• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Hukot v autě při otevření zadních oken za jízdy

Prevala

nový člen
8
Zdravím chlapi . Při otevření zadních oken za jízdy mám v kabine hrozného hukot . A takovej divnej podtlak . Nemáte někdo zkušenosti. Mazda 6 skyaktiv benzín 2014
 
to je normální . u všech aut :). dej tam deflektory a okna jenom trochu pootevři.
 
No jinak já teda po městě mám pootevřený okna a mimo město zavírám a pouštím ventilátor+klimu.

Určitě to není problém Mazdy. Zkus to samé i v jiném autě a uvidíš. Já mám tři auta a nejenom Mazdu a dělají to všechny. K tomu jsou právě ty deflektory, že ti vzduch nefučí přímo do kabiny auta.

To když ještě byli potomci malí, tak vzadu otvírali okna a když jsem trochu nabral rychlost tak to museli zavřít aby mi to neurvalo uši. A Mazda to nebyla.
 
Dobře zkusím to zdálo se mi to prostě divné . Také neotvíratm okna za jízdy mimo město to byla náhoda . Ale byl to strašný hukot

Děkuji
 
Od nějaké rychlosti je to dost nepříjemné. Mám to taky...na to máme v autě tu klimu :)
 
Jasně že je tam klima. Ale u ostatních aut mi to tak nepřišlo tak jsem si říkal jestli je to normální nebo to dělá jenom mne
 
Je to normální. Tento efekt je vlivem aerodynamiky. Dříve na toto auta netrpěla, jelikož měli celkem špatnou aerodynamiku. Tedy předek auta většinu vzduchu "odvedl" bokem auta, ale v celkem velké vzdálenosti. Modernější auta mají aerodynamiku mnohem lepší. Tedy vzduch hezky obtéká auto ze všechn stran. Což je mnohem lepší. Díky tomu je i lepší spotřeba. Takže pokud k tomuto efektu někde nedochází, tak má auto celkem bídnou aerodynamiku. :)
 
Auto ti při otevřených oknech (kterýchkoli) funguje jako (basová) píšťala (nebo spíš varhany). Tón, který slyšíš, záleží na velikosti kabiny, a na rychlosti.
 
Jedná se o Helmholtzovu rezonanci - vlnění plynů v dutině. Jak už kluci psali, tak je to způsobeno aerodynamikou karoserie. Čím lepší aerodynamika, tím je tento jev znatelnější po otevření zadních oken. Takže pokud se vám to u nějakýho auta neděje, tak má horší aerodynamiku.
 
Z hlediska vetrani nema smysl otevrit obe zadni okna (situace je "symetricka", tudiz vymena vzduchu minimalni) nebo jedno kterekoli okno (vzduch proudici kolmo na otvor do kabiny pak vytvari infra-rezonanci). Kdyz uz, pak prave predni a leve zadni. Staci kousek, a docela dobre to interier profoukne...
 
Back
Top