• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda s pocitem života? Směrové ukazatele simulují tlukot lidského srdce

Mezi prvními značkami, která nabídla dynamicky blikající (běžící) směrovky, bylo třeba německé Audi. Mazda samozřejmě nezůstala pozadu, ale šla na to opět originálně. LED směrová světla s funkcí DTS (Dimming Turn Signals), která má polidštit automobilový zážitek, se tak nepodobají ničemu od konkurence, neboť Mazda má blikání světel ve stejné frekvenci jako tlukot lidského srdce.

Interní magazín Mazdy se pokusil zjistit proč, proto udělal rozhovor s mužem, který stojí za touto inovací. Jmenuje se Atsushi Yoshida, který zastává v automobilce pozici Designer and Lamp Development Leader, a vysvětlujte tak, proč šla Mazda svou cestou: „Chtěl jsem do směrových světel vnést pocit života, resp. pocit s projevem „Car as Art“. Nezapomněl také opomenout, že LED diody jsou typicky studené a klinické.

1087576.gif

Yoshida také prohlásil: „Zároveň jsem chtěl ztělesnit spojení Jinba Ittai – intuitivní spojení mezi autem a řidičem – tak, aby i akt otočení volantu byl zážitek zaměřený pro člověka. Samozřejmě jsme mysleli se znovuobjevením blinkru i na pocit klidu a bezpečí chodců, kteří uvidí přijíždět vozy značky Mazda se zapnutými směrovými ukazateli.“

A jak vlastně se přijde na takovou inovaci? Yoshida to viděl tak, že řidičův záměr vychází z jeho srdce. Následně společně se svým týmem použili elektrokardiogram k analýze lidského tepu. Jinými slovy, Yoshida sledoval, jak se křivky srdečního tepu vlní, zdržují a zmenšují, což má za následek blikání, které vyjadřuje teplo, jinak v LED světlech chybějící.

1087575.gif

Jak už to, tak bývá, vždycky nastane nějaký problém. V tomto případě byla inovace plánovaná původně pro Mazdu 3, kde však došlo na potýkání se s nekonzistentním stmíváním. Proto Mazda musela ve spolupráci se svým dodavatelem upravit načasování v daných krocích po 0,01 sekundy, než našla optimální nastavení. Teprve pak přišla na řadu instalace i pro Mazdu CX-30.

Technologie DTS se může zdát jednoduchá a možná i nezvyklá, ale je to pokus Mazdy ukázat lidem, že má osobitější přístup. Yoshida tomu říká „vdechnutí života autům“ a tento „vdech života“ lze tak zažít pokaždé, když se dotknete různých prvků dobře navrženého auta. Závěrem Yoshida ještě dodal, že chce posunovat design vozů o úroveň výš i pomocí osvětlení. Sice autonomie a elektromobilita sílí nejen u konkurence, přesto Yoshida chce, aby vynikající design automobilů pokračoval bez kompromisů.

Zdroj: carbuzz.com

Pokračujte ve čtení...
 
Za mě to vypadá dobře a kromě Mazdy jsem to ještě neviděl. Všechny auta teď blikají, jako přes kopírák, postupně od středu ke straně.
 
Back
Top