• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30

Zajímavá možná alternativa městského auta na nákupy apod. Jen ta cena je dost vysoko :-(
 
Tak jsem se ze zájmu účastnil testovací jízdy, kterou Mazda o víkendu nabízela ve Vestci u Prahy, přestože nejsem elektromobil-fun (akorát e-bike - ten je super a slouží jak má ). Byly dovezeny 2 MX-30 z Leverkusenu. I když jsem odpůrce plastů, tak se mě auto v reálu líbilo. Musím uznat, že jízda mě příjemně překvapila - ve stylu Mazda vyrábí auta pro řidiče. Řízení bylo prostě prima vč. zvukového projevu. Posed řidiče i když jsem přes 10 let zvyklej na SUV taky OK. Líbila se mě pádla u volantu, která nejsou pro řazení, ale pro ovládání rekuperace, což u max. pozice sloužilo až tak, že se nemuselo vůbec brzdit. Jasně, dojezd 200 km nic moc, k tomu malý kufr, přední motorová část nelze využít pro zavazadla, ale v daném segmentu city-auto si MX-30 i jakožto nesídlištní obyvatel dovedu v pohodě představit - samozřejmě jako 2. auto v rodině.
 
Ja jsem se take byl podivat na MX-30 Electric Experience. Bohuzel na me je ta jizda moc kratka na to, abych si auto "prohledl". Jo, jede to. Jinak zrovna ten posed mi prisel trosku divny. Jsem zvykly si vzdy davat sedacku co nejvice dolu a tady najednou byla okna nejak moc vysoko. A zvukovy projev bych teda nejradsi vypnul. Ne, nebylo to otravne, jenze kdyz uz chci jezdit na elektriku, tak proc bych mel poslouchat nejaky umely doprovod? Pry se neda vypnout.

Kazdopadne prvni pocity jsou v souhrnu kladne. A jak jsem tu uz drive psal, take si dokazu predstavit takove auto pouzivat i s deklarovanym dojezdem. Avsak me zajima, jak ten dojezd vypada v zime.

20200706_145831.jpg
 
Prohlédl jsem fotky @Ondrej Suma Díky za ně. A líbí se mi přední maska s plastickým logem. Ty nálepky, co dala Mazda na nové modely se mi nelíbí. Tohle je to pravé, stejně jako to mám na své Mazdě. Celkově je design hodně povedený!

Ještě jedna věc pro @shr3k : chtělo by to založit samostatné téma pro MX-30.
 
Dnes jsem mel tu moznost s MX -30tkou pres hodinku projet a musim rici, ze je to velmi prijemne a vzdusne pusobici auto, ktere funguje stejne jako bezne auta se spalovaky ci hybridni auta od Lexusu se kterymi momentalne jezdivam vic. Co me prekvapilo ..na prvni dobrou.. trochu vetsi volant a obri celni sklo, ktere je jakoby vice naprimene a vyhled ven z vozu je tak prikladny asi i diky vhodne posazenym A sloupkum. Interier je fajn, peknej uklizenej..az na ten spodni digi displej ten uz bych ja mit ve voze proste nemusel ..vcetne jeho ovladani..ale tak ci tak vse funguje jak ma, takze asi OK.
Jizdne je to plavne, svizne svezeni a s nohou na podlaze je to zabavne az az. Fajn je stale stejne pruzne zrychleni je to silne navykove. Jizdne je tam i jakasi zpetna vazba v rizeni, celkem citite co se pod koly deje. Je dost znat to, ze teziste je dost nizko diky baterkam, sedi to tedy pekne. Jinak je to naopak hodne lehke na predku a na to si musite pri rychlejsim svezeni zvyknout ..jinak se museji najizdet zatacky..laicky receno..protoze kdyz zvednete kapotu tak je tam 80procent prostoru proste prazdnych :)
Zaverem cely koncept jakozto druheho vozidla do rodiny.. je pro me proste funkcni a idealni, takze casem si lehce ojety vuz domu poridime. Aktualni cena je fajn, bohuzel jen momentalne ( casem bude o dost drazsi ..za par let cekam to same s cenou pres 1mio Kc)
Nyni je rozdil jen o cca 100tis Kc od M3 ci CX-30, takze pokud bych mel kde nabijet a vedel bych, ze cena elektriny bude rekneme ..do 1,5Kc/km, tak nevidim zadny duvod proc MX-30 nekoupit. Servisne to bude mene narocne, nez cokoliv jineho. Kazdopadne dnes tuto zasadni promennou ( cenu elektriny v nasledujicich letech, kdy vuz budu chtit uzivat.. cca tech 8-10 let ) proste nikdo dnes garantovat neumi. Resenim pro nektere z nas bude treba doplnovani energie pres FV panely a power wall na vlastnim dome. Kdyz to shrnu, zatim zustanu jeste u hybridu s benzinovymi spalovaky...ale doba sirokeho rozsireni EV vozu se proste blizi.
PS: ..dnes jsem tez cele odpoledne jezdil malym hybridnim Lexusem UX250h s 2,0i R4 ( cenove patri do stejne kategorie ca 850 tis Kc, tak ten je oproti Mazde trosku tuzsi - karoserie, jede to obdobne a je proste tissi od podvozku. Nadruhou stranu je Mazda ridicstejsi nez Lexus a tez je MX-30 je o poznani vetsi..tedy prostornejsi hlavne na vysku v kabine a ma to tez snad o pulku vetsi kufr. Zadni prostor a sezeni je odbobne. Interier a vzhled je subjektivni pro kazdeho jinak, nehodnotim , libi se oba modely. Spotreba se bezne pohybuje do 5L/100km, takze to jeste hodne dlouho bude velmi schopny souper vuci vsem temto EV vozum, tedy pokud budete hodnotit ciste cisla a ekonomiku provozu auta jako celku. Ahoj
 
Back
Top