• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda 6 GL - facelift 2018

- Sledovanie pruhov som si vypol ... Upozornenie, že mám držať volant, chápem ...
V nastaveni si kdyztak muzes nastavit, aby sledovani pruhu nezasahovalo do rizeni (Intervention myslim), pak zustane aspon zvukova signalizace. Tak to mam nastavene ja. Me to moc nevadilo, ale manzelka si stezovala, ze je ji to neprijemne.

Hlaseni, ze mam poradne drzet volant jsem u noveho auta dostaval docela casto, ale pak to zahadne zmizelo a uz se to nikdy znovu neukazovalo. Dokonce jsem si na to stezoval v servise a nic nezjistili. Kdyz tu tak o tom ted pisu ... nemuze to zrovna mit neco spolecneho s tim Interference nastavenim? Hmm, asi vyzkousim.
 
Poslední úprava:
Jo přesně tak, pokud máš nastavený zásah do řízení, hláška se objevuje pokud volant nedržíš. Pokud zásah vypneš, můžeš jet bez držení volantu...
 
Mno zajimave, ja myslel, ze to je tam nejak kvuli bezpecnosti nebo ja nevim co. Tak me ani nenapadlo, ze to prestane hlidat drzeni volantu, kdyz vypnu zasah do rizeni u hlidani pruhu. Nejak tam porad nevidim spojitost. Leda by proste ten zasah pri hlidani pruhu technicky potreboval pro spravnou funkcionalitu, abys ten volant drzel.
 
Dik, nastavil som si to uz, aby mi to nezasahovalo do riadenia a aspon uz nesvieti oranzova kontrolka, ze je dany system vypnuty :) Inak myslim, ze detekcia drzania volantu je prave pri zasahu do riadenia - ked posilovac neciti ziaden odpor. Skusil som na rovnej ceste pustit volant a nevarovalo ma to, ked som to vsak spravil v miernej zakrute, tak ma zacalo vyrovnavat a uprostred zakruty sa to vyplo s tym, ze mam drzat volant.
 
Zaujímavejšia je však jazda s vyššou spotrebou - pri zapnutom "sport" režime, kedy sú reakcie na plynový pedál s lepšou odozvou, otáčky stúpajú rýchlejšie a posilňovač riadenia príjemne ztuhne. Cítil som, že aj keď som šiel niektoré zákruty ostrejšie, zďaleka som nedosiahol limity podvozku. Nie je to športové auto, ale na rodinné auto si jazdu značne užívam.
Otacky sa pri Sport rezime posunu vyssie, lebo prevodovka zaradi nizsi stupen. Ale zeby plynovy pedal reagoval lepsie alebo by stuhol posilovac som si nevsimol. Dokonca si myslim, ze na rozbiehanie/predbiehanie je lepsi normalny rezim. Sport je iba na okresky, ked nechcem, aby mi otacky padli dole.
 
Ale zeby plynovy pedal reagoval lepsie alebo by stuhol posilovac som si nevsimol.
Informaciu o zapnutom SPORT rezime dostava TCM (riadiaca jednotka prevodovky) a aj PCM (riadiaca jednotka motora). PCM v tomto pripade nastavi inu mapu odozvy na uhol plynoveho pedalu. Stuhnutie posilnovaca je placebo efekt :).
 
Otacky sa pri Sport rezime posunu vyssie, lebo prevodovka zaradi nizsi stupen. Ale zeby plynovy pedal reagoval lepsie alebo by stuhol posilovac som si nevsimol. Dokonca si myslim, ze na rozbiehanie/predbiehanie je lepsi normalny rezim. Sport je iba na okresky, ked nechcem, aby mi otacky padli dole.
Mam pocit, ze ked si sam podradim, plynovy pedal nereaguje tak rychlo ako ked je zapnuty sport mod... Mozno je to ale len "placebo efekt" :)

Nasiel som clanok, kde podla merania na brzde pri vypnutom sportovom mode je vykonnostna spicka orezana:
https://autobible.euro.cz/dlouhodoby-test-mazda6-wagon-g-192-mereni-vykonu-na-brzde/

Co sa tyka posilovaca riadenia, mozno tuhne vzdy s rastucimi otackami... Otestujem pri vypnutom sport mode.
 
Informaciu o zapnutom SPORT rezime dostava TCM (riadiaca jednotka prevodovky) a aj PCM (riadiaca jednotka motora). PCM v tomto pripade nastavi inu mapu odozvy na uhol plynoveho pedalu. Stuhnutie posilnovaca je placebo efekt :).
Hmm, takze co sa tyka plynoveho pedalu asi to nebude len pocit :)

Pri najblizsej jazde sa zameriam na posilnovac...
 
Dik, nastavil som si to uz, aby mi to nezasahovalo do riadenia a aspon uz nesvieti oranzova kontrolka, ze je dany system vypnuty :) Inak myslim, ze detekcia drzania volantu je prave pri zasahu do riadenia - ked posilovac neciti ziaden odpor. Skusil som na rovnej ceste pustit volant a nevarovalo ma to, ked som to vsak spravil v miernej zakrute, tak ma zacalo vyrovnavat a uprostred zakruty sa to vyplo s tym, ze mam drzat volant.
To ze ti v mírně zatáčce zasáhne auto do řízení a koriguje..má vliv funkce držení v jízdních pruzích..aby jsi opravdu vyzkoušel jestli to dělá či ne...musíš mít vypnutou i tento Line Assist..nebo jak tomu Mazda říká..čert aby si to u všech automobilek pamatoval:((

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Otacky sa pri Sport rezime posunu vyssie, lebo prevodovka zaradi nizsi stupen. Ale zeby plynovy pedal reagoval lepsie alebo by stuhol posilovac som si nevsimol. Dokonca si myslim, ze na rozbiehanie/predbiehanie je lepsi normalny rezim. Sport je iba na okresky, ked nechcem, aby mi otacky padli dole.
Tak to je velmi divné trvzeni...při režimu sport jde jistě více paliva do válců..i nastavení map..je jiný strmější..takže musí jít do otáček jistě rychleji. U M3 je tento rozdíl zcela drasticky..

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Režim sport - aspoň co já znám - jen přemapuje plyn. Takže např. na prvních 20% dráhy plynu přidáš v režimu normal 30% plynu, ale v režimu sport přidáš 45% plynu. Auto pak vypadá, že líp jede. Ostatně bez toho by nebyl chiptuning.
 
Hlavne to ovplyvnuje radenie prevodovky, ktora drzi otacky vyssie a ma zaradeny nizsi stupen. Skus si najst na YT videa so zrychlenim 0-100. Casto je v rezime normal lepsie. Na okreskach je sportovy rezim fajn, pred zakrutou ti nepadnu otacky pod 2000 a prejdes ju pekne pod plynom. Mozno tam nejaky remap motora je, ale ja ho necitim. Napr. kickdown mi pripada v normal rezime ucinnejsi, lebo motor zabera pekne od 3000 otacok, ale v sport rezime tam mam 4000 a o chvilu prevodovka radi a straca cas.
 
Hlavne to ovplyvnuje radenie prevodovky, ktora drzi otacky vyssie a ma zaradeny nizsi stupen. Skus si najst na YT videa so zrychlenim 0-100. Casto je v rezime normal lepsie. Na okreskach je sportovy rezim fajn, pred zakrutou ti nepadnu otacky pod 2000 a prejdes ju pekne pod plynom. Mozno tam nejaky remap motora je, ale ja ho necitim. Napr. kickdown mi pripada v normal rezime ucinnejsi, lebo motor zabera pekne od 3000 otacok, ale v sport rezime tam mam 4000 a o chvilu prevodovka radi a straca cas.
Jo to možné ...neb ty asi mluvíš o jablcich (manuál) a já popisují svoje hrušky (máme automat)...je to tak?

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Pisem samozrejme o automate :)
Tak to nevím..každopádně..pokud máš úplně nové auto..tak musíš chvili počkat až si motor s převodovkou trochu sedne. U nás to trvalo cca 3-4tis km než se trošku rozjelo.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Mam najazdene cca 15000 km :)
Asi tak..ale stejně mi to rozum nebere. Zkus to poměřit s někým z klubu..kdo má stejnou motorizaci i nájezd. Možná bych zkusil odpojit baterku..ale řeknou zkušenější zda li to něco může přinést. Nastavení řídící jednotky a map,které chování tvého vozu maximalne ovlivňují .. to vsak jistě nezmění:)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
My si nerozumieme. Ja sa nestazujem, ja len popisujem, ako sa "sportovy mod" chova. Este raz. Skus si pozriet nejake videa zrychlenia 0-100 na youtube, kde sa tato disciplina porovnava v rezime normal a sport. Bud tam nie je ziadny rozdiel, alebo je dokonca rezim normal rychlejsi. A ze ide do valcov viac paliva v rezime Sport je logicke , kedze sa tocia vyssie otacky :)
Ak sa aj riaidiaca jednotka premapuje, nie je to prilis citit.
 
Back
Top