díky za reakce a zkušenosti.
Koupil jsem si novou Varta Silver dynamic 63Ah 610A.
Dva roky stará Varta Blue dynamic 70Ah 630A nejspíš odešla - musel jsem ji dobíjet každý týden nebo dva.
Když jsem začal měřit tuto novou zjistil jsem, že v klidovém stavu má 12,52V.
1) otočení klíčku do 2 polohy - automatické rozsvícení světel (xenonů) spadne napětí cca na 11,8V a při startování na 9,9V při bežícím motoru na volnoběh 14,25V
2) otočení klíčku do 2 polohy - rozsvícení světel pouze na parkovačky spadne napětí na 12,2V a při startování na 10,4V při běžícím motoru na volnoběh 14,25V
Poté ať zapnu cokoli, tak na chvilku napětí zakolísá, ale drží cca 14,25V což bych viděl ještě OK, ale až se motor trochu zahřeje ujedu přibližně 5-10km napětí na baterce je 13,95-14,05V i v různých otáčkách. Po delším zahřátí jsem zkusil motor vytočit na 4.000 ot/min. a napětí stále stejné 14,00V.
Mám obavy abych nemusel zase za chvilku dobíjet novou baterii.
A nebo prostě není třeba ještě tak silně dobíjet baterii, která má ještě 12,52V, tak si alternátor ubere, protože hned po startu jak jsem už psal mám 14,25V?
Nebo je již regulátor u alternátoru unavený?
Tento týden jsem jezdil jen kousky 5-10km, tak chápu, že to pro dobíjení baterie asi nebude dobré.
Jaké máte vy nabíjecí napětí? A u jaké motorizace?
Já mám 2,5l.
Díky za reakce a zkušenosti.