• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Klimatizace - zapíná vnitřní okruh

Nigfire

výkonný člen KLANu
109
Čau, všiml jsem si, že když mi v autě běží klima, tak se mi automaticky zapíná i systém vnitřní cirkulace vzduch. Nevíte někdo proč se to furt zapíná? Dávalo by mi smysl kdyby se to zapnulo na prvních pár minut aby se auto rychleji ochladilo, ale ani po vyklimatizování auta se to nevypne. Je to normální?
 
Jedine pri Mazde mi to tak tiež robí, pri ostatných značkách vnútorný okruh nikdy nezapíná.
 
mne pri extremne rozpalenom aute zapne vnutorny, ale to vzdy vypnem klimu a dam dole okna. Trva to par minut
 
Je to normální u automaticky ovládaný klimatizace/ventilace.
Pokud je vnitřní teplota v autě hodně vysoká, a venkovní taktéž a je zapnutý režim AUTO na ventilaci, tak se vnitřní okruh sám aktivuje a po přiblížení se k nastavený teplotě (nebo změně nastavení teploty) se sám vypne a přepne se na nasávání venkovního vzduchu. Je to čistě z důvodu rychlejšího ochlazení interiéru na nastavenou hodnotu. Příklad: Pokud je venku třeba +28°C a v autě třeba +35°C, ale na klimě nastavený třeba 23°C, tak se ten vnitřní okruh aktivuje. Stačí vypnout režim AUTO a nastavit si klimatizaci sám a nebude to dělat - někdy to chce nastavit všechny funkce jako rychlost vzduchu, teplotu, vnitřní/vnější okruh, směr foukání,... jinak nenastavená funkce může zůstat v režimu AUTO i když tento režim není aktivovaný.
Takhle to dělá Mazda (všechny co jsme měli s automatickou klimatizací), Toyota (Yaris 2016, RAV4 2008), Lexus (CT200h), Peugeot (206 2003), Mitsubishi (ASX 2018) a určitě i další auta. Do závorek jsem napsal typy ve kterých to mám osobně vyzkoušený, protože jsme je třeba vlastnili v rodině.
 
Poslední úprava:
Je to normální u automaticky ovládaný klimatizace/ventilace.
Pokud je vnitřní teplota v autě hodně vysoká, a venkovní taktéž a je zapnutý režim AUTO na ventilaci, tak se vnitřní okruh sám aktivuje a po přiblížení se k nastavený teplotě (nebo změně nastavení teploty) se sám vypne a přepne se na nasávání venkovního vzduchu. Je to čistě z důvodu rychlejšího ochlazení interiéru na nastavenou hodnotu. Příklad: Pokud je venku třeba +28°C a v autě třeba +35°C, ale na klimě nastavený třeba 23°C, tak se ten vnitřní okruh aktivuje. Stačí vypnout režim AUTO a nastavit si klimatizaci sám a nebude to dělat - někdy to chce nastavit všechny funkce jako rychlost vzduchu, teplotu, vnitřní/vnější okruh, směr foukání,... jinak nenastavená funkce může zůstat v režimu AUTO i když tento režim není aktivovaný.
Takhle to dělá Mazda (všechny co jsme měli s automatickou klimatizací), Toyota (Yaris 2016, RAV4 2008), Lexus (CT200h), Peugeot (206 2003), Mitsubishi (ASX 2018) a určitě i další auta. Do závorek jsem napsal typy ve kterých to mám osobně vyzkoušený, protože jsme je třeba vlastnili v rodině.
Co mi přijde blbý, že tam ten vnitřní okruh zůstane zapnutej furt. I když už je v autě vydýcháno.
 
Co mi přijde blbý, že tam ten vnitřní okruh zůstane zapnutej furt. I když už je v autě vydýcháno.
Je to tak, včera bolo vonku 31C, v aute na zaciatku asi 50, nadstavil som teplotu na 21, tak sa zapol automaticky vnutorny okruh. Po 10 minutach jazdy auto uz bolo celkom vychladene, tak som zacal pridavat teplotu az do 26C a vnutorny okruh sa mi nevypol.
 
Back
Top