• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor LPG

Pavel 21

člen KLANu
60
Ahoj , jezdí už někdo s 2,5l v LPG ? Pokud ano tak s jakou značkou , kde to montovali cca za kolik a jaká je spokojenost s daným systémem a servisem?? Mě zkušenosti jsou jednoznačně pozitivní u staré GY ( montováno v DE) , a teď zvažují kde nechat namontovat do GH :)
 
Ahoj, já mám Prins VSI 2.0, dovezeno z DE, montovano tam do zanovniho vozu, takze uz cca 8 let stary system, v DE na tom nesetri-premiovy system vc. elektronickeho davkovani primazavani ventilu. Najeto 160tis. a prede jako kocka. Ohledne nove montaze LPG to neni relevantni, ale dlouhodoba zkusenost s pohonem 2,5 L GH na LPG je pozitivni. S predchozi GY jsem mel taky dobrou zkusenost-opet premiovka Landi-Renzo system Omegas. Silne doporucuji investovat o par tis. vice na zacatku a uzivat si premiovou kvalitu(vyse uvedeni + treba BRC), kdyz litr LPG nestoji ani polovinu co benzin a rychle se to vrati. Ted jsou popularni polske systemy, kvalitativne se dotahuji, montaznici maji lepsi rabat, stoji mene-lakave pro zakaznika. Ale zde plati, ze kvalita a spolehlivost neco stoji a nevyplati se setrit. Bud najezdis 15-20tis./ rok a vrati se ti to za 2 roky nebo zustat u benzinu.
 
Tak příští týden už budu nejspíš montovat LPG , a řeším kam ze subwofrem , mate ho na boku ? Nebo kam jste ho zabudovali??
 
Ja to mam takto, viz. fotky.
 

Přílohy

  • IMG_20180721_145752.jpg
    IMG_20180721_145752.jpg
    994,4 KB · Zobrazení: 120
  • IMG_20180721_145801.jpg
    IMG_20180721_145801.jpg
    576,2 KB · Zobrazení: 119
No, ja nejsem zadny audiofil a basy mam nastavene na "0". Rezonance subwooferu jsem si nevsiml.
 
Tak příští týden už budu nejspíš montovat LPG , a řeším kam ze subwofrem , mate ho na boku ? Nebo kam jste ho zabudovali??

Ahoj Pavle, jak to prosímtě dopadlo ? Co jsi nakonec montoval ? Taky se na to chystám, taky do 2,5 motoru...

V předchozím autě jsem jezdil Magic, bez problému (nutno říct, že to bylo asi 60 000 km, než mě přestaly bavit opravy zbytku auta). Z logiky věci bych šel do systémů, které se montujou z výroby třeba do Opelů (Landi Renzo), případně Nissanů (BRC) a tuším že BRCčko šlo i do Forda...

Podařilo se ti zabudovat plnící závit k víčku benzínového špuntu ? (pak je nutno používat montovací redukci ještě, ale za to nenarušení celkového designu to dle mě stojí)

Díky,

Pavel Legolend
 
Ahoj, nakonec mám elpigas. Již jednou mi to ladili ( asi obohacovali směs), je to lepší ale ještě to chce doladit, v nzkých otáčkách mi občas nezapálí válec - takže to trochu cukne, v nejbližších dnech tam už zajedu :) . Až na toto , vše funguje tak jak má. Rozdíl ve výkonu zřejmě nějaký je , ale zanedbatelný ( ceny náhradních dílů jsou minimální), dojezd cca 500 ( záleží na plynu a stylu jízdy).
Mám tam elektronický přímaz a při zátěži přístřik benzínu. V kufru jsem musel vyřezat polystyrenovou výztuhu aby se kufr nechal naložit :), a subwofer půjde do bočnice - ale k tomu jsem se zatím nedostal :)62C4BD4E-F6EC-4C9E-A8A3-281CF736CAA2.jpeg D6BB4B15-8622-4CC2-B2DD-5F24FA2F9694.jpeg C4F62DA9-819C-47FF-B47F-E78C3BB68E0C.jpeg DE761052-96AF-4978-ADB8-B9EA2C34E126.jpeg
 
Díky za update. No, s pákou ti dávám za pravdu, můj otec má taky podobně dlouhou redukci no, zatím to drží :D
Já budu zanedlouho řešit nějaké cenové nabídky, přímaz ventilů prý není naškodu, benzín při zátěži se povětšinou (co jsem četl) používá u přestaveb přímo-vstřikových motorů, ty naše 2,5 litry jsou nepřímo stříkané, takže by to teoreticky mělo jet bez problémů i čistě na plyn...
 
No ten přístřik (jak jsem pochopil) spiš pomáhá chladit, když tomu šlapou na krk tak se nebojím že hned utavim ventily a zvýšení spotřeby benzinu je nepostřehnutelný.
Jinak řeším ještě jeden zádrhel, a to je ukazatel benzinu- ten mi úplně hloupě ukazuje stav podle průměrný spotřeby, i když mám plnou nádrž tak posledních 2000 km na mě bliká rezerva . V Mazdě jsem se ještě neptal a plynař mi tam chce namontovat jakysi emulátor , který při každém nastartování donutí načíst stav benzinu z plováku v nádrži. :)
 
Mohu se zeptat kde máš umístěné tlačítko přepínání plyn/benzín? V mé staré mazdě mi to bylo celkem fuk, ale kdybych šel do plynu i u GH, tak by se mi líbilo, aby to nebylo vidět :).
 
Mohu se zeptat kde máš umístěné tlačítko přepínání plyn/benzín? V mé staré mazdě mi to bylo celkem fuk, ale kdybych šel do plynu i u GH, tak by se mi líbilo, aby to nebylo vidět :).

Uvidíme co na to Pavel21, nicméně co jsem se díval na stránky montérů LPG, tak za nějaké pětikilo ti to dají málem kam chceš, takže bude spíš záležet na tobě :) Mě teda spíš děsí, jestli mi budou schopni nacpat plnění k víčku nádrže, na těch dlouhých M6, jak se dívám na obrázky od Pavla, je celkový tvar víčka spíš oválný a pokud se nemýlím, tak u krátké M6 to je zcela kulaté, takže nějaké centimetry míň...
 
Tak to asi nemáš parkovací čidla :). Jinak jde vidět, že se Elpigaz za těch 10let vůbec nezměnil :). Měl jsem v 323 úplně to stejné a najeto 160k bez problémů. Momentálně mám vymyšlené, že bych to schoval do schránky na brýle, kterou nepoužívám. Ideální by bylo, si vypreparovat tlačítko a vrazit to do volné pozice k souboru tlačítek RVM, ASF, TCS, ale to už by bylo na domácí "bastlení" :). No uvidíme jestli budu nucen jít opět do plynu. Zatím mám nájezd do 10k, takže by to nedávalo moc smysl.
 
jj parkovací čidla nevedu :), já pánuju nájezd 180-200 , tak doufám že to bude celou dobu bez problémů :) .
Návratnost přes 2. roky bych taky zvažoval jestli do toho jít
 
Back
Top