• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Zdravím, jen zajímavost - nyní jsem dostal novou Mazdu 2 a byla vyrobená v Japonsku, továrna Hofu (VIN JMZ). Sám jsem překvapen, jestli to teď dováží dočasně nebo trvale ale netuším.
 
Jmz japonsko? ? ja ted zajizdim jmz s g115, zatim fakt velke prekvapeni motor a prevodovka super, podvozek na me tvrdy a uskakany na tech 16”, zalezi na silnici
 
Zdravím, zvažujem kúpu niečoho novšieho a rád by som sa vyhol koncernu. V mojom rozpočte je zopár dvojek v slušnej výbave, MY2015. Háčik je že majú už nalietané dosť km na môj vkus, obe majú cca 150kkm. Ako je to s týmito autami, hlavne po motorickej stránke, pri takomto vyššom nájazde. Zaujímalo by ma, keďže som to nikde nenašiel, či tieto motory sú s reťazovým rozvodom alebo klasika remeň, pripadne aký tam je interval výmeny. Ak by sa tu náhodou našiel niekto, kto takúto m2 vlastní/l, budem rád za každú informáciu. Jedná sa konkrétne o g90ky. Vďaka
 
Poslední úprava:
Je tam řetěz. Při pravidelných výměnách oleje a pravidelném servisu je v podstatě nesmrtelný :cool:
 
Vďaka za odpoveď, bol som včera pozrieť jednu z tých g90. Autu som nemal čo vytknúť v podstate, spĺňalo to čo od toho očakávam. No jedna vec kôli ktorej som to na mieste nekúpil, boli svetlá. Tým že som bol sám a v podstate Mazda nováčik, nebol som si istý či majú byť také, aké ich malo konkrétne vozidlo. Išlo o to že samotný projektor svietil pekne, do bielej, no DRL časť svetla s veľkým rozdielom, na žlto. Usúdil som že asi by malo aj DRL svietiť na bielo. Pánovi som povedal že si to ešte premyslím. Otázky -
1. má LED DRL svietiť na žlto ?
2. predpokladám, ako aj pri iných novších autách s LED, sa mení celé svetlo pri nejakom probléme ?
3. dajú sa okrem autorizaku tieto svetlomety niekde kúpiť ? Priznám sa, neviem ich nikde nájsť (ak nerátam Áziu).
 
Vďaka za odpoveď, bol som včera pozrieť jednu z tých g90. Autu som nemal čo vytknúť v podstate, spĺňalo to čo od toho očakávam. No jedna vec kôli ktorej som to na mieste nekúpil, boli svetlá. Tým že som bol sám a v podstate Mazda nováčik, nebol som si istý či majú byť také, aké ich malo konkrétne vozidlo. Išlo o to že samotný projektor svietil pekne, do bielej, no DRL časť svetla s veľkým rozdielom, na žlto. Usúdil som že asi by malo aj DRL svietiť na bielo. Pánovi som povedal že si to ešte premyslím. Otázky -
1. má LED DRL svietiť na žlto ?
2. predpokladám, ako aj pri iných novších autách s LED, sa mení celé svetlo pri nejakom probléme ?
3. dajú sa okrem autorizaku tieto svetlomety niekde kúpiť ? Priznám sa, neviem ich nikde nájsť (ak nerátam Áziu).
I Mazdy 3 BP od roku výroby 2019 mají v nižších vybavách dlr se žárovkou, takže svítí oproti parabole žlutě, u starší dvojky to bude stejné. To je u Mazdy normální ? Můžeš si pak tu žárovku vyměnit za ledku a sladit barvu.
 
Vďaka za objasnenie, niekde na zahraničnom fóre som práve našiel príspevok že v prípade poruchy DRL na týchto svetlometoch sa mení, prípadne opravuje daný svetlomet tak ma to trochu zmiatlo.
 
Nasdílím nějaká videa co mne zaujala při hledání čehosi o Mazdě 2 na youtube.
- je to pěkné auto - ale tato custom barva je fakt úlet, navíc diesel xd
- kompletní tutoriál k vozu - sice ve Španělštině, ale automatický překladač pomůže - užitečné video
- jízdní vlastnosti lze z videí jen tušit, kór když recenze jsou spíš předváděčky, ale dvě videa byla výjimkou - ukazují 115ku na okreskách. Tj. jedno - ukázka jízdních vlastností od 15:30
a druhé staršího data
- pravděpodobně stock mazda 2 dj na trati nahání upravené mazdy 2 de
. Já bych stock auto k limitům nehnal, ale je pěkné vidět že to zvládlo.
 
Poslední úprava:
Zdar, síce s menším oneskorením ale predsa chcem podať hlásenie, že som nakoniec tú DJ g90 kúpil. Čo sa týka výbavy tak to má všetko čo som od toho chcel, najviac ma tešia led projektorové svetlá (doteraz som mal vždy halogén, a keď už tá parabola nie je to čo bývala tak to je v noci ísť celkom zážitok, keď aj lampáše svietia lepšie). Jediná vec ktorá nefunguje a časom ju budem riešiť je nefunkčné sklápanie vodičovho spätného zrkadla. Inak je to moje prvé auto z ďalekého východu a úprimne som z toho nadšený po Nemcoch Talianoch. Aj v malej dvojke cítiť trošku iný štandard.
 
Taky podam hlasenie :) skocil jsem do m2 g115 a za me pecka - motor, hlavne razeni, spotreba, mel jsem do mesta dva yarise pred tim a v tomto trosku vic auto, jen trochu hlucnejsi (hlavne kdyz presednu z cx :) )
 
První kiláky na 115 mám najety. Překvapilo mně že cestou od prodejce jakoby mi prolítl pod podvozkem kámen ale spíš to znělo jako by propadla kovovou šachtou kovová matka, která si při 70km/h naráží dvě až tři sekundy do točícího se soustrojí a pak zmizí. Auto jelo zcela normálně, ale zajímalo by mne co to bylo za neplechu. Prvních 300 kiláků klidné jízdy, chvíli po okreskách ale většinou po dálnici je za mnou. Spojka u jedničky dvojky mi dala párkrát zabrat. Při popojíždění ok, tam ten šolíchací grif mám z předchozího auta, ale při řazení z 1 na 2 nebo z 2 na 3 jsem musel sáhnout k svižnější výměně kvaltu. Trošku mne překvapilo, že se stěrače s senzorem nechytly dost často na dálnici při mlžení skla od aut přede mnou. Musel jsem je přinutit ručně. Světla (adaptivní led) super. Tah motoru tam je. Řekl bych že po té důchodcovské první jízdě okolo 3 a půl tis otáček (najeto je asi 250km) přejdu na jiný režim zajíždění a prvních 15km bude jízda důchodců a potom normální střídání jízdy v nízkých, středních a sem tam vysokých otáčkách. Vysoké při jízdě z kopce podřazením. Takže postupné přidávání časů kdy jedu na 4000-6000 otáček, sem tam podřazení, a zase návrat k klidné jízdě při 3-4tis. Chytrý systém vracení do jízdního pruhu na dálnici pobavil - auto si srovnává směr v dlouhých táhlých zatáčkách. Infotainment, ač starý, je supr, zkusil jsem Apple carplay ale vrátil jsem se k navigaci z Mazdy. Zdá se mi to, nebo neukazuje provoz? Jasně, Sigic je vizuálně lepší, ale Mazdí podle mně líp komunikuje česky. Zarazilo mne, že v jedné chvíli ukazovala cíl cesty, dávala pokyny ale nechtěla ukázat mapu. Vyřešil jsem to asi tak, že jsem se proklikal k místu kde je “nová trasa, něco a něco cíl” a tam jsem dal tu poslední volbu s cílem. Zvuk zní nejlíp když se dají basy +2 a výšky +2 a posune se prostorovost trochu dozadu k zadním reproduktorům. Pak by se dalo říct že rádio (BT zdrojem je mobil) zní hezky, ale prostor pro zlepšení - výměnu repra za Blam 165 a pokud bych šel do zesilovače s DSP tak za Blam 165A Live tam je. Auto je rozhodně tišší než předpotopní Fiesta 98 1.25i Zetec. Motor zní hlouběji, a při tahu působí silnějším dojmem. Když se jede na 3 až 3.5 tis otáček, není slyšet. Start-stop neruší, ale v koloně a při popojíždění mám obavu že povede k většímu opotřebení ledasčeho a k vybíjení baterky. Nicméně kdo by s tím jezdil v centru, když to je auto na okresky a výlety, že? Zadní stěrač vykrojil malý čistý kus :). Lepící se velké auta, které ve Fiestě rozčilovaly, v Mazdě díky zatmaveným sklům a samozatvavovacímu zrcátku jako by za autem nebyly. To byl pro mne jeden z důvodů ke koupi - šikana řidičů, která odpadla. Konečně lze jezdit klidně. Hurá :). Auta, která se tlačí a nepředjíždí, mají v Německu vyřešená přes pokuty. U nás jsou řidiči nevychovaní a často způsobí nehodu přes myšky, nepozorné výjezdy z parkovacích míst do silnice ale taky tak, že zneklidní řidiče před sebou a ten se vymajzne třeba když už oni jsou dávno pryč. Ale karma pracuje v prospěch obětí, není třeba se na původce nehod zlobit. Nedávno jsem potkal v pojišťovně paní které hodil řidič myšku z předjížděcího pruhu který končí před přechodem. Jí to zničilo kolo, jak strhla auto na obrubník a on jel dál. Teď ta paní nemá pořádnou pojistku a co s tím, že? Jiný případ - paní vyjíždí z parkovacího místa u nákupáku a sejme jinou paní co jede okolo. Je sice hezké, že projíždějící důchodkyně není viníkem nehody, ale špatně chodí neboť má nateklé nohy a teď bude muset obejít pár míst než to vyřeší. Nezná autoservis do kterého jí posílají z pojišťovny. Jasně, dostane náhradní vůz, ale kdoví jak to celé dopadne. Tím jen ilustruji, že každé vyhnutí se riziku že vznikne nehoda je dobré. No a o tom jak karma trestá řidiče co se lepí na auta před sebou a netrápí je co tím dělají těm ci ti nervuje asi někdy jindy. Podle mně je to tedy velice dobré auto, přičtěte skvělého řidiče a výsledkem je radost z řízení :).
 
Poslední úprava:
Dumal jsem nad obtížemi s řazením dvojky (trojka je v pohodě) a buď si nechám poradit a zkusím řadit přes neutrál nebo musím vychytat vhodné otáčky s ohledem na rychlost jakou klesají. Párkrát jsem přeřadil ok, ale jindy se mi auto zakuckalo. Nebo bych mohl zkusit řadit na boso. Zatím mi tedy auto občas odpoví že řadím na dvojku jak d…l. Třeba se to poddá.

Trochu mne děsí jak jde vše jemně - jemný chod, jemný průjezd zatáčkami, výkon na dosah. To člověka může snadno vést k rychlostem a návykům které jsou za hranou. Ukolébá to ostražitost :). Opravdu toto auto člověka inspiruje k svižnější jízdě, ale umí mu dát i klidnou. Pokud jde o chod motoru a převodové ústrojí, cítím určitý odpor až skoro náznak drhnutí na spodních kvaltech, ale po chvíli to na těch vyšších přejde v velkou jemnost. Je to takové to jemné drhnutí, nevím jakou roli v tom hraje valivý odpor pneumatik a jakou motor, ale nemám z toho špatný pocit. To jsou první postřehy.
 
Ujel jsem delší kus s plně zatíženým autem a táhne super. Do kopce, i jinak. Fiesta byla stavěná tak na řidiče a spolujezdce, Mazdička v pohodě dá plné auto. Navigace neukazuje pruhy, ale nemate mně a jezdí se mi s ní fajn. Dalo by se říct že jsem nadšený.
 
Taky bych rád přispěl, jsme nový majitel Mazdy 2 G75 Emition (základní výbava). No a musím říct že, po přechodu ze staré 306 tky Peugeotu to je opravdu něco... Byl jsem hlavně mile překvapen protože když jsem hledal informace tak jsem se většinou setkával s kusy z roku 2018, takže velké milé překvapení byl infoteiment, led světla, apple CarPlay a otočný ovládací tlačítko. A interiér a sedadla na živo jsou prostě fenomenální, jsme zvyklý na Francouze ty mají hodně pohodlné auta včetně sedaček ale Mazda je úplně stejné pohodlná až na tvrdší podvozek. No prostě interiér a pocit za volantem, posezení řidiče je prostě pro mojí postavu (menší vzrůst) trefa do černého v tomhle autě člověk vydrží pohodlně několik hodin bez obtíží. Druhé takové překvapení které pramení z nedostatku informací bylo ,že motor G75 od roku 2022 má vyšší kompresi 15:1 a celkově je motor postavený jako dřív výkonnější G90 a je přímovstřikový cože bude první můj motor tak doufejme že, nebude problém s karbonem. Ta vysoká komprese je ale opravdu zajímavá a aspoň co se týče motoru je to kus zajímavé techniky a budu moc zvědav jak se osvědčí po 250tkm a více. Jinak jízdní vlastnosti jsou prostě u malého autíčka suprové má trochu sklon k přetáčivosti ale jinak je hezky stabilní a má příjemně tuhý podvozek na 15 kolech. Řazení je jedna báseň až teda na ty dlouhé převody hodně se musí podřazovat to je tak jediný puntík na kráse protože i při dálniční rychlosti na šestku když je dlouhé stoupání to chce podřadit :/ a pak ještě při zapnuté klimatizaci skákání otáčky na volnoběh ale to už je detail. Zatím mám s autem naježených pár kilometrů ale musím vyzdvihnout interiér a nízkou hlučnost vozu prostě v autě se člověk cítí opravu příjemně a minimalistický analogový svět v Mazdě je balzám na duši. Řízená řazení a ovládání auta je také na výbornou a aspoň za mě delší převodové stupně no vždy se dá podřadit. No a výroba v Japonsku a ledové světla a tak dále co má nově model 2022 tak to už je jen třešnička na dortu a už jen spousty šťastně ujetých kilometrů opravdu hezky vyvážené autíčko s aspoň rozumným motorem který na tohle auto stačí i základní G75.
 
Taky bych rád přispěl, jsme nový majitel Mazdy 2 G75 Emition (základní výbava). No a musím říct že, po přechodu ze staré 306 tky Peugeotu to je opravdu něco... Byl jsem hlavně mile překvapen protože když jsem hledal informace tak jsem se většinou setkával s kusy z roku 2018, takže velké milé překvapení byl infoteiment, led světla, apple CarPlay a otočný ovládací tlačítko. A interiér a sedadla na živo jsou prostě fenomenální, jsme zvyklý na Francouze ty mají hodně pohodlné auta včetně sedaček ale Mazda je úplně stejné pohodlná až na tvrdší podvozek. No prostě interiér a pocit za volantem, posezení řidiče je prostě pro mojí postavu (menší vzrůst) trefa do černého v tomhle autě člověk vydrží pohodlně několik hodin bez obtíží. Druhé takové překvapení které pramení z nedostatku informací bylo ,že motor G75 od roku 2022 má vyšší kompresi 15:1 a celkově je motor postavený jako dřív výkonnější G90 a je přímovstřikový cože bude první můj motor tak doufejme že, nebude problém s karbonem. Ta vysoká komprese je ale opravdu zajímavá a aspoň co se týče motoru je to kus zajímavé techniky a budu moc zvědav jak se osvědčí po 250tkm a více. Jinak jízdní vlastnosti jsou prostě u malého autíčka suprové má trochu sklon k přetáčivosti ale jinak je hezky stabilní a má příjemně tuhý podvozek na 15 kolech. Řazení je jedna báseň až teda na ty dlouhé převody hodně se musí podřazovat to je tak jediný puntík na kráse protože i při dálniční rychlosti na šestku když je dlouhé stoupání to chce podřadit :/ a pak ještě při zapnuté klimatizaci skákání otáčky na volnoběh ale to už je detail. Zatím mám s autem naježených pár kilometrů ale musím vyzdvihnout interiér a nízkou hlučnost vozu prostě v autě se člověk cítí opravu příjemně a minimalistický analogový svět v Mazdě je balzám na duši. Řízená řazení a ovládání auta je také na výbornou a aspoň za mě delší převodové stupně no vždy se dá podřadit. No a výroba v Japonsku a ledové světla a tak dále co má nově model 2022 tak to už je jen třešnička na dortu a už jen spousty šťastně ujetých kilometrů opravdu hezky vyvážené autíčko s aspoň rozumným motorem který na tohle auto stačí i základní G75.
Ahoj rad slysim podobny nazor a uzivej si M2! mne se s ni taky strasne dobre jezdi…to razeni je top a ani v cx30 takovy nemam :) ja mam g115 a ted 6tkm a za ty penize minimum much - trochu hlucnejsi motor a v podbehu skoda ze nejsou aspon plasty (aby se dalo vytlumit), chybi mi i predni senzory, trochu mi drnci plast/kastlik (to se opravi) a asi 3x vypadla jedna lampicka u spz (blbe tam drzi)… pred tim dva yarise do mesta a tohle mi sedne vic ?
 
Zdravím hoši! Nevíte, jestli se dá u M2 2018 dodělat v základní výbavě tempomat? Mám zálusk na tenhle kousek:


Problém je, že celkem často jezdím delší trasy po dálnici, a na mojí M6 jsem si docela zvykl na tempomat...
 
To nevím, ale kouzlo tempomatu jsem taky objevil. Škoda že není adaptivní, ale je i tak fajn - ve městě a na dálnici. Stačí jednou nastavit a pak dávat na volantu “res” místo hledání správné rychlosti nohou na plynu. Fajn věcička :)
 
Zdravím hoši! Nevíte, jestli se dá u M2 2018 dodělat v základní výbavě tempomat? Mám zálusk na tenhle kousek:
U zjednodušené instalace dvojky by měl stačit napojit volant a nakódovat. Ani se nemusí měnit clock spring (kroužek volantu), liší se jen u aut s a bez adaptivních LED světel (čili mimo G115/G115).
 
Back
Top