• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Kola , rozměry, ET

MildaMPS

rodinný člen KLANu
955
Zdravím, mám dotaz, takže zrovna založím topic o kolech.
Budou vyčuhovat kola s ET 52,5 moc z blatníků ven na 6MPS ? Nápravy by to nemělo nijak nadměrně zatěžovat,ne ? Doporučené ET kol mám ET 55.

Edit Natural: Upraven název tématu pro usnadnění hledání
 
Poslední úprava moderátorem:
Záleží taky jak jsou ty kola široký.

Origo kola jsou myslim 18 x 7,5 ET55

Já pod nima mám ještě 5mm podložky takže to je jako bych měl 18 x 7,5 ET50 což je úplně v pohodě a je tam rezerva.

Když jsem zkoušel RX-8kola tak bez podložek 18 x 8 ET50 pasujou úplně přesně aby nikde neškrtaly o lemy.

S těma 5mm podložkama už sem na RX-8 kolech při max náklonu (při slalomu) vzadu trochu o lemy škrtal.

Když by se pokračovalo dál je potřeba už lemy zaválcovat případně vytáhnout podle toho jak moc široký/vyažený kola bys tam chtěl narvat.

A pak taky trochu hraje roli jak široký pneu jsou na těch kolech použitý jeslti 215 nebo 225, 235 atd.

Na nápravu těch pár mm moc vliv mít nebude, obzvlášť při tak bytelný konstrukci podvozku jakou šestka má.
 
Já mám ET 50, vepředu mám ještě 15mm podložku (abych to dal přes brzdy) a aktuálně z důvodu lazení ještě 3mm mezi kotoučema nábojem, vzadu jsem jen za origo 17" dal 19" s ET50 a 8J 215/35 R19 a úplně v klídku, nic nikam neleze.
 
Vzadu je u šestek bez toho, aby se musela řešit úprava lemů, limitní zhruba rozměr 8J ET50 a 225tka guma to je na milimetr přesně k lemu (setup co jsem měl obutej na černejch RX kolech)
Vepředu problém nebejvá. tam zase naopak moc velký ET dělalo bordel kvuli tý esovitě prohnutý těhlici, která je poměrně blízko kolu.
 
K té zátěži nápravy - když jsem kupoval mazdu, ptal jsem se bývalého majitele, jak je to s odcházející nápravou a drahým servisem na M6. Odpověděl, že za to můžou různá neoriginální kola, která té nápravě dají zabrat. (Moje auto má zimní i letní kola originální a na jiných zřejmě nikdy nejezdilo.) Jak jsem koupil, tak prodávám, podle mě to úplná blbost není. Když podložky pod kola nebo jiné ET zvětší rozchod kol, tak na to zavěšení kola působí jiná páka než z výroby.
 
Poslední úprava:
Kluci, mám dotaz.¨
Sháním podložky cca 20mm, se štefty je to docela problém. 3000 se mi rozhodně za kus železa dávat nechce. Nemá náhodou někdo starší? Nebo nevíte o nějakém tipu? Děkuji předem kluci .
 
Já dával normální průchozí podložky a akorát jsem dal nový delší štefty. Jelikož jsem měnil ložiska, tak to šlo při jednom. Starý štefty bych nejspíš někde možná dohledal, ale otázka, zda by byly k něčemu...
 
Kluci, mám dotaz.¨
Sháním podložky cca 20mm, se štefty je to docela problém. 3000 se mi rozhodně za kus železa dávat nechce. Nemá náhodou někdo starší? Nebo nevíte o nějakém tipu? Děkuji předem kluci .
Chystáš se vytahovat lemy, že sháníš 20tky podložky? :D;) I když po chvilce ježdění se ty lemy vytáhnou samy :D
Jinak 20mm+ podložky už se obvykle dávaj ty s integrovanejma šteftama, že se podložka přišroubuje k náboji na původní štefty a na druhý štefty co jsou v podložce se přišroubuje kolo.
Každopádně podložkovat Šestku je kravina. Stačí to pustit o 3cm dolu dát tam 8-palcový kola a je to krásně zároveň. ;)
 
A to já právě nechci. :) Už vůči STK.... Chci jen vytáhnout trošku kola, et 55 je fakt hodně. Ano, věděl jsem o tom, že budou víc ,,zalezlý´´, ale nemohu si pomoct, hrozně se mi tyhle original 17´´ líbí. Tak je chci zachovat a trošku vytáhnout. Jinak ke snížení potřebuju podvozek, což dávat nechci.
 
Mám vepředu 15mm (hlavně i kvůli brzdám), vzadu nic a je to úplně akorát :) Ale ET mám 50
 
Vzadu je u M6 GG horizontální vzdálenost náboje kola od vnitřku lemu (nezaválcovaného) přibližně kolem 62-63mm takže jde jednoduše dopočítat co se vejde a co ne (je jedno jestli je auto snížený nebo ne ppři propružení jdou ramena v seriový geometrii po stejný dráze.
(Zadní lemy lze zaválcovat do plocha bez nutnosti je vytahovat o přibližně dalších 15-20mm)

Do velikosti 18" (možná i 19" nemám odzkoušeno) dokonce ani při propružení na doraz nehrozí kontakt disku a lemu, takže můžeme uvažovat jenom pneu (nepočítám extrémně natažený pneu do Aček)
s 215pneu se tam na hraně vejde disk s hodnotou ET 45+ takže s ET 55 se tam vejde 10mm podložka
s 225 pneu se tam vejde kolo o ET 50+ čemuž odpovídá ET 55 +5mm podložka

K dopočítání jiných rozměrů, které se tam bezpečně vejdou je to: ( šířka pneu / 2 ) - 62 <= ET - podložka
(u zaválcovaných lemů se pak konstanta 62 zvyšuje o rozdíl mezi nezaválcovaným a zaválcovaným lemem (např při zaválcování o 10mm je od poloviny šířka pneumatiky odečte 72)


V případě větších disků než je 19" už se vzadu musí uvažovat šířka celého disku protože tam při max propružení už dochází k překrytí disku a lemu a ne jenom pneu a lemu jako u menších kol.

Vepředu se zase musí uvažovat s konstrukcí zavěšení a jestli se kolo bezpečně vejde při propružení v max rejdu, ale to nemám přesně odzkoušené. Víc než předek začíná bejt problém se širšími koly vzadu.
 
Větší jak 19"? Koukal jsem na to snad ze všech směrů a nedostal jsem se k variantě, jak je dopředu nacpat...
Moje 215/35 R19 ET50 + 15mm podložka a mezi vnitřní hranu gumy a těhlici dám max prst, 2 přes sebe je nereál...

Vzadu nemám vypodložkováno, a když to složim na zem, tak se mi to krásně schová, je tám pár (max 3) mm prostoru mezi kolem a nezaválcovaným lemem.
Vepředu i s tou podložkou to vychází podobně. Čim to jde níž, tim se to víc "zlomí" do áčka a vleze se to.
Odklony vepředu nejdou a vzadu by měly být sériové. Neštelovali jsme je nijak, "aby se to vlezlo".

Pneu jsou lehce do A, jinak by to minimálně vepředu bralo o podběhy
 
Jenom se kluci zeptám, kdybych zvažoval pouze zadek o 10mm podložky, budou mi stačit původní štefty? Nebo hrozí průser?
 
5mm podložky jsou na seriovejch šteftech v pohodě mám to tak na MPS. Dát dvě na sebe kolik by zbylo závitu jsem zatim nezkoušel.
 
A to já právě nechci. :) Už vůči STK.... Chci jen vytáhnout trošku kola, et 55 je fakt hodně. Ano, věděl jsem o tom, že budou víc ,,zalezlý´´, ale nemohu si pomoct, hrozně se mi tyhle original 17´´ líbí. Tak je chci zachovat a trošku vytáhnout. Jinak ke snížení potřebuju podvozek, což dávat nechci.

Vypodložkovávat autům kola má tak smysl jenom na výstavy nebo nějaké tuning srazy. Jinak to považuju za pseudotuning. Japonci mají podvozek šestky GG určitě dobře propočítáný a podložkama to rozhodíš. Jestli chceš lepší jízdní vlastnosti, tak na úpravu podvozku je tady expert Deri. ;) Toť můj názor, se kterým samozřejmě nemusíš souhlasit.
 
Vypodložkovávat autům kola má tak smysl jenom na výstavy nebo nějaké tuning srazy. Jinak to považuju za pseudotuning. Japonci mají podvozek šestky GG určitě dobře propočítáný a podložkama to rozhodíš. Jestli chceš lepší jízdní vlastnosti, tak na úpravu podvozku je tady expert Deri. ;) Toť můj názor, se kterým samozřejmě nemusíš souhlasit.
Jak bys chtěl podložkama rozhodit podvozek? Ano, nápravy jsou složitější. Ale podložkama rozhodně nic nezkazíš. Možná míň vydrží poloosy, ale to se bavíme o podložkách cca 30mm+... Jde hlavně o vizuální vzhled se zachováním komfortu a limitů. To je pro mě ideální kompromis. To je to samé jako bys dal ET 45. Měl jsem je(DOTZ) a vlastnosti stejné. Není v tom žádný problém.
A lepší jízdní vlastnosti nepotřebuji. Šestka je má ,,vyjímečné´´ ... Kdybych chtěl lepší, tak sportovní podvozek, úprava stabilizátorů, atd.
 
... lepší jízdní vlastnosti nepotřebuji. Šestka je má ,,vyjímečné´´ ...

Ale jenom do doby dokud se člověk neprojede v šestce, která má podvozek trochu vyladěnej ;):cool: Já už bych šestku se seriovym podvozkem v životě nechtěl :eek::D
 
Ale jenom do doby dokud se člověk neprojede v šestce, která má podvozek trochu vyladěnej ;):cool: Já už bych šestku se seriovym podvozkem v životě nechtěl :eek::D
Ty to máš vychytané :cool: Mě stačilo jedno tvé video, jak si jednou vybral zatáčku takovým stylem, že padaly vlasy i mě :D
 
Zatížení, páky atd. Určitě je to navrhované s rezervami, ale já bych do podložek ani do kol s jiným ET nešel. Tak jak tu šestku máš, tak s těmi origo koly vypadá pěkne i bez podložek. ;);)
 
Back
Top