Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
Přidám trochu optimističtější pohled. První majitel měl auto 5 let, blížil se nájezdu 100 tis. a to je právě ideální příležitost pro výměnu. Druhý majitel nejezdil do autorizovaného servisu a tudíž neexistují jiné záznamy o servisu, než faktury, které by měl předložit český prodejce. Bez nich bych si těžko představil, že auto koupím. Těch 9 let a 55 tis. km vychází na roční nájezd 6 tisíc a to už podezřelé je. Šestku si nekupuješ jako druhé/třetí auto do rodiny. I já, který do práce nejezdím autem a víc najezdí manželka s potomkem do vedlejšího města, máme roční nájezd 10 tis.Nekdo v Nemecku koupi auto stredni tridy v plne palbe, a pak s nim za ~15 let najede jenom ~150 tisic km? No, na pohadky o duchodci co s tim jezdil jen v nedeli do kostela sem jiz prilis starej. Ale neco napovida tech chybejicich 9 let v zaznamu historie!
Rekl bych, ze to bylo nejak takhle: nekdy v 2013-2014 melo tezkou nehodu ktera byla pojistovnou zhodnocena jako totalni skoda, pak to stalo 5-6 let nekde u plotu, nez to nekdo odkoupil za cenu srotu a dovezl do CR. A pak z toho zlate ceske rucicky se svareckou a metrakem kytu udelaly vonafku, co ma najeto sotva 150 tisic. No nekup to!
Rozumim. Já věděl, že to je moc pěkný auto s výbavou za nízkou cenu ?. Moc děkuju za pomoc asi budu hledat dál. Sice mam pořád nutkání se jet podívat, ale…Přidám trochu optimističtější pohled. První majitel měl auto 5 let, blížil se nájezdu 100 tis. a to je právě ideální příležitost pro výměnu. Druhý majitel nejezdil do autorizovaného servisu a tudíž neexistují jiné záznamy o servisu, než faktury, které by měl předložit český prodejce. Bez nich bych si těžko představil, že auto koupím. Těch 9 let a 55 tis. km vychází na roční nájezd 6 tisíc a to už podezřelé je. Šestku si nekupuješ jako druhé/třetí auto do rodiny. I já, který do práce nejezdím autem a víc najezdí manželka s potomkem do vedlejšího města, máme roční nájezd 10 tis.
Tak to souhlasím. Tak i tak se pojedeme podívat. Za tu zkoušku nic nedám krom pár korun za mechanikův čas. Sám si fakt nemůžu auto koupit ?. Díky za názor@Peťan1 Jestli se také mohu podělit o zkušenost, tak nutkání jet se podívat bych nepodceňoval (samozřejmě s mechanikem), pokud na to máte trochu času. Alespoň pak budete mít jistotu zda je auto OK či nikoliv. Takto nevíte.
Když jsem kupoval M6 (viz popis) z obyčejného bazaru, tak jsem jsem na první místo dával stav auta samotného, následně až co je o něm psáno a doloženo a na poslední chování bazaru. To druhé a třetí samozřejmě hodně napoví a kolikrát i zodpoví, ale vždy jde primárně o auto samotné.
Budu konkrétní... Kdybych priorizoval co se píše a říká, tak okamžitě dávám ruce pryč. Bazar mi servíroval od dokonalého příběhu, jak to původně přivezli pro manželku, ale ta řekla že 6 je nízká a nikdo známý to zrovna nechtěl až po fotku odřeného zadního nárazníku (je stříkaný), ze které nebylo patrné, že to není fotka jiného auta (nebyla vidět např. SPZ). Přes výpisy ze servisní knihy apod. hodně indicií vyvolávalo dojem, že něco není v pořádku a snaží se něco zabalit do zlatého pozlátka (bouračku?). Nicméně mechanik říkal, a já souhlasím, že stříkaný lak ještě neznamená velkou havárku a že pod ním je to OK, tak jsem jí vzal. Následně jsem ještě v autorizáku mazdy nechal udělat prohlídku stavu, mohl se pobavit i s techniky. Ti to víceméně potvrdili a řekli větu "Dobře jste to koupil." Takže jsem si oddechl a doufám, že se v budoucnu něco neobjeví.
A ano, sice píšu o podstatně mladším autě, než to Vámi vyhlídnuté, ale o to nejde. Jde hlavně o to, že dokud ho neuvidíte na vlastní oči a neprojedete, tak pořád nevíte to nejpodstatnější, což je skutečný stav.
Tam jen pozor na jeden směr uvažování - ani NEJLEPŠÍ mechanik nezaručí, že to auto naprosto fatálně neklekne hned druhý den. Je to jen o omezení rizik. Neber si to prosím osobně - ale znám lidi, kterým někdo v dobré víře (tedy zadarmo) pomáhal vybírat auto, za rok provozu do toho museli "nacpat" 15 000kč z čehož se skoro zhroutili, přičemž počáteční servis odmítli, protože "to bylo určitě v těchhle kilometrech dělaný", pak se tam něco vytentilo (spojka např.) a byly z toho kyselé ksichty, že "Ten Franta je ale debil".Tak to souhlasím. Tak i tak se pojedeme podívat. Za tu zkoušku nic nedám krom pár korun za mechanikův čas. Sám si fakt nemůžu auto koupit ?. Díky za názor
No tak pod tohle se podepíšu. Mám automechanika dlouholetého kamaráda s pěknou praxí, je ale časově vytížen a auto se nachází 200km od nás. Proto se snažím sám vybrat “nej” kousek. ?Tam jen pozor na jeden směr uvažování - ani NEJLEPŠÍ mechanik nezaručí, že to auto naprosto fatálně neklekne hned druhý den. Je to jen o omezení rizik. Neber si to prosím osobně - ale znám lidi, kterým někdo v dobré víře (tedy zadarmo) pomáhal vybírat auto, za rok provozu do toho museli "nacpat" 15 000kč z čehož se skoro zhroutili, přičemž počáteční servis odmítli, protože "to bylo určitě v těchhle kilometrech dělaný", pak se tam něco vytentilo (spojka např.) a byly z toho kyselé ksichty, že "Ten Franta je ale debil".
Tzn. člověk to zběžně obhlédne - ideálně s měřičem laku
Napíchne na diagnostiku (tam se dá celkem snadno zjistit aktuální stav motoru díky korekcím paliva a kdo tomu rozumí víc, tak i stav katalyzátoru z hodnoty lambda sond)
Vyzkoušet precizně zda zamykají a odemykají všechny dveře, jede klima, obě sedačky vyhřívají...
Proleze auto zevnitř, zvenku, ideálně když lze, tak i zespod (což většinou nelze a navíc 6ka je hodně nízká = člověk prakticky skoro nic nevidí)
Jízdní zkouška - podvozek, řazení, záběr spojky (co je u hydrauliky stejně spíš lepší odhad)
A moc víc se toho vymyslet nedá.
TAKY ale aby seděly papíry ! Aby na autě byly kola, jaké jsou zapsané v techničáku apod...Jinak při špatné konstelaci člověk neudělá ani evidenční kontrolu (ano, rozměr kol/pneu patří mezi evidenční znaky vozidla)
A nekupovat na doraz, mít těch cca 20tis nad cenu auta na vstupní náklady.
Já vám rozumim a asi i chápu carvertical. Já to včera a dnes zkoušel prvně, tak jsem chtěl vědět, co vše mi to řekne, nebo spíš poskytne za info.Ta nejvetsi skoda vypada na nejaky vyjezd z garaze...nebo svodidla apod,protoze v poskozeni je napsane i kolo a je to zepredu az dozadu. Na druhou stranu vyse skody je na takove poskozeni prilis nizka,pokud jsou ty udaje spravne.
Podívej jako uprimne me ten Carvertical prijde jako tahani penez z lidi,protoze oproti tomu co kdejake youtuber propaguje,me to z 10 proverenych aut dalo validni udaje tak na 2ks a to jeste s otaznikem.
Plati furt to samy - napred telefonat,zeptat se na maximum veci a nasledne to objet s mechanikem.
Ja osobne jsem uz vzdal az na VELKE vyjimky jezdit pro auto dal jak hodinu cesty (bavim se vyhradne o tuzemskem trhu a relativne starsich autech). A z bazaru jsem nekupoval nikdy, ale mel jsem jako dalsi majitel Fabii co otec koupil v nouzi v Esach a v pohode
Ukážou ti dveře, prý kvůli gdpr nesmí sdělovat informace o vozidle který ti nepatří, aspoň tak mě to řekl pán v autopalace v Brně před 4 letyCo třeba když zkusim zajet do autorizáku Mazdy, mají nějak možnost zjistit víc o tom autě ještě když ho nevlastním? Byla by to škoda já vybírám auto hrozně dlouho ?
Protože byl líný, GDPR rozhodně nebrání, VIN není osobní údaj. Jako já je chápu, komu by se chtělo pořád vyjíždět servisky sjížděčům inzerátů. To má poskytnou ten, kdo to prodává...Ukážou ti dveře, prý kvůli gdpr nesmí sdělovat informace o vozidle který ti nepatří, aspoň tak mě to řekl pán v autopalace v Brně před 4 lety
Oprava 100000-110000Kč může být klidně jen střet se zvířetem nebo drobný ťukanec, pokud se to opravuje v autorizovaném servisu. Nás (teda pojišťovnu) tehdy na M3BK 2008 stál kanec nějakých 130000Kč a to to odnesl akorát nárazník, blatník, světlo + drobný úchytky co to držely (nic nebylo hnutýho).Děkuju za rychlou reakci. Mně právě připadá, že s tak nízkým nájezdem by interiér mohl být v lepším stavu (např. ošoupanej volant atd...). Tlačítka, se dívám, že jdou sehnat do tisícovky, to je v klidu. Tlumiče a podobný věci, s tím se taky dá počítat.
Narazil jsem tady na fóru ale na informaci, že některá série motorů L5 může mít problémy ohledně pojistek pístních čepů, viz odkaz https://www.mazdaklan.cz/threads/svolavaci-akce-pojistky-pistnich-cepu-u-motoru-2-5-l5.39/ který mi nejde otevřít (Pro zobrazení této stránky nebo provedení této akce nemáte oprávnění). Mohl by mi, prosím, někdo poradit, jak zjistit podle VIN, jestli není v autě tento potenciální problém?
Mimochodem, nedalo mi to, a vyjel jsem si report na autodna. Co si myslíte o té opravě auta za 4500EUR, je to velká bouračka? Viz přiložená zpráva
Zobrazit přílohu 44476