• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Dobré odpoledne, dnes jsme trošku okukoval motor mojí nové Mazdy 2 G 75 a narazil jsem na dvě věci co mi nejsou jasné a rád bych se obrátil na odborníky a nebo zkušenější majitele. První otázka je kde vlastně naleznu "parohy" neboli odlučovač oleje od výparů z klikové hřídele ? Došel jsem až ke škrtící klapce ale bohužel jsem nenašel nic u starého vozu to bylo mezi vzduchovým filtrem a škrtící klapkou. (Rád bych si to po první výměně oleje zkontroloval zda to v servise opravdu vyčistí od zachyceného oleje). Druhá otázka je, na mém motoru ve nad sacím potrubí nějaké zařízení a já nemohu pochopit funkci princip ? Přiložím obrázek motoru a červeně zakroužkuji co myslím. Domnívám se že, to nějak souvisí s vysokotlakým čerpadlem paliva nebo tryskami ale pouze hádám a rád bych znal funkci nebo se dozvěděl o co se jedná.2021-mazda-2-sunlit-citrus-5.jpg
Mockrát děkuji za jakoukoli reakci a ať to jezdí :) Mazdar !
 
Ahoj. To na obrázku vypadá jako klasický vodou chlazený EGR ventil. Přiznám se že tuhle zřejmě novou 1.5 jsem na vlastní oči ještě neviděl a ty starší tenhle fundament neměly.
Separátor oleje je přišroubovaný na bloku motoru pod sacíma parohama a je spojen hadičkou na spodní část sacích parohů jako to má třeba Skyactiv-G 2.0/2.5
 
Ahoj. To na obrázku vypadá jako klasický vodou chlazený EGR ventil. Přiznám se že tuhle zřejmě novou 1.5 jsem na vlastní oči ještě neviděl a ty starší tenhle fundament neměly.
Separátor oleje je přišroubovaný na bloku motoru pod sacíma parohama a je spojen hadičkou na spodní část sacích parohů jako to má třeba Skyactiv-G 2.0/2.5
Aha, no tak jestli je to EGR ventil tak to neslyším rád u přímovstřiku... No co se dá dělat uvidí se časem jak dopadnou ventili. Jinak k tomu separátoru oleje se tedy lze dostat ze spodu auta ? když je až pod sacím potrubím ? Lze se tam tedy dostat při výměně oleje ?
Děkuji.
 
Ne nedá a ani nevidím důvod proč se k němu dostávat mimo výměny PCV ventilu kdyby se náhodou zaseknul. Není to žádná samostatná nádoba co by se musela vylejvat. Olej který se v něm vysráží sám odteče zpět do olejové vany.

Separátor s PCV ventilem se dá demontovat po demontáži sacích parohů (celého sání).
 
Ne nedá a ani nevidím důvod proč se k němu dostávat mimo výměny PCV ventilu kdyby se náhodou zaseknul. Není to žádná samostatná nádoba co by se musela vylejvat. Olej který se v něm vysráží sám odteče zpět do olejové vany.

Separátor s PCV ventilem se dá demontovat po demontáži sacích parohů (celého sání).
Aha, tak to jsem nevěděl u starého vozu Peugeot tak tam vysrážená voda s olejem neměla kam vytéct a musel se to pravidelně čistit.... Tak to jsme rád ,že je to takhle řešené bezudržbově. Děkuji za rady a až půjdu na garanční prohlídku tak se zkusím zeptat jestli je to opravdu EGR ventil a uvidíme jaké budou moje zkušenosti s crabonem a podobně u 1.5tky. Děkuji za vysvětlení.
 
Ahoj. To na obrázku vypadá jako klasický vodou chlazený EGR ventil. Přiznám se že tuhle zřejmě novou 1.5 jsem na vlastní oči ještě neviděl a ty starší tenhle fundament neměly.
Separátor oleje je přišroubovaný na bloku motoru pod sacíma parohama a je spojen hadičkou na spodní část sacích parohů jako to má třeba Skyactiv-G 2.0/2.5
Ano je. Je tam i víření.
am2zzn00005451.pngam2zzn00005473.pngam2zzn00005461.pngam2zzn00005462.png
 
Aha, tak to jsem nevěděl u starého vozu Peugeot tak tam vysrážená voda s olejem neměla kam vytéct a musel se to pravidelně čistit.... Tak to jsme rád ,že je to takhle řešené bezudržbově. Děkuji za rady a až půjdu na garanční prohlídku tak se zkusím zeptat jestli je to opravdu EGR ventil a uvidíme jaké budou moje zkušenosti s crabonem a podobně u 1.5tky. Děkuji za vysvětlení.
Sice nevím jak moc spalin to bude propouštět, ale předpokládám že konstrukce toho chladiče výfukový plynů pro EGR bude stejná jako všude jinde a tak bych si do zapisníčku napsal poznámku ten chladič i samotný EGR ventil každých cca 100000-130000km pročistit, protože ty otvory v žebrování co jsou uvnitř chladiče se určitě budou zanášet a ucpávat.
 
Aha, dobře děkuji za svhéma a radu ohledně egr ventilu. Takže si píšu při výměně oleje v převodovce po 100tkm vyčistit chlazení EGR ventilu ale je otázka když už se bude čistit EGR zda nezkontrolovat i ventily a sání.
 
Měnil jste už někdo na M2 DJ (2016, 1.5, 66 kW) autobaterií? Mám tam z výroby Yuasa, ale ten samý typ už se neprodává a např. Exide má jiné rozměry. Nemáte tip, co tam vleze, aby to mělo 65 Ah a podporovalo start-stop?
 
Měnil jste už někdo na M2 DJ (2016, 1.5, 66 kW) autobaterií? Mám tam z výroby Yuasa, ale ten samý typ už se neprodává a např. Exide má jiné rozměry. Nemáte tip, co tam vleze, aby to mělo 65 Ah a podporovalo start-stop?
Nejsem si teď úplně jistý, tak mě prosím neukamenujte, ale měla by tam jít tahle
 
Měnil jste už někdo na M2 DJ (2016, 1.5, 66 kW) autobaterií? Mám tam z výroby Yuasa, ale ten samý typ už se neprodává a např. Exide má jiné rozměry. Nemáte tip, co tam vleze, aby to mělo 65 Ah a podporovalo start-stop?
Já dával před rokem tady tuto: https://www.battery-import.cz/runni...ner-running-bull-efb-555-15--55ah--12v-55515/
Ale pak jsem zjistil, že to nebylo nutné, protože M2 nechává 12,2V i na té co je nová. Tak tu původní mám jako zálohu pro čerpadlo ke krbovým kamnům.
 
Tak jsem objednal, obdržel, zapojil baterii Yuasa 12V, 65 Ah, startovací proud 620 A a ....... nenastartoval jsem. Musí se s tím do servisu nějak novou baterii aktivovat nebo něco takového? Měl jsem za to, že vyměním a jedu. Buď je to špatná baterie nebo je problém někde jinde. Poradí někdo?
 
@Honzík A je ta nová baterie nabitá ? Za posledních 10 let jsem se teda nesetkal s tím, že by někdo prodával novou vybitou autobaterku, ale stát se může všecko.
Auto se tváří že je úplně mrtvý nebo aspoň něco naběhne ?
 
@Honzík A je ta nová baterie nabitá ? Za posledních 10 let jsem se teda nesetkal s tím, že by někdo prodával novou vybitou autobaterku, ale stát se může všecko.
To nevím. Nabíječku doma nemám, ale předpokládám, že když koupím novou baterku, tak ji koupím nabitou ne? Nikdy jsem teda novou nekupoval, tak se možná pletu.
Jen začalo blikat celé auto, lupat startér a nic. Tak jsem tam dal zpět starou a zatím jezdím, ale nevím jestli novou vrátit nebo s tím jet do servisu.
 
To nevím. Nabíječku doma nemám, ale předpokládám, že když koupím novou baterku, tak ji koupím nabitou ne? Nikdy jsem teda novou nekupoval, tak se možná pletu.
Jen začalo blikat celé auto, lupat startér a nic. Tak jsem tam dal zpět starou a zatím jezdím, ale nevím jestli novou vrátit nebo s tím jet do servisu.
To fakt vypadá jako by byla vybitá. Pokud by jsi zjistil že je vybitá, tak bych jim jí šel vrátit a chtěl jinou, protože byť je nová, tak tím vybitím (nikdo neví jak dlouho je v takovym stavu) může být už poškozená.

Změř jí voltmetrem.
 
To fakt vypadá jako by byla vybitá. Pokud by jsi zjistil že je vybitá, tak bych jim jí šel vrátit a chtěl jinou, protože byť je nová, tak tím vybitím (nikdo neví jak dlouho je v takovym stavu) může být už poškozená.
OK. díky za názor a radu.
 
Vnější zpětná zrcátka elektricky vyhřívaná - nevíte kde se to vyhřívání zapíná.
M2 Challenge G-75
Děkuji
L
 
Back
Top