• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Hybrid vs. Elektromobil

Všichni útočí na auta, ale co letadla ? Ty vypouští co? Mám dojem že jsem někde četl že toho vypoští víc ja všechny auta.
 
tak resenim by bylo mit na kazde "benzine" kapesni reaktor na dobijeni...oh wait, jadro je vlastne taky "spatny"
 
tak resenim by bylo mit na kazde "benzine" kapesni reaktor na dobijeni...oh wait, jadro je vlastne taky "spatny"
?? ještě že ta elektřina je tak čistá - chytá se ze vzduchu, válí se na každém rohu, není po ní žádný jaderný odpad a spasí planetu ?????
 
ještě že ta elektřina je tak čistá - chytá se ze vzduchu, válí se na každém rohu, není po ní žádný jaderný odpad a spasí planetu
Kdepak, ze vzduchu se nechytá. Elektřina se přece bere ze zásuvky ne?

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
 
Kdepak, ze vzduchu se nechytá. Elektřina se přece bere ze zásuvky ne?

Odesláno z mého ANE-LX1 pomocí Tapatalk
ta zásuvka jí ale určitě bere ze vzduchu, aby to přeci bylo správně "zelené" a co nejvíc ekologické :joy: :laughing:
 
V Evropě není dostatek elektřiny, v čechách je obrovský podíl spalováním uhlí a přesto politici to tlačí nesmyslně dopředu resp. do krachu celé Evropy. Standardnímu spalovacímu autu vypočítají zatížení CO2 na km, ale identické zatížení CO2 u elektroaut se nesmí uvádět, každý normální člověk si dokáže spočítat ( nebo jsou na to výpočty na netu) kolik CO2 musí vzniknout spalováním uhlí a to přepočítat na kwh u nabíječky! Bohužel každý politik si myslí, že elektroauto se jen strčí do zásuvky a ta elektři se tam dostává jak?
Ta budoucnost v rukou takovýchto lidí je opravdu nejistá!
 
Má to své zastánce a i odpůrce, osobně se řadím k odpůrcům a to hlavně díky tomu jak se k této problematice staví EU a jak je zaslepená vidinou Green Dealu a jeho prosazení za každou cenu a tím ničí život lidem hlavně z bývalého východního bloku.

Osobně to vidím tak že na nové elektro auto nemám, i když mám průměrnou mzdu v ČR a ojetý elektromobil je dle mě sebevražda. Když vezmu v potaz kolik může stát výměna baterií v autě. U obyčejného Hybridu Yaris, stojí baterie cca 42K origoš, Čína pak nějakých 20k a to je jen malý blok pod zadní sedačkou.

Perlička z práce: dost často se nám stává, že po dvou dnech nacházíme totálně mrtvé hybridy a to stály v teple s klíčky vyndanými ze zapalování :D :D

Dle mě je vodík a jeho PŘÍMÉ spalování jediná rozumná cesta.
Borec zjistil kolik bude stát výměna baterií u Tesly


tesla.png
 
A zrovna já si třeba už nic jiného, než hybrida do zásuvky nedokážu představit ;)

Motor se u malých rychlostí díky nastavení režimů nezapne, což oceňuji hlavně v kolonách, pomalých couračkách po městě a při pár kilometrových popojížďkách, kdy mi bylo vždy líto startování a chcípnutí motoru.
Olej mám v autě stejný a používám ten jako v Lkovém motoru MX-5. Mezi budíky mám velkými číslicemi zobrazenu teplotu oleje. A proto také vidím, že si vozidlo inteligentně hlídá teploty a studený motor před častým chcípáním nejdříve zahřeje k provozní teplotě.
Na dálnicích si naopak užívám 400 nm okamžitého boostu elektromotoru, který je silně návykový a vozidlo se stává tak neuvěřitelně rychlou a pohodlnou přepravní kapslí i na delší vzdálenosti. To nemluvím o tom, že vozidlo skoro samo udržuje dosaženou rychlost a brzdy díky (nastavitelné) rekuperaci zrovna neodcházejí, spíše naopak.
K tomu všemu jsem přestal jezdit tak často k tankovacímu stojanu. Nevýhody z obou světů nějak nepociťuji, spíše naopak :)

Ale samozřejmě to co vyhovuje mému používání vozu a profilu trasy, nebude a nemusí vyhovovat někomu jinému. Kdybych jezdil jenom dálnice, tak beru například nějaký pěkný šestiválcový diesel a jinak bych také třeba volil, kdybych nejezdil denně po Praze, ale žil někde v horách.

Ohledně čistého elektromobilu si tu odložím tento článek. Poněkud tendenční (není třeba se pozastavovat nad některými výpočty), ale zcela a ve srozumitelné formě vyjadřující můj názor a obavy:

Proti elektromobilům nejsem (mají své jednoznačné výhody a místo na trhu!), ale jsem zcela proti plošnému nařízení - teď je budete mít všichni. A to se ani nemusíme bavit, že někde se peníze na tu údajnou "podporu" budou muset vzít, což bez bakšiše ze spotřební daně v budoucnu půjde také poněkud hůře :cool:
Nějaké další info vlastně také zde, tak uvidíme, kam diskuze povede a kdyžtak tato témata můžeme do budoucna sloučit:
Teď, kdy je x různých druhů pohonů je víc než kdy podstatný účel používání.

Hybridy u kterych se da nastavit čistě EV mod který drží i při kickdown už davají při častém pojíždění ve městě smysl. V rodině se bude měnit prvni generace hybridu od Lexuse za úplně nejnovější do zásuvky.
Ten prvni ma 6V benzín a je znát že po 220.000km a 16 letech je vždy prvni start hodně těžkopádný.
Jsem zvědavý jak bude novější fungovat a hlavně jak bude spolehlivý po 200.000 při servisním plánu výrobce.
 
Jsem zvědavý jak bude novější fungovat a hlavně jak bude spolehlivý po 200.000 při servisním plánu výrobce.
To můžu prozradit hned, že třeba můj novější do zásuvky funguje stále skvěle i po 200 tis. km a uvidíme co 300 :)
Ale jako u každého vozu bude záležet o jakou techniku se jedná a také i na konkrétním majiteli jak se stará, jak jezdí atd..
 
Nedá sa mi to vložiť ako video, ale zaujímavá reportáž ČT o tom, že elektromobily majú v zime kratší dojazd (šokujúce), lebo sa údajne nepočítalo s kúrením. A pomalšie sa nabíjajú.

Asi od rovnakého tímu, ako ten čo zistil, že voda v zime zmrzne..
 
To můžu prozradit hned, že třeba můj novější do zásuvky funguje stále skvěle i po 200 tis. km a uvidíme co 300 :)
Ale jako u každého vozu bude záležet o jakou techniku se jedná a také i na konkrétním majiteli jak se stará, jak jezdí atd..
Jaky máš ??
 
Back
Top