• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda CX-5 - měnit olej v automatu, nebo ne

Ty kráso, koukám že se tu objevil super návod jak zkrátit životnost automatu na minimum :snaphappy::joyful: Chudák druhej majitel co to auto koupí, ten pak toho automata sežene za tyhle malý peníze leda tak na vrakáči (jen nová převodovková skříň bez skříně s hydrodynamickým měničem momentu stojí cca 3200usd).
K těm šupinám - každý automat i tento nevyjímaje má v sobě mimo filtru i magnety na zachytávání těhle kovových částic.
Olej degraduje, tady se není o čem bavit (motor, manuál i automat).
Výměna motorového oleje po 20000km což je maximální doporučená kilometráž je naprostá blbost. Nemá smysl to tu vysvětlovat, protože po těhle radách tu nemá smysl takřka nic, ale aspoň pro ty zarputilý zastánce že "výrobce udává 20000km" tak v uživatelský příručce je přesně za tímhle číslem hvězdička ,tak si prosím aspoň přečtěte co ta hvězdička znamená a rázem jsme všichni na intervalu 10000 maximálně 15000km, s použitím kvalitního oleje. A proč ho měnit dřív a dávat kvalitnější? Když opomenutí asi 20 důvodu,tak ten nejznámější jsou třeba zapečený pístní kroužky a následná velká spotřeba oleje.
Ach jo...

Nebylo by fajn kdyby tady každý musel při registraci povinně nahlásit VIN, aby se pak dalo předejít koupi takhle "opečovávanýho" auta ?
 
Poslední úprava:
Ty kráso, koukám že se tu objevil super návod jak zkrátit životnost automatu na minimum :snaphappy::joyful: Chudák druhej majitel co to auto koupí, ten pak toho automata sežene za tyhle malý peníze leda tak na vrakáči (jen nová převodovková skříň bez skříně s hydrodynamickým měničem momentu stojí cca 3200usd).
K těm šupinám - každý automat i tento nevyjímaje má v sobě mimo filtru i magnety na zachytávání těhle kovových částic.
Olej degraduje, tady se není o čem bavit (motor, manuál i automat).
Výměna motorového oleje po 20000km což je maximální doporučená kilometráž je naprostá blbost. Nemá smysl to tu vysvětlovat, protože po těhle radách tu nemá smysl takřka nic, ale aspoň pro ty zarputilý zastánce že "výrobce udává 20000km" tak v uživatelský příručce je přesně za tímhle číslem hvězdička ,tak si prosím aspoň přečtěte co ta hvězdička znamená a rázem jsme všichni na intervalu 10000 maximálně 15000km, s použitím kvalitního oleje. A proč ho měnit dřív a dávat kvalitnější? Když opomenutí asi 20 důvodu,tak ten nejznámější jsou třeba zapečený pístní kroužky a následná velká spotřeba oleje.
Ach jo...

Nebylo by fajn kdyby tady každý musel při registraci povinně nahlásit VIN, aby se pak dalo předejít koupi takhle "opečovávanýho" auta ?

Jsem tu sice nový, ale k tomu povinnému hlášení VIN bych se taky přikláněl - zrovna dnes jsme se známým co uvažuje o koupi starší Mazdy procházeli prodej..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Dávat vin při registraci?
Komu to pomůže.
Snad až při prodeji.
Vždyť může to auto ještě nový majitel zachránit.
 
Dávat vin při registraci?
Komu to pomůže.
Snad až při prodeji.
Vždyť může to auto ještě nový majitel zachránit.
Jasně - bylo to myšleno s nadhledem a byla to spíš reakce na to co bylo napsáno - každý se chová k autu nějak a druhý na to má většinou jiný názor (ideální je asi so vše "zdrbat" už od novotí a pak si nadávat pouze sám sobě)..
 
Dávat vin při registraci?
Komu to pomůže.
Snad až při prodeji.
Vždyť může to auto ještě nový majitel zachránit.
Bylo to psaný s nadhledem,ale popravdě já už třeba jeden seznam VIN se zbořeninama mám abych věděl - jedná se o auta,který jsou perfektně opravený, přitom byly zmuchlaný jak harmonika (neberu odřenej nárazník atd...).
Opravit jde všechno,ale taky se zkus vžít do tý situace (pokud kupuješ ojetiny), že si právě takovouhle krasavici naleštěnou v bazaru koupíš a pak až ti přistane faktura za převodovku tak i gutalax bude tvůj pomalejší brácha...:D;)
 
Poslední úprava:
Všechny z Áček.:D
Kdybych zajel do Áček, tak popíšu toaleťák z obou stran. Tohle je seznam mazd co jezdí (ještě nejsou v bazaru - nebo v době co jsem si je zapsal tak nebyly) v mém okolí. Jelikož jsem s tím začal až později, tak drtivá většina na seznamu jsou BM a BN, pár GJ a jedna GL a další jako CX7 atd... GG/GY,BK a všechno před 2005 si už nezapisuju, to už je pro následný potřeby u mě k ničemu
 
Poslední úprava:
Franta Mrázek mohl mít co chtěl. Já mám jen VINy bez jmen a bez SPZ (u pár mám popis poškození) a info z toho mám jen pro osobní účely a jsou NEVEŘEJNÉ PRO BĚŽNÉ SMRTELNÍKY!!!
P.S.: tyhle informace si můžete sbírat taky, třeba kdyby jste si pak nějakou ojetinu chtěli samý koupit nebo někdo z vašeho okolí. Stačí zastavit u nějaký odtahovka na parkovišti,zajet do lakovny nebo klempírny nebo prostě když uvidíte něco někde stát....
 
Poslední úprava:
Nojo ale ty pacholcí co se těma předělávkama živěj, to nejsou žádný lidumilové.... Já jen žes tu nedávno psal něco o sešitý puse.:)
 
Asi jo budu tedy respektovat. Ten automat nám dává. Ale nebojte vydrží bez výměny oleje 250 000 km v pohodě. Nemusíte mít strach, na to dám krk. Rozebírat olejový filtr, který má v sobě magnet zachycující zbytky železných části z mechanismu soukolí převodovky asi zde popisovat nebudu. To zná snad každý kdo má Mazdu. Olej nemá nic společného s automatem a jeho poruchovostí, což si řada lidí myslí. Slouží zde jako chladivo, nic víc. Olej zde má maximální teplotu 60 stupňů. Při normálním provozu převodovky má 40 stupňů. Samotný olej vydrží zahřátí až 180 stupňů což nikdy v automatu neuděláte. Zda ho tedy vyměníte je na vás, ale není to tak horké jak se zdá. Jediné co tím docílíte utichnutí automatu. Jeho životnost tím rozhodně neprodloužite. Životnost záleží pouze na mechanismu a spíše elektronice automatu , než na oleji. Už to dál rozebírat nebudu. Olej každopádně není na škodu vyměnit už tím, že automat bude tišší. Mazdám zdar. Je to tu fajn.
 
Asi jo budu tedy respektovat. Ten automat nám dává. Ale nebojte vydrží bez výměny oleje 250 000 km v pohodě. Nemusíte mít strach, na to dám krk. Rozebírat olejový filtr, který má v sobě magnet zachycující zbytky železných části z mechanismu soukolí převodovky asi zde popisovat nebudu. To zná snad každý kdo má Mazdu. Olej nemá nic společného s automatem a jeho poruchovostí, což si řada lidí myslí. Slouží zde jako chladivo, nic víc. Olej zde má maximální teplotu 60 stupňů. Při normálním provozu převodovky má 40 stupňů. Samotný olej vydrží zahřátí až 180 stupňů což nikdy v automatu neuděláte. Zda ho tedy vyměníte je na vás, ale není to tak horké jak se zdá. Jediné co tím docílíte utichnutí automatu. Jeho životnost tím rozhodně neprodloužite. Životnost záleží pouze na mechanismu a spíše elektronice automatu , než na oleji. Už to dál rozebírat nebudu. Olej každopádně není na škodu vyměnit už tím, že automat bude tišší. Mazdám zdar. Je to tu fajn.

lituji kohokoliv kdo po tobě koupí auto, jestli i k ostatní údržbě na autě přistupuješ jako k oleji v aut.převodovce. To co si napsal je úplně mimo ... Raději si zkoukni video, ať vůbec něco o těch převodovkách víš a nepíšeš jen pod vlivem horkosti ze sluníčka ;) Ty obzvlášť sleduj několikrát od cca 6 minuty
 
Rozebírat olejový filtr, který má v sobě magnet zachycující zbytky železných části z mechanismu soukolí převodovky asi zde popisovat nebudu.
To ani popisovat nemusíš, protože magnet není v olejovém filtru, ale je to kroužek co drží přilepený magnetickou silou na olejové vaně převodovky.
K ostatnímu se raději vyjadřovat nehodlám, ale pokud nejsi nějaký internetový troll a opravdu svoje slova myslíš vážně:
Olej nemá nic společného s automatem a jeho poruchovostí, což si řada lidí myslí. Slouží zde jako chladivo, nic víc. Olej zde má maximální teplotu 60 stupňů. Při normálním provozu převodovky má 40 stupňů.
tak proč se tedy vůbec používá olej a ne chladící kapalina když jednou z jejích důležitých vlastností/součástí (mimo chlazení) je i mazání (obsahuje mazací aditiva) a bod varu má daleko vyšší než 100°C?
A proč třeba takový převodovky typy Tiptronic když nedošlo k výměně olejové náplně do cca 100000km a dodržel se doporučený interval výrobcem (doživotní) tak už po cca 120000km začaly cukat což byla předzvěst hodně drahý opravy ?
 
lituji kohokoliv kdo po tobě koupí auto, jestli i k ostatní údržbě na autě přistupuješ jako k oleji v aut.převodovce. To co si napsal je úplně mimo ... Raději si zkoukni video, ať vůbec něco o těch převodovkách víš a nepíšeš jen pod vlivem horkosti ze sluníčka ;) Ty obzvlášť sleduj několikrát od cca 6 minuty
Tedy bez urážky, ale toto video mě přijde spíš jako reklama na Ravenol. Mé zkušenosti se značkovými servisy jsou velmi negativní, takže bych jim automatickou převodovku radši nesvěřil. Vždyť někteří neumí ty díly ani vyměnit, natož opravit. Uvidím s Mazdou, třeba budu muset změnit názor.:)
 
Předně olejový filtr jsem zde nerozebiral , ale když už jsme u toho magnetu ten je opravdu uvnitř olejové vany převodovky. Možná to trochu jinak vyznělo. Asi jsem to měl podrobněji popsat. Bohužel nevím jak, která převodovka funguje, ale co vím, že olej slouží v aspoň Mazdě jako chladivo a mazivo, které nikterak nedegraduje olej, protože převodovka olej zahřívá maximálně na 60 stupňů. Kdyby to bylo jinak určitě by výrobce napsal doporučenou výměnu oleje po 100 000 km. Video na YouTube, kde to tipan měnil bylo ve 144 000 km a olej byl ještě úplně v pohodě klidně by ještě 80 000 snesl. A to tam měl docela prašné prostředí. Nic každého věc.
 
Pro ty co by si ho rádi vyměnili sami (bez proplachu) pěkný návod zde
 
Bez proplachu je to k ničemu. Protože ještě v samotné převodovce zůstává podle mě minimálně 2 litry oleje starého, který nový olej degraduje.
 
Jaká koliv výměna je lepší než žádná výměna i za předpokladu že z těch cca 7,8 litru 2-3 litry zůstanou v hydrodynamickém měniči točivého momentu a samotném "mozku" automatické převodovky.
Video slouží pouze jako návod pro ty co to nechtějí svěřit servisu a ne jako moje doporučení.

Bylo by dobré se teda rozmyslet zda degraduje nebo nedegraduje když už se radí ostatním lidem:
Bohužel nevím jak, která převodovka funguje, ale co vím, že olej slouží v aspoň Mazdě jako chladivo a mazivo, které nikterak nedegraduje olej, protože převodovka olej zahřívá maximálně na 60 stupňů.
Bez proplachu je to k ničemu. Protože ještě v samotné převodovce zůstává podle mě minimálně 2 litry oleje starého, který nový olej degraduje.
 
Poslední úprava:
Olej nemá nic společného s automatem a jeho poruchovostí, což si řada lidí myslí. Slouží zde jako chladivo, nic víc. Olej zde má maximální teplotu 60 stupňů. Při normálním provozu převodovky má 40 stupňů.
Tak jsem koukal do vlákna Automatická převodovka - chování, údržba a vidím, že @Joe stále trvá na tom (už rok), že olej v automatu Mazdy slouží jen k mazání a chlazení. To je sice pravda, ovšem jen pro všechny ostatní druhy automatů (CVT, s robotickou spojkou, s dvouspojkou,..), ale jako na potvoru zrovna Mazdí automatická převodovka je s hydrodynamickým měničem (tedy samozřejmě nejen ta od Mazdy, ale i od některých dalších výrobců, třeba některé dost rozšířené typy ZF). Tudíž je zde čerpadlo, které čerpá olej, a turbína, která je jím poháněna! Tudíž olej zde slouží jako pracovní kapalina. Olej je rychle stlačován a proudí velkou rychlostí mezi lopatkami a, zdůrazňuji, přenáší energii. Při každé takové kompresi, dekompresi, proudění a víření samozřejmě dochází k vnitřnímu tření v kapalině a tedy významným energetickým ztrátám s následkem vzniku tepla. Dejme tomu, že při přenosu 100 kW z motoru na převodová soukolí dochází k 3 % ztrátám. Některé prameny uvádějí nejmenší skluz mezi čerpadlem a turbínou na této úrovni. Takže ta 3 % se přemění na teplo. Pokud tedy auto silně akceleruje a žádá od motoru těch 100 kW (v průměru je to pochopitelně o dost méně, nadto při konstatním převodovém poměru dochází k zamčení a omezení skluzu, ale nějaké tření stále přetrvává), tak v převodovce hřejou nejméně 3 kW (skluz při změně převodu je zase krátkodobě o dost větší) - to je víc než elektrická kamínka, která se dají koupit domů na přitápění. Takže při větší a trvalejší zátěži teplota oleje v převodovce nepochybně stoupá výrazně nad 100 °C - už jen proto, že výměník tepla (chladič) u převodovky začíná teprve mít nějakou účinnost danou rozdílem teplot kapalin a aby se to teplo vůbec dalo odvést do chladicí kapaliny.
Omlouvám se za dlouhý technický exkurz, už mě nebaví stále číst, že olej v Mazdím automatu slouží jej pro mazání a chlazení. Ale snad jsem to napsal srozumitelně a někomu to něco dá.
 
Back
Top