• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 (GJ/GL) - obecně

Tak, bude to měsíc, co jsem přesedl ze Superba 2 (2.0 125kw diesel) do Mazda 6 (GJ 2.0 121kw). Musím Mazdě nechat, že na řízení je to moc příjemný auto, design je za mě naprosto top a za tím autem se hodně lidí podívá už proto, že jich nejezdí tolik ;)

Velikost kufru je kompromis, když jde někdo z S2, tak si asi nikdy nepolepší, pokud si nekoupí multivan :D Ale pro běžné potřeby zatím dostačující a co do šířky fajn (samozřejmě ubírá mu prostor zkosená záď, kterou bych přirovnal k Arteonu shooting brake a samozřejmě specificky dlouhý čumák M6).

Ano, musel jsem si zvyknout na jiné chování auta, ale ve výsledku mi efekt turba nechybí. Naopak poslat tam trojku a předjíždět s otáčkami mezi 4-6tis je prostě super :D

Co ale nechápu jsou někteří jezdci a jejich udávaná spotřeba... Chápu, 100 a 1 proměnná, kdy bude hrát roli to, že je únor (nicméně 7-10°C v průměru), 19" kola, benzin OMV MaxxMotion 100, vlhko / mokro skoro neustále, ježdění skrze město (Hradec Kr., od semaforu k semaforu... protože zdejší inteligentní dopravní systém s řízením semaforů má stejné IQ jako kačer na provázku a funguje v podstatě jen když provoz není).... atd atd....

Nicméně pokud jezdím kratší trasy (25km, z toho 10km skrze město) do práce, tak se pohybuji 8,1-8,4. Pokud pojedu okresky, sem tam obec, rozumná noha, občas to vytočit při předjetí nebo pro radost... tak od trasy 50km a více se dá za 6,5-7,0 jet. Ale když do toho zapojím dálnici? Tempomat na 135km/h a pokud není úplně rovná, ale třeba jen mírně stoupá, tak se prostě pod 7,5 v životě nedostanu :D ... dálnice průměr 8,5 a je jedno jestli jedu 130 nebo 150. Pokud bych chtěl jet pod 8 litrů, tak vyhlídkově "Vesničko má středisková" cca 120km/h... Kombinace dálnice a okresky tedy 7,2-7,4.

Filtry, svíčky, klapka atd jsou vyměněné / vyčištěné a motor prošel preventivně komplet dekarbonizací od BG a musím říct, že si vrní fakt hezky :) Chystám se v dohledné době na úpravu Stage 1 :) Ale jestli někdo jezdí s tempomatem přes 130 za 6,5 litru a má v autě celou rodinu i se psem a babičkou, tak mi pošlete návod nebo svoje lambda sondy, jinak nevím :D Až pojedu v létě s celou rodinou do Caorle dálnicí skrze Alpy, tak budu moc zvědav na ten průměr (přestože... když člověk vyjede nahoru, dolů k hladině moře to pak moc nežere, pravda :D )
 
Tak, bude to měsíc, co jsem přesedl ze Superba 2 (2.0 125kw diesel) do Mazda 6 (GJ 2.0 121kw). Musím Mazdě nechat, že na řízení je to moc příjemný auto, design je za mě naprosto top a za tím autem se hodně lidí podívá už proto, že jich nejezdí tolik ;)

Velikost kufru je kompromis, když jde někdo z S2, tak si asi nikdy nepolepší, pokud si nekoupí multivan :D Ale pro běžné potřeby zatím dostačující a co do šířky fajn (samozřejmě ubírá mu prostor zkosená záď, kterou bych přirovnal k Arteonu shooting brake a samozřejmě specificky dlouhý čumák M6).

Ano, musel jsem si zvyknout na jiné chování auta, ale ve výsledku mi efekt turba nechybí. Naopak poslat tam trojku a předjíždět s otáčkami mezi 4-6tis je prostě super :D

Co ale nechápu jsou někteří jezdci a jejich udávaná spotřeba... Chápu, 100 a 1 proměnná, kdy bude hrát roli to, že je únor (nicméně 7-10°C v průměru), 19" kola, benzin OMV MaxxMotion 100, vlhko / mokro skoro neustále, ježdění skrze město (Hradec Kr., od semaforu k semaforu... protože zdejší inteligentní dopravní systém s řízením semaforů má stejné IQ jako kačer na provázku a funguje v podstatě jen když provoz není).... atd atd....

Nicméně pokud jezdím kratší trasy (25km, z toho 10km skrze město) do práce, tak se pohybuji 8,1-8,4. Pokud pojedu okresky, sem tam obec, rozumná noha, občas to vytočit při předjetí nebo pro radost... tak od trasy 50km a více se dá za 6,5-7,0 jet. Ale když do toho zapojím dálnici? Tempomat na 135km/h a pokud není úplně rovná, ale třeba jen mírně stoupá, tak se prostě pod 7,5 v životě nedostanu :D ... dálnice průměr 8,5 a je jedno jestli jedu 130 nebo 150. Pokud bych chtěl jet pod 8 litrů, tak vyhlídkově "Vesničko má středisková" cca 120km/h... Kombinace dálnice a okresky tedy 7,2-7,4.

Filtry, svíčky, klapka atd jsou vyměněné / vyčištěné a motor prošel preventivně komplet dekarbonizací od BG a musím říct, že si vrní fakt hezky :) Chystám se v dohledné době na úpravu Stage 1 :) Ale jestli někdo jezdí s tempomatem přes 130 za 6,5 litru a má v autě celou rodinu i se psem a babičkou, tak mi pošlete návod nebo svoje lambda sondy, jinak nevím :D Až pojedu v létě s celou rodinou do Caorle dálnicí skrze Alpy, tak budu moc zvědav na ten průměr (přestože... když člověk vyjede nahoru, dolů k hladině moře to pak moc nežere, pravda :D )
Spotreba je uplne normalni a presne, v lete Ti spadne o minim pulitr a tyhle auta se na spotrebu stejne nekupujou :)
 
Já to auto pořád obcházím... Děti večer usnou... manželka taky... a já se jdu v jedenáct v noci prostě jen projet... protože prostě se mi chce :D Nevím, člověk by si myslel, že v 35 letech už na tohle nebude mít pomyšlení a "prostě jiný auto no"... Ale ta Mazda mi nějak nedá pokoj, dokud se neprojedu, nebo ji aspoň nekoupím nový koberečky nebo něco... není vyluxováno zatím, napravím :D :D :D

m6a.jpg
 
ja som tiež majiteľom M6 ibaže 2.5 194g asi 5 mesiacov. A spotrebu mám asi tú istú. Diaľnica ako vravíš asi 8l. Lokálne viem spravit aj za 6l . Dlhodobú na 4000km mám 6,9. Momentálne na poslednej nádrží som mal 6,6 a to jazdím skôr ofenzívne. Napríklad teraz som tankoval v Žiline a šiel som do Hraníc na Morave cez Makov predpisovou rýchlosťou pretože v Čechách má asi každá vesnička radar a došiel som so spotrebov na tých 106km 6.1l. Spotrebu viem spravit od 6 do 10l. Tiež som presedlal z disela a to je môj prvý benzín a vôbec mi nechýba ten charakter disela.

Odoslané z 23030RAC7Y pomocou Tapatalku
 
To je právě ono. Spousta lidí vám bude tvrdit že radost a požitek z řízení vám dají pouze auta za miliony typu Porsche. Jsem téhož názoru že Mazda vyniká v oblasti běžných aut jako řidičské náčiní co láká k projizdeni kdykoli a kdekoli a nemusí to hned stát jako barák s bazénem na kraji Prahy.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já teda dálnice jezdím za míň a to mám adaptivní tempomat na 135. Za 8 a víc jedu jedině když hodně fouká protivítr.

Jo a potřebuješ kovový nášlapy pedálů ;) Na alíku je celkem dobrej výběr
 
Já to auto pořád obcházím... Děti večer usnou... manželka taky... a já se jdu v jedenáct v noci prostě jen projet... protože prostě se mi chce :D Nevím, člověk by si myslel, že v 35 letech už na tohle nebude mít pomyšlení a "prostě jiný auto no"... Ale ta Mazda mi nějak nedá pokoj, dokud se neprojedu, nebo ji aspoň nekoupím nový koberečky nebo něco... není vyluxováno zatím, napravím :D :D :D

Zobrazit přílohu 50100Jen pockej az Ti bude 45! 😂😂😂

To je právě ono. Spousta lidí vám bude tvrdit že radost a požitek z řízení vám dají pouze auta za miliony typu Porsche. Jsem téhož názoru že Mazda vyniká v oblasti běžných aut jako řidičské náčiní co láká k projizdeni kdykoli a kdekoli a nemusí to hned stát jako barák s bazénem na kraji Prahy.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Konecne normalni diskuze a ne jenom ta uchylna spotreba :) mam podobnou zkusenost a ridit obe mazdy, co mame, me fakt bavi a hodne me to prekvapilo, mel jsem pres 20 aut nizsi nebo stredni tridy a treba obe novy corolly sly z domu a nova cx30 taky… m2 g115 me bavi asi nejvic a s m6 se tesim az nekam vyrazime, proste to rizeni bavi, asi stara skola, 30 me nebavila, v minulosti to trochu podobne mel accord
 
Já teda dálnice jezdím za míň a to mám adaptivní tempomat na 135. Za 8 a víc jedu jedině když hodně fouká protivítr.

Jo a potřebuješ kovový nášlapy pedálů ;) Na alíku je celkem dobrej výběr
Podívej věřím, že 2.5 bude mít tu spotřebu na dálnici menší ;) přeci jen vyšší výkon, bude mít i nižší otáčky atd. + automat (neznám, ale dost možná i vícestupňový než manuál?). Já kdyby mi tu někdo napsal, že ten dvoulitr musí i teď v zimě jet na dálnici do 7 litrů, tak budu zkoumat, jestli může být špatná lambda nebo něco, nevím jestli to jde poznat z nějakých dat na diag, protože auto jede naprosto normálně a v běžném výpisu na diag BOSCH nic není ;) Budu to brát ale jako normu - kvůli spotřebě auto samozřejmě nemám (jen nechci aby např. zbytečně bohatou směsí trpělo atd). Chci, aby se mi dobře jezdilo, bavit se za volantem cestou do práce a na tréninky a neřešit EGR, AdBlue, DPF, dvouhmotu, turbo... zkusit vybočit poprvé v životě z řad koncernu a navíc... Já Mazdičku ještě rozjezdím, od nova ji zajížděla paní v Německu, teď si postupně zvykne ten motor více používat :D
 
Podívej věřím, že 2.5 bude mít tu spotřebu na dálnici menší ;) přeci jen vyšší výkon, bude mít i nižší otáčky atd. + automat (neznám, ale dost možná i vícestupňový než manuál?). Já kdyby mi tu někdo napsal, že ten dvoulitr musí i teď v zimě jet na dálnici do 7 litrů, tak budu zkoumat, jestli může být špatná lambda nebo něco, nevím jestli to jde poznat z nějakých dat na diag, protože auto jede naprosto normálně a v běžném výpisu na diag BOSCH nic není ;) Budu to brát ale jako normu - kvůli spotřebě auto samozřejmě nemám (jen nechci aby např. zbytečně bohatou směsí trpělo atd). Chci, aby se mi dobře jezdilo, bavit se za volantem cestou do práce a na tréninky a neřešit EGR, AdBlue, DPF, dvouhmotu, turbo... zkusit vybočit poprvé v životě z řad koncernu a navíc... Já Mazdičku ještě rozjezdím, od nova ji zajížděla paní v Německu, teď si postupně zvykne ten motor více používat :D
Na Mazdě je nejlepší, že ať zaparkuješ kdekoliv, vždycky budeš mít jedno z nejhezčích aut na parkovišti. To nikdy neomrzí.
 
Konecne normalni diskuze a ne jenom ta uchylna spotreba :) mam podobnou zkusenost a ridit obe mazdy, co mame, me fakt bavi a hodne me to prekvapilo, mel jsem pres 20 aut nizsi nebo stredni tridy a treba obe novy corolly sly z domu a nova cx30 taky… m2 g115 me bavi asi nejvic a s m6 se tesim az nekam vyrazime, proste to rizeni bavi, asi stara skola, 30 me nebavila, v minulosti to trochu podobne mel accord
No já to tou spotřebou původně trochu rozpoutal, ale souhlas :D Taky se ráno těším, až vyrazím na silnici. Nemůžu říct, ten Superb byl na dálnici pro mě vhodnější auto, tam byl fakt jako doma a v tom má nad M6 G165 trochu navrch. Jako celek a s ohledem na to, že po té dálnici jezdím dnes už spíš menší úseky, tak naopak Mazda rozhodně vede na ostatních silnicích.
Na Mazdě je nejlepší, že ať zaparkuješ kdekoliv, vždycky budeš mít jedno z nejhezčích aut na parkovišti. To nikdy neomrzí.
Jojo, ten čumák zvláštním způsobem vyčuhuje před ostatními na každým parkovišti :D Asi není ani barva, která by Mazdě neslušela - kluci Japonský docela vychytali paletu tak, že ty auta působí vždycky elegantně a ... jak to říct... dražší než jsou :D
 
Taky jsme to prožíval, ale po čtyřech letech už si to sedlo, ale stále si to řízení užívám...
Jinak já jezdím dlouhodobě za 7,67 l/100km. V zimě je to horší, v létě lepší. Dost po městě - to mi to pak leze přes osm, naopak, když jedu s rodinou třeba k moři, tak i s občasným výletem na Německé dálnici ke 150km/h umím být ve spotřebě někde kolem 6,5 - 6,9 l/100km za celý výlet. Na druhou stranu se snažím motor nepodtáčet (takže nápovědu řazení zvesela ignoruji) a snažím se držet otáčky nad 2000ot/min. A je to hezký pocit nechat občas motor vyběhnout přes 5000ot/min. Nikdy mne neomrzí rozsah trojky (50 - 160km/h)!

PS: Když jsme auto koupili, chodil jsem ho ráno zajíždět - vstal jsem v pět ráno a šel najet třeba 150km po okreskách cestou do práce a dával si přitom záležet, abych ve rozsahu otáček 2000-3000 neustále lehce zrychloval, nebo zpomaloval. A takhle jsem najel přes dva tisíce km. Jo, to byly časy. Teď mám najeto necelých 46t km, tak mi snad auto ještě dlouho vydrží!
 
Počkej. To myslíš vážně? Nevím jak daleko někteří z vás dojíždí do práce ale chceš mi říct, že to máš do práce 150km? To je pro mě vzdálenost dovolených v Čechách. Já dojizdim 30km a je to půl hodiny cesty a za mě akorát. To je někde v kraji taková bída na práci? Tak to mě fakt rozsekalo...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Až pojedu v létě s celou rodinou do Caorle dálnicí skrze Alpy, tak budu moc zvědav na ten průměr
Dej pak vědět pro porovnání. Já to v září dal za 6,0 cestou tam a 6,1 l/100km dohromady tam i zpět dle PP (vč. pár menších jízd v okolí Caorle). Ale částečně to připisuji (asi lepšímu) rakouskému benzínu. Tankoval jsem obě cesty ve Villachu na OMW (obyč N95 E10) a po návratu mi zbylo na běžné ježdění ještě asi 1/2 nádrže ale spotřeba nestoupla.
Nevím, zda pojedeš z ČR na Linz nebo Vídeň. Já jel na Linz a za ním odbočil doleva a dál dolů na jih přes Klagenfurt do Villachu. Jeli jsme přes noc, aby to děti prospali a musím říct, že super svezení. Než jet nudu po dálnici na Salzburg, navíc tou jejich IG-L 100km/h, tak během cca 110km dlouhého rozptýlení po prázdných rakouských okreskách se stejnou 100km/h jako na dálnici, jsem se s mazdou krásně svezl, obzvlášť některé úseky, a to jsem nedivočil, jen si užíval jak to auto hezky poslouchá, dobře se řídí, motor příjemně vrní a navíc je pohodlné. Další výhoda této cesty je jen jeden placený tunel, levnější (jsme češi že :laughing:), a dá se v pohodě další pěknou silnicí objet (a máme mazdy že ;)). Jet přes den, možná bych volil tu dálnici. Chytit tam někde náklaďák, nebo jen přizpůsobovat se ostatnímu provozu, obzvlášť v těch úsecích kde se jelo nejlíp, by za to možná nestálo, ale nevím, nemám to vyzkoušené.
 
Dej pak vědět pro porovnání. Já to v září dal za 6,0 cestou tam a 6,1 l/100km dohromady tam i zpět dle PP (vč. pár menších jízd v okolí Caorle). Ale částečně to připisuji (asi lepšímu) rakouskému benzínu. Tankoval jsem obě cesty ve Villachu na OMW (obyč N95 E10) a po návratu mi zbylo na běžné ježdění ještě asi 1/2 nádrže ale spotřeba nestoupla.
Nevím, zda pojedeš z ČR na Linz nebo Vídeň. Já jel na Linz a za ním odbočil doleva a dál dolů na jih přes Klagenfurt do Villachu. Jeli jsme přes noc, aby to děti prospali a musím říct, že super svezení. Než jet nudu po dálnici na Salzburg, navíc tou jejich IG-L 100km/h, tak během cca 110km dlouhého rozptýlení po prázdných rakouských okreskách se stejnou 100km/h jako na dálnici, jsem se s mazdou krásně svezl, obzvlášť některé úseky, a to jsem nedivočil, jen si užíval jak to auto hezky poslouchá, dobře se řídí, motor příjemně vrní a navíc je pohodlné. Další výhoda této cesty je jen jeden placený tunel, levnější (jsme češi že :laughing:), a dá se v pohodě další pěknou silnicí objet (a máme mazdy že ;)). Jet přes den, možná bych volil tu dálnici. Chytit tam někde náklaďák, nebo jen přizpůsobovat se ostatnímu provozu, obzvlášť v těch úsecích kde se jelo nejlíp, by za to možná nestálo, ale nevím, nemám to vyzkoušené.
Případně dám vědět, ale já tam jezdím skoro každý rok a jezdím právě na noc z Hradce -> Brno -> Vídeň -> Graz -> Klagenfurt -> Udine -> Caorle. Cesta dálniční, ale pohodlná... Jako jet s plným autem za 6 litrů, když u Poysdorfu najedu na dálnici a sjedu z ní za Udine, to mi přijde zatím jako totální scifi :D ale kdo ví, třeba auto překvapí, mám ho měsíc no. Uvidím jaro/léto jak bude vypadat spotřeba v ČR :D
 
Ono hodně záleží jestli se jede 130km/h pořád, nebo se někde ubere. Na té mojí trase v ČR mimo kousku D3 samé okresky, v alpách na dálnicích samý tunel se 100-110km/h, občas nějaká práce na silnici. Jestli jsem jsem jel 20% trasy 130km/h, tak je to hodně. Přes Vídeň-Graz-atd. to asi bude s průměrnou rychlostí lepší. Kdyby šlo jet 130 celou cestu, tak typuji spotřebu kolem 7l.
Ještě odbočka mimo ke zkušenosti se spotřebou. Když se opravovala D1, tak cca úsek 50km s jedním cca 7 km omezením na 80km/h jsem jezdil předpisově s průměrem kolem 6,5l/100km. Teď když jedu celou dobu 130km/h tak mám cca 7,3l/100km. Sám bych nevěřil jaký ten kousek udělá rozdíl kdybych to nezažil.
 
Počkej. To myslíš vážně? Nevím jak daleko někteří z vás dojíždí do práce ale chceš mi říct, že to máš do práce 150km? To je pro mě vzdálenost dovolených v Čechách. Já dojizdim 30km a je to půl hodiny cesty a za mě akorát. To je někde v kraji taková bída na práci? Tak to mě fakt rozsekalo...

Samsung S22 256GB Tapatalk
Do práce to mám 12,4 km na kole a asi 22 autem. Najížděl jsem kilometry, abych auto zajel.
JInak moje žena to má do práce přes 120km (jezdí denně z Prahy do Pardubic), ale má na to firemní přibližovadlo...
 
Presne jak nekdo pise vyse, ta celkova prumerna kolem 6 - 7 na dlouhy cesty je samozrejme diky mnohym zpomalenim na temer jakykoliv dalnicni ceste na jih. Mne malokdy na dliouhych trasach vyjde prumerna nad 100, coz to taky dokonale ukazuje. Jen letos uz mam za sebou takhle dve cesty do Alp a zpatky - a samozrejme i diky lokalnim pojizdkam a vyletum jsem mel pokazdy prumer dokonce pod 90. Kdyz si zmerim dle PP nejaky rychly usek, napr. Regensburg - Mnichov, obvykle mam snadno pres 10, zvlast ve vetsim provozu, a to ani nemusim letet 160+... Ale ja osobne nejezdim po dalnicich skoro vubec v noci, vyhovuje mi koncit s rizenim pred pulnoci, takze je mozny, ze ti co v noci po dalnicich jezdi, a nic je nebrzdi, maji ty rychlostni prumery vyssi a tim padem i vyssi spotrebu.
 
Do práce to mám 12,4 km na kole a asi 22 autem. Najížděl jsem kilometry, abych auto zajel.
JInak moje žena to má do práce přes 120km (jezdí denně z Prahy do Pardubic), ale má na to firemní přibližovadlo...
Tak tomu říkám velká láska k řízení mazda vozu Z trasy 22km udělat 150km...
Krásná ukázka radosti z řízení. To by byla reklamní kampaň.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top