• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda3 BP 2019 - obecně

to @Michall . tak s tím termostatem, že i novější je kaput, si mně nepotěšil, naopak, vyděsil, snad ten můj vydrží. Můžu se zeptat,kolik platils za výměnu toho oleje ? (olej+práce). Ptal jsem se na to jestli vyměnit olej dřív než v těch 120000km, a prej že není potřeba, ale uvažuji o tom, protože mám nalítáno cca přes 60000 a nechci čekat až se něco stane.
 
to @Michall . tak s tím termostatem, že i novější je kaput, si mně nepotěšil, naopak, vyděsil, snad ten můj vydrží. Můžu se zeptat,kolik platils za výměnu toho oleje ? (olej+práce). Ptal jsem se na to jestli vyměnit olej dřív než v těch 120000km, a prej že není potřeba, ale uvažuji o tom, protože mám nalítáno cca přes 60000 a nechci čekat až se něco stane.
Měnili to v rámci dobré vůle a neuznané reklamace od CG. Neplatil jsem nic. Vejde se tam prý 1,7l. Cenu za L opravdu nevím.
 
O.K. Nevadí, jenom když o tom psals, tak jsi mi to připomněl, že se na to mám zeptat u nás v servise, jenom jsem chtěl vědět nástřel ceny, abych věděl ... No snad ten termostat až přijde a vymění ho bude o.k. Já zas mám problém s nějakým vrzáním na straně řidiče při pomalejším otáčení volantem, jakoby tam byla vollná pružina. Nevím, až bude teplo tak to zvednu a mrknu, gumy na přední nápravě jsem vystříkal silikonem a nějak to nepomohlo. Tož taky problém :confused:
 
@mastif Ahoj, před dvě týdny jsem měnil olej v manuální převodovce u BP Skyactiv-G a celkově to vycházelo nějakých 1340Kč jestli si dobře vybavuju. To jen tak pro nástřel.
 
to @Max6 .OK. Díky za info. Ještě bych se Tě chtěl zeptat, když jsi mi poradil silikonový olej na promazání všech gumových částí na rameni atd. ale teda po cca 2 dnech to začalo znovu a doteď bych řekl že se to spíš zhoršuje, je to čím dál častěji. Je to takový zvuk jakoby se natahovala pružina, spíš mám podezření na horní uložení,protože jsem si vzpomněl, že takovej zvuk mi dělala CX-3, tam jsem shora prolil olejem přes takový vybrání až na horní uložení a byl klid. Ale na BP není žádný výřez nebo otvor kde by se to dalo prolít shora, nebo jsem něco přehlídnul? Třeba poradíš ... Díky.
 
@mastif Ahoj, před dvě týdny jsem měnil olej v manuální převodovce u BP Skyactiv-G a celkově to vycházelo nějakých 1340Kč jestli si dobře vybavuju. To jen tak pro nástřel.
A je normální, že je ten olej černej po tak relativně malým nájezdu 50 000km?
 
No myslím, že ne.Právě proto urychlím jeho výměnu.

Ten převodový olej má nový stejnou barvu jak motorový,cca. A když teče z motoru černej, tak to už je teda humus.
 
@mastif To chce zkouknout přímo na autě. Ale horní uložení to může být. Ona CX3 má stejný systém horního uložení jako BM/BN/GJ/KE... takže je tam jen plechová miska a pod ní je plastový ložisko o který se přímo opírá pružina, takže tim stříknutím oleje jsi spíš docílil toho že to po tom plastovym ložisku steklo na pružinu a proto to přestalo vrzat (není to jako u GH a podobně, kde je kovový ložisko v horní misce uložení který se mazalo).
BP to má už trochu jinak. Tam je horní miska, potom velký ložisko a pak spodní miska na který je přidělaná prachovka o kterou se opírá pružina (o límec tý prachovky). Je možný jestli je tam špína/rez/cokoliv a některý z těch dílů vrže.

Tak jako tak to chce zkoušet když je auto na kolech na zemi. Je možný, že když zvedneš auto a sundáš kolo, tak se nějaký to pnutí uvolní a nevrže to.
 
Případně nějaký OBD gauge
OBD gauge nainstalován.Funguje dobře. Upevněn na přiložený suchý zip.

IMG_20230119_134757_hdr.jpg
 
@Michall Záleží jak moc byl černej a jestli to byl původní/fabrikový olej. Ta první náplň dostane vždycky nejvíc na zadek. Po 50000km určitě nebude mít barvu jako úplně novej olej, ale černej jak z motorovej po 15000km by být neměl. Spíš je důležitý jestli v něm nebyly otěry a případně jeho hustota (to se může porovnat s novým).
EDIT: A co mám zkušenost, tak taky jeho kapacita, protože ve fabrice občas šetří na množství náplně.:D
 
@Max6 .Budu muset něco vymyslet, nebo servis. Ještě jeden dotaz, když měnil olej v převodovce na BP byl černej? Je normální že po cca 50000km je černej ? Jak psal kolega @Michall ?
 
@mastif Jestli myslíš tu BP co jsem dělal naposled, tak tam se měnil po nějakých 60000km na přání človíčka a byl klasicky hnědý (běžná barva vzhledem k nájezdu)
 
Tyjo to jste mi nasadili brouka do hlavy - myslel jsem ze 100 tisíc na převodovku nenechám šáhnout.
Hm…. Tak asi to taky nechám v 50 udělat.
 
Tak dneska jsem jel zas na ,,prasáka” nemám koule na to hodit to vše do kufru.

Dal jsem 70kg před spolujezdce na podlahu. 100kg za přední sedadla na podlahu a 30kg do kufru - drželo to jak elektro krásně nízké těžiště.

Ale budu to muset do budoucna vymyslet jinak - tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu až se ucho utrhne ;)
 
Tak pokud to snese podlaha, tak bych to viděl jako o.k. Já bych se nebál dát do kufru po sklopení opěradel 150kg a těch 50 na podlahu za přední sedadla rozložit 50/50. Vezl jsem v kufru cca 100 kg (obklady) a auto ani já sem o ničem nevěděl.
 
Což takhle podobně jsem to taky vezl problém je ta bezpečnost - možná kdyby se dala doinstalovat nějaká mříž snadno nebo síť. Kdyby bylo před spolujezdcem u palubky nějaké oko dala by se dat síť od sedačky přes naklad ale nevím jak to uchytit někde pod palubkou (smysluplně za nějaký pevný bod) za předními sedadly by se to možná dalo řešit zahaknout za madla u střechy a pak dole za přední sedadla.
 
Asi to bude blbost, ale co úplně vyhodit zadní sedačky, získáš víc místa, nedávat už nic na předek. Ale netuším jak moc pracný by to bylo to vyhodit. Pak tam přes celý náklad můžeš dát síť a zajistit ke nosníkům sedaček na podlaze.
 
Asi to bude blbost, ale co úplně vyhodit zadní sedačky, získáš víc místa, nedávat už nic na předek. Ale netuším jak moc pracný by to bylo to vyhodit. Pak tam přes celý náklad můžeš dát síť a zajistit ke nosníkům sedaček na podlaze.
Vyndat zadní sedačky není složité ani pracné.Měl jsem je venku ,když jsem dával potahy.
 
Asi to bude blbost, ale co úplně vyhodit zadní sedačky, získáš víc místa, nedávat už nic na předek. Ale netuším jak moc pracný by to bylo to vyhodit. Pak tam přes celý náklad můžeš dát síť a zajistit ke nosníkům sedaček na podlaze.
Teoretický pěkný - vyndat sedadla ale asi bude dost pakárna.
Nicméně pak je to o tom ze mas veškerou váhu na zadní nápravě. Mě by se vše vešlo i do kufru - sedadla bych zajistil pásy kdyby něco a bylo by to elegantní snadné a bezpečné. Ale jízdní vlastnosti v prdeli a auto totálně přetížené na zadek myslím.
 
Back
Top