• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

Tak prosím poraďte. Řeším následující věc. Auto mi po mrazech (-17 stupňů) začlo divně fungovat co se chladicí kapaliny tyče. Při jízdě se auto normálně ohřeje na 90 stupňů a ihned se začne ochlazovat na 75-80 při jízdě. Málokdy vyleze na 90. U dealera si neví rady - prý vše funguje jak má a tudíž nemůžou nic dělat. Termostat / klapka / ventil je už vyměněn za tu novější verzi. Jak tohle mám řešit? Očividně se v servisu žádného řešení nedočkám a já mám auto, který jezdí imrvére podchlazený. Teplota lítá mezi 90 a 75 viz foto a to tak, že rapidně klesne na 75 třeba při sjíždění z dálnice. Do 90 se auto normálně ohřívá bez problémů, hadice k radiátoru od termostatu zůstává studená.

12F4397C-5EEF-467B-9433-FF9CEA47ADA8.jpeg
 
@Michall Ahoj. Ten motor má pracovat v rozmezí od 82°C do nějakých 94°C. To je taková běžná pracovní teplota vody pro tyhle motory (při běžnym používání). Těch 80°C by bylo ještě OK, ale pod tuhle hodnotu by se plně ohřátý motor neměl dostat. V létě to tolik nevadí, ale v zimě to není moc dobrý. Osobně si myslím, že je to zase ten elektronický termostat - ať už přímo sám elektronický ventil nebo chyba v softwaru. Jestli je to zase vadou konstrukce a dochází opět o k nechtěnýmu otevírání toho "failsafe" termostatu těžko říct.
Za sebe bych zkusil poprosit servis, aby znovu vyměnily celý řídící ventil chlazení vody (elektronický termostat) a nebo prostě čekat až udělají další "upgrade" toho stávajícího.

 
@Michall Ahoj. Ten motor má pracovat v rozmezí od 82°C do nějakých 94°C. To je taková běžná pracovní teplota vody pro tyhle motory (při běžnym používání). Těch 80°C by bylo ještě OK, ale pod tuhle hodnotu by se plně ohřátý motor neměl dostat. V létě to tolik nevadí, ale v zimě to není moc dobrý. Osobně si myslím, že je to zase ten elektronický termostat - ať už přímo sám elektronický ventil nebo chyba v softwaru. Jestli je to zase vadou konstrukce a dochází opět o k nechtěnýmu otevírání toho "failsafe" termostatu těžko říct.
Za sebe bych zkusil poprosit servis, aby znovu vyměnily celý řídící ventil chlazení vody (elektronický termostat) tím a nebo prostě čekat až udělají další "upgrade" toho stávajícího.


Bohužel to jsem zkoušel. Nevymění. Není chyba - není problém. Navíc já už mám vyměněn původní za tu novou, poslední verzi, která dle všeho všem úspěšně funguje. Upřímně to auto pro mě není řádně použitelný, když teplota si lítá jak na horský dráze. Jako argument mi bylo sděleno, že klapka otevírá jak má (dle diagu). Navrhnul jsem, ať ho tedy zkusí vyměnit z funkčního auta - to samozřejmě “dělat určitě nebudeme”. Takže dostanu auto zpět s nefunkčním termostatem bez možnosti řešení. Zlatý firemní Ofce a Supové, fakt že jo. Mimochodem, ten failsafe je klasicky bimetal?
 
Poslední úprava:
Bohužel to jsem zkoušel. Nevymění. Není chyba - není problém. Navíc já už mám vyměněn původní za tu novou, poslední verzi, která dle všeho všem úspěšně funguje. Upřímně to auto pro mě není řádně použitelný, když teplota si lítá jak na horský dráze. Jako argument mi bylo sděleno, že klapka otevírá jak má (dle diagu). Navrhnul jsem, ať ho tedy zkusí vyměnit z funkčního auta - to samozřejmě “dělat určitě nebudeme”. Takže dostanu auto zpět s nefunkčním termostatem bez možnosti řešení. Zlatý firemní Ofce a Supové, fakt že jo.
No jelikož kontrolní postup udává, že pokud se teplota pohybuje v rozmezí 40°-80°C tak je něco špatně, tak je jejich vyjádření docela zvláštní jestli na diag kontrolovali teplotu motoru. Ale chápu, že oni jedou podle lejster z fabriky a pokud nemají pokyn k dalšímu řešení/dalšímu modifikovanýmu dílu, tak nic dělat nebudou. Takhle se třeba u starší BM 3x upravoval servisní postup k odstranění klepání A-sloupků a pokud nepomohla varianta 1., tak člověk musel čekat než automobilka vydá varinatu 2. a pak zase čekačka na 3.
 
Když už se tady o tom bavíte, za jak dlouho se vám ohřeje Skyactiv-X? Mám to do práce 5,4 km a to auto se nestihne po cestě ani ohřát, přijedu třeba s 80° C. Připisuju to tý efektivitě motoru, ale když tady čtu ty termostaty...

Zetko i Passat TSI jsou max za 1,5 km na 90 °C. ?‍♂️
 
Bohužel to jsem zkoušel. Nevymění. Není chyba - není problém. Navíc já už mám vyměněn původní za tu novou, poslední verzi, která dle všeho všem úspěšně funguje.
Všem nefunguje, já mám taky cca rok vyměněno a řeším stejný problém :(
 
Když už se tady o tom bavíte, za jak dlouho se vám ohřeje Skyactiv-X? Mám to do práce 5,4 km a to auto se nestihne po cestě ani ohřát, přijedu třeba s 80° C. Připisuju to tý efektivitě motoru, ale když tady čtu ty termostaty...

Zetko i Passat TSI jsou max za 1,5 km na 90 °C. ?‍♂️
No nevím kudy jedeš do práce (rovina , kopec), ale moje Skyactive-X se zahřeje tak po 12 km do mírného kopce + roviny a u TSI je to naprosto identické. 1,5 km na 90 stupňů nebude úplně správné na TSI, ale jak myslíš......???? 1,5 km uměla naposledy felicie nebo fabia 1,4 MPI což jsou konstrukčně jiné motory oproti novým .........
Ale nejsem odborník, tak ber z rezervou jen jako můj názor, nehádám se!!!
 
Mám do práce 6 km celkem po rovině a v zimě když je pod nulou se mi nikdy žádné auto, ani koncern, nedostalo ani na těch 80, ale auto samozřejmě během cesty topí po chvilce. Na pořádné prohřátí je prostě třeba delší trasa. A co tak sleduju GJ přes apku tak se mi teplota drží po zahřátí mezi 82-85 stupni, při sjezdu kopce lehce klesá. Nic zvláštního mi na tom nepřijde ?
 
to @Michall .Mně to dělalo to samý, psal jsem o tom cca před rokem. taky mně v servise trvdili že je to normální že to takhle lítá, je to "vlastnost", pblíbené slovo k uzavření a zároveň vyřešení problémů. Nedal jsem se a díky @shr3k , který v tomot servise má "odloučené pracoviště" jsem přes druhého příjímacího technika věc řešil, napíchnul auto na diagnostiku, necha úplně schládnout, pak zahřát a zjistil že termostat nepracuje jak má, vyměnili ho, tedy nejdřív zkusili jenom přehrát soft, ale bez výsledku. Vyměnil za tu novější verzi a už rok vše šlape jak hodinky,auto se ohřeje a drží teplotu ať je venku jakýkoliv minus. Tak být tebou zkusím jiný servis. Ve kterém to řešili ? myslím , že způsob jakým zjišťovali závadu nebyl správný, už si teda nepamatuju jakým způsobem to dělali u mně, protože jsem dostal na jeden den náhradní auto a oni si to sami simulovali od studeného motoru, který by měl asi za určitou dobu se ohřát dle nějaké křivky výrobce, pak zase nechat zchládnout a zase ohřát. nebyl jsem u toho, ale myslím že tak nějak to říkali. ještě že mám solidní servis s lidmi co se vyznají.
 
to @Michall .Mně to dělalo to samý, psal jsem o tom cca před rokem. taky mně v servise trvdili že je to normální že to takhle lítá, je to "vlastnost", pblíbené slovo k uzavření a zároveň vyřešení problémů. Nedal jsem se a díky @shr3k , který v tomot servise má "odloučené pracoviště" jsem přes druhého příjímacího technika věc řešil, napíchnul auto na diagnostiku, necha úplně schládnout, pak zahřát a zjistil že termostat nepracuje jak má, vyměnili ho, tedy nejdřív zkusili jenom přehrát soft, ale bez výsledku. Vyměnil za tu novější verzi a už rok vše šlape jak hodinky,auto se ohřeje a drží teplotu ať je venku jakýkoliv minus. Tak být tebou zkusím jiný servis. Ve kterém to řešili ? myslím , že způsob jakým zjišťovali závadu nebyl správný, už si teda nepamatuju jakým způsobem to dělali u mně, protože jsem dostal na jeden den náhradní auto a oni si to sami simulovali od studeného motoru, který by měl asi za určitou dobu se ohřát dle nějaké křivky výrobce, pak zase nechat zchládnout a zase ohřát. nebyl jsem u toho, ale myslím že tak nějak to říkali. ještě že mám solidní servis s lidmi co se vyznají.
To co popisuješ, se řešilo kdysi při prvním termostatu. Já už mám tu novější verzi a tudíž jsem toto absolvoval.
 
Jak říkám, zkus jiný servis, kde je záruka, že díl i když nový a upgradovaný, nemůže být špatný, bohužel. Tohle chování termostatu není v pořádku. Nemůže v průběhu jízdy lítat nahoru dolů. Vždyť se tady pořád řeší, že některé díly i když nové se po krátké době musely znovu měnit. Musíš trvat na výměně, pokud Ti tam doufám opravdu dali ten ten novější typ.
 
Jak říkám, zkus jiný servis, kde je záruka, že díl i když nový a upgradovaný, nemůže být špatný, bohužel. Tohle chování termostatu není v pořádku. Nemůže v průběhu jízdy lítat nahoru dolů. Vždyť se tady pořád řeší, že některé díly i když nové se po krátké době musely znovu měnit. Musíš trvat na výměně, pokud Ti tam doufám opravdu dali ten ten novější typ.
Uvidíme. Je to zase boj s větrnými mlýny. Všude z tebe udělají idiota, že tomu nerozumíš a že je to tak ok. Když nesvítí chyba - nevíme co s tím - nikdo nám to neproplatí. Achjo.
 
Ahoj, je nějaká možnost v M3 BP sledovat teplotu oleje? Mě by celkem zajímalo, po jaké době se zahřeje olej na provozní teplotu. Existuje něco jako "diagnostika na telefon" která to ukáže?
 
Je… koukni na počítadlo km - olej je zahřátej po 15 km. V létě třeba 10 km. Ale držet 15 km ničemu neuškodí.
 
Poslední úprava:
Ahoj, je nějaká možnost v M3 BP sledovat teplotu oleje? Mě by celkem zajímalo, po jaké době se zahřeje olej na provozní teplotu. Existuje něco jako "diagnostika na telefon" která to ukáže?
Případně nějaký OBD gauge
 
Případně nějaký OBD gauge
Díky za doporučení, ale nikde nemůžu dohledat žádné OBD co by ukazovalo teplotu oleje, pouze "Coolant temperature". Voda se zahřeje o moc rychleji než olej v motoru ne? Nechápu proč to Mazdy nemůžou mít normáně integrované... Třeba slepice to mají přímo v hlavním displayi...
 
Díky za doporučení, ale nikde nemůžu dohledat žádné OBD co by ukazovalo teplotu oleje, pouze "Coolant temperature". Voda se zahřeje o moc rychleji než olej v motoru ne? Nechápu proč to Mazdy nemůžou mít normáně integrované... Třeba slepice to mají přímo v hlavním displayi...
Ve ForScanu Lite si navolíš v nástěnce, co chceš, včetě PIDu EOT. Nalinkovaný OBD displej to má podle parametrů umět taky, poslední položka. Pro jistotu se zeptej Číňana.
1673104811680.jpeg
Podle tohoto Youtube žádný problém

Tak nevím, co nemůžeš dohledat... ?‍♂️
 
To co popisuješ, se řešilo kdysi při prvním termostatu. Já už mám tu novější verzi a tudíž jsem toto absolvoval.
To záleží, co ti tam namontovali, jestli PYFA-15-16ZA nebo PYFA-15-16ZB. PYFA-15-16ZB totiž nejdřív nebyl dostupný k objednání, tak se občas montoval starý typ... Kompletní geneze dílu je PYFA-15-16Z > PYFA-15-16ZA > PYFA-15-16ZB.
Automaty mají PYFD-15-16Z > PYFD-15-16ZA.

Kód ventilu je napsaný na ventilu, viz příspěvek s americkými TSB od @Max6 ...
 
Poslední úprava:
Back
Top