• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Elektroauta - recenze, zkušenosti, tipy

Doofer

moderátor
Člen týmu
1 377
zde můžete postovat zkušenosti s auty do zásuvky. pelmel aut všech značek a kategorií. doba elektrická nás prostě chtě nechtě čeká a nemine :rolleyes: tak ať máme trochu přehled.

vlákno odstartuji mojí zkušeností na den půjčenou silnější verzí Škoda Enyaq iV v plné výbavě (1,5 milionu). zatím mohu porovnávat pouze mezi 2 elektroauty, které jsem řídil (ještě nový VW eGolf) a musím říct, že tohle bych doma klidně bral. auto je tiché, velice živé, všechny možné asistenti dnešní doby, které jsem mohl vyzkoušet fungovaly bez problémů, solidní zvuk audio, luxusní minimalistický interiér v hnědé kůži a hlavně naprosto peckové sedačky (údajně navrhoval nějaký ortoped) ze kterých nechcete ven, fajnový vyšší posed a výhled z vozu, přehledný HUD s projekcí na celé přední sklo a který se dá dost modifikovat, jak vám to vyhovuje, krásné ambientní osvětlení opět nastavitelné dle vaší nálady, účinná rekuperace a ovládání její intenzity pádly pod volantem (brzdy skoro nepotřebujete), krásně funkční auto hold, reálný dojezd 400+ km a rychlé dobíjení (u Lidlu za 20min dobito skoro do plna z nějakých 20%). celkově auto působí velice robustním dojmem a takovým nějakým pocitem bezpečí na palubě.

nebavil mě a možná i trochu rušil ten obří display infotainmentu i když je svižný a přehledný. klasicky chybí základní ovládání tlačítky (klima, hlasitost atd.) ale dá se na to zvyknout. štvalo mě, jak se odráží horní plato přístrojové desky ve skle, je tam velký repro audia uprostřed. taky bych si auto dovedl představit na menších discích s větším profilem pneu (tady byly 21 palcové disky). nerovnosti tyhle kola úplně vyžehlit neumí a rázy do interiéru se vcelku přenáší. zde si dovolím srovnání s mojí M6 GL, která je pohodlnější i se svojí příkladnou zpětnou vazbou od podvozku.

kdyby ta kára nestála nesmyslných půl druhého mega, ale polovinu, tak bych neváhal ani chvilku. když jsem viděl motorový prostor, tak jsem se musel se sousedem smát... malá sekačka na trávu co nezabírá skoro nic. už teď mi je líto těch automechaniků, kteří nebudou mít za chvilku práci nebo se budou muset přeškolit na elektrikáře. mechanicky tam fakt neni skoro co opravovat.

1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
 
Poslední úprava:
hlavně naprosto peckové sedačky (údajně navrhoval nějaký ortoped) ze kterých nechcete ven
https://www.skoda-storyboard.com/cs...-modelu-skoda-octavia-maji-pecet-kvality-agr/ mimochodem u jiných nejmenovaných značek rozšířené už léta.

mechanicky tam fakt neni skoro co opravovat.
Tak sleduj Rich Rebuilds atp. poznáš, že opravovat je toho mechanicky dost a dost. Podvozek, brzdy, motor, převodovka, všechno má ložiska, silentbloky atp. Ano místo měnění vaček měníš celý elektromotor z vrakáče. :D Ale to můžeš u motoru taky.
 
zde můžete postovat zkušenosti s auty do zásuvky. pelmel aut všech značek a kategorií. doba elektrická nás prostě chtě nechtě čeká a nemine :rolleyes: tak ať máme trochu přehled.

vlákno odstartuji mojí zkušeností na den půjčenou silnější verzí Škoda Enyaq iV v plné výbavě (1,5 milionu). zatím mohu porovnávat pouze mezi 2 elektroauty, které jsem řídil (ještě nový VW eGolf) a musím říct, že tohle bych doma klidně bral. auto je tiché, velice živé, všechny možné asistenti dnešní doby, které jsem mohl vyzkoušet fungovaly bez problémů, solidní zvuk audio, luxusní minimalistický interiér v hnědé kůži a hlavně naprosto peckové sedačky (údajně navrhoval nějaký ortoped) ze kterých nechcete ven, fajnový vyšší posed a výhled z vozu, přehledný HUD s projekcí na celé přední sklo a který se dá dost modifikovat, jak vám to vyhovuje, krásné ambientní osvětlení opět nastavitelné dle vaší nálady, účinná rekuperace a ovládání její intenzity pádly pod volantem (brzdy skoro nepotřebujete), krásně funkční auto hold, reálný dojezd 400+ km a rychlé dobíjení (u Lidlu za 20min dobito skoro do plna z nějakých 20%).

nebavil mě a možná i trochu rušil ten obří display infotainmentu i když je svižný a přehledný. klasicky chybí základní ovládání tlačítky (klima, hlasitost atd.) ale dá se na to zvyknout. štvalo mě, jak se odráží horní plato přístrojové desky ve skle, je tam velký repro audia uprostřed.

kdyby ta kára nestála nesmyslných půl druhého mega, ale polovinu, tak bych neváhal ani chvilku. když jsem viděl motorový prostor, tak jsem se musel se sousedem smát... malá sekačka na trávu co nezabírá skoro nic. už teď mi je líto těch automechaniků, kteří nebudou mít za chvilku práci nebo se budou muset přeškolit na elektrikáře. mechanicky tam fakt neni skoro co opravovat.

Zobrazit přílohu 36060 Zobrazit přílohu 36061 Zobrazit přílohu 36062 Zobrazit přílohu 36063 Zobrazit přílohu 36064
Také jsem v něm jezdil a mám podobné poznatky. Jediné co mě po dobu testování vadilo, byly chybějící tlačítka a nutnost vše ovládat přes display.
 
A může to být téma i pro hybridy do zásuvky s emisemi pod 50 g/CO2 a tím pádem EL značkama? :D:innocent::cool:
20210614_204810o.jpg

Za mě musím říct maximální spokojenost a už bych nic jiného (minimálně do Prahy) opravdu nechtěl :)

DCC adaptivní podvozek naprosto parádní, jak pro "sportovní" tak komfortní jízdu (i díky 235/45 R18). Uvozovky jsou u sportovní proto, jelikož auto jede neuvěřitelně rychle a drží stopu jako blázen (alespoň u GTE módu - plný výkon soustavy 220 koní + 400 nm), ale odezva řízení je prostě taková nijaká a člověk se prostě strašně rychle (i rychlostmi přes 200 km/h) přepravuje v oddělené kapsli od okolí, bez většího zážitku svezení (teda až na ten zátah elektromotoru, ten zážitek je) :) Radost z řízení a zatáček prostě není, ale od toho jsou jiná auta a na každou cestu se denně i tak těším.

Sedačky teda B8 nemá moc dobré, ale masážní funkce si s tělem na delších cestách poradí a je to v pohodě. Bez masážních si moc dobře nedokážu představit několikahodinovou jízdu.
Infotainment naprosto boží. Od AndroidAuto až po veškeré ovládání a individualizaci vozu. Hlavně je v B8 ještě mraky klasických tlačítek, takže skoro všechno co běžně přepínám od režimů, přes média, teploty, komfortních prvků a jiné nastavení mám na jeden klik bez patlání po obrazovce ;)

Automatická full LED světla s vykrýváním protijedoucích vozů jsou naprosto boží!
V interiéru jsem si již tradičně, zvyklý z Mazdy, musel LED dodělat :)

Spotřeba cca po 8 000 kilometrech kolem 5 litrů (Praha, dálnice, okresky).
Jak budu mít více času, určitě přidám více informací, zážitků a fotografií:cool:

Tady ještě důkaz, že je opravdu do zásuvky :D
 
Včera 27.8. Jsem měl v Dráždanech rezervaci na projíždku v VW ID3 a prohlídku Glaeserne Manufaktur. www.glaesernemanufaktur.de
Bohužel na výrobní lince bylo zakázáno fotit.Tak fotky jen zvenčí.Samozřejmě byla i ochutnávka zdejšího legendárního" VW currywurstu".
A ted k samotnému VW ID3.Je to malé auto.Vnitřek mně připomínal Trabanta (moje první přibližovadlo),strohé a levné plasty při zavření dveří to
plechově třískne jak u Š 100.Za cca 900 000 kč bych očekával trochu víc. Přes infoteiment se ovládá takřka vše a pracuje rychle, což se mně líbilo.
Jízda v pohodě, ticho jen takové bzučení, super odpich z křižovatek.Můj názor až to bude o 2/3 levnější, pak to bude konkurence shopné, ted je to jen pro fanoušky.

IMG_20210827_140408_3.jpg IMG_20210827_141048_2.jpg IMG_20210827_153202_3.jpg IMG_20210827_153207_5.jpg IMG_20210827_160845_3.jpg IMG_20210827_140952_3.jpg IMG_20210827_171032_1.jpg IMG_20210827_171038_3.jpg IMG_20210827_154950_5.jpg
 
Poslední úprava:
Dnes mi ukazoval známý Škoda Enyaq, no nic moc. A když říkal že ujede jen 250 - 300 km s klimatizací? Kola se mu strašně sjíždí a pneumatiky jsou 1 ks za 6000,- (jeho slova, neověřoval jsem), tak bych to nikdy nechtěl. Ani on není spokojen :D
 
Back
Top