• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

Aby nejak zbastlil ložisko spojky pred predajom to už by musel dať napravnicu, prevodovku dole a rozobrať spojku, potom geometriu :D Je to nešťastne, auto po niekom kto stál na svetlách na spojke miesto aby vyradil. Inak vyšší nájazd pri tomto motore okolo 200k a viac prichádza pravidelne zopár väčších položiek ako spojka, občas z podvozku tlmiče, čapy spodných ramien, klasické predné ložiská, sekundárny rozvod už býva tiež počuť atď. Ideálne pred kúpou pozrieť, či už bolo niečo z toho menené
Auto začalo vykazovat problém potom co jsem musel na technickou kontrolu, jelikož mi neuznali německou stk. Z STK vyjelo bez jediné závady, 3x 0, na autě jsou zanovni brzdy, komplet ošetřen podvozek, všechny silentbloky na podvozku jsou nové, servisovano v mazdě, všechno super, až na tu spojku

Každopádně je to ojeté auto a tam člověk může čekat cokoliv.

Prodejce i tak můžu s klidem doporučit, nic netajil a všechno mi ukázal a poradil co si hlídat atd.

20220610_124748.jpg
 
Skus to brat pozitivne. Das tam ted novou spojkovou sadu pri tomto najezdu bys mel mit pak uz uplny klid. Ja sam cekam,kdy ta spojka prijde-najezd 175 a zatim nejevi znamky, ale je to ojetina. Pro sichr zkontrolovat predni a zadni brzdy (cepy trmenu), nastrik spodku,remen,kladky,pumpa,kapaliny a hotovo. Ja to udelal krom te spojky pred 10mesici a jenom jezdim.
Dúfam, že nebudem za strašáka, ale ja som na mojej 2.5 menil spojku v 85k km (kúpil som ju s 81k), predné ložiská pri 92k, sekundárny rozvod s kladkami, vodnou pumpou atď pri 120k. Pri 132k som dal naštelovať vôľu ventilov a rovno som musel meniť aj komplet rozvody plus vodnú pumpu ešte raz, pretože nová od SKF pretekala.
Na druhú stranu moje auto nežerie ani kvapku oleja medzi výmenami (po 10k) a všetko ostatné funguje super :)
 
Rozvody ? Jakože ty jsi měnil cca +/- v 80 - 90 000Km řetězové rozvody ??????

Jak to tak vypisuješ, tak na první dobrou bych si spíš tipnul, že ty kilometry na budíku budou spíše zbožné přání, než pravda.
 
Rozvody ? Jakože ty jsi měnil cca +/- v 80 - 90 000Km řetězové rozvody ??????

Jak to tak vypisuješ, tak na první dobrou bych si spíš tipnul, že ty kilometry na budíku budou spíše zbožné přání, než pravda.
Nie, s 80k som to auto kúpil. Rozvody som menil pri 132k. Tak áno, nedá sa vylúčiť, že tie km niekto stočil, ale elektronická serviska seděla, plus som volal do nemeckej Mazdy, kde to auto servisovali a potvrdili mi aktuálnosť údajov. Majiteľka predo mnou im to auto predala na protihodnotu za nové.
Navyše, stav interiéru, podvozku ani ničoho iného nenaznačuje vyššie km. Ale ako vravím, na 100% to nevylúčim nijako.
Ale serem na to a jazdím bez problémov ďalej :)
 
Já ti nevím čoveče, ale primární-tedy řetězové rozvody že jsou ve 130 000Km na výměnu, tak to koukám. Kladky a řemen s pumpou ve 130tkm ? Jasně...ano, ale řetěz...No...To mě mrzí, že se ti to tak nakupilo a hodně se tomu divím, ale prostě stane se asi no..
 
Já ti nevím čoveče, ale primární-tedy řetězové rozvody že jsou ve 130 000Km na výměnu, tak to koukám. Kladky a řemen s pumpou ve 130tkm ? Jasně...ano, ale řetěz...No...To mě mrzí, že se ti to tak nakupilo a hodně se tomu divím, ale prostě stane se asi no..
Tak sekundárny rozvod má interval 120k km, tak som ho menil rovno s pumpou a všetkými kladkami. A potom som dal skontrolovať vôle ventilov - tie boli tiež rozhádzané a servisák musel vymeniť myslím 9 zdvihátok.
A pritom si teda všimol aj natiahnutú reťaz. Ešte nehrkotala, ale možno by to trvalo 5k km a začala by robiť randál. Tak sme to rovno všetko vymenili. Nepotešilo to hlavne peňaženku, ale odvtedy mi auto netrhá pri prechode 3200ot a kovové zvonenie z vyšších otáčok zmizlo tiež. Takže neľutujem a jazdím ďalej :)
 
Tie vole ventilov sa ako prejavuju? Tym cuknutim? Vie to aj nekaky klasicky servisak zmaknut, ci to dat do mazdy skontrolovat?
 
Tie vole ventilov sa ako prejavuju? Tym cuknutim? Vie to aj nekaky klasicky servisak zmaknut, ci to dat do mazdy skontrolovat?
Skôr asi tým kovovým zvonením pri vyšších otáčkach. A možno je motor tichší aj na voľnobeh..
Myslím, že to zvládne aj klasický servisák - zhodiť hlavu, premerať vôle a v servisnom návode vyčítať tolerancie pre jednotlivé ventily. Ale zdvihátka sa dajú objednať iba v Mazde za cenu okolo 20€ bez DPH/ks.
Za cuknutím bol opotrebovaný/od natiahnutej reťaze obitý variátor S-VT.
 
Skôr asi tým kovovým zvonením pri vyšších otáčkach. A možno je motor tichší aj na voľnobeh..
Myslím, že to zvládne aj klasický servisák - zhodiť hlavu, premerať vôle a v servisnom návode vyčítať tolerancie pre jednotlivé ventily. Ale zdvihátka sa dajú objednať iba v Mazde za cenu okolo 20€ bez DPH/ks.
Za cuknutím bol opotrebovaný/od natiahnutej reťaze obitý variátor S-VT.
Tak to tu retaz niekto pred tebou vytahal ako traky. To mal mozno nejaky setrilok co chodil na 5°/6° vo meste.
 
@Junqueira jj, buď to, alebo išlo auto nejakú dobu bez oleja/na veľmi nekvalitný olej.
Ja som s tým tiež zo začiatku vedel jazdiť za cca 7-7.5L, ale keď som to auto kúpil, tak som vôbec nejazdil mesto, iba okresky u nás na rovine a občas diaľnice.
Po výmene rozvodov mi bolo odporučené držať to v živých otáčkach, tak jazdím za viac, no :grinning:
 
Tak to je z casti nezmysel, jazdit nasilu na vyssich otackach ´lebo je to benzin´ . Bud ma clovek trochu cit a sluch a vie kedy je v pohode zaradit 5 pri 60km v meste alebo ma tak malo intelektu, ze si precita, ze treba jazdit za kazdych okolnosti s vytocenym motorom a dodrziava to.
 
@LuboSk co tě stála ta výměna rozvodů?
Mazda nacenila originálne diely na cca 3000€ (rozvody + zdvihátka ventilov). Nakoniec ma to vyšlo na niečo vyše polovice z toho, keďže servisákovi sa podarilo pozháňať veľa dielov z JPN. Pri niektorých dieloch to boli doslova priepastné rozdiely - variátor S-VT u nás za myslím 800€ vs. nejakých 200 z JPN.
Keby sa to všetko objednalo z JPN, tak samotné diely na rozvody sú tak 600-800€ plus CLO atď. Len to čakanie potom..
 
Dobrý den,
za pár dní se jedu kouknout na Mazdu 6, 2.0 benzin (108kw), rok 2008 s nájezdem 166000km. A chtěl bych se zeptat na co se zaměřit při kontrole auta. Popřípadě jaké jsou časté problémy s touto motorizací.
Děkuji za odpovědi
 
Je tu celé téma
 
Tady je o tom už založený téma, odpovědi tam najdeš
 
Dobrý den,
za pár dní se jedu kouknout na Mazdu 6, 2.0 benzin (108kw), rok 2008 s nájezdem 166000km. A chtěl bych se zeptat na co se zaměřit při kontrole auta. Popřípadě jaké jsou časté problémy s touto motorizací.
Děkuji za odpovědi
Jen ze zvědavosti, za kolik jste koupil, resp. kolik stálo? Mám jako druhé auto v rodině 2.5 benzín kombíka z roku 2008 s nájezdem 164 tisíc a vzhledem k tomu, že s ní najedu 100 km ročně, tak přemýšlím, že ji pustím, že to mi vyjde levněji taxík :D

(Ale je fakt, že 2.5 je asi dražší než 2.0, teď jsem zběžně mrknul na Tipcars a tam pro daný motor, karoserii a kilometry je rozmezí 171-194 tisíc Kč)
 
Poslední úprava:
Back
Top