• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Hybrid vs. Elektromobil

vojtavojta

výkonný člen KLANu
257
dnes výměna oleje u @Max6 , opět není co vytknout, vše na 1000 % .

Nějak se nám to protáhlo :grinning:, ale díky za spoustu informací ohledně hybridů, které mě poslední dobou víc a víc zajímají ?.

Hlavně super info ohledně zkušeností s Honzovým Lexusem, ve kterém mi potvrdil , že i starší Lexus je uvnitř prostě komfortní a úplně jiná liga než ostatní automobilky.

Doufám, že jsem tě moc nezdržel, ale těch informací bylo tolik, že jsem úplně přestal sledovat čas, ale ten u @Max6 nikdy nesleduji:joy::laughing: a utíká tam úplně jinak :p
@vladas75 Hybrid ( full hybrid ) je určitě cesta ale kam.... v jedné krabici vozíš vyhody a hlavně nevýhody z obou světů... Na kratké vzdalenosti se často roztáči benzín motor a tvoří se karbon úsady, díky extremě řídkym olejum maji mraky startů skoro nasucho, navic jej malo kdy zahřeješ na provozní teplotu ( teplotu motoru ) . Na delší vzalenosti naopak musíš tahat baterky které v dálničních rychlostech naopak zvýší spotřebu díky své váze. Hybrid ma smysl ( úspory paliva ) pouze pokud dochazi casto ke střídání rychlosti a max rychlosti do 90km / hod. V dnešní době elektroaut do zásuvek které dobiješ za 40 min na dalších 400km s ním můžeš 2x ročně do chorvacka ?. Počkal bych ještě 5 let až klesne cena elektromobilu + stát zavede podporu a šel z konvenčniho spalováku rovnou do elektra s dobrým dojezdem.
 
@vladas75 Hybrid ( full hybrid ) je určitě cesta ale kam.... v jedné krabici vozíš vyhody a hlavně nevýhody z obou světů... Na kratké vzdalenosti se často roztáči benzín motor a tvoří se karbon úsady, díky extremě řídkym olejum maji mraky startů skoro nasucho, navic jej malo kdy zahřeješ na provozní teplotu ( teplotu motoru ) . Na delší vzalenosti naopak musíš tahat baterky které v dálničních rychlostech naopak zvýší spotřebu díky své váze. Hybrid ma smysl ( úspory paliva ) pouze pokud dochazi casto ke střídání rychlosti a max rychlosti do 90km / hod. V dnešní době elektroaut do zásuvek které dobiješ za 40 min na dalších 400km s ním můžeš 2x ročně do chorvacka ?. Počkal bych ještě 5 let až klesne cena elektromobilu + stát zavede podporu a šel z konvenčniho spalováku rovnou do elektra s dobrým dojezdem.
Přesunul bych tuto debatu do nějakého tématu o hybridech, ať to tu @Max6 nezasíráme ?. Za mě elektro vůbec není cesta, ale slepá větev a než jezdit elektrickou, budu raději chodit pěšky. Víc a víc států se od ní odvrací, zákazy vjezdu do podzemních garáží, problémy přetížené el. sítě a následné výpadky a co pak ❓Vím, že já elektriku nikdy nekoupím
 
v jedné krabici vozíš vyhody a hlavně nevýhody z obou světů. Na kratké vzdalenosti se často roztáči benzín motor a tvoří se karbon úsady, díky extremě řídkym olejum maji mraky startů skoro nasucho, navic jej malo kdy zahřeješ na provozní teplotu ( teplotu motoru ) . Na delší vzalenosti naopak musíš tahat baterky které v dálničních rychlostech naopak zvýší spotřebu díky své váze. Hybrid ma smysl ( úspory paliva ) pouze pokud dochazi casto ke střídání rychlosti a max rychlosti do 90km / hod.
A zrovna já si třeba už nic jiného, než hybrida do zásuvky nedokážu představit ;)

Motor se u malých rychlostí díky nastavení režimů nezapne, což oceňuji hlavně v kolonách, pomalých couračkách po městě a při pár kilometrových popojížďkách, kdy mi bylo vždy líto startování a chcípnutí motoru.
Olej mám v autě stejný a používám ten jako v Lkovém motoru MX-5. Mezi budíky mám velkými číslicemi zobrazenu teplotu oleje. A proto také vidím, že si vozidlo inteligentně hlídá teploty a studený motor před častým chcípáním nejdříve zahřeje k provozní teplotě.
Na dálnicích si naopak užívám 400 nm okamžitého boostu elektromotoru, který je silně návykový a vozidlo se stává tak neuvěřitelně rychlou a pohodlnou přepravní kapslí i na delší vzdálenosti. To nemluvím o tom, že vozidlo skoro samo udržuje dosaženou rychlost a brzdy díky (nastavitelné) rekuperaci zrovna neodcházejí, spíše naopak.
K tomu všemu jsem přestal jezdit tak často k tankovacímu stojanu. Nevýhody z obou světů nějak nepociťuji, spíše naopak :)

Ale samozřejmě to co vyhovuje mému používání vozu a profilu trasy, nebude a nemusí vyhovovat někomu jinému. Kdybych jezdil jenom dálnice, tak beru například nějaký pěkný šestiválcový diesel a jinak bych také třeba volil, kdybych nejezdil denně po Praze, ale žil někde v horách.

Ohledně čistého elektromobilu si tu odložím tento článek. Poněkud tendenční (není třeba se pozastavovat nad některými výpočty), ale zcela a ve srozumitelné formě vyjadřující můj názor a obavy:

Proti elektromobilům nejsem (mají své jednoznačné výhody a místo na trhu!), ale jsem zcela proti plošnému nařízení - teď je budete mít všichni. A to se ani nemusíme bavit, že někde se peníze na tu údajnou "podporu" budou muset vzít, což bez bakšiše ze spotřební daně v budoucnu půjde také poněkud hůře :cool:
Nějaké další info vlastně také zde, tak uvidíme, kam diskuze povede a kdyžtak tato témata můžeme do budoucna sloučit:
 
Lexus CT200h alias Prius 3g s lodičkama alias Auris v saku:
Já jsem se svým 10,5 let starým "full" hybridem od Toyoty, který celý život jezdí více méně po městě a ještě na ten proklínaný a motory likvidující 0W-20 olej naprosto spokojený a popravdě pro svoje účely jsem našel auto který bych neměnil a ani ho nepotřebuju jakkoliv tůnit. Vlastně abych nebyl, když mám servisní náklady stejný jako jsem měl na M3BM (teda brzdy jsou stále origo, tak asi budu muset koupit autogen až je budu chtít vyměnit), jezdím za 4,5 - 5 litru po městě a nemusím házet tukabel z 3tího patra paneláku, protože dobíjení se zde neřeší.
Dle posledních testů z poloviny léta mají baterie 79,9% z užitné kapacity (auto vyhodí error při cca 50% - spíš vím že je to při 32ohm na páru modulů) a až mi jednou baterka umře tak buď budu línej a za 40000Kč koupím celou novou baterii, nebo budu míň línej a za 28000Kč koupím všech 28 modulů (jeden 7,2V modul stojí 1000Kč) a nebo si k tomu rovnou sednu s měřákem a vyměním jen vadný moduly. Existuje i konverzní sada že se dají vyhodit NiMH baterie a dát tam lithium, ale pro moje účely je to hodně málo muziky za hodně peněz (cca 90000Kč za kvalitní modulový set)
Ke spalováku řeknu asi jen to, že pokud každých 100-150000km vyčistím EGR a budu se o něj starat jako o Skyactiv-G, tak je hodně velký předpoklad že s tou 1.8 najedu přes 300000km.Hodnoty 300,400 i těch 500000km tahle kombinace dvou motorgenerátorů a 1.8 zážehu běžně najíždí v Priusech 2. a 3. generace

Jako mínus beru tu váhu (43kg) baterie + EV krámy okolo který jsou v zatáčkách znát zřejmě kvůli jejich umístění v autě (není to vyvážený auto jako třeba M3BM a už vůbec ne MX5). Ale kdybych se chtěl vrátit do mladí a měl na to čas, tak si na řezání zatáček koupím MX5 a pod... Lexus CT200h si člověk nekupuje aby s ním řezal zatáčky, ale kvůli úplně něčemu jinému.
Zároveň 130km/h je rychlost až až. Ne že by auto docela svižně nedalo svojí elektronicky omezenou maximálku 180km/h ale s tímhle autem to prostě nechcete. Petrolheadi by řekli že to kvůli eCVT, já říkám že tohle auto bylo postavený pro klidnou a odpočinkovou jízdu.

Přiznám se že mi dalo hodně práce cokoliv lidem říkat nebo napsat o svým autě abych nebyl JáJáček a u každý věty neřekl/nenapsal "já". Jenže on tenhle "nenucený a naprosto přirozený" vývoj elektromobility je o tom "já". Až budu mít já barák, až budu mít já na auto minimálně přes milion v peněžence a až budu já jezdit jen málo, tak pak mi bude čistý elektromobil vyhovovat. "Já" teď ale jezdím tak, bydlím tak a mám peněz tolik že mi nejvíc vyhovuje plný HEV bez tukabelu. Čistý zážehový motor (nafta pro mě má využitelnost 0) bych za poslední dva roky asi utrápil kdybych nekoupil nějakou 1.2, ale tak zase šicí stroj pod kapotou nechci, když jednou za rok v létě projedu Evropu tam a zase zpět. PHEV bohužel nemám kde nabíjet (v PB jsou 3 veřejný nabíječky z toho na dvou nonstop stojí nějaká Škůda v TDI, ale já nemám čas někde stát 30minut a dobíjet, protože to znamená 30minut co můžu lidem opravovat auta na dílně a vydělávat peníze nebo 30minut s rodinou si užívat hezkýho dne).
Každý si musí vybrat to svoje "já"
 
Poslední úprava:
no když vidím, jak elektřina letí cenou nahoru, tak pořízení elektronesmyslu bude zřejmě terno :joy: , ať si kdo chce co chce říká - zlatý hybrid. A trávit několik desítek minut někde u zásuvky než se te nějak nabije - holý nesmysl ...
 
no když vidím, jak elektřina letí cenou nahoru, tak pořízení elektronesmyslu bude zřejmě terno :joy: , ať si kdo chce co chce říká - zlatý hybrid. A trávit několik desítek minut někde u zásuvky než se te nějak nabije - holý nesmysl ...
Rozhodně nejsem propagátorem elektromobility, je to uměle vytvořený trend politikou, to je rozhodně špatně. Jezdím v rodině hybridem už víc jak 15 let a prostě to tak vidím. Výrazná účinnost co do úspory paliva doopravdy jen na krátké vzdálenosti a nižší rychlosti.

A zrovna já si třeba už nic jiného, než hybrida do zásuvky nedokážu představit ;)

Motor se u malých rychlostí díky nastavení režimů nezapne, což oceňuji hlavně v kolonách, pomalých couračkách po městě a při pár kilometrových popojížďkách, kdy mi bylo vždy líto startování a chcípnutí motoru.
Olej mám v autě stejný a používám ten jako v Lkovém motoru MX-5. Mezi budíky mám velkými číslicemi zobrazenu teplotu oleje. A proto také vidím, že si vozidlo inteligentně hlídá teploty a studený motor před častým chcípáním nejdříve zahřeje k provozní teplotě.
Na dálnicích si naopak užívám 400 nm okamžitého boostu elektromotoru, který je silně návykový a vozidlo se stává tak neuvěřitelně rychlou a pohodlnou přepravní kapslí i na delší vzdálenosti. To nemluvím o tom, že vozidlo skoro samo udržuje dosaženou rychlost a brzdy díky (nastavitelné) rekuperaci zrovna neodcházejí, spíše naopak.
K tomu všemu jsem přestal jezdit tak často k tankovacímu stojanu. Nevýhody z obou světů nějak nepociťuji, spíše naopak :)

Ale samozřejmě to co vyhovuje mému používání vozu a profilu trasy, nebude a nemusí vyhovovat někomu jinému. Kdybych jezdil jenom dálnice, tak beru například nějaký pěkný šestiválcový diesel a jinak bych také třeba volil, kdybych nejezdil denně po Praze, ale žil někde v horách.

Ohledně čistého elektromobilu si tu odložím tento článek. Poněkud tendenční (není třeba se pozastavovat nad některými výpočty), ale zcela a ve srozumitelné formě vyjadřující můj názor a obavy:

Proti elektromobilům nejsem (mají své jednoznačné výhody a místo na trhu!), ale jsem zcela proti plošnému nařízení - teď je budete mít všichni. A to se ani nemusíme bavit, že někde se peníze na tu údajnou "podporu" budou muset vzít, což bez bakšiše ze spotřební daně v budoucnu půjde také poněkud hůře :cool:
Nějaké další info vlastně také zde, tak uvidíme, kam diskuze povede a kdyžtak tato témata můžeme do budoucna sloučit:
Souhlasím s tebou, elektromobil čistý rozhodně není a nevěřím že kdy bude ekologičtější než spalovák. Ale je to vývoj. Rozhodně nelze ale upřít to, že má daleko efektivnější využití energie a méně poruchovové mechaniky než spalovák. Obzvlášť v porovnání se současným příliš složitým a choulostivým spalovákem. Hold vývoj bohužel násilně tlačený politikou a ne poptávkou. Kdyby jsi před 25 lety někokomu řekl: aby sis někam zavolal, nebo on tobě, budeš muset každý večer nabíjet mobil který si každých 5 let musíš koupit nový za 5.000 až 20.000, za minutu zaplatíš 20 - 100 kč, taky si budou klepat na čelo a ukáže prstem na domácí pevnou linku za " pár korun "

Lexus CT200h alias Prius 3g s lodičkama alias Auris v saku:
Já jsem se svým 10,5 let starým "full" hybridem od Toyoty, který celý život jezdí více méně po městě a ještě na ten proklínaný a motory likvidující 0W-20 olej naprosto spokojený a popravdě pro svoje účely jsem našel auto který bych neměnil a ani ho nepotřebuju jakkoliv tůnit. Vlastně abych nebyl, když mám servisní náklady stejný jako jsem měl na M3BM (teda brzdy jsou stále origo, tak asi budu muset koupit autogen až je budu chtít vyměnit), jezdím za 4,5 - 5 litru po městě a nemusím házet tukabel z 3tího patra paneláku, protože dobíjení se zde neřeší.
Dle posledních testů z poloviny léta mají baterie 79,9% z užitné kapacity (auto vyhodí error při cca 50% - spíš vím že je to při 32ohm na páru modulů) a až mi jednou baterka umře tak buď budu línej a za 40000Kč koupím celou novou baterii, nebo budu míň línej a za 28000Kč koupím všech 28 modulů (jeden 7,2V modul stojí 1000Kč) a nebo si k tomu rovnou sednu s měřákem a vyměním jen vadný moduly. Existuje i konverzní sada že se dají vyhodit NiMH baterie a dát tam lithium, ale pro moje účely je to hodně málo muziky za hodně peněz (cca 90000Kč za kvalitní modulový set)
Ke spalováku řeknu asi jen to, že pokud každých 100-150000km vyčistím EGR a budu se o něj starat jako o Skyactiv-G, tak je hodně velký předpoklad že s tou 1.8 najedu přes 300000km.Hodnoty 300,400 i těch 500000km tahle kombinace dvou motorgenerátorů a 1.8 zážehu běžně najíždí v Priusech 2. a 3. generace

Jako mínus beru tu váhu (43kg) baterie + EV krámy okolo který jsou v zatáčkách znát zřejmě kvůli jejich umístění v autě (není to vyvážený auto jako třeba M3BM a už vůbec ne MX5). Ale kdybych se chtěl vrátit do mladí a měl na to čas, tak si na řezání zatáček koupím MX5 a pod... Lexus CT200h si člověk nekupuje aby s ním řezal zatáčky, ale kvůli úplně něčemu jinému.
Zároveň 130km/h je rychlost až až. Ne že by auto docela svižně nedalo svojí elektronicky omezenou maximálku 180km/h ale s tímhle autem to prostě nechcete. Petrolheadi by řekli že to kvůli eCVT, já říkám že tohle auto bylo postavený pro klidnou a odpočinkovou jízdu.

Přiznám se že mi dalo hodně práce cokoliv lidem říkat nebo napsat o svým autě abych nebyl JáJáček a u každý věty neřekl/nenapsal "já". Jenže on tenhle "nenucený a naprosto přirozený" vývoj elektromobility je o tom "já". Až budu mít já barák, až budu mít já na auto minimálně přes milion v peněžence a až budu já jezdit jen málo, tak pak mi bude čistý elektromobil vyhovovat. "Já" teď ale jezdím tak, bydlím tak a mám peněz tolik že mi nejvíc vyhovuje plný HEV bez tukabelu. Čistý zážehový motor (nafta pro mě má využitelnost 0) bych za poslední dva roky asi utrápil kdybych nekoupil nějakou 1.2, ale tak zase šicí stroj pod kapotou nechci, když jednou za rok v létě projedu Evropu tam a zase zpět. PHEV bohužel nemám kde nabíjet (v PB jsou 3 veřejný nabíječky z toho na dvou nonstop stojí nějaká Škůda v TDI, ale já nemám čas někde stát 30minut a dobíjet, protože to znamená 30minut co můžu lidem opravovat auta na dílně a vydělávat peníze nebo 30minut s rodinou si užívat hezkýho dne).
Každý si musí vybrat to svoje "já"
Bez " ja, ja, ja " to nejde. Málokdo umí být víc někým jiným než sám sebou. Kdo ano, má můj upřímný obdiv. Ač nejsem zastáncem současného přehnaného trendu elektromobility je to prostě vývoj. Dobíjet elektro do zásuvky můžeš i u dílny z 3x16A za 5Kč / Kw ( za 3 hod práce naboucháš do aku cca 33Kw, které výjdou na 200km město / mimo město na každodenní dojíždění do práce ) během toho můžeš pracovat a možná si i odečíst DPH z každé KWh. Netřeba stojanu na dobíjení s TDI a zabíjet čas .
 
Mně by spíš zajímala statistika kolik členů evropského parlamentu kteří tyto ekozákony schvalují jezdí elelktronesmysly ? Myslím že na na ty dýchánky v Bruselu jezdí 3litrovými diesely, když vidím někdy ve zprávách jak v čem jezdí. Těm bych nakoupil tyhle auta na baterky ať si prakticky vyzkouší život s nimi. Pak by je přešel humor, když budou stát u nabíječky. Proč si tohle neodhlasují ? No ale jinak nic proti baterkám v zásadě nemám, až bude infrastruktura, kapacita a nabíjení +/- stejně jak natankovat benzin proč ne, chtěl bych zachránit pokud to ještě jde přírodu potomkům. I když o ekologičnosti je taky dost pochyb ...
 
Mně by spíš zajímala statistika kolik členů evropského parlamentu kteří tyto ekozákony schvalují jezdí elelktronesmysly ? Myslím že na na ty dýchánky v Bruselu jezdí 3litrovými diesely, když vidím někdy ve zprávách jak v čem jezdí. Těm bych nakoupil tyhle auta na baterky ať si prakticky vyzkouší život s nimi. Pak by je přešel humor, když budou stát u nabíječky. Proč si tohle neodhlasují ? No ale jinak nic proti baterkám v zásadě nemám, až bude infrastruktura, kapacita a nabíjení +/- stejně jak natankovat benzin proč ne, chtěl bych zachránit pokud to ještě jde přírodu potomkům. I když o ekologičnosti je taky dost pochyb ...
Věřím že ani jeden. Do práce jezdím posranec BMW 750d, doma má manželka a auto na nákupy - nejspíš Prius nebo Nisan. Po roce trvale připojeném v zásuvce ( pro všechny případy ) má baterku na 40%. Ale nevadí, protože nákupy vozí služební řidič baworáku.
 
Souhlasím s tebou, elektromobil čistý rozhodně není a nevěřím že kdy bude ekologičtější než spalovák. Ale je to vývoj. Rozhodně nelze ale upřít to, že má daleko efektivnější využití energie a méně poruchovové mechaniky než spalovák. Obzvlášť v porovnání se současným příliš složitým a choulostivým spalovákem. Hold vývoj bohužel násilně tlačený politikou a ne poptávkou. Kdyby jsi před 25 lety někokomu řekl: aby sis někam zavolal, nebo on tobě, budeš muset každý večer nabíjet mobil který si každých 5 let musíš koupit nový za 5.000 až 20.000, za minutu zaplatíš 20 - 100 kč, taky si budou klepat na čelo a ukáže prstem na domácí pevnou linku za " pár korun "
No jenže on to moc vývoj není. O spalovácích se říká že to jsou dinosauři, ale co já si pamatuji, tak:
- byl parní stroj a přirozený vývoj ukázal že to není cesta pro masy
- s elektromobilem se to zkoušelo několikrát v historii lidstva a vždy přirozený vývoj ukázal že tudy cesta pro všechny lidi nevede
A kam nás ten přirozený vývoj nasměroval...
Spíš mi přijde že Brusel se snaží vzkřísit vyhynulýho dinosaura a lidem říkat že lidstvo má už tu zbraň aby sestřelilo ten meteorit co je poslal pod kytky. Jenže lidstvo nemá nic. I kdybych věřil pohádce že do deseti let se stane na poli baterií zázrak, tak kde to budu za deset let nabíjet až se připojí víc aut najednou ? Tady se 20 let nejsou schopný dohodnout o dostavbě jednoho bloku elektrárny, který budou stavět dalších 30 let i kdyby ho schválili dneska po obědě.
Já si ho můžu nabít na dílně - zatím. A co když zrovna budu měsíc v druhý práci která je uprostřed náměstí a musím parkovat ve dvoře 100m dál abych neplatil parkovný ? Zase pobřežím s prodlužkou ? Co udělám až na Dubně se připojí půl vesnice a zhasnou mi světla na dílně...
Co budu dělat když nebudu mít na nový, ale jen na ojetý ? Teď mám 10 let starý auto z druhý ruky a vím že pokud v něm vyměním olej tak bude jezdit a jezdit ? Koupím takový elektromobil když budu mít na auto jen 300000Kč ? Bude to auto vůbec prodejný nebo se mám smířit že podporuju ekologii tím že tu věc vyhodím aby se vyrobila nová ? Na mě je tu až moc otázek, na který právě ten dekádový vývoj toho v čem masa lidí jezdí teď už dávno odpověděl.

Dnešní auta jsou složitý, ale kolik lidí je jen v jedný vesnici opravuje ( u nás na Dubně 3 garáže). Jsou naprosto přirozeným vývojem vyvinutý. Něco co se dle mě šije horkou jehlou bez perspektivy masového použití, to bude těžký opravit. A že se elektromobil nerozbíjí ??? Ale tak z 90% je to pořád auto co má podvozek, brzdy, elektroniku... a ty elektromotory a baterie ? To bys musel žít na hodně velkým obláčku abys tvrdil že se to "nerozbije". Ono se to jen "neopravuje" ale mění. I já sám sem připraven že až mi v hybrid odejde třeba vysokonapěťový systém (třeba invertor) tak ho prostě vyměním protože bych byl sebevrah a velký fanda hasičského sboru se tohle pokusit "opravit". Stačí kouknout na současnou aférku ohledně Chevrolet Bolt. Ty auta jsou jen krok před výkupem a sešrotováním automobilkou, protože si neví rady co s tím. A to těch aut je jen pár desítek tisíc. Co by se stalo kdyby těch aut byly miliony....

Já věřím že se najde dost lidí, pro který čistý EV bude super věc. Ale věřím že mnohonásobně více lidem to bude auto kterýmu se budou muset sakra podřídit nebo to pro ně bude rovnou naprostý nesmysl.
 
Poslední úprava:
Jen pro dokreslení/upřesnění. Ty trendy elektromobility v Bruselu jdou z Komise, nikoli od poslanců. Nevím jak poslanci, ale znám pár lidí z Komise, kteří jezdí do práce na kole či MHD a pěšky.
Ale tím se jich nezastávám v tom smyslu, že nařízená elektromobilita je správně - v žádném případě! Jak tu někdo poznamenal, má nastat soutěž pohonů tím, že na trhu si bude moct zákazník vybrat - naftu, benzín, LPG, elektro, vodík,... I se započítaným hodnocením celkové ekologické zátěže. Každopádně považuji za jísté, že vládní finanční podpora e-aut stejně brzy skončí, protože to bude moc peněz i pro silné ekonomiky, snad s výjimkou Norska. Takže se ukáže, že e-auto je dražší a ona bude podstatně dražší i elektřina, protože jí bude málo. I budování nabíjecích stanic je velmi drahé, jak jsem tady již v nějakém vlákně počítal, tak se musí ty peníze nějak vrátit. Pokud by u nás jen polovina aut začala jezdit jen na proud, tak musí vzrůst produkce v zemi asi o 15 - 20 %! A to se mají elektrifikovat další žel. tratě, MHD a kdoví co ještě dalšího. Takže elektřiny bude zcela jistě málo, protože nestíháme budovat zdroje a budeme vypínat uhelné elektrárny. Tedy očekávám, že nejpozději za 10 - 15 let buď budeme proud dovážet za draho nebo dokonce dojde k řízenému omezování spotřeby, tedy ani v noci si majitel e-auta nenabije za levno.
A ke všemu výroba baterií (ostatně i elektromotorů s kvanty mědi) vůbec není ekologická, vede k drancování přírody rozvojových zemí, zvyšuje závislost na Číně a nadto baterie skoro nikdo neumí recyklovat - smutné :worried:
 
Přesně tak, ceny elektřiny prudce roste a poroste jak všichni vnímáme. EU nařídí nebo již nařídila vybudovat nějakou infrastrukturu pro dobíjení. Když to bude platit stát, tak si to zpětně postupně vezme na daních, jak jinak, stejně jak na benzinu a naftě. Není stále jasné dobíjení na sídlištích, na kterém bohudík nebydlím, kde je spousta aut. Zase rozkopat celou republiku kvůli položení dost tlustých kabelů atd. atd. Ideální a myslím že už se tím nějací asiati zabývali, by možná bylo přijet na dobíjecí místo, vyměnit baterii za nabitou a hurá dál. Ale to je taky se spoustou technických a logistických problémů.
 
Borci, už si fakt sundejte ty zelené brýle (nebo růžové) a podívejte se na to reálně a čtěte mezi řádky. Fakt si myslíte, že darmožrouti v Bruselu si neumí spočítat 1+1? Cílem není nějaké zdravé ovzduší, zelená planeta, to už bylo milionkrát vyvráceno a stále tomu spousta tukanů věří. Cílem je imobilizovat obyvytelstvo. Vždyť to do sebe zapadá čím dál tím více. Ideálně cestujte vlakem, busem, vše pod dohledem. Kdo ještě neviděl, doporučuji Hunger games, lepší film pro představu asi není....
 
Borci, už si fakt sundejte ty zelené brýle (nebo růžové) a podívejte se na to reálně a čtěte mezi řádky. Fakt si myslíte, že darmožrouti v Bruselu si neumí spočítat 1+1? Cílem není nějaké zdravé ovzduší, zelená planeta, to už bylo milionkrát vyvráceno a stále tomu spousta tukanů věří. Cílem je imobilizovat obyvytelstvo. Vždyť to do sebe zapadá čím dál tím více. Ideálně cestujte vlakem, busem, vše pod dohledem. Kdo ještě neviděl, doporučuji Hunger games, lepší film pro představu asi není....
Až tak radikálně ne, ale taky mám takový pocit že k dokonalosti EU chybí už jen aby jsme všichni nosili stejnokroje.

Přesně tak, ceny elektřiny prudce roste a poroste jak všichni vnímáme. EU nařídí nebo již nařídila vybudovat nějakou infrastrukturu pro dobíjení. Když to bude platit stát, tak si to zpětně postupně vezme na daních, jak jinak, stejně jak na benzinu a naftě. Není stále jasné dobíjení na sídlištích, na kterém bohudík nebydlím, kde je spousta aut. Zase rozkopat celou republiku kvůli položení dost tlustých kabelů atd. atd. Ideální a myslím že už se tím nějací asiati zabývali, by možná bylo přijet na dobíjecí místo, vyměnit baterii za nabitou a hurá dál. Ale to je taky se spoustou technických a logistických problémů.

V EU bylo v roce 2018 registrovaných cca 292 miliónů osobních automobilů (zdroj: strejda Google). Při představě že by se jen jedna třetina (cca 97 miliónů) aut stalo plně elektrickými a měli pro ně být najednou k dispozici vyměnitelný baterie (dobíjení stylem výměnou baterií),tak si nedokážu představit kde by se ty baterie vzaly a vyrobily, protože každá "vyměňovací" stanice by jich musela mít v sobě několik a ještě k tomu několik druhů (nevěřím že by nastala globální unifikace že jedna baterka bude pasovat do všech aut). Zároveň EU není nikterak významný trh oproti světu,takže aby tohle bylo zavedený,tak by se to muselo zavíst třeba ještě v USA nebo Asii a tam se pak dostáváme číslama úplně do stratosféry. Tady se nebavíme o balení tužkových baterek, ale o plechovce ve který je cca 3000 článků... (Tesla Model 3)

Já tu planetu raději zachráním tím, že nebudu plýtvat... (doplňte si co chcete).
I to byl jeden z důvodů proč jsem zvolil hybrida,kde se dají měnit jednotlivý články aniž bych musel vyhodit komplet celý pakl, když 27 z 28 článků bude v pořádku - a vyměním to doslovně doma za použití obyčejnýho nářadí co by měl každej chlap mít v komoře.
 
Poslední úprava:
No přesně tak, ceny letí nahoru kvůli útlumům těžby uhlí, jejich spalování v elelktrárnách, zavírání jádra v Německu. Už teď je nedostatek elekřiny a plynu. takže rozhodně zlevňovat se v nejbližších letech nebude. Dobytí elektroauta bude neskutečně drahý. A ještě tedy ty požáry ... Tohle někdo v Bruselu nedomyslel. Co jhe platná elektromobilita v EU, když Čína a USA dál budou jezdit spalovákama v mnohem větším počtu. EU tímto krokem planetu nespasí.
 
Back
Top