• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda si nechala patentovat nový model s rotačním motorem a hybridní technikou

Už je to přes deset let, co byla ukončena výroba Mazdy RX-8. A jak už asi tušíte, po celou dobu kolují zvěsti, jak se bude vyrábět nástupce s označením RX-9 a že se ho dočkáme brzy. Ovšem vrchní zástupci Mazdy tomu dali před pár lety stopku. Jejich prohlášení bylo jasné – teď to prozatím nejde.

Ale i tak uklidnili fanoušky rotačních motorů a modelů RX. Mazda totiž dodala, že na Wankel nikdy nezanevře. Dokonce její zástupci v různých rozhovorech mluvili o tom, že vývoj takového motoru je komplikovaný s ohledem na dnešní emisní normy. Ale teď to vypadá, že zase je o kousek větší šance, že se přece jen dočkáme nástupce.

wd-car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech-178613_1.jpg

Přísná emisní norma Euro VII je za dveřmi, konkrétně má platit od roku 2025, a tak má Mazda zřejmě poslední šanci, jak uvést nový rotační motor. V minulosti si automobilka pohrávala s alternativními pohony, jako třeba vodík, ale u nedávno podaných patentů u Evropského patentového úřadu a ve stejnou dobu i v Japonsku však nefigurují.

Podrobněji se tomu věnuje „nadšenec Mazd“, vystupující pod taku2_4885 na svém blogu, kde vysvětluje jednotlivé patenty japonské automobilky. Podle zveřejněných obrázků se jedná pravděpodobně o dvoudveřové sportovní kupé s pohonem zadních kol. Zcela nový rotační motor je třírotorový, což prozrazují tři otvory pro zapalovací svíčky na snímcích. Krom něj se bude vůz spoléhat ještě na 48V hybridní technologii, ale také koncepci transaxle (motor se spojkou vpředu, převodovka vzadu). Pokud jde o karoserii, zdá se být podobná hliníkovému prostorovému rámu.

car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_16-1024x724.jpg

Zamíříme-li do minulosti, Mazda nabízela jednorotorové a dvourotorové rotační motory, přičemž třírotorové byly použity jen v závodních amerických sériích Le Mans. Vítězný speciál 24h Le Mans z roku 1991, Mazda 787B, měl však v útrobách čtyřrotorový rotační motor. Ten se ale nikdy nenabízel v sériové výrobě a byl vyroben pouze v pěti kusech.

Veškeré patentové snímky naleznete na následujícím odkazu.

Zdroj: autoevolution.com, taku2-4885.hatenablog.com

  • eveal-rwd-car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_1.jpg
  • eveal-rwd-car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_3.jpg
  • eveal-rwd-car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_5.jpg
  • car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_13-724x1024.jpg
  • car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_16-1024x724.jpg
  • car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech_18-1024x733.jpg
  • wd-car-with-rotary-engine-and-hybrid-tech-178613_1.jpg

Článek Mazda si nechala patentovat nový model s rotačním motorem a hybridní technikou se nejdříve objevil na Mazda News.

Pokračujte ve čtení...
 
Back
Top