• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika i-STOP - systém start and stop, názory, zkušenosti, řešení, deaktivace

to se bojim ze dobijeni baterie je jiny system (i-Loop, e-Loop nebo jak tomu u mazdy nadavaji)
 
Dobíjení baterie není dotčeno naopak tento systém spíš pomáhá šetřit baterii tím, že se při brzdění dobije kondenzátor a energie pro klimu, audio, světla a další elektroniku se pak bere z nabitýho kondenzátoru
 
Znamená to, že se bude i normálně dobíjet baterka? Občas se mi stane, že napětí na baterce je po jízdě nižší, než před jízdou, a četl jsem, že to souvisí s tím, jakým způsobem auta se start-stop "chytře" nabíjí.
Ne.
 
Zdravím a přidám zkušenost s funkcí i-stop na M3 BN zakoupená nová 3/2018. V lednu letošního roku jsem náhodně zjistil, že i-stop nefunguje, vždy po rozjezdu jsem ho vypínal, to jsem zrovna neudělal. Hlášení na obrazovce i-stop nepřipraven, nepodsvícený akumulátor. Mazda přestala nabíjet inteligentně a nabíjela normálně, napětí převážně stále 14,3 V. Po příjezdu jsem ho otestoval, vlastním tester. Naměřená hodnoty SOH 98% / 545 CCA, SOC 83%, to značí akumulátor v pořádku. Přesto jsem ho dobil, SOC 98%. I-stop stále nepřipraven. Myslel jsem si, že je to z důvodu krátkých jízd, moc nejezdím v zimních měsících. V dubnu už jsem absolvoval delší jízdy, 180, 350 km, i stop stále nepřipraven. Neřešil jsem to, měl jsem v úmyslu nechat to na oborný servis při roční prohlídce. Změna nastala, když jsem absolvoval akci "Jedu s dobou" v dubnu na autodromu Vysoké Mýto, kde je možnost vyzkoušet nouzové brzdění na suché, mokré vozovce, částečně škola smyku atd. Auto dostávalo zabrat. Při pojíždění mezi jednotlivými "atrakcemi" najednou i stop začal normálně fungovat a funguje stále, zhruba po čtyřech měsísích nečinosti. Nabijí opět iteligentně podle zatížení motoru až 14,9 V při jízdě brzdění motorem, což si moha odpustit. Jsou věci mezi nebem a zemí?
 
Zdravím, prosím jen malý dotaz k provedení vypnutí i-stopu přes kapotu, pokud se v tom někdo vyzná.
Tato varianta jednoduchého rozpojení konektoru v kapotě (pokud tam konektor je)
vlastně nahrazuje variantu pootočení pérka v kapotě na tomto youtube
a funguje to pak stejně.
Je tak?
 
Zdravím, prosím jen malý dotaz k provedení vypnutí i-stopu přes kapotu, pokud se v tom někdo vyzná.
Tato varianta jednoduchého rozpojení konektoru v kapotě (pokud tam konektor je)
vlastně nahrazuje variantu pootočení pérka v kapotě na tomto youtube
a funguje to pak stejně.
Je tak?
U CX 30 jsem to takto odpojil a už 1/2 roku funguje
Ve čtvrtek jedu na první servis, tak uvidím jestli to bude v servisu vadit a případně znovu zapojí ......
?
 
Já to tak mám na M3 BP už víc jak rok a funguje. Není problém ten konektor kdykoliv zase připojit a naopak.
 
Tak je to dobré.
Krom toho, že mi to v appce pořád hlásí otevřenou kapotu, což mi nevadí, protože vím proč.

Screenshot_.jpg
 
Pro modely BP/DM ani jiná možnost není...
 
Mám takhle odpojený i-stop už přes půl roku a vše funguje bez problému. Na garanční servisní prohlídku jsem spínač připojil a po servisu opět otočil a je klid :).
 
Nazdar.
Dobija z vas niekto bateriu priamo v aute?
Spravidla pred kazdou zimou dobijem tu svoju, no zistujem ci by to slo bezpecne a efektivne urobit aj bez odpajania polov.
Pouzivam CTEK 5.0, na nete som nasiel aj rozne prislusenstvo pre dobijanie cez cig-plug ale ten bohuzial v M3 BN nemam :D
 
Osobnú skúsenosť nemám, ale dávnejšie som čítal výstrahu pred týmto spôsobom nabíjania (nabíjanie priamo v aute pri pripojených póloch). V skratke zhrnuté - robiť by sa to nemalo. Odôvodnené to bolo tým, že nabíjačka nabíja vyšším napätím ako je batéria schopná dodať a dnešnej modernej a citlivej elektronike v aute by sa to nemuselo páčiť. Jednoducho sa môže niečo poškodiť. Toto je informácia ktorú držím v hlave. Isto sa nájdu skúsenejší a fundovanejší ľudia na tomto fóre a snáď nám podajú svoj názor.
 
Samozřejmě. Plus na plus a mínus na kostru - mám tak připojenou CTEK zásuvku.

Osobnú skúsenosť nemám, ale dávnejšie som čítal výstrahu pred týmto spôsobom nabíjania (nabíjanie priamo v aute pri pripojených póloch). V skratke zhrnuté - robiť by sa to nemalo. Odôvodnené to bolo tým, že nabíjačka nabíja vyšším napätím ako je batéria schopná dodať a dnešnej modernej a citlivej elektronike v aute by sa to nemuselo páčiť. Jednoducho sa môže niečo poškodiť. Toto je informácia ktorú držím v hlave. Isto sa nájdu skúsenejší a fundovanejší ľudia na tomto fóre a snáď nám podajú svoj názor.
To jen kdybys chtěl EFB baterii nabíjet s promícháním elektrolytu, odpojená, 10 A a 17 V a pak se musí nechat odstát.
 
Dobíjím přímo v autě, nikdy jsem neodpojoval u žádného auta = používám také CTEK = + na + , - na -
Hlavně nejdřív připojit svorky na baterku a teprve potom nabíječku zapnout do sítě !!!
 
Také dobíjím přímo v autě. Měl jsem také ctek 5.0, ale teď před zimou mi tam odešlo tlačítko mode, které už pár let blbo. Zůstalo to na dobíjení motobaterie. Tak na auto jsem koupil Bosch C3, protože i u těch nových ctek, podle recenzí, to tlačítko pořád odchází. Jinak plus dávám na plus a minus na kostru, což je asi 10 cm vedle baterie. Ale i v servise to dávají přímo na póly. Tyhle chytré nabíječky dávají 14.4 V a při mrazech 14,7 V.
 
Osobnú skúsenosť nemám, ale dávnejšie som čítal výstrahu pred týmto spôsobom nabíjania (nabíjanie priamo v aute pri pripojených póloch). V skratke zhrnuté - robiť by sa to nemalo. Odôvodnené to bolo tým, že nabíjačka nabíja vyšším napätím ako je batéria schopná dodať a dnešnej modernej a citlivej elektronike v aute by sa to nemuselo páčiť. Jednoducho sa môže niečo poškodiť. Toto je informácia ktorú držím v hlave. Isto sa nájdu skúsenejší a fundovanejší ľudia na tomto fóre a snáď nám podajú svoj názor.
Běžně to tak nabíjím. Dokonce přes cigaretovou zásuvku (v garáži se nedostanu ke kapotě). Upravil jsem si pojistky tak, aby zásuvka byla stále "pod proudem". Schéma můžu zaslat.
 
U CX 30 jsem to takto odpojil a už 1/2 roku funguje
Ve čtvrtek jedu na první servis, tak uvidím jestli to bude v servisu vadit a případně znovu zapojí ......
?
Tak servis buď nepoznal nebo neřešil. A jak se dobíjí baterie, když je start stop vypnutý? Je to pořád stejným chytrým (blbě) způsobem nebo je to klasicky postaru (plynule)?
 
Ahoj, nenaslo by se schema elektriky na M CX-3 ?
Mam ji prvni den doma a uz jsem pevne rozhodnuty deaktivovat i-stop natrvalo, to je proste voser :D
Prvotni zamer - napetove rele spinajici dane tlacitko pres galvanicky oddelene kontakty tj. paralelne na tlacitkove kontakty, ale nevim jestli to vse najdu spravne ve svorkovnicich, proto by se schema aspon blokove hodilo.
Predem dekuji nejake dobre dusi :D
ja som vyriesil odpojenim kabla na zamku prednej kapoty. a mam uz 4 roky pokoj
 
A jak se dobíjí baterie, když je start stop vypnutý? Je to pořád stejným chytrým (blbě) způsobem nebo je to klasicky postaru (plynule)?
Vypnutí nebo vyřazení funkce start/stop nezmění nic na tzv. inteligentním nabíjení akumulátoru. Zanech marných nadějí, neslyšel jsem nikde, jakým trikem by šlo inteligentní nabíjení nahradit starým blbým. Brzdi motorem a ještě ušetříš destičky.
 
Inteligentní dobíjení akumulátoru (= to co ničí akumulátor) se dá odpojit stejně jednoduše jako start/stop = ten jsem taky odpojil v zámku kapoty odpojením konektoru = diagnostika to vůbec neřeší jako chybu, tak to inteligentní dobíjení stačí odpojit konektor na alternátoru = ten co snímá napětí akumulátoru. Po jeho odpojení dodává alternátor do akumulátoru stabilně 14,5 voltů, tak jako u normálního auta.
 
Back
Top