• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30

Docela jako peklo. 200 km (takže reálně tak 130), to se vracíme do doby prvního hnusnýho Leafu nebo první nejslabší i3.
 

Přílohy

  • PR_ENG_TMS2019_Mazda-MX-30.pdf
    97,3 KB · Zobrazení: 9
  • 2019_Tokyo-Motor-Show_Press-Kit.pdf
    4,1 MB · Zobrazení: 7
Jo mají to tam napsaný výstižně:
"A car with a battery, not a battery with wheels"
818BPIn8IHL._SL1500_.jpg

Můj osobní pohled na tuhle hlášku:
“Alongside the electrification technologies we are introducing across our range, being a smaller
manufacturer we focused all our efforts on creating an electric car that we anticipate will be a second
car where the range of our vehicle will meet customers’ needs.
Můj "customers needs" u druhýho auta opravdu není abych s ním byť ob 3 dny klepal sousedovi v přízemí paneláku jestli mi vytáhne z okna prodlužku, abych to nabil. Právě u druhýho auta potřebuju styl - startuju a jedu. První/hlavní auto mám na to,abych si ho mohl připravit na delší cesty (150-2500km) a tam zase nechci každou chvílí být v klubu dobíječů "nucený kafe napumpě"

Prozatím raději zůstanu u těch dinosaurů.
 
Poslední úprava:
No zrovna u me by se do toho provozniho ramce docela trefili. Potrebujeme dve auta a vlastne to jedno pouzivam primarne pro jezdeni do prace do Prahy a zpet (plus samozrejme obcasne popojizdky pri zarizovani), tedy nejakych do 100 km denne. Pred domem dve parkovaci mista mam a dobijet bych tam mohl. A dokonce jsem i elektromobilum nakloneny. Ale ne z nejakych ekologickych nebo ekonomickych duvodu, spise jako zajimavost.

Ale hadam, ze minimalne u nas v CR zrovna moc takovych lidi nebude. Tak jsem zvedav, kolik toho prodaji :D.
 
No zrovna u me by se do toho provozniho ramce docela trefili. Potrebujeme dve auta a vlastne to jedno pouzivam primarne pro jezdeni do prace do Prahy a zpet (plus samozrejme obcasne popojizdky pri zarizovani), tedy nejakych do 100 km denne. Pred domem dve parkovaci mista mam a dobijet bych tam mohl. A dokonce jsem i elektromobilum nakloneny. Ale ne z nejakych ekologickych nebo ekonomickych duvodu, spise jako zajimavost.

Ale hadam, ze minimalne u nas v CR zrovna moc takovych lidi nebude. Tak jsem zvedav, kolik toho prodaji :D.

Tak já mít dostatek peněz, koupím ji přesně pro to jak to píšeš. Akorát tedy pro ženu, .
 
Vzhledově se mi teda líbí. Musím říct, že jsem se toho trošku bála, ale jo ..má něco do sebe. A čím dýl se dívám, tím je hezčí a hezčí.
Co se týče využití.. úplně nevím, jestli tohle byl dobrý tah. Když se budeme bavit v rámci jednoho auta v rodině - tvl, chtěla bych s tím jet na dovolenou. Nebo třeba jen na druhou stranu republiky.. vážně.
Když bychom se bavili jako druhé auto, ..jako proč ne..přeci jen druhé auto se třeba využívá jen "jako náhrada" nebo ho má žena s deckama (jak je to v dnešní době nastavené), ale furt mi to jaksi zavání průšvihem, nemůžu si pomoct, ale nepřijde mi to úplně dobře odůvodněný. To, proč je tam jen takový dojezd. :shifty: Trošku mě to zklamalo, spíše docela víc no. Ale zas pro někoho asi dobrá varianta. Proto gustu
 
zklamani
asi nejvic mi vadi ze je to defakto mestsky auto(dojezdem) ale s kastlou SUV...spousta zbytecnych skaredych plastu a zbytecne nafouknute.
kdyby nacpali baterky do mx-5:rolleyes:, nebo aspon do dvojky tak je to uplne jiny kafe, takhle mi to prijde jako zoufala nutnost ale vlastne tomu sami neveri
jinak osobne elektro nemam kde nabijet, takze by spis pripadal v uvahu hybrid, ale urcite ne za tolik chechtaku, spis jsem v cenove kategorii yarise :cool:
 
Veľmi na tom asi nezáleží, ako vnímám ja osobne MX 30.
Páči sa mi, pripomína tak trochu svojimi tvarmi novú elektrickú Hondu
Nemám problém ani s jej dojazdom na jedno nabitie.
Je a má to byť auto na každodenné "bez emisné" jazdenie v mestách a okolí, kde sa dá, už aj dnes dobíjať na každom rohu a Mazda k tomu ešte pridala svoj dizajnový štýl.
No a výsledok je vydarený a výnimočný, aj keď MX30 sa bude vyrábať hlavne kvoli snahe priblizit sa a splnit limity CO2 v EU.
 
Veľmi na tom asi nezáleží, ako vnímám ja osobne MX 30.
Páči sa mi, pripomína tak trochu svojimi tvarmi novú elektrickú Hondu
Nemám problém ani s jej dojazdom na jedno nabitie.
Je a má to byť auto na každodenné "bez emisné" jazdenie v mestách a okolí, kde sa dá, už aj dnes dobíjať na každom rohu a Mazda k tomu ešte pridala svoj dizajnový štýl.
No a výsledok je vydarený a výnimočný, aj keď MX30 sa bude vyrábať hlavne kvoli snahe priblizit sa a splnit limity CO2 v EU.
No nabíjet na každym rohu bych zrovna netvrdil. Ale z mýho pohledu:
Sice jsme jen malá prdel,ale pořád město a jediný kde bych já osobně tuhle tužkovou baterku mohl dobít na nějakym "chargeru" je u mini pivovárku za městem
https://www.evmapa.cz/pivovar-podlesi
Cestou na chatu (Orlík) nic... Ve městě nic... Před barákem nic... (jedině hodit šňůru z vokna o pár pater níž) Na dílně/v práci ? OK,ale v tom případě to nebude druhý auto na popojížďky.
Až třeba v Příbrami postaví první nabíjecí stanice,tak je okamžitě obsaděj ty tři Tesly co tu jezděj a který předjedu naprosto kdykoliv, kdekoliv a s čímkoliv,protože kdyby na to trochu šláply tak jsou během chvilky vybitý - Už vás třeba na D1 předjela Tesla ?
Chápu že auto na baterky se asi vyplatí někomu kdo hodně jezdí po městě jako Praha,Brno atd.... Ale tady ? Navíc než bych splatil přírodě tu "EKO" - logii co tohle/tyhle auta mají dát,tak než bych ty kilometry najel,tak v tom autě shnijou všechny ty korkový a bambusový podložky a výplně na palubovce pokud ho mám brát jako "druhý auto"

Naprosto chápu že každá automobilka prostě ty regulace musí splnit pokud chce existovat,ale asi jsem hodně velkej snílek a naivní,ale zrovna od Mazdy jsem nečekal ptákoviny jako plně dotykový displeje, čistě elektrický auta, bambus místo sedaček,ale třeba vodíkový auto (ať elektro,nebo spalovák), řidičský auto (kor pod označením MX) ne zas další SUV,který dojede akorát do Kauflandu.... Prostě jsem čekal nějakou motorařinu a auto pro řidiče.... ne uměle vyvolanou "technologi" a ne auto pro "masy" (auto pro masy Mazda prostě neumí dělat)
 
Poslední úprava:
zklamani
asi nejvic mi vadi ze je to defakto mestsky auto(dojezdem) ale s kastlou SUV...spousta zbytecnych skaredych plastu a zbytecne nafouknute.
kdyby nacpali baterky do mx-5:rolleyes:, nebo aspon do dvojky tak je to uplne jiny kafe, takhle mi to prijde jako zoufala nutnost ale vlastne tomu sami neveri
jinak osobne elektro nemam kde nabijet, takze by spis pripadal v uvahu hybrid, ale urcite ne za tolik chechtaku, spis jsem v cenove kategorii yarise :cool:
Přesně tak, električka velikosti dvojky by mi s tímto dojezdem nevadila.

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
Kdybych (sic) žil v Praze, jako dřív, a jezdil i ve městě do práce autem, jako dřív, a neměl děti, jako dřív, tak by to bylo auto přesně pro mě. To jsem jezdil do 15 km ve směru, kterým moc nejezdí MHD (proto autem), nepotřeboval jsem nic speciálního denně vozit, u místa před rodinným domem za vraty by nebyla problém rychlonabíječka, v obou zaměstnáních během posledních několika let jsme taky nabíjecí místa v garážích měli. Dokonce bych překousl i ten zvláštní design (černé plasty a vyšší nárazníky z obou stran do města rozhodně plus), ale určitě bych nepřekousl dotykový panel klimatizace... a určitě ještě nějaké nové vynálezy, o kterých se zatím neví, ale už tuším, že tam budou :). Třeba sedačky nevypadají na fotkách moc pohodlně, ale těžko soudit. Každopádně myslím, že nějaký ten use case pro městské lidi s vyššími příjmy, bez dětí, a s možností dobíjení v garáži nebo doma, by se našel... z toho pohledu myslím, že Mazda zacílila správně. Cílovka i v ČR = počet lidí, co dojíždí do práce autem a mohou díky firemní garáží nabíjet, taky není úplně malý (na jednu mikrometropoli; jen u nás a ve vedlejších v garážích takto dojíždí tak 500+ lidí, a to jsou jen asi 4 firmy).
 
MX = Mazda Xperimenta
Od roku 2021 aj s wankelom na dobijanie akumulatora a zrazu z toho bude Plug-in HEV
 
Mx30 s dojezdem 200km?What?
Skyactiv X se spotřebou 7 l?What?
Ale jinak pěkný auta


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Že by SkyX při rozumném ježdění jezdil za víc, než SkyG 2.5 194k s automatem, to se mi nechce zas tak moc věřit ;). (Poslední dva týdny a necelých tisíc km mám nějakou úspornou náladu, a mám to s průměrem 6.7...). Ve městě, zvlášť v mikroměstě jako Praha, je dojezd u elektromobilu 200 až až (navíc super vzhledem ke kapacitě baterií), a se SkyX se dá dle všeho jezdit mezi 5 - 6 litry, což také není špatné. Pořád by mě zajímalo, která automobilka ty spotřeby umí lépe...
 
Ondřej K já jen četl článek o spotřebě Xka.
No a na to jaké očekávání ten motor měl,tak mi nepřijde nijak zvlášť wau.Ano technika je wau,ale jinak?
Ten dojezd baterky,budiž,do města super,ale 800k?wau...
Proate jen vyjadřuju můj pocit.Z velblouda se stal komar...
 
Když ono technicky zvýšení efektivity spalování o pár procent je obří úspěch, tak hodně už je to po těch 100+ letech optimalizované.... Dalo by se, ale zase třeba víc za cenu spolehlivosti nebo zhoršení jiných parametrů, takže podle mě je to hodně úzká ulička, ve které se konstruktéři pohybují. V určitém smyslu mě to taky "zklamává", na druhou stranu jsem si vědom právě těchto limitů, proto by se měla ocenit snaha srazit spotřebu při stejném výkonu třeba i jen o půl litru. Navíc předpokládám, že u SkyX šlo hodně i o snížení CO2, jakkoliv je jejich měření nesmyslné, a až v druhém plánu o nízkou spotřebu. Je v tom korelace, ale ne absolutní. Za mě je cesta dopředu během příštích cca 10 let hybrid, kde spalovací motor je pořád docela velký, a baterie co nejmenší, a v určitém režimu neideálním pro spalovací motor je možné jet (výhradně) na elektřinu, a při dlouhé cestě nebo v ideálním lehčím zatížení bez rozjezdů na spalovací motor. Jenže je to pořád příliš drahé, protože je to elektromobil a konvenční auto v jednom... No a za další desítky let CNG nebo vodík.
 
Tak ten hybrid s wankelem by mohl být snad krok vpřed


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Kdybych (sic) žil v Praze, jako dřív, a jezdil i ve městě do práce autem, jako dřív, a neměl děti, jako dřív, tak by to bylo auto přesně pro mě. To jsem jezdil do 15 km ve směru, kterým moc nejezdí MHD (proto autem), nepotřeboval jsem nic speciálního denně vozit, u místa před rodinným domem za vraty by nebyla problém rychlonabíječka, v obou zaměstnáních během posledních několika let jsme taky nabíjecí místa v garážích měli....

da se s tim plne souhlasit, hlavne kdyz vezmu v potaz veskera fakta..a zasadim je do typickych vekomest..japonska, americka ci mou lety preverenou zkusenost z Londyna. Auto to smysl proste dava se vsech uhlu pohledu. Diky kupni sile se iluzorne bavime o tom jestli si na ceske penize.. koupite klasiku M3 za 250tis Kc nebo tento typ vozu MX 30 za 265 tis Kc a tim se i cesky uhel pohledu (vse je prilis drahe ..pocinaje pneu, destickami ..servisnimi prohlidkami konce) meni na zcela marginalni cenovy rozdil pri porizeni. Dale je potreba zminit statisicove ulevy na porizeni techto k prirode"setrnejsich" vozu . Dale muzu pokracovat pres mensi rocni dane z vlastnictvi a provozovani, pres poplatky za vjezd do centra mesta a o parkovani zdarma ani nemluve. A zrovna kdyz bych tuto MX-30 postavil primo proti nove M3 BP, ktera stoji jen o par tisic liber mene a s dotazi bych rekl, ze dokonce stejne ci mene..tak to z hlediska cisel vychazi , ze zde v Londyne to auto za naslednych 5let vyjde nakladove znacne levneji nez klasika M3 co jezdi za 6L na sto. Jedine co muze byt lehkym proti je pocet nabijecich mist.

Osobne ten vuz jako druhy do rodiny klidne poridim a jedno jestli to bude v Londyne, Praze nebo na sl Kypru, kde zaciname travit cim dal tim vice casu :)

Mym momentalnim idealem by bylo vodikove auto (staral by se jen o pohon) a na zbytek by byl dopovan z kondenzatoru ele energie nabijene primarne solarni strechou a tez jizdou samotnou. Uvidime casem kam se nam svetovy vyvoj posune, ale troufam si rici ze v roce 2035 bude pocet ciste ele aut stale marginalni ..do 15procent celeho trhu a na svetlo se bude drat vodik ci treba jine reseni pohonu , coz ale zatim nevidim jako realne neb se tim nikdo nezabyva.

Jinym avsak podstatnejsich faktem je to, ze na svete existuji radove zasadnejsi znecistovatele ovzdusi a nikdo to neresi! Navic je toto nesmyslne omezovani nas Evropanu sami sebou ( EU ) duvodem k tomu, ze se nam vsude jinde ve svete smeji..a mi budeme brzy chodit pesky ..neb ani letani uz "neleti"
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top