• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Jaké používáte palivo? Dojezd, zkušenosti ...

Ještě mně to nedalo a trochu jsem pohledal - Rakousko tvrdí, že od února 2023 jsou bez ruské ropy (tak můžeme doufat), Slovensko dostalo od nás výjimku do prosince 2024.

Rakúsko má arabskú ropu a to už hodne dávno. Rozdiel medzi ruskou a arabskou je hlevne v tom že v arabskej nie je síra ktorá sa z ruskej musí technologicky oddelovať. Na rakúsko benzíne spravím približne o 70 km viac na nadrži ako keď tankujem u nás.
 
No právě, taky jsem hledal a nic. Takže víme jen že to má 100 oktanů a je v tom ETBE. Takže na odstavení motorky a veterána dobrý, ale do Mazdy to nedám.
Nechce se mi číst celé dlouhé vlákno a nemám v tom moc jasno, tak poprosím PetrKk o shrnutí: jaké poškození či postupnou degradaci či zvýšené opotřebení motoru své Mazdy bys způsobil pouhým používáním obyč. Naturalu 95 nebo nevhodného stooktanového benzinu?
 
Rakúsko má arabskú ropu a to už hodne dávno. Rozdiel medzi ruskou a arabskou je hlevne v tom že v arabskej nie je síra ktorá sa z ruskej musí technologicky oddelovať. Na rakúsko benzíne spravím približne o 70 km viac na nadrži ako keď tankujem u nás.
Rakousko samozřejmě používalo více zdrojů, takže nejen ruskou ropu (dokonce se chtěli napojit přímo na Družbu-což padlo), tak věřím, že by mohli být OK. Co se týče dojezdu, zatím nemohu porovnat. Rozdíl při tankování v jiných státech bohužel nemám. U nás jsem zkoušel jak VERVU 100, V-POWER tak i MM EVO 100, ale pouze chvilkově. Výsledky se při mém stylu jízdy moc nelišily. Spotřeba 8.2 až 8.3 l/100km. Teď jsem jel cca 85% dálnici - tam to bylo 8.6 l/100km při použití MM EVO 100.
 
Nechce se mi číst celé dlouhé vlákno a nemám v tom moc jasno, tak poprosím PetrKk o shrnutí: jaké poškození či postupnou degradaci či zvýšené opotřebení motoru své Mazdy bys způsobil pouhým používáním obyč. Naturalu 95 nebo nevhodného stooktanového benzinu?
Natural 95 používat nemůžu vůbec, protože mám motor seřízený od shr3ka na 100oktan. A při používání neaditivovaného benzínu víc karbonuje spalovací prostor a vstřikovače. Jezdit na to samozřejmě Mazda může, ale aditivovaný benzín motor víc šetří. Někteří kolegové přidávají aditiva (třeba Vif) při tankování, ale to se mi nechce.

A k tomu OMV: ten seznam hanby není jen o kupování ropy, ale o podnikání v Rusku v době po napadení Ukrajiny. OMV ruské aktivity neomezili, pouze pozastavili další investice, a proto jsou na seznamu hanby (mezi jinými). A proto radši koupím od Orlenu nebo Shellu. Ti tam nejsou a benzín mají podobně kvalitní.
 
Jedni kupují levněji od Rusů a druzí kupují dráž od překupníků, kteří kupují od Rusů, nedělal bych si iluze. O peníze jde v bysinessu až na prvním místě
 
Já teď mívám občas nějaký zvláštní problémy s N95 od Orlenu. Někdy natankuju a vše je v pohodě, potom natankuju a bum spotřeba o 1-1,5 litrů vyletí nahoru. Stalo se mi to na ORLEN v Přerově samoobslužný i v Příbrami v Žižkově ulici, kterou mám cestou z práce. Stačí ale pak co nejvíc vyjet nádrž a natankovat novou a efekt snížení spotřeby do normálu je takřka okamžitý. N100 od Orlenu natankuju protože můj pekáč ho nevyužije.

Jinak na MOL jsem dost často tankoval N100 do M6MPS a BM, protože jí mám pod barákem a nikdy jsem problém neměl. Vtipný je, že MOLky jako pumpy u nás vypadají docela pěkně, ale když jsem byl před 4 rokama Maďarsku, tak 90% MOLek co jsem tam viděl mi připomínalo naše Benziny někdy v 90tých letech. Hnus prostředí, hnus krámek a tankovacímu stojanu chyběla už jen klika aby si to palivo člověk napumpoval vlastnoručně.

U OMW N100 můžu potvrdit že je to výborný palivo na zazimování třeba motorky. Ať stříkačka (čtyřtaktní) nebo karburátor (dvoutaktní), tak po půl roce (někdy i dýl) na první brnknutí motor hnedka naskočí a jede.

Na Shell a jejich suprdupr palivo do Ferrari jsem úplně rezignoval. Sice zkušenosti X let starý, ale prostě na tuhle pumpu zavítám opravdu jen v tý největší z největších nouzí.
 
Poslední úprava:
Podobnou zkušenost jsme měl s VERVOU DIESEL. 6 let jsem ji dopřával staré Astře a sem tam to taky vyskočilo cca o litr na sto. Někdy jezdila pocitově jako politá živou vodou a někdy se táhla, jak když už to chce zabalit.

Ještě musím poupravit spotřebu na dálnici - auto dnes před natankováním ukázalo 8.5 l/100km, po natankování 8.8 l/100 km spočítáno. Dvakrát po sobě (jednou zbývající dojezd 15 km a podruhé 13 km) natankováno téměř shodně (48.41 l a 48.45 l), takže auto je ke mně milosrdné, peněženka už méně. Nadruhou stranu těch cca 65 Kč rozdílu mu asi odpustím :)

Počítání dojezdu ale musím pochválit, protože oproti předchozí Astře, která na 100 ukázaných km najela stěží 40 km, je toto super přesné.
 
Já o víkendu smutně koukal do appky EuroOil, protože minulý týden definitivně celý sever (Louny, Teplice...) zasvinili BIO kejdou i pro ochucenou BA95 :pensive: a prý to tak zůstane. Peruc byla poslední bez, ale hned přiznali, že již nebudou prodávat, měli posledních 500L a čekali akorát na cisternu. Ze smutku jsem to vzal z Chomutova na Prahu přes Litvínov a Duchcov, neb tam ještě EuroOil prodává čistou BA98+ ;)
Mimochodem Litvínov/Záluží ORLEN pumpa (téměř u vrátnice) prala VERVA100 hustě přes 45Kč, skoro jako teplické na dálnici o_O
 
Bohužel se toho moc najít nedá max. např. tento test
Ale otázkou je, zda díky propojení MOLu a SLOVNAFTu nebudou parametry podobné (ne-li shodné) se SLOVNAFT EVO 99
MOL či SLOVNAFT...100ka ide stále zo Szahalombaty....
 
Back
Top