• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Kde je snímač teploty vody? 1.8

Ahoj, prosimTe proc si potreboval prave snimac teploty? respektive jake duvody vedly k jeho vymene?
Nejak mi zlobi teplota vody a tak se ptam na tve priciny zda nemame stejny problem, motor stejny mame :)
Diky a hezký den,
Mikoláš
 
Za studena motor nemá výkon a chcípá. Prý nejspíše čidlo teploty...doufám... Ještě jsem neměnil.

Jak ti zlobí teplota?
 
Ja výkon mám, ale velmi rychle se mi ohřeje motor na cca 2/3 a výše ne, na dálnici z kopce bez plynu jde teplota směrem dolů, ale nikdy ne do minima, vzdy zustane tesne nad nulou. Asi sekly termostat nebo to cidlo..... uz hodne dlouho jsem neslysel hluk od ventilatoru ani pri stojicim vozidle ani v kolone :)
 
jinak u M5 jsem si všiml, že ta ručička teploty nikdy neukazuje úplně střed je těsně dlě mě cca 2 mm pod středem ... ale když se dostaneš do skrytého menu, tak to ukáže úplně stejně, takže to není vada, prostě to tak Mazda má ... @Mikolas předpokládám, že se ti toto děje teď během počasí že je ještě teplo ... protože toto se může stávat když mrzne i třeba na dálnici se mě stalo, že motor zahřátý byl ale pak stačilo jet kus z kopce a během toho se to ochladilo
 
jj je pravda ze nikdy nejde primo na stred ukazatele,ale to je asi na nastaveni kazdeho vyrobce, Hyundai to tak take mel..... Jaké skryte MENU mas na mysli? Vymenim termostat az bude cas a snad se problem vyresi :)
 
Správně by se motor ochladit neměl. Ono je to uprostřed zhruba od 70°C, takže když je termostat špatnej a nedovírá tak se to může projevit třeba takhle, skutečá teplota je vidět na diagnostice
 
@Mikolas skryté menu, návod zde:
čas 1:03 tam je zrovna vidět ta teplota, že ručička když má být uprostřed tak prostě ve prostřed není ...
 
Pokud termostat neotvírá, motor se bude přehřívat. Pokud nezavírá, nebo zavírá moc pomalu, motor se bude za jízdy moc chladit a teplota půjde dolů - ukazatel to bude ukazovat správně, není třeba diagnostiky, pokud nechceš vědět přesnou teplotu. Pokud zastavíš a necháš motor běžet, teplota by se měla opět zvýšit. Topení pak také nemusí dostatečně topit. To už zálěží, jak pomalu se ten termostat hýbe. Zkrátka pokud ti ručička ukazatele cestuje, je špatný termostat.
Špatné čidlo teploty může ukazovat teplotu na ukazateli špatně, ale také nemusí a může dávat špatnou teplotu jen řidící jednotce. Každopádně ručička by necestovala. Spíš bys to poznal dle chodu motoru. Bez výkonu, špatné starty, chcípání - špatná směs. Když jsem měl Seata, špatně chytal a když, tak se dost třásl. Na diagnostice zjistili, že když je motor studený, čidlo dává řidící jednotce teplotu -80°C :D
 
taky slusny kdyz davala -80 :) me to chyta obcas az napúodruhe, ale tobou svicky...... take nevim k cemu je dobre to skryte menu, ale mrknu se na to, zvedost mi neda :)
Hezký víkend pánové a díky!
M.
 
Je to dobrý na diagnostiku přístrojovky, zda je chyba v ní nebo někde po cestě.
Rucicka uprostřed drží u většiny aut v rozmezí 70-105°C, takže pokud začne padat dolů, je něco špatně
 
SiD nevim k cemu asi k otestovani pristrojovky ...
Mikolas spatny starty: vycistit skrtici klapku z obou stran ne jen z venku, to pomuze vic jak svicky ...
 
Me v tom bazaru co jsem auto koupil.a reklamoval.jsem tam par vad se snazil jejich servisak natlacit do hlavy moudrost ze to auto/motor neni staveny na to aby to startovalo napoprve ;) jsem rikal ze by mel jit vratit vyucni list pokud ho vubec ma :) tvrdil ze klapku cistil ... no ja pak daval auto do sveho servisu tam me ji vycistili a od ty doby to startuje napoprve ... ;) ted si to obcas procistim sam ...
 
Super! Díky moc za info,klapka mě vůbec nenapadla..... Zkusím je to za nejsnazší varianta....
 
Tak tedy dotaz k te klapce, vycisteni a demontaz je mi jasné ale:
1) vyčistit benzinem a kartackem na zuby tak jako na staricke Felde?
2) musi se po vycisteni nejak klapka nastavovat ci resetovat pres diagnostiku?
3) je pod klapkou nejake tesneni o kterem bych mel vedet a predem jej koupit pro pripadne poskozeni?

Předem díky a hezký den,
M.
 
1) čistil jsem to sprejem "čistič na egr apod, nastříkat počkat a pak hadříkem očistit
2) nenastavuje se nijak, klapka je manuální na lanko, není eletrická
3) není tam nic
 
Ví někdo kolik má být provozní teplota vody? Teplota se drží cca mezi 100 - 105°C, při 105° se spouští ventilátor. Je to ok?
 
Back
Top