• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Dovoz ze zahraničí

Ahoj, jsem tu nový :)
Jestli všechno klapne, jedu si ve čtvrtek pro novou Mazdu 3 do Německa. Předváděčka, 1000 km najeto. Chci se zeptat, jestli jsou (kromě nutných legislativních věcí) nějaké kroky, které bych neměl vynechat, nebo třeba věci, na které mám nárok, atp.
Díky za tipy.
 
Zdrar, ma niekto skúsenosti s autohaus Hellwig Hoyerswerda? Je to blizko a maju tam slušný vyber M6.
 
Slíbil jsem, že napíšu svoji zkušenost s Rakar, takže konečně tak činím :) Kdybyste chtěl někdo přivézt auto z Německa, tak se na Rakar neváhejte obrátit. Mám s nimi dvě skvělé zkušenosti. Za covidu jsem si z jejich půjčovny Rakaravan bral na dovolenou bydlíka (vestavba v dodávce) a od prvního mailového kontaktu všecko probíhalo jak po másle. Skvělá komunikace, jak po maliu, telefonu i osobně. Velice prozákaznický, sympatický a lidský přístup - to se jinak nedá napsat.

Na základě této zkušenosti jsem je loni požádal o dovoz mé Miaty. Komunikace s p. Petrem Mayerem byla excelentní. Sdělil jsem jim svoji představu (měl jsem dopředu vybranou motorizaci i limitovanou verzi), vyměnili jsme si pár odkazů na německé servery a pánové se dali do práce. Jedna z kandidátek měla na hrbu jen 8000 Km a podle inzerátu autorizovaného prodejce (!) to byla předváděčka - v podstatě funglovka bez poskvrny. Pánové naštěstí z ne příliš sdílného prodejce nakonec vydolovali, že auto má v podstatě komplet nový bok. A to proto, že jim na parkovišti shořel sousední vůz a prodávaná MX-5 to taky odskákala kompletním ohořením boku. Takže to dealer opravili na vlastní náklady. Podotýkám, že vůz byl inzerovaný jako nehavarovaný... Z fotek to nešlo poznat a kdybych si tam pro auto zajel, tak ani na místě bych to nebyl schopen odhalit. Natož, když o tom prodejce mlčel.

Nakonec jsme vybrali tu moji současnou, pánové jí prověřili, prohlédli a dovezli. A to jsem to vyřizoval i během letní dovolené z koupačky u moře... Protože jsem přesně věděl, co chci, trvala celá akce cca 1,5 měsíce.
Takže za mě znovu skvělá zkušenost a vřele doporučuju :).
 
Ahoj, jsem tu nový :)
Jestli všechno klapne, jedu si ve čtvrtek pro novou Mazdu 3 do Německa. Předváděčka, 1000 km najeto. Chci se zeptat, jestli jsou (kromě nutných legislativních věcí) nějaké kroky, které bych neměl vynechat, nebo třeba věci, na které mám nárok, atp.
Díky za tipy.
blahopřeju, v ČR budeš platit DPH , kup si auto se stavem tachometru 6001 km
 
teoreticky lze koupit i auto se stavem nižším, při přistavení na STK se fotí a dokumentuje stav ( někdy stočeného) tachometru, proto jen nutné ještě předtím najet těch 6000km....současně nesmí být auto mladší než 6 měsíců od data 1. registrace...U vozidel, které již dealer přihlásil a mají registrační doklady se to dá v kosmeticky řešit zakoupením exportní značky s delší platností, v případě SRN se jedná o ausfuhrkennzeichen, bílou s červeným polem kde se vyznačuje její platnost....měsíční značka bude stát několik tisíc korun ale kdyby mi chybělo dejme tomu 2000 km, řešil bych to nákupem této drahé exportní značky , na které bych za měsíc - dva ty kilometry najel a ušetřil si tím starosti s DPH
 
Jdu přečíst... Koukal jsem na fotky - hezký a citlivý ;)
Jen ten web kdyby byl na prostředek celej, takhle mám už hlavu v levým koutě...
Dík!!
Web je .... dejme tomu hřích mládí. Ale i tak dík za názor, třeba s tím ještě zkusím něco udělat.
 
Dámy a pánové, poradíte, co je zejména z papírového hlediska potřeba, když bych dovážel odhlášené auto z Německa na podvalu? Žádná německá technická, žádné emise, žádná pojistka, převozové značky?
Tj. jen věci týkající se auta (techničák) a kupní smlouva?
Dík!
 
Především bych požadoval:
1.) COC list
2.) velký a malý německý TP

V ČR se úřadu předloží:
1.) oba díly německého TP
2.) COC list
3.) protokol z technické prohlídky v ČR ' neplést si to s technickou kontrolou)
4.) zelená karta - povinné ručení.
5.) potvrzení o zaplacení DPH v ČR ( pokud má mazda méně než 6 měsíců od 1. registrace, NEBO méně než 6000km na tachometru.)

originální COC list s ochrannými prvky se vydává ke každé nové Mazdě, ze zákona. Kupující ten COC musí dostat spolu s Mazdou. Ukládá to EU nařízení.

Pokud dojde k jeho ztrátě, duplikát COC listu vydá německá Mazda německému majiteli bez poplatku, na požádání, česká Mazda má smlouvu firmu SCC která vydá duplikát COC listu za 620,- Kč. majiteli vozidla.

Včera jsem kvůli tomu komunikoval s Ing. Nádvorníkem z firmy SCC. Loni to stálo jen 440,-Kč.

Tím odpadne vystavování dalších pochybných protokolů na STK, za které si účtují cca 1000 Kč..a s COC listem má člověk jistotu, že technické údaje odpovídají realitě. němci totiž neevidují tolik údajů jako my v ČR.

Pokud nemáš koule ani asertivitu k získání COC, na který máš nárok, protože se jediný originál dává ke každému novému vozidlu ze zákona, kup si na STK tu dovozovou TK.

Jinak Mazdy jsou různé ty poslední modely mají v TP a COC listu jen letní 19 palcová kola, na webu MDCR je veřejné prohlášení mazdy o možnosti montáže dalších zpravidla 17 palcových kol. Mimochodem duplikát COC listu stál v ČR loni asi 440 Kč. Když budu mít čas dám sem odkaz na ta kola, která se dají na základě tohoto prohlášení dopsat do TP za 50,- Kč.

Po 4 letech od zakoupení jsem zjistil že mi dealer nevydal originál COC listu, bohužel před 3 lety ukončil činnost.

Proto už 14 dní vedu spor se zastoupením Mazdy pro Evropu v Leverkusen, ono mne posílají do prdele, tedy odkazují na SCC kde si mám koupit duplikát...proto jsem odhodlán domáhat se svých práv u Evropské komise. nikomu nedám ani haléř navíc , budu chtít svůj COC list.

Pokud někdo z vás koupil mazdu u dealera Bosina servis v Brežanech na Praze východ / je to spíš u kolína/ a nedostal originál COC listu, mlže se přidat. Budu psát EU ombudsmanovi stížnost na Mazdu - japan. Když nás bude víc, bude pochybení výrobce zřetelnější


Tady je odkaz na web MDCR kde je informace o možnsoti zápisu dalších kol

 
Poslední úprava:
Dekuju za velmi podrobny popis. Mel jsem na mysli auto odhlasene, treba i 30 let stare.
S novym jsem to absolvoval nedavno.
 
Dekuju za velmi podrobny popis. Mel jsem na mysli auto odhlasene, treba i 30 let stare.
S novym jsem to absolvoval nedavno.
postup je téměř stejný, s tím že před 30 lety nebyla ES homologace proto k autu nemůže být COC list
německé odhlášení je jiné než v čr, v německu majitel odhlásí auto ze své osoby...registrační doklady jsou vždy dva, pokud byl malý odevbzdán je místo něj zelený formulář A5 obsahující potvrzení, pokud je to auto z roku 1944, bude k němu jen jedna malá knížka A5 s orlicí na přední straně..jednodílný doklad není označen jako díl 1 nebo 2. Auta bez EU homologace se v ČR schvalují, až poté je lze přeregistrovat....v RHV je to jiné tam se dělá posouzení na historickou půvonost
 
Děkuju. Takže u 30 let starého odhlášeného auta nepotřebuji pro koupi v Německu žádný úřad (když to pojede na podválu). Jen oba techničáky pro úřadování tady v ČR. Prima!
 
Děkuju. Takže u 30 let starého odhlášeného auta nepotřebuji pro koupi v Německu žádný úřad (když to pojede na podválu). Jen oba techničáky pro úřadování tady v ČR. Prima!
techničáky nebudou na 100 procent řádně vyplněné a dle mého názoru bude nutné dokoupit si chybějící údaje od výrobce...to bude u firmy SCC několik tisícikorun
 
Ano, ale nebývá jednoduché dořešit to. Prošel jsem si přihlašováním starého auta a nebylo to jednoduché (řešením byl až schopný člověk na Dekře). A jestli myslíš na veteránskou testaci, bude to ještě ošemetnější. Já jen abys byl připraven na tvrdý boj a nebyl pak rozčarovanej...
 
Moc dekuju a rozumim. Zatim je to vsechno v hodne predbezne fazi a treba najdu u nas.
 
Back
Top