• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 2 (DJ) - obecně

Tak po šesti letech, osmi měsících a pár dnech mám 100 000 km, tak jsem si říkal, že se pochlubím :cool: Stalo se tak při návratu z dovolené někde ve Vídni (mimochodem téměř 1 500 km v průměrné spotřebě 5,0 l/100 km benzínu na trase Brno - Caorle - Brno na hraně rychlostních limitů s plně naloženým autem). Za těch 100 tis. 7x měněn olej a filtry, jednou autobaterie, jednou svíčky, dvakrát přední destičky (jezdí s tím hlavně manželka:p), x krát přední žárovky, jeden bezpečnostní pás vzadu. Teď jsem měnil čerpadlo ostřikovačů a začalo mi něco mlátit na přední nápravě (jen při zatáčení doprava na nerovnostech). Až zjistím co to je, tak se s tím zase nějak poperu. Za mě, pro dva dospělé a jedno dítě spolehlivé, dostatečně "velké" auto, které zatím nehodlám prodávat a měnit, tak spolu třeba dáme dalších 💯

100000.jpg
 
Tak po šesti letech, osmi měsících a pár dnech mám 100 000 km, tak jsem si říkal, že se pochlubím :cool: Stalo se tak při návratu z dovolené někde ve Vídni (mimochodem téměř 1 500 km v průměrné spotřebě 5,0 l/100 km benzínu na trase Brno - Caorle - Brno na hraně rychlostních limitů s plně naloženým autem). Za těch 100 tis. 7x měněn olej a filtry, jednou autobaterie, jednou svíčky, dvakrát přední destičky (jezdí s tím hlavně manželka:p), x krát přední žárovky, jeden bezpečnostní pás vzadu. Teď jsem měnil čerpadlo ostřikovačů a začalo mi něco mlátit na přední nápravě (jen při zatáčení doprava na nerovnostech). Až zjistím co to je, tak se s tím zase nějak poperu. Za mě, pro dva dospělé a jedno dítě spolehlivé, dostatečně "velké" auto, které zatím nehodlám prodávat a měnit, tak spolu třeba dáme dalších 💯

Zobrazit přílohu 46836
Ať složí dál bez poruchy :) Jen se chci zeptat co se Vám stalo se zadním pásem ? Byla to oprava na záruku ? Jinak teda řekl bych od trigo baterie více jak 6 let :D Kdy Vám odešla ? a co brzdy to jsme udělal za 100 tisíc nebo Vaše žena dvoje obložení nebo teď je. tam druhé obložení ? Sám vlastním novou dvojku a jsme tak nějak zvyklí na staré auta kde. to všechno do baterie většinou drželo 10 let a více.
Děkuji.
 
Ať složí dál bez poruchy :) Jen se chci zeptat co se Vám stalo se zadním pásem ? Byla to oprava na záruku ? Jinak teda řekl bych od trigo baterie více jak 6 let :D Kdy Vám odešla ? a co brzdy to jsme udělal za 100 tisíc nebo Vaše žena dvoje obložení nebo teď je. tam druhé obložení ? Sám vlastním novou dvojku a jsme tak nějak zvyklí na staré auta kde. to všechno do baterie většinou drželo 10 let a více.
Děkuji.
Pás přestal navíjet a to zničeho nic, samozřejmě po záruce, ale první rok a půl se téměř nepoužíval, protože jsme jezdili ve dvou jen s manželkou a další dva roky jezdil syn v autosedačkách, kdy se pás nepoužíval, takže to mě taky překvapilo. Za celé čtyři roky nebyl ani nijak znečištěný nebo tak něco, prostě přestal fungovat a nevracel se. Podařilo se mi sehnat použitý (asi z bouračky), tak to bylo za pár stovek.
Baterka vydržela cca 6,5 roku a asi by vydržela ještě nějakou dobu, ale už mi párkrát auto hlásilo poruchu start/stop, tak jsem ji radši vyměnil...Cesty většinou po městě na krátké vzdálenosti, tak jsem nechtěl riskovat, že žena někde nenastartuje.
A destičky jsem měnil po 30 tis. a znovu po dalších 40 tis. a to jsem na kvalitě nešetřil (Bosch). Prostě buď manželka brzdí moc nebo jsou prostě poddimenzované a nic moc nevydrží. Jinak si to vysvětlit nedokážu. Předtím jsem jezdil s Fordem S-Max a Citroenem Berlingo a destičky vydržely vždy 80 - 100 tis., a to jsou auta váhově úplně jinde.
Jsou to (kromě toho pásu) podle mě provozní věci, se kterými se dá počítat. Žádné velké závady a poruchy, takže za mě spokojenost.
 
Dobrý deň,
ako nový člen som na tomto fóre zaregistroval asi dvoch prispievateľov, ktorí vlastnia M2 G115. O toto auto som mal záujem už pred 6. rokmi, ale predajca fordu ma presvedčil o kúpe novšieho modelu, ktorý nahradil atmosferický motor 1,6 maloobjemovým 1,0 turbomotorm. Mal som s ním niekoľko problémov, ale to tu nechcem teraz rozoberať. Chcel by so sa vrátiť naspäť k atmosferickému motoru. O M2 G90 aj G115 som napozeral veľa videí /teda hlave o G90/ aj prečítal mnohé testy a recenzie. Bol som aj u predajcu Mazdy, ten bol ochotný model G 115 zadať do výroby /teraz sa vyrába v Japonsku/. Mohol by som ho mať v decembri. Žiaľ na vyskúšanie auto momentálne nebolo žiadne. Chcel by som ho ako jedno všestranné auto - na okresky, diaľnicu sem tam aj do mesta pre 2 osoby.
Chcel by som sa opýtať nasledovné: Koľko otáčok približne točí M2 G115 pri 130 na 6. a 5. prevodovom stupni /prípadne pri 140/ a hlavne, či niekto vie, aký je hluk pri týchto rýchlostiach. Viem, že to auto nie je primárne určené na diaľnicu, ale z toho čo píšu prispievatelia, ide aj po diaľnici pekne.
Niekde som sa dopátral, že G115 na 6. točí 3150 otáčok, čo je oveľa viac, ako M2 G90. Ale z toho usudzujem, že by to mohlo po pridávaní plynu pri 6. prevodovom stupni aj zrýchľovať, alebo sa musí podradiť? /nevadí mi to, som na to zvyknutý/. Skôr mi ide o ten hluk. Napríklad pri takej dlhšej jazde v kuse po diaľnici Rakúsko, Chorvátsko 1000 km tam a späť na dovolenku/. Aby z auta človek nevystúpil "ohučaný", ako z atmosferickej 1,6 fordu. Naftu nechcem a viem, že sú aj oveľa silnejšie a fajnovejšie benzínové autá, ale pre rôzne "fičúry", ktoré dnešné autá majú, po skúsenosti s mojim tretím autom nemám k nim dôveru. Budem rád, ak by ste mi niekto odpovedali. Ďakujem.
 
Dobrý deň,
ako nový člen som na tomto fóre zaregistroval asi dvoch prispievateľov, ktorí vlastnia M2 G115. O toto auto som mal záujem už pred 6. rokmi, ale predajca fordu ma presvedčil o kúpe novšieho modelu, ktorý nahradil atmosferický motor 1,6 maloobjemovým 1,0 turbomotorm. Mal som s ním niekoľko problémov, ale to tu nechcem teraz rozoberať. Chcel by so sa vrátiť naspäť k atmosferickému motoru. O M2 G90 aj G115 som napozeral veľa videí /teda hlave o G90/ aj prečítal mnohé testy a recenzie. Bol som aj u predajcu Mazdy, ten bol ochotný model G 115 zadať do výroby /teraz sa vyrába v Japonsku/. Mohol by som ho mať v decembri. Žiaľ na vyskúšanie auto momentálne nebolo žiadne. Chcel by som ho ako jedno všestranné auto - na okresky, diaľnicu sem tam aj do mesta pre 2 osoby.
Chcel by som sa opýtať nasledovné: Koľko otáčok približne točí M2 G115 pri 130 na 6. a 5. prevodovom stupni /prípadne pri 140/ a hlavne, či niekto vie, aký je hluk pri týchto rýchlostiach. Viem, že to auto nie je primárne určené na diaľnicu, ale z toho čo píšu prispievatelia, ide aj po diaľnici pekne.
Niekde som sa dopátral, že G115 na 6. točí 3150 otáčok, čo je oveľa viac, ako M2 G90. Ale z toho usudzujem, že by to mohlo po pridávaní plynu pri 6. prevodovom stupni aj zrýchľovať, alebo sa musí podradiť? /nevadí mi to, som na to zvyknutý/. Skôr mi ide o ten hluk. Napríklad pri takej dlhšej jazde v kuse po diaľnici Rakúsko, Chorvátsko 1000 km tam a späť na dovolenku/. Aby z auta človek nevystúpil "ohučaný", ako z atmosferickej 1,6 fordu. Naftu nechcem a viem, že sú aj oveľa silnejšie a fajnovejšie benzínové autá, ale pre rôzne "fičúry", ktoré dnešné autá majú, po skúsenosti s mojim tretím autom nemám k nim dôveru. Budem rád, ak by ste mi niekto odpovedali. Ďakujem.
Mam ji rok / novou g115 top revolution v kuzi / a jsem moc spokojeny, jezdim s ni kazdy den, hlucna je spis na nizsi rychlosti a rozjezdu, pri vyssi rychlosti a 5-6 rychlosti v pohode, ale stejne ji necham odhlucnit ted na podzim :) .otacky se Ti podivam v tydnu az budu jezdit
 
Ďakujem za odpoveď.
Aj keď s tým odhlučnením ste ma veľmi nepotešili. Prosím, čo je hlučné, čo treba odhlučniť: podbehy, motor alebo?
 
Dobrý den bohužel Vaši motorizaci nemám ale snad Vám pohrom alespoň moje zkušenosti. Mám základ G75. Auto mám rok a najeto 25tkm. Denně dojíždím do práce přes převaděč (110/120 km/h) a na výlety jezdíme i po dálnici takže zkušenosti s odtlučením mám. Můj motor je slabší a je převodový extrémně dlouze při 140 km/h těší necelých 2500 ot/min na 6 tku a na 5 stupně kolem 2900 ot/min takže u mé motorizace tomu na pohodlnější přesuny po dálnici chybí otáčky a koně takže se řadí ale to nemusí být Váš problém můžete to mí zpřevodované jinak. Ale v celku nenjsou ani problémy s dálkovými trasy jen je potřeba počítat s delším nabíráním rychlosti při zpomalení jinak OK.
Co se týká hlučnosti tak ano jakoby valivý odpor od kol je slyšet cca o 60 km jen při rozjezdu a není to nic dramatického a ovlivňuje to i obutí kol a pokud mohu porovnat tak u této mé Mazdy se v tomhle směru jedná o naprostý standart Nic dramatického a děje se to i u mnohem dražších aut.
Pokud jde o aerodynamický hluk tak nad 100 km/h vzniká, denně jezdím po převaděči a mám i mnoho jízd po dálnici a je rozdíl mezi 120 km/h a 140/h ale zase v autě nevzniká žádný dramatický hluk normálně se můzou dva jediný bavit nebo jet delší trasu já k otlučení v tomhle směnu nemám výtky a to jezdím denně. Prostě ani na delší trasy není problém ale jde to zkrátka slyšet no holt je to Mazda 2 ne Mercedes. Za mě pohodlné a pokud bych si potrpěl fakt na akustický komfort jedu 120 piáno a mám klid ale za mně osobně fakt pohodě i 150 na dálnici v Německu jen prostě ten zkus zesiluje s rychlostí je to fyzika.
Pokud jde o hluk od motoru to bych řekl že je to nejlepší tam je to fakt povedené a o motoru vůbec nevíte dokud se nedostane do otáček nad 3000 ot/min. Tady v tomhle ohledu jsme byl mile překvapen. I hladkých chodem na volnoběh který je 500 ot/min což jsme nevěřil že, motor může mít.
Jen u mé motorizace je menší neduh motor má 500 ot/min jenže když stojíte v koloně s klimatizací tak zkrátka na volnoběh když sepne klima to nestačí takže to strhne otáčky a auto škubne a pak přidává otáčky... Škoda že, neudělali zvýšený volnoběžný otáčky při zapnuté klimatizaci.

Ale mám Mazdu 2 Emotion G75 Vaše výbava i motorizace se může lišit a já budu určitě rád až se podělíte o zkušenosti. PS otáčky přesně odpovídají jednomu webu aspoň u mého auta tak Vám pošlu odkaz na Váš vůz tak snad to bude odpovídat.
https://www.automobile-catalog.com/..._2_1_5_skyactiv-g_115_m_hybrid.html#gsc.tab=0 Když dáte sekni VIEW ALL PREFORMACE DATA tak tam by mělo být i vidět zpřevodovaní které to ukazuje jak jsme psal vše kolem 140 km na 6tku něco přes 3500 ot.

Abych to shrnul tak já i na dálkových trasách jsme s autíčkem spokojený jen je potřeba počítat aspoň u mě že, to není stíhač ani limuzína typu Passat. ale na dovolenou nebo denní dojíždění do práce nemám výtku ale moje motorizace je zkratka na dálnici nebo rychlostní silnici líná motor je živi na okreskách kde se jezdí většinou do 100 km/h ale pro moje potřeby je to auto na všechno hodí se do města kvůli velikosti na okresce je to zábava řídit a dálnici díky dlouhé převodovce je také komfortní svezení a pokud budete jezdit po dálnici tak jsme udělal určitě dobře se silnějším motorem. Ať slouží a splní Vaše očekávání :)
 
Dobrý večer,

v prvom rade sa chcem veľmi poďakovať Vám, ako aj predchádzajúcemu /psladek 78/, že ste si našli čas mi odpovedať. Som vďačný, že sa tu odpovedá veľmi seriózne a nie urážlivo a ironicky, ako to niekedy čítam na iných fórach. Teší ma aj spokojnosť s Vašim autom. Auto s takýmto výkonom som mal pred mnohými rokmi. Bola to Ford Fiesta 1,3 /75 PS/. Ale na rozdiel od mazdy o nejakej pružnosti sa u nej nedalo hovoriť. Hlavne na rakúskej diaľnici to bolo ako hra „Boj o život“, najmä pri predbiehaní kamiónov a preradzovaní sa z pruhu do pruhu. Ale slúžila spoľahlivo. Potom prišiel Ford Focus benzín 1,6. Ten bol super, zrýchľoval na poslednom 5. prevodovom stupni až do maximálnej rýchlosti. Ale pri 130 km/hod. točil 3900 – 4000 otáčok, takže bolo neskutočne počuť motor /určite nad 70dB/. Na dlhej trase po diaľnici to bolo otravné. Viem, neboli to autá na dlhé cesty po diaľnici. Tretí Focus M III 1,0 L ecobust /100PS/ – s tým som bol do určitej doby spokojný. Nízka spotreba /dlhodobá 5,6L – podľa tankovania/, nie tak hlučný do 130 km/hod., hluk len od kolies, užívateľský príjemný, najazdené 128 000 km. Ale počas šiestich rokov mi niekoľkokrát vyhodil kontrolku „porucha motora“ aj „servis“ – lambda sondy, teraz katalyzátor a ďalšie - niečo so spaľovaním a to som používal kvalitný benzín a čo najmenej jazdil krátke trasy. Ináč podvozok fordov je perfektný. Toľko ku genéze k voľbe atmosferického motora.
Tak som sa rozhodol opäť pre atmosferický motor. Je tu ešte Hyundai 1,5 Dpi, ale Mazda2 bude určite šoférskejšia aj agilnejšia a aj sa mi páči. Väčšie mazdy sú pre mňa „priveľké“. To, čo ste napísali, som si so záujmom prečítal a „vžil“ sa do Vášho popisu. Samozrejme Mazdu2 nemôžme porovnávať s prémiovými značkami. Mne ide skôr o to, aby to bolo auto praktické, agilné – nie ťažkopádne , dobré riadenie, radenie prevodových stupňov, stabilita v zátačkách, nie vysoká spotreba, trošku aj komfort a nie veľmi hlučné. To som mal pri svojom treťom aute. Ďakujem za link, ktorý ste mi poslali, prezrel som si ho. G115 má kratšie prevody a tak samozrejme pri jednotlivých rýchlostiach sú vyššie otáčky. Aj ostatné parametre som si pozrel. Ak to auto budem mať, napíšem reálne skúsenosti.
Aj Vám prajem spokojnosť a veľa šťastných kilometrov.
 
Dobrý večer,

v prvom rade sa chcem veľmi poďakovať Vám, ako aj predchádzajúcemu /psladek 78/, že ste si našli čas mi odpovedať. Som vďačný, že sa tu odpovedá veľmi seriózne a nie urážlivo a ironicky, ako to niekedy čítam na iných fórach. Teší ma aj spokojnosť s Vašim autom. Auto s takýmto výkonom som mal pred mnohými rokmi. Bola to Ford Fiesta 1,3 /75 PS/. Ale na rozdiel od mazdy o nejakej pružnosti sa u nej nedalo hovoriť. Hlavne na rakúskej diaľnici to bolo ako hra „Boj o život“, najmä pri predbiehaní kamiónov a preradzovaní sa z pruhu do pruhu. Ale slúžila spoľahlivo. Potom prišiel Ford Focus benzín 1,6. Ten bol super, zrýchľoval na poslednom 5. prevodovom stupni až do maximálnej rýchlosti. Ale pri 130 km/hod. točil 3900 – 4000 otáčok, takže bolo neskutočne počuť motor /určite nad 70dB/. Na dlhej trase po diaľnici to bolo otravné. Viem, neboli to autá na dlhé cesty po diaľnici. Tretí Focus M III 1,0 L ecobust /100PS/ – s tým som bol do určitej doby spokojný. Nízka spotreba /dlhodobá 5,6L – podľa tankovania/, nie tak hlučný do 130 km/hod., hluk len od kolies, užívateľský príjemný, najazdené 128 000 km. Ale počas šiestich rokov mi niekoľkokrát vyhodil kontrolku „porucha motora“ aj „servis“ – lambda sondy, teraz katalyzátor a ďalšie - niečo so spaľovaním a to som používal kvalitný benzín a čo najmenej jazdil krátke trasy. Ináč podvozok fordov je perfektný. Toľko ku genéze k voľbe atmosferického motora.
Tak som sa rozhodol opäť pre atmosferický motor. Je tu ešte Hyundai 1,5 Dpi, ale Mazda2 bude určite šoférskejšia aj agilnejšia a aj sa mi páči. Väčšie mazdy sú pre mňa „priveľké“. To, čo ste napísali, som si so záujmom prečítal a „vžil“ sa do Vášho popisu. Samozrejme Mazdu2 nemôžme porovnávať s prémiovými značkami. Mne ide skôr o to, aby to bolo auto praktické, agilné – nie ťažkopádne , dobré riadenie, radenie prevodových stupňov, stabilita v zátačkách, nie vysoká spotreba, trošku aj komfort a nie veľmi hlučné. To som mal pri svojom treťom aute. Ďakujem za link, ktorý ste mi poslali, prezrel som si ho. G115 má kratšie prevody a tak samozrejme pri jednotlivých rýchlostiach sú vyššie otáčky. Aj ostatné parametre som si pozrel. Ak to auto budem mať, napíšem reálne skúsenosti.
Aj Vám prajem spokojnosť a veľa šťastných kilometrov.
Drzim palce, at brzo dorazi, ja kdyz hledal, byly jen dve v cr. Spokojeny budes, ja mel pres 20 aut a pred M2 i dva Yarise (taky dobry auta), ale tohle mam nejradeji, jedine, co mi chybi, je adaptivni tempomat, co jsem zvyknuty z druhe Mazdy :) napisu az odhlucnim :)
 
G115 je dobrá tak do 130 km/hod. Pak už je slyšet motor i aerodynamický hluk. Od 150 km/h je dost háklivá i na boční vítr. Nejlíp se s ní jezdí mezi 40 a 110. Šestý převodový stupeň bych uvítal delší. Na druhou stranu mezi 3. a 4. zas není takový rozdíl jaký by asi optimálně mohl být. Při řazení dolů zpravidla 4. úplně vynechávám. Ale líbí se mi jednička. Oproti normálním autům (90.léta) je sice delší, ale pořád rozhodně příjemnější než ten nesmysl v G90.
Pokud motor netočíš přes 3.000 ot./min. tak největší vliv na hlučnost má povrch silnice po které jedeš.
 
Tak, žiaľ, už je rozhodnuté. Hovorí sa, že niet nad vlastnú skúsenosť. Veľmi milý a ústretový predajca mi včera predsa len ponúkol vyskúšať Mazdu 2 G90. Moja predstava o tomto autíčku bola teda úplne mylná. Skutočnosť bola celkom iná. Jazdil so v meste, mimo mesta aj na diaľnici. Moje skúsenosti z tejto jazdy. Auto malo na prekvapenie nejaké slabé brzdy v porovnaní s mojím autom. V meste som musel oveľa skôr a intenzívnejšie brzdiť pred stojacími autami na križovatkách. Prepadliny a kanály som sa snažil obísť /to síce s každým autom/, ale keď som aj niektorou prešiel, auto to dalo poriadne vedieť. Pri jazde na diaľnici som mal už tu vami skôr popísané skúsenosti: 6. prevodový stupeň /šetriaci/ – nič sa nedeje a pri miernom stúpaní strata rýchlosti. Podobne aj na 5-ku., aj keď tu aspoň na rovine mierne zrýchľovanie. 4-ka. už lepšia – vie zrýchliť. Niekedy z nižšej rýchlosti pri nižších otáčkach je lepšie použiť 3-ku. Pri trochu rýchlejšej krátkej zmene smeru sa kabína naklonila. Asi by to chcelo kvalitnejšie pneumatiky. Pri vyššej rýchlosti bol aerodynamický hluk. Pri preraďovaní z 1-ky do 2-ky sa bolo treba nejako trafiť do správnych otáčok.
Ešte musím povedať, že auto bolo v zábehu /preto aj trochu hlučnejšie/. Všetko by sa malo postupne zlepšiť.
Potom som si vyskúšal M3 G150. Toto auto je generačne o triedu vyššie. Aj jazda tomu odpovedala.
Nedá sa to porovnávať. Teda dá sa to, ale to by bolo voči M2-ke neférové.
Ak pôjdem do mazdy, skôr M3, alebo možno MX30. Ale to už nebude stačiť rozbiť prasiatko ale poriadne prasa.
Tak vás všetkých zdravím a prajem veľa šťastných kilometrov.
 
Dobrý den,
třeba to pomůže i někomu jinému ale hledal jsme olej do mojí Mzady 2 DJ 2022 1.5 SKyactiv g75, motor má GPF i EGR ventil. V servisní knížce je předepsaná norma mimo Evropu API SL a vyšší (SL,SN,SM) a pro evropu ACEA A5/B5. Takže když na Ravenolu zadám tyto dva parametry v podstatě mi vyjde pouze jeden olej a to Ravenol FDS 5w30 (SAE normu mohu mít 0w20 nebo 5w30) jenže tento konkrétní olej Ravenol FDS 5w30 téměř na fóru nikdo nepoužívá a já se zrovna v typech Ravenolech vůbec nevyznám jak mají ty řady a určení ale dle normy a parametru v manuálu nevím od Ravenolu jinou možnost. Proto se chci obrátit na někoho zkušenějšího je tento typ oleje vhodny pro tento motor ? Nemusím mít obavy ? Děkuji.
Ravenol FDS 5w30

Eventuelně ještě jaký olejový filtr zvolit MAN vím ale nevím jako typ ?

Dále bych se rád zeptal na svíčky, v manuálu jsou originály které jsme našel k zakoupení ale zde na fóru se doporučuji NGK 94124, jsou vhodně opravdu úplně pro všechny motory skyactiv včetně té 1.5 ?
Děkuji za jakékoli objasnění.
Doufám že třeba tyto informace pomohou i jiným uživatelům a popřípadě když by se sem téma nehodilo odstraním ho.
 
Môžem poslúžiť iba z dotazom na olejový filter MANN, zrovna som ho minulý týždeň kupoval.
MANN-FILTER W 67/1 v cene 5,10€
 
Môžem poslúžiť iba z dotazom na olejový filter MANN, zrovna som ho minulý týždeň kupoval.
MANN-FILTER W 67/1 v cene 5,10€
Děkuji za odpověď jen proto se raději ptám tady ale teď mám právě zase dilema píšete Mann 67/1 jenže zase na stránkách MANN nebo jinde je uvedený filtr Mann 6018 včetně přímo Mann dodavatele a pravě tyhle dva filtry jsou stejné listí se jen právě tím že, jeden má zpětný ventil a druhý ne :( tak teď nevím tedy který filtr tam doopravdy patří oba budou pasovat rozměry jsou stejné jen jde o to který tam patří ten bez zpětné klapy nebo ten s klapkou :( ale děkuji alespoň za další radu. Jen pro zajímavost jaký model máte ?
MANN W 67/1
MANN W 6018

Zrovna tady na foru MAX6 sám psal že filtr do Skyactiv motorů jedině bez zpětné klapky ale já to nemohu posoudit nevím proč bez klapky
Odkaz na forum
 
Odpovídám @Shotky potom co poslal VIN:

Olejový filtr: PE01-14-302B (PE01-14-302B 9A)
Vzduchový filtr: P501-13-3A0 (P501-13-3A0 9A)
Svíčky: P5SP-18-110

Ano, tvůj motor má klasický (řekněme externí) EGR ventil s vodním chladičem - je dobrý tuhle věc jednou řekněmě za 100000-150000km rozebrat a pročistit. Je přišroubovaný nahoře na motoru (vede do sání).
Klasický řízený/aktivní GPF tvoje auto nemá (nemá diferenciální čidla tlaků). Bude mít ale nějaký pasivní typ GPF ve výfukových svodech společně s prvním katalyzátorem (odhaduji dle ceny svodů).
 
Poslední úprava:
Zdravím,
Mám jeden dotaz ohledně převodovky je to spíše zatím drobnost ale neznám příčinu a zatím jsme se servisem nekomunikoval. Jedna se o Mazdu 2 DJ 2022. Najeto 32 tkm. Jedna se o problém s řazením v podstatě všechny rychlosti stačí vyslapnout spojku a ťuknout do řadicí páky a rychlosti samy vyskočí do neutrálu ale u deuhé rychlosti se stává hlavně za studena že zůstane jakoby vyset, vyskočí z drážky ale do neustrálu západne s velký dlouho prodlevou. Děje se to takto pouze v dvojky jiné rychlosti to nedělají. Myslíte ze si převodovka ještě sedne ? Pak jsme zaznamenal při studentem startu při řazení z jednicky na dvojku jakoby dvojka měla lehký odpor na konci dráhy jakoby přes zuby ale zvukově se noc neděje. Jedna se pořad o nové auto tak nevím zda si třeba ještě ta převodovka sedne.
Děkuji za nějaké názory třeba se s tím někdo setkal. Nějaké problémy jsme četl tady na fóru ale mám spis problém hlavně s Řím ze řadicí páka meodskoci a nevím zda si to muže sednout nebo třeba uvažovat o výměně oleje. A ps mám už na autě záruku 6 let a co jsme pochopil tak 6 let je záruka i na převodovku mate s tím někdo zkušenosti ?
 
Zdravím,
Mám jeden dotaz ohledně převodovky je to spíše zatím drobnost ale neznám příčinu a zatím jsme se servisem nekomunikoval. Jedna se o Mazdu 2 DJ 2022. Najeto 32 tkm. Jedna se o problém s řazením v podstatě všechny rychlosti stačí vyslapnout spojku a ťuknout do řadicí páky a rychlosti samy vyskočí do neutrálu ale u deuhé rychlosti se stává hlavně za studena že zůstane jakoby vyset, vyskočí z drážky ale do neustrálu západne s velký dlouho prodlevou. Děje se to takto pouze v dvojky jiné rychlosti to nedělají. Myslíte ze si převodovka ještě sedne ? Pak jsme zaznamenal při studentem startu při řazení z jednicky na dvojku jakoby dvojka měla lehký odpor na konci dráhy jakoby přes zuby ale zvukově se noc neděje. Jedna se pořad o nové auto tak nevím zda si třeba ještě ta převodovka sedne.
Děkuji za nějaké názory třeba se s tím někdo setkal. Nějaké problémy jsme četl tady na fóru ale mám spis problém hlavně s Řím ze řadicí páka meodskoci a nevím zda si to muže sednout nebo třeba uvažovat o výměně oleje. A ps mám už na autě záruku 6 let a co jsme pochopil tak 6 let je záruka i na převodovku mate s tím někdo zkušenosti ?
Zdravím,
mám M2 2016, 66 kW, 5ti kvalt a musím potvrdit podobnou zkušenost. Řazení je přesné, s mechanickou odezvou (jeden z důvodů pro výběr právě Mazdy), ale při řazení mezi jedničkou a dvojkou, jakoby řadící páka o něco zadrhla. Tohle jsem pozoroval prvních zruba 50 tkm. Mám najeto 110 tkm a buď jsem si na to zvykl nebo si to sedlo. Zaměřím se na to přes víkend a případně napíšu. V servisu jsem to neřešil, olej v převodovce neměnil.
 
Znie to možno komicky ale mne tá prevodovka sadla k spokojnosti tiež pri cca 70 000 km aj možno viac. Dnes mám 95k a je to skoro úplne ideál ale až keď sa prevodovka v zimnom období zahreje. Je pravda že jazdím 90% diaľnice a po meste naozaj minimum.
 
Back
Top