• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Hřeje zadní pravé kolo

Alda1234

výkonný člen KLANu
259
Ahoj. Měl jsem teď auto čtrnáct dní u lakýrníka a cestou zpátky jsem zjistil že se mi hřeje a smrdí zadní pravé kolo. Předtím to určitě nedělalo, to bych si všimnul. Teď je otázkou co tam zůstává viset. Auto zvednu a kolem zkusím zatočit, ale na co se pak zaměřit? Je nějaký návod na rozebrání a vyčištění?
 
Pokud auto u lakyrnika 2 tydny stalo, mozna se na brzdach uz lehce chytla koroze. Skusil bych nekolikrat poradne zabrzdit a rozhybat je. Kdyz nic nepomuze, pak uz jen sundat kolo a poradne se podivat na brzdy. Taky je mozne ze panu lakyrnikovi neco kaplo nekam kam nemelo, a ted desticky zustavaji v kontaktu s kotoucem...
 
Nevím jestli máš ještě GJ s mechanickou ručkou nebo GJ/GL s elektronickou ručkou, ale jestli máš ještě mechanickou ručku tak jestli se ti zaseknulo to ovládání ručky na třmenu, tak si zajeď do Mazdy a na svolávačku ti ho zadarmo vymění.
 
@Max6 je tady o té ručce spešl vlákno. Pokud by to bylo ono, tak to “zadarmo” bohužel závisí na VIN, jestli to Mazda uzná nebo ne.
 
Poslední úprava:
Omlouvám se, když mám telefon na stojáka, tak nevidím popisky že máš 2014. U mechanický ručky u GJ v podstatě odchází jen ten mechanismus ručky případně zatuhnou destičky ve vodících plíškách. Jelikož se tam používá už dvoubřitá prachovka tak zatuhnutí plovoucích čepů moc nehrozí (jako u starších modelů). Jedině že by ty plovoucí čepy nikdo nikdy nepromazal.
Ale zároveň po těch 7 letech se už mohl poškodit samotný těsnící kroužek pístku třmene (gumička se nafoukne, přestane pružit a zasekne pístek).

Já bych postupoval následovně:
1) povolit ruční brzdu, sundat kolo a kouknout jestli není zaseknutý ten ovládací mechanismus ručky zezadu na třmenu
pokud ten bude OK tak
2) sundat třmen z úchytu destiček a zkontrolovat jestli se dá rukou hejbat (vysouvat a zasouvat) s oběma plovoucíma čepama a jestli jsou volně pohyblivý destičky
pokud to bude OK tak
3) otevřít nádobku na brzdovou kapalinu a pomocí čápovejch kleští (pokud nemáš na to fundament) zkoušet ve směru hodinových ručiček zašroubovat pístek třmene a přitom zkontrolovat prachovku okolo pístku jestli není poškozená. Pokud bude prachovka někde poškozená (natrhlá nebo zkroucená) nebo pokud pístek půjde opravdu hodně těžce zatočit tak třmen zrepasovat aspoň základní sadou (prachovka + těsnící kroužek)
 
Díky moc. Zkusím. Uvidím jestli se jako amatér po sundání kola zorientují co a jak.
 
Tak jsem to byl nejdřív ještě projet, abych to případně zkusil brzděním a ručkou rozhýbat, ale hned je znát, že od toho kola jde mnohem víc tepla než od ostatních. Já myslím že problém bude někde kolem ruční brzdy, protože ta ze začátku se mi zdá vůbec nebrzdí a musím ji hodně zatáhnout aby brzdila. Našel bych někde nějaké foto?
 
IMG_20210613_141634.jpg
Tak kolem jde otočit jenom těžko. Když ta v páčka vlevo co s ní podle mě hýbe ručka je dost daleko od dorazu. Když s ní silou hnu směrem k dotazu, tak jde kolo lehčeji.

IMG_20210613_142237.jpg
Tato páčka a doraz. U druhého kola to jde krásně lehce zpátky. Je zajímavé že nějaký koumák tam dal ještě druhou pružinu aby se to vracelo. Jak to mám nějak rozhýbat/vyčistit?
 
Nebylo by jednodušší, než se do toho pustíš svépomocí, ověřit si v Mazdě, jestli nespadá Tvoje auto pod příslušnou svolávačku? Podrobnosti máš v odkazu výše.
 
No nevím jestli mám nárok když to je 2014. Zeptat se můžu. Jinak VIN JMZGJ596611102531. Ostatně na druhém zadním kole evidentně původní majitel už třmen vyměnil. Tak jako tak musím s tím něco udělat abych někam bezpečně dojel. Nějak rozhýbat.

A ještě mi to nedalo a tedy jsem tu páku ruční brzdy odtlačil silou až na doraz. Kolo jde docela zlehka a zkusil hlavní brzdy, jestli to zůstává viset i s nimi a to ne. Když zabrzdím a pustim, tak jde kolo normálně volně, takže problém musí být někde v té páce od ručky.
 
Poslední úprava:
Jestli jsi zdatný opravář, můžeš postupovat podle @Max6, jinak bych se do brzd nehrabal. Odpovědi na dotazy máš ve zmíněném vlákně. V autorizáku Ti zjistí, zda proběhly příslušné servisní akce a svolávačky, stačí jim poslat VINko mailem. Podle všeho se jedná o konstrukční vadu a neznačkové servisy nemusejí mít potřebné informace. Je to už taky starší záležitost.
 
Poslední úprava:
Už jsem jim napsal (Kodecar HK), ale nevěřím že někdo bude řešit 7 let starý auto.
 
no ja nevim ale prijde mi ze zrovna brzdy jsou dost zasadni na to abych do nich jako amater sam nehrabal, pokud presne nevim co delam... :cool:
 
No to máš pravdu. Já to potřeboval dát do stavu aby mi to nějak fungovalo a nesmrděly kola a nevyhřálo se třeba ložisko. Ale když páku od ručky natlačím na dotaz, tak hlavní brzdy fungují jak mají, jenom vím že nesmím používat ručku.
 
Rukou odtlač ten mechanismus ručky aby byl povolený a mohl jsi jet. Dokud znovu nezatáhneš ručku, tak se kolo/třmen nepřidře a můžeš normálně jezdit.
 
Rukou odtlač ten mechanismus ručky aby byl povolený a mohl jsi jet. Dokud znovu nezatáhneš ručku, tak se kolo/třmen nepřidře a můžeš normálně jezdit.
Jj to jsem udělal. Šlo to fakt dost těžko, ale kolo jde otočit. Jde toto nějak rozhýbat nebo je to ko a třmen na výměnu? Samozřejmě to zkusím přes Mazdu.
 
@Alda1234 podle toho co popisuješ, máš přidřený brzdič - ruční brzdy - jak píše MAX, odtlač mechanismus ručky a jezdit bez ručky můžeš, dokud ji nezatáhneš máš relativně klid..samozřejmě průšvih nastane když to uděláš automaticky někde po přijetí třeba k obchodu (znám to z vlastní zkušenosti) pokud tomu chceš předejít a vyřešit třeba i kvůli otvírání kufru, doporučuji do doby než dojedeš někde na dílnu odpojit lanovody ruční brzdy v tunelu u páky v kabině. Pak budeš moc zatáhnout páku brzdy abys třeba otevřel kufr když někam pojedeš a budeš mít třeba batoh v kufru od spolujezdce :) Co se týče opravy...doporučuju pokud by ti Mazda nevyšla vstříc (třeba jak říkáš už byly vyměněné a jde už spíš o stáří) udělat výměnu brzdiče....žádné opravné sady v tomto případě nemají dlouhého trvání a za tu drbačku a konečnou nejistotu to nestojí. Naopak možná že v servise ti vyjdou vstříc, kolikrát se to dá řešit podobně jak u turba...vykoupí ti starý díl a dají druhý takže něco ušetříš aspon tak a hlavně budeš mít jistotu že brzdy fungujou jak mají. Pokud by to bylo totiž hodně přehřáté dojde k přehřátí desek nebo i kotoučů, třeba jeho zvlnění pak znamená výměnu všeho a to už je pak větší palba ;)
 
Když ti v Mazdě neudělají výměnu v rámci svolávačky zdarma, tak máš jen dvě možnosti:
1) Pokud je ten kloubek ovládání ručky jen lehce orezlý, tak to jde zrepasovat. Kloubek jde vyndat, očistit od rzi, do futra se dá hodně vazelíny na brzdy a použije se nová prachovka (ta původní/originální totiž měla špatný rozměr a do mechanismu vnikala voda a proto ta svolávačka). Opravná sada na tohle stojí od 100Kč do cca 400Kč podle výrobce a obsahu dílů v sadě.
Bohužel jak na tom ten kloubek/futro je poznáš jen po rozebrání třmenu.

2) Pokud ale ten mechanismus respektive to futro vyhnilo už hodně, tak nemá vůbec žádný význam to repasovat (pokud nehodláš auto prodat někam do háje a ušetřit) a rovnou bych koupil nový třmen. Kvalitní zadní brzdový třmen na GJ stojí v ČR v rozmezí 3500-5000Kč. Třmeny pod 3000Kč většinou nejsou tak kvalitně udělaný.

Případně jestli tohle je pravda že to jsou fakt nový třmeny včetně úchytu destiček, tak to mě po? protože to je super cena
 
Poslední úprava:
Pánové děkuji moc. Víc se ptát nebudu, než budu vědět co řekne Mazda. Poté bych to vymontoval a řešil co dál. Osobně trochu více preferuji výměnu než repase, ta bývá na chvilku a problém se vrací. Ještě jednou díky.
 
Back
Top