stefan_kristan
nový člen
- 20
Zdravím,
keďže diesel Mazda zatiaľ veľmi nepoznám chcel by som skúsenejších poprosiť o názor na klepanie motora.
Zvuk vo videu:
Mazda 6 2.2 Skyactiv-D, 129 kW, 95.000 km, r.v. 2015
Doteraz bol motor tichý, pred dvoma dňami absolvoval asi 15km trasu, väčšinou vo vyšších otáčkach (cesta do pôrodnice). Následne cesta späť, normálna jazda, bez akéhokoľvek prejavu. Na druhý deň rovnaká trasa, motor bol ticho, cestou späť sa spustila regenerácia DPF, ktorú nevedel dokončiť - hodnoty PM_ACC a PM_GEN klesli na nulu asi po 10km, PM_ACC_DSD sa držalo na cca. 3,5 g/l a klesalo len pri znížení otáčok / jazde z kopca, pri jazde cca. 100km/hod po rovnej ceste, otáčky okolo 2000 stále stúpalo.
Po cca. 30km som musel zastať a teda prerušiť regeneráciu. Po 10min zastávke pri opätovnom naštartovaní začal motor klepať. Regenerácia skončila po ďalších 5km na hodnote 3,8 g/l. Žiadna zmena vo výkone, žiadna chybová hláška.
Zmena, ktorú som si všimol boli korekčné dávky a teda hodnoty INJ_CMP pričom všetky boli okolo -0,200 mm3 len INJ3_CMP bol asi 4,500 mm3. Skúsil som korekciu vstrekovačov, po nej sa klepanie nezmenilo vôbec a INJ_CMP psu okolo -0,200 mm3 a opäť INJ3_CMP klesol na 1,600 mm3.
Auto má 95tis. km, olej menený každých 10tis. km (od poslednej výmeny 2000 km), podložky pod vstrekovačmi vymenené pred 10tis. km, kôš čistý. Dlhšie riešim problém s DPF - regenerácia každých 70-80 km, v poslednom mesiaci to bolo 50-60 km, pôvodne som si myslel, že kvôli zmene teploty, tiež ma vyššiu spotrebu - cca. 9 l/100km ale tento údaj dosť ovplyvňujú časté regenerácie. Vyčistené sanie, vymenené oba EGR ventily, vyčistený MAP, nový MAF, nový snímač dif. tlaku, nový snímač tlaku vo výfuku, tankovaný len Shell V-Power Diesel, skontrolované turbo, nikdy nezistená žiadna chyba a žiadna zmena.
Napadá niekomu kde začať? Podľa vyššie popísaného by som začal vstrekovačmi ale príde mi to príliš "hlučné" a zároveň neviem či sa dajú repasovať.
Alebo: zdvihátka ventilov, vačka (nespadá do rizikovej skupiny podľa VIN, málo km).
Snažím sa objednať nové tesnenie pod veko ventilov + nové podložky tak som to zatiaľ nezačal rozoberať.
Hodnoty FI_LRN:
keďže diesel Mazda zatiaľ veľmi nepoznám chcel by som skúsenejších poprosiť o názor na klepanie motora.
Zvuk vo videu:
Mazda 6 2.2 Skyactiv-D, 129 kW, 95.000 km, r.v. 2015
Doteraz bol motor tichý, pred dvoma dňami absolvoval asi 15km trasu, väčšinou vo vyšších otáčkach (cesta do pôrodnice). Následne cesta späť, normálna jazda, bez akéhokoľvek prejavu. Na druhý deň rovnaká trasa, motor bol ticho, cestou späť sa spustila regenerácia DPF, ktorú nevedel dokončiť - hodnoty PM_ACC a PM_GEN klesli na nulu asi po 10km, PM_ACC_DSD sa držalo na cca. 3,5 g/l a klesalo len pri znížení otáčok / jazde z kopca, pri jazde cca. 100km/hod po rovnej ceste, otáčky okolo 2000 stále stúpalo.
Po cca. 30km som musel zastať a teda prerušiť regeneráciu. Po 10min zastávke pri opätovnom naštartovaní začal motor klepať. Regenerácia skončila po ďalších 5km na hodnote 3,8 g/l. Žiadna zmena vo výkone, žiadna chybová hláška.
Zmena, ktorú som si všimol boli korekčné dávky a teda hodnoty INJ_CMP pričom všetky boli okolo -0,200 mm3 len INJ3_CMP bol asi 4,500 mm3. Skúsil som korekciu vstrekovačov, po nej sa klepanie nezmenilo vôbec a INJ_CMP psu okolo -0,200 mm3 a opäť INJ3_CMP klesol na 1,600 mm3.
Auto má 95tis. km, olej menený každých 10tis. km (od poslednej výmeny 2000 km), podložky pod vstrekovačmi vymenené pred 10tis. km, kôš čistý. Dlhšie riešim problém s DPF - regenerácia každých 70-80 km, v poslednom mesiaci to bolo 50-60 km, pôvodne som si myslel, že kvôli zmene teploty, tiež ma vyššiu spotrebu - cca. 9 l/100km ale tento údaj dosť ovplyvňujú časté regenerácie. Vyčistené sanie, vymenené oba EGR ventily, vyčistený MAP, nový MAF, nový snímač dif. tlaku, nový snímač tlaku vo výfuku, tankovaný len Shell V-Power Diesel, skontrolované turbo, nikdy nezistená žiadna chyba a žiadna zmena.
Napadá niekomu kde začať? Podľa vyššie popísaného by som začal vstrekovačmi ale príde mi to príliš "hlučné" a zároveň neviem či sa dajú repasovať.
Alebo: zdvihátka ventilov, vačka (nespadá do rizikovej skupiny podľa VIN, málo km).
Snažím sa objednať nové tesnenie pod veko ventilov + nové podložky tak som to zatiaľ nezačal rozoberať.
Hodnoty FI_LRN:
FI_LRN_01 | 32 |
FI_LRN_02 | 24 |
FI_LRN_03 | 0 |
FI_LRN_04 | 32 |
FI_LRN_11 | 12 |
FI_LRN_12 | 8 |
FI_LRN_13 | -4 |
FI_LRN_14 | 12 |
FI_LRN_21 | 8 |
FI_LRN_22 | 4 |
FI_LRN_23 | 0 |
FI_LRN_24 | 4 |
FI_LRN_31 | 12 |
FI_LRN_32 | 4 |
FI_LRN_33 | 0 |
FI_LRN_34 | -4 |
FI_LRN_41 | 4 |
FI_LRN_42 | 0 |
FI_LRN_43 | -4 |
FI_LRN_44 | -12 |