• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor LPG

Na autech s LPG mám najeto přes 300.000 km a žádné problémy jsem nikdy neřešil. Mimo původního podtlakového systému někdy před 17 lety. Moderní sekvence je absolutně bez problémů. Současnou M6 se chystám zplynovat také. U nájezdu 50.000 km rok bude úspora značná a to přes to, že díky přímému vstřiku je potřeba počítat se zvýšenou spotřebu benzínu, cca 2-3l. I samotná přestavba bude dražší, cca 38.000 Kč. Mám tip na dvě firmy v Praze. U jedné už jsem si nechal předělat dvě auta a vždy bez problémů. Jen je potřeba častěji měnit svíčky, cca co 30.000 km. Ostatní vedlejší náklady jsou pár korun, proti úspoře...

Mazda 6 2.5 Lpg skyactiv 2014. Můžu doporučit přestavbu a servis v Holohlavech u Hradce Králové perfektní přístup a servis. Mám na Lpg najeto s Mazdou už 40.000km a spokojenost.
https://www.prestavbanalpg.cz/mazda-6-skyactiv-lpg-alex-idea/
31,5 je velmi dobrá cena. Kolik si to vezme benzínu a plynu? Mě nabízejí systém Landi Renzo. Na HK jezdím často služebně, nicméně bych raději měl servis asi blíže. Ten v Praze tu mám 5 minut od bytu...? Koukám na ten popis tam a fakt to šlape bez privstriku? To je hodně zajímavé a jde to proti informacím, co mám já ohledně jiného systému pro přímý vstřik. Ta spotřeba 7l LPG mi tedy přijde jako sci-fi. Stejně výkonný Accord 7G 2.4 mi bral 10,2 benzínu a po přestavbě 12,7l LPG. Vše mám na spritmonitoru. Systém Magic. Tady bych tedy očekával +- to samé. Kombinovanou benzínu mám aktuálně skoro 10l. Jezdím trochu svižněji a hlavně dálnice a město. A mám to dva týdny, takže si to hodně užívám a zkouším... ? Časem si to sedne. Čím dřív to ale předělám, tím lépe.
 
Já bych také přidal svou zkušenost a své poznatky a zjištění.
Co se týče přimazávání. Když se zeptáte několika mechaniků, tak každý řekne něco jiného. Jeden, že nejde prokázat užitek a je to tahání peněz, druhý, že je to v pohodě. A teď babo raď. Nicméně pokud by to bylo jen tahání peněz z lidí, tak proč Duratec motor v Mondeu, který je předělán na LPG a nemá přímaz, tak dojede na zaklepané ventily a ten, co jej má jezdí ve většině případů dál v pohodě. Nicméně osobně bych volil verzi elektronickou a ne podtlakovou. Další věcí je, že lidi, co to tuplem odsuzují, tak pokud se jich zeptám, jestli dělali testy směsi při hoření, jestli se daná látka spáli a tedy nemá užitek, tak mi na to nikdo neodpoví. Takže pokud nemá někdo papír, že dělal fyzicky test směsi při hoření, kde je přítomný "olej" přimazávání a jednoznačně to odsuzuje, tak bych ho moc neposlouchal, protože to nemá jak logicky vysvětlit ani dokázat. LPG je sušší o proti BA. Pokud tedy do LPG přidám látku která víceméně udělá LPG trochu mastější, tak samozřejmě, že něco se spálí, ale ne vždy všechno a ten zbytek ty výfukové ventily "namaže". Taková je má logika tohoto problému. Další věcí je, že ne všude je to potřeba. Trpí na to motory Mazda / Ford alias Zetec / Duratec / MZR - vyvinuté ještě s Yamahou. Mají měkká sedla ventilů a to je ten šotek. VW motory tímto netrpí a spousta dalších taky ne. Takže u těch dalších to většinou není třeba řešit. Co se týče našich milovaných Mazd... 1.25, 1.4, 1.8, 2.0 to jsou motory stejné s Fordem, takže měkká sedla -> přímaz. 2.5 MZR je motor čistě Mazdy a zde nemám informaci jestli jsou měkká sedla, či nikoliv. Z logiky bych vycházel, že se tam můžou nacházet, jelikož vychází z motoru 2.3 -> takže pro jistotu ano. Už to není taková částka navíc, aby to byl problém.

Svíčky. Další vratké téma. Jeden říká LPG svíčky ano, jiný ne. Byl jsem přímo v Ostavě v HL Propan, co vyrábí Magic. Pánovi jsem řekl, že jsem dal nové svíčky LPG/CNG a hned, že to je tím, co to dělá. Tak mu říkám, že to těžko, protože předtím to dělalo ještě víc. Obyčejné svíčky jsou zhlediska LPG nesmysl a vysvětlím proč. LPG svíčky jsou vlastně jen iridiové svíčky, teplější. LPG má vyšší teplotu hoření, proto je potřeba, aby svíčky dávali lepší jiskru. Iridiovky toto kompenzují. Díky větší teplotě mají lepší jiskru, což klasická svíčka mít nemůže. Další problém je, že iridiovky díky této optimalizaci vydrží asi 60 tis km. Normální asi 20 tis. km. Normální jsou více zatěžovány něž na BA -> větší nároky na kabely a cívky. Odchází cívky. U iridiovek ne. Takže, když mi borec řekl, že je to tím, hned jsem se ho zeptal, jestli má vakuovou komoru na testování svíček v době zážehu, aby měl jak porovnat, která svíčka dá lepší jiskru, tak sklapnul a už mi nic nevymlouval... Takže pokud někdo tvrdí, že iridiovky jsou blbost, tak se ho zeptejte, jestli to změřil ve vakuové komoře, kde se toto testování provádí...

Další velmi důležitou věcí je nešetřit! 99 % problémů je způsobenou špatnou montáží. Namontovat to zvládnu i já, ale nastavit a seřídit to přesně na typ motoru už umí velmi, velmi málo lidí. A pokud to někdo nastaví blbě, tak i LPG zn. Prins se bude srát. Prins je holandský výrobce a je to považováno za TOP LPG systém. Následují italové s Landi Renzo, Tartatini, BRC,... Ještě když se vrátím k Prinsu. Použivá jedinečné vstřikovače od japonského výrobce Keihin. Je to top. Mají unikátní systém vstřikování. Většina LPG vstřikovačů vypadá tak, že máte vstřikovače a z boku přívod plynu. Tyto jsou řešené stejně jako BA vstřikovače. Tj. přívod z vrchu, takže se i krásně chladí. Díky tomu jsou přesné, velmi rychlé a přitom odolné. Ale jejich cena je cca 11k. Takže dost na houby. Kromě polského výrobce Alex se to zatím nikomu nepodlo vyrobit. Ty od Alex se jmenují Barracuda a mám s nimi zkušenost a to velmi dobrou. Jinak je systém od Alexu na hovno. Ale vstřikovače se jim povedli a doporučuji.

Jak jsem již zmínil, většina problémů je způsobena samotnou montáží. Zjistil jsem, že většina těch montážníků jsou hovada, s prominutím. Vrtají trysky do nasazeného sání atp. Dále se u vstřikovačů musí zvolit správná velikost trysek, ty se občas vrtají a musí se to dělat na stojanové vrtačce a pak vyleštit. Spousta to dělá na "koleni". Takže v prvé řadě je potřeba najít někoho, kdo o tom něco ví. Jenže jak? Začal jsem se zaměřovat na detaily. Přijedu za borcem a ptám se na kontroverzní otázky. Třeba jako přímaz a dle toho soudím. Další podstatnou věcí je, jak vypadá jeho dílna. Pokud je všude bordel, rozházené věci, tam motor, tam tohle, támhle kabely, hned bych šel pryč. Takový lidí řeší věci stylem pokus omyl a kde co nechají, tam to zůstane. Zjistil jsem, že lidi, co něco ví a přemýšlí o tom, tak má většinou všechno uklizené a srovnané tam, kde to má být. A taky to pak jde poznat podle přístupu. Jezdil jsem za borcem a občas jsem něco maličko potřeboval. Rozvrtal jsem si nastavení tlaku na reduktoru. Přijedu za ním a on: " Já nevím, nemám teď čas, mám toho hodně. To se musí rozebrat, vyzkoušet a pak se uvidí". Nějak takhle to vypadalo asi 15 min. V té době jsem už znal člověka, co o tom něco ví. Takže jsem mu obratem zavolal a on přijeď, napíchneme to a uvidíme. Byl jsem u něj 15 mina odjížděl jsem s opraveným autem. ;) Napíchnul, zjistil že je blbý tlak, rozpojil hadice, sem to jde, sem ne, problém je tady. Hotovo. Takže problém jsou technici.

Další věc je levné LPG systémy jako je Magic a další polské. Musím říci, že jsem Magic měl a asi 60 tis. km s tím nebyl trable, dokud se v tom nevrtal ten idiot, o kterým jsem psal výše. Nacpal tam jiné vstřikovače, které tomu motoru prostě nestíhaly. Byly pomalé, nepřesné. A tím se to celé pojebalo. Trvalo mi dlouho, než jsem to dal do pucu. A taky jsem zjistil, že Magic je sice levný a to je právě ono. Kvalita výrobků je čudná. Moc nevydrží. Takže od tohoto systému bych se držel dál. Alex je právě dost podobný, kromě těch Barracud. Volte PRINS - ale trable je, že není moc servisů, nebo Landi Renzo, Tartarini. A ještě od člověka, který něco ví. I kdyby jste měli jet přes půl republiky. Vyplatí se to.

Btw. Obvyklé kolísání otáček volnoběhu je právě špatným nastavením systému. Buď nestíhají dávkovat vstřikovače, nebo je špatné složení směsi. Mě to dělalo taky a dokonce jsem kolikrát i nenastartoval. Vyhodil jsem ValTeky, který tam dal (uplně nejnižsí řada a on to nacpe do auta se 125 kW a pěti válci... Nepochopím.) a dal jsem tam Barracudy a všechno zmizelo. A najednou auto jelo jako z praku. Bylo znát, že ty vstřikovače jsou velmi rychlé a přesné.

Pokud můžu doporučit, snažte se tankovat kvalitní LPG. Vím, že je to těžké nějak zjistit, ale nedávno se to řešilo na FB a došli jsme k závěru, že jedno z nej má Kralupol. Třeba na Eurooil jsou ted Kralupol LPG. Dále vyhoďte papírové filtry a nahradtě je bulprenovým. Lépe filtruje nečistoty, které pak zanáší vstřikovače. Nebo lépe připlaťte si za rotační filtr. Nej, co může být. Díky unikátnímu průchodu paliva se bordel odstředí od propanu a tím je problém vyřešen.
Dále je třeba prevence. Když měníte olej, vyměňte si filtr plynné fáze LPG. Zvládne to doma každý. Revize jsou jen o tom, že se chodí s čmuchalem, jestli to nikde neuchází. Což byste poznali i sami, kdyby se něco stalo. Propan butan má dost silnou zápachovou složku, a pokud v motoru začne unikat plyn, ihned to v kabině cítíte. Takže ve většině případů stačí revize před STK. Ale to už je na každém.

Vím, že spousta lidí odchází od LPG právě kvuli špatnému servisu. Je to o lidech a mě osobně to moc mrzí, protože mi to přijde fajn, když vím kolik stojí BA a nejsem zastánce dehtu. Ale víc mě sere, že někdo nedělá to, co má. Člověk aby si pomalu dělal všechno sám. Mám kamaráda, který takto přešel na diesel a dost dlouho mi trvalo, než jsem mu změnil trochu názor. LPG sice kupovat nebude, ale už pochopil, že je to o těch lidech a že ta špatná zkušenost je proto, že mu to udělal někdo blbě. A jelikož je LPG citlivější, chce to aby to bylo perfektos.

Sorry za sloh, ale musel jsem sepsat mé několikaleté bádání, hledání informací a jejich ověřování atd. Možná to někomu pomůže a ty, co to odsuzují, tak usoudí, že LPG není špatné, ale lidi jsou špatní.
Ahoj, máš nějakou zkušenost s Auto Lysá (Sokoleč). Mám nabídku na jejich LPG System ArtGas .. s OBD s tím, že přímaz je prý zbytečný. Monáž dělají před redukce (tedy žádné vrtání...).... trochu si nejsem jist zda je ten přívstřik třeba či ne. Mám GH 2008, 1.8. (najeto 70000)... LPG láká, ale trochu se bojím, zda mi to nerozjebou
 
Provozovat Mazda motor řady L bez přímazu je ničení auta.
Technik ze servisu mi tvrdí, že s OBD a při správné instalaci to je zbytečné. Prý zatím s žádnou mazdou nebyl problém a mají 20 let zkušonost s montáží a servisem...tak nevím...
 
Ahoj, máš nějakou zkušenost s Auto Lysá (Sokoleč). Mám nabídku na jejich LPG System ArtGas .. s OBD s tím, že přímaz je prý zbytečný. Monáž dělají před redukce (tedy žádné vrtání...).... trochu si nejsem jist zda je ten přívstřik třeba či ne. Mám GH 2008, 1.8. (najeto 70000)... LPG láká, ale trochu se bojím, zda mi to nerozjebou

S Auto Lysá zkušenosti nemám. Na Google mají hodnocení 4,2. Což není nejhorší. Systém ArtGas je Český. Nicméně to Magic taky a ten bych si už nikdy nedal. I přesto, že spousta lidí s ním nemá problém. Ale je i dost těch, co s ním problém mají. Osobně bych do toho nešel a bral něco, co je více prověřené. Montáž přes redukce by mě zajímala. Resp. jak je to myšleno. Jestli využijí původní vstřikovače nebo jiné, nebo jak. Jediný systém, který umožňuje využít BA vstřikovače je vstřikování kapalné fáze LPG. Což toto není. Takže by mě zajímalo, jak dostanou LPG vstřikovače do sání bez vrtání. Protože musí být v sání.
Jedna věc na jejich webu mě zarazila. Že nemontují LPG do aut s přímým vstřikováním. Že to prý nejde a že se musí vyrobit systém pro každé auto zvlášť. Tady je několik nesrovnalostí. Za prvé. Tato jejich věta platí částečně v případě LPG systému s kapalným vstřikováním. Tam se musí pro každý motor (typ) nastavit celý systém ve výrobně. Nicméně klasické LPG s nepřímým vstřikování lze úplně normálně nainstalovat do auta s přímým vstřikováním. Udělá se to tak, jak se to dělá normálně - do sání se dají LPG vstřikovače a motor se potom chová jako s nepřímým vstřikem. S jednou výjimkou. Jelikož jsou BA vstřikovače stále ve válci a když motor běží takto na LPG, tak se zahřívají a mohli by se zničit. Proto se nastavuje u těchto motorů přivstřik BA a to i když jede motor na LPG. Takže má člověk stále nějakou mírnou spotřebu benzínu. Důvod je pro chlazení BA vstřikovačů.
Takže na závěr. Bez přimazávání ani ránu. Pokud někdo tvrdí, že to není potřeba, pryč od něj. Je to potřeba. Viz testy TÜV, které testovali Flashlube. Zjistili, že to přínos má. Jinak by to nedostalo atestaci. A zrovna TÜV je celkem slušná organizace, které se dle mě dá věřit. Osobně bych volil Landi Renzo. Nebo PRINS. Ale PRINS tě vyjde na 40 tis., Landi na 32 tis vč. elektronického přimazávání. A Landi je jedno z top. Hlavně jejich vstřikovače nemají problém chroustat i horší, špinavý LPG a nezaserou se. A reduktor, který tam mám vydrží věčnost. Resp. bylo mi sděleno, že to auto přežije. :D (btw. u Magicu vstřikovače FX se strašně zasírají bordelem a brzy odchází. Není problém po 10 tis. Staré JET vydrží podstatě více. Reduktor vydrží tak 40 tis. max).

Vzhledem k tomu, kolik lidí jsem objel a hledal, než jsem našel někoho, o kom jsem fakt přesvědčený, že ví, co dělá a hlavně rozumí té problematice, tak bych ti mohl doporučit borce tady kousek od Konice. Sice by jsi to měl asi daleko, ale vyplatilo by se to. A předělával i několik SkyActiv motorů. Říkal, že k němu jezdí nějaký obchodní zástupce, co má na tom plynu už 200 tis a stále jen běžná údržba.
 
celkem mě to nasadilo brouka do hlavy. Mám GH 2.5 a spotřebu jsem teď po chipu a hlavně stylem jízdy dokázal stáhnout na 7,5l/100, přes to to při dnešních cenách je na rozmýšlení dojíždění do práce atd.
Z minulého auta jsem se zařekl, že LPG už nikdy. Koupil jsem Quasqai (nebo jak se to píše) už s LPG. Nejelo to a po roce mi zůstal v ruce černý Petr s podpálenými ventily. Po rozborce bylo zjištěno, že problém tam byl už dřív, jen já si ho všiml pozdě.
Mazdu mám oproti tomu Nissanu, který mě nesedl fakt rád a doufám, že mi vydrží ještě x let (mám najeto údajně jen kolem 80t). Je nějaký doporučený servis na JM? Kde získat nějaké info, rozpočet atd?
Děkuju
 
celkem mě to nasadilo brouka do hlavy. Mám GH 2.5 a spotřebu jsem teď po chipu a hlavně stylem jízdy dokázal stáhnout na 7,5l/100, přes to to při dnešních cenách je na rozmýšlení dojíždění do práce atd.
Z minulého auta jsem se zařekl, že LPG už nikdy. Koupil jsem Quasqai (nebo jak se to píše) už s LPG. Nejelo to a po roce mi zůstal v ruce černý Petr s podpálenými ventily. Po rozborce bylo zjištěno, že problém tam byl už dřív, jen já si ho všiml pozdě.
Mazdu mám oproti tomu Nissanu, který mě nesedl fakt rád a doufám, že mi vydrží ještě x let (mám najeto údajně jen kolem 80t). Je nějaký doporučený servis na JM? Kde získat nějaké info, rozpočet atd?
Děkuju

Také mám GH 2,5 s LPG a super. Dával jsem ho tam když mělo auto 72 tis najeto. Teď mám 108 tis. Sice je to zatím málo na objektivní hodnocení, ale věřím že to bude v pohodě. Když si přečteš velký příspěvek ode mně výše, tak se všechno dozvíš. Určitě si toho jdi. Doporučil bych ti LPG František Hájek - Ochoz. Je to jeden z mála lidí, kteří o tom opravdu něco ví. A taky už dělal víc GHček vč GL verzí. Mě to stálo 32 tis vč. elektronického přimazávání.
 
Právě tato odpověď mě k té myšlence přivedla. Jde jednoduše shrnout, pokud je to udělané kvalitně a z kvalitních součástí, tak je to OK. Děkuji za odkaz na servis.
 
Tak Mazda zplynována STAG/přímaz a spotřeba v plynu po ujetí 2000km je 7,2 :)... benzínu žrala 6,7.... za mně super
 
zkusím ještě jednou dotaz na doporučení servisu/montáže LPG v JMK, nejlíp Břeclav, Brno. Doporučovaný Ochoz sice nevypadá tak daleko, ale od bydliště je to přece jen kolem 150km a 2h jízdy. Přece jen to není moc praktické pro další případný servis atd.
Děkuju.
 
Tak Mazda zplynována STAG/přímaz a spotřeba v plynu po ujetí 2000km je 7,2 :)... benzínu žrala 6,7.... za mně super
Mám taky STAG + mechanický příkaz na 2,5 mzr gh.Najeto cca 8000km,jednou na doseřízení a pohoda.Spotřeba průměr 8,2 svižně ?
 
Sice to je daleko, ale zase na servis nebudeš jezdit tak často. Jednou za rok, nebo resp. po 20 tis. km není zase tak zlé. :)
zkusím ještě jednou dotaz na doporučení servisu/montáže LPG v JMK, nejlíp Břeclav, Brno. Doporučovaný Ochoz sice nevypadá tak daleko, ale od bydliště je to přece jen kolem 150km a 2h jízdy. Přece jen to není moc praktické pro další případný servis atd.
Děkuju.

Mám taky STAG + mechanický příkaz na 2,5 mzr gh.Najeto cca 8000km,jednou na doseřízení a pohoda.Spotřeba průměr 8,2 svižně ?
8,2 L? To jezdíš max 80 km/h ne? :D Já jezdím v průměru za 11-12 L. :D Ale já moc pomalu nejezdím. Mechanický přímaz je podtlakový?
 
8,2 L? To jezdíš max 80 km/h ne? :D Já jezdím v průměru za 11-12 L. :D Ale já moc pomalu nejezdím. Mechanický přímaz je podtlakový?
8,2 palubní počítač. Plynu tak něco přes 10.Přímaz podtlakový. Pardon ? Nevím proč jsem napsal mechanický ?
 
8,2 palubní počítač. Plynu tak něco přes 10.Přímaz podtlakový. Pardon ? Nevím proč jsem napsal mechanický ?
To už zní trochu reálně. :laughing: Podtlakový systém není úplně dobrý. Jeho účinnost je mizivá. Doporučoval bych ti ještě připlatit a nechat si to předělat na elektronický. Podtlak funguje převážně, když není motor v zátěži a ty potřebuješ hlavně právě hlavně tam tu fungovalo a neopotřebovávali se sedla ventilů.
 
To už zní trochu reálně. :laughing: Podtlakový systém není úplně dobrý. Jeho účinnost je mizivá. Doporučoval bych ti ještě připlatit a nechat si to předělat na elektronický. Podtlak funguje převážně, když není motor v zátěži a ty potřebuješ hlavně právě hlavně tam tu fungovalo a neopotřebovávali se sedla ventilů.
Podtlak přes pavouka ke každému válci za mě absolutně blbovzdorná záležitost. Na seřízení pohoda a funguje dle mě super. Základ je dobré seřízení lpg.Směs.Na minulém autě jsem měl Stag 300 a 150000km žádný problém. Bez přímazu,ale byl to koncern,takže tvrdý sedla.Japonce mám v plynu prvního,tak jsem zvědav.Snad vydrží ?
 
Podtlak přes pavouka ke každému válci za mě absolutně blbovzdorná záležitost. Na seřízení pohoda a funguje dle mě super. Základ je dobré seřízení lpg.Směs.Na minulém autě jsem měl Stag 300 a 150000km žádný problém. Bez přímazu,ale byl to koncern,takže tvrdý sedla.Japonce mám v plynu prvního,tak jsem zvědav.Snad vydrží ?
Ke každému válci ano. Sice to je blbuvzdorné, ale rozhodně neplní tolik funkci jako elektronický. Prostě to nemaže pořád. Což je holý fakt. A tady jsou měkká sedla. Ne jako u koncernu. Což je prostě problém. Souhlasím, že správné seřízení je naprostý základ. Přesto bych osobně se snažil udělat maximum, abych ventily ochránil. Obzvláště když to jde a není to zase nějak extra velká investice.
 
Tak na 1.8 GH namontován STAG (Carexa Praha) a po ujetí 4000km spokojenost. Elektronický přímaz a montáž včetně skrytého plnění 26500 Kč. V benzínu to bralo 6,5, v plynu 7,2 (takže cca o 10% více). V jízdě není rozdíl, v nižších otáčkách to je trochu živější :)
 
Back
Top