• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Dobíjení - alternátor

fouscz

člen KLANu
43
Ahoj mám dotaz ohledně dobíjení autobaterie.

Koupil jsem si novou Varta Silver dynamic 63Ah 610A.

Dva roky stará Varta Blue dynamic 70Ah 630A nejspíš odešla - musel jsem ji dobíjet každý týden nebo dva.

Když jsem začal měřit tuto novou zjistil jsem, že v klidovém stavu má 12,52V.

1) otočení klíčku do 2 polohy - automatické rozsvícení světel (xenonů) spadne napětí cca na 11,8V a při startování na 9,9V při bežícím motoru na volnoběh 14,25V
2) otočení klíčku do 2 polohy - rozsvícení světel pouze na parkovačky spadne napětí na 12,2V a při startování na 10,4V při běžícím motoru na volnoběh 14,25V

Poté ať zapnu cokoli, tak na chvilku napětí zakolísá, ale drží cca 14,25V což bych viděl ještě OK, ale až se motor trochu zahřeje ujedu přibližně 5-10km napětí na baterce je 13,95-14,05V i v různých otáčkách. Po delším zahřátí jsem zkusil motor vytočit na 4.000 ot/min. a napětí stále stejné 14,00V.

Mám obavy abych nemusel zase za chvilku dobíjet novou baterii.

A nebo prostě není třeba ještě tak silně dobíjet baterii, která má ještě 12,52V, tak si alternátor ubere, protože hned po startu jak jsem už psal mám 14,25V?

Nebo je již regulátor u alternátoru unavený?

Tento týden jsem jezdil jen kousky 5-10km, tak chápu, že to pro dobíjení baterie asi nebude dobré.

Jaké máte vy nabíjecí napětí? A u jaké motorizace?

Já mám 2,5l.

Díky za reakce a zkušenosti. ;)
 
Díky, ale na odkazované stránce jsem se dozvěděl, že Vitusoj to nabíjelo 13,8V, tak tedy nevím jestli u Mazd je tato hodnota normální. Na jiných fórech zase píší, že by napětí mělo být cca 14,4V, tak tedy nevím.
 
Díky, ale na odkazované stránce jsem se dozvěděl, že Vitusoj to nabíjelo 13,8V, tak tedy nevím jestli u Mazd je tato hodnota normální. Na jiných fórech zase píší, že by napětí mělo být cca 14,4V, tak tedy nevím.
hodnota je zcela normální a je tam nějaké rozpětí... nějak mi přijde, že Varty už nejsou, co bývaly....
 
OK díky za reakce. Uvidím časem jak se bude baterie chovat.
Mrknu na manuál od Kábeka

Jak píše Kábek, tak na to asi kápl s tím IBS (bateriový senzor). Ten by to celé vysvětloval - pokud je baterie slabší pustí do ní více napětí a naopak. Teď už tedy vím co je to ta věc na plusové svorce. ;)

Díky
 
No je to chytrá věcička, ale pěkně drahá.
Počítám, že případně za klasickou svorku za 100 Kč to vyměnit nepůjde. Také záleží jak moc spolehlivá tato věc je. Auto je staré skoro 7 let :wideyed: a zatím s tím problém nebyl. Jen teď mě to vystrašilo - mojí nevědomostí.
 
Já to tedy ještě pak omrknu jestli tam opravdu je, ale podle popisu by tam měla být.

Baterku jsem koupil a měla 12,58, tak jsem ji nabil na 100% - nabíječkou Ctek 5 a dal jsem navíc funkci recond.

Teď musím pryč, ale pak ještě omrknu jestli tam tedy to IBS je případně zašlu foto.
 
Tak jsem udělal foto jak to u mě vypadá.
Na foto č.2 je vidět tenší kabel, který jsem znázornil na fotce č. 3 červeně kam vede. Díky tedy za odpověď jestli tedy mám ten IBS. Pokud to podle těchto fotek jde určit.

Díky
 

Přílohy

  • 1.JPG
    1.JPG
    477,7 KB · Zobrazení: 42
  • 2.JPG
    2.JPG
    535,8 KB · Zobrazení: 37
  • 3.JPG
    3.JPG
    575,9 KB · Zobrazení: 35
Ahoj tak jsem nakonec včera musel shodit alternátor a dnes ho odvezu na repas. Až ho budu dávat zpět hodím nějaké foto je to dost porod ho odtamtud dostat.

Mám tedy ještě otázku, když už to mám takto dole - tedy i klínový řemen co bych měl rovnou vyměnit?
Počítám, že samotný řemen, ale ještě něco? Kladky? A jaké?
Najeto mám 75tis. a nějaké drobné :)

díky
 
Back
Top