• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

Co třeba když zkusim zajet do autorizáku Mazdy, mají nějak možnost zjistit víc o tom autě ještě když ho nevlastním? Byla by to škoda já vybírám auto hrozně dlouho ?
 
Nekdo v Nemecku koupi auto stredni tridy v plne palbe, a pak s nim za ~15 let najede jenom ~150 tisic km? No, na pohadky o duchodci co s tim jezdil jen v nedeli do kostela sem jiz prilis starej. Ale neco napovida tech chybejicich 9 let v zaznamu historie!

Rekl bych, ze to bylo nejak takhle: nekdy v 2013-2014 melo tezkou nehodu ktera byla pojistovnou zhodnocena jako totalni skoda, pak to stalo 5-6 let nekde u plotu, nez to nekdo odkoupil za cenu srotu a dovezl do CR. A pak z toho zlate ceske rucicky se svareckou a metrakem kytu udelaly vonafku, co ma najeto sotva 150 tisic. No nekup to!
Přidám trochu optimističtější pohled. První majitel měl auto 5 let, blížil se nájezdu 100 tis. a to je právě ideální příležitost pro výměnu. Druhý majitel nejezdil do autorizovaného servisu a tudíž neexistují jiné záznamy o servisu, než faktury, které by měl předložit český prodejce. Bez nich bych si těžko představil, že auto koupím. Těch 9 let a 55 tis. km vychází na roční nájezd 6 tisíc a to už podezřelé je. Šestku si nekupuješ jako druhé/třetí auto do rodiny. I já, který do práce nejezdím autem a víc najezdí manželka s potomkem do vedlejšího města, máme roční nájezd 10 tis.
 
Přidám trochu optimističtější pohled. První majitel měl auto 5 let, blížil se nájezdu 100 tis. a to je právě ideální příležitost pro výměnu. Druhý majitel nejezdil do autorizovaného servisu a tudíž neexistují jiné záznamy o servisu, než faktury, které by měl předložit český prodejce. Bez nich bych si těžko představil, že auto koupím. Těch 9 let a 55 tis. km vychází na roční nájezd 6 tisíc a to už podezřelé je. Šestku si nekupuješ jako druhé/třetí auto do rodiny. I já, který do práce nejezdím autem a víc najezdí manželka s potomkem do vedlejšího města, máme roční nájezd 10 tis.
Rozumim. Já věděl, že to je moc pěkný auto s výbavou za nízkou cenu ?. Moc děkuju za pomoc asi budu hledat dál. Sice mam pořád nutkání se jet podívat, ale…
 
Je to normální. Mají více svých aut a často k tomu služební. Do práce v okolí větších měst naprosto běžně MHD. Nechápu proč si každý myslí, že někdo si koupí benzínové auto se kterým bude jezdit 50 000Km/ročně. To není fleetový Passat...Moje soukromé auto najede odjakživa asi 8-10 000Km/ročně. Po městě chodím skoro výhradně pěšky, na dovolené jsem nebyl 1000let a 2x za rok jedu trasu 800km k rodině. Zbytek jsou větší nákupy, letní výlety apod. A ano i já jsem zvažoval z určitých důvodů i pro toto neintenzivní používání nové auto. A ej to jen moje věc a moje peníze a stejně tak každého jiného člověka. Řekněme si narovinu, že životní úroveň Němce jej příliš nenutí nad tím tolik přemýšlet, navíc když i soukromá osoba si nákup auta může uplatňovat coby slevu na dani, protože to používá na dojíždění do práce...

"Rekl bych, ze to bylo nejak takhle: nekdy v 2013-2014 melo tezkou nehodu ktera byla pojistovnou zhodnocena jako totalni skoda, pak to stalo 5-6 let nekde u plotu, nez to nekdo odkoupil za cenu srotu a dovezl do CR."

Ale toto je hodně dobře vyleštěná krišťálová koule ! Na skoro totalni vyvraceni tohoto tvrzeni staci merak laku a oko bez sedeho zakalu. Mezitimco se tady diskutuje, nekdo jiny mozna nevahal a misto teoretizovani na internetu jel a na auto se prave diva. Na moje konkrétní auto Carvertical například nemá vůbec žádný záznam. NIC. Tudíž vlastně mám auto, které ani neexistuje :joy:

Nechci to tady rozhýbat k velké diskuzi. Závěr je takový, že jsou auta co jezdí a nejezdí. Pak jsou auta stočená a nestočená a každé z nich se kupuje ideálně s mechanikem, prostudování palubní "literatury", měřákem laku a diagnostikou. Minimalizace rizik.

NENÍ to auto za milion. Ačkoliv pro někoho je jistě (a já se tomu nijak nesměju) strašně moc peněz třeba i jen 50 000kč. Podle toho pak musi volit opatrnost a kroky pri nakupovavni.
 
Poslední úprava:
@Peťan1 Jestli se také mohu podělit o zkušenost, tak nutkání jet se podívat bych nepodceňoval (samozřejmě s mechanikem), pokud na to máte trochu času. Alespoň pak budete mít jistotu zda je auto OK či nikoliv. Takto nevíte.

Když jsem kupoval M6 (viz popis) z obyčejného bazaru, tak jsem jsem na první místo dával stav auta samotného, následně až co je o něm psáno a doloženo a na poslední chování bazaru. To druhé a třetí samozřejmě hodně napoví a kolikrát i zodpoví, ale vždy jde primárně o auto samotné.

Budu konkrétní... Kdybych priorizoval co se píše a říká, tak okamžitě dávám ruce pryč. Bazar mi servíroval od dokonalého příběhu, jak to původně přivezli pro manželku, ale ta řekla že 6 je nízká a nikdo známý to zrovna nechtěl až po fotku odřeného zadního nárazníku (je stříkaný), ze které nebylo patrné, že to není fotka jiného auta (nebyla vidět např. SPZ). Přes výpisy ze servisní knihy apod. hodně indicií vyvolávalo dojem, že něco není v pořádku a snaží se něco zabalit do zlatého pozlátka (bouračku?). Nicméně mechanik říkal, a já souhlasím, že stříkaný lak ještě neznamená velkou havárku a že pod ním je to OK, tak jsem jí vzal. Následně jsem ještě v autorizáku mazdy nechal udělat prohlídku stavu, mohl se pobavit i s techniky. Ti to víceméně potvrdili a řekli větu "Dobře jste to koupil." Takže jsem si oddechl a doufám, že se v budoucnu něco neobjeví.

A ano, sice píšu o podstatně mladším autě, než to Vámi vyhlídnuté, ale o to nejde. Jde hlavně o to, že dokud ho neuvidíte na vlastní oči a neprojedete, tak pořád nevíte to nejpodstatnější, což je skutečný stav.
 
@Peťan1 Jestli se také mohu podělit o zkušenost, tak nutkání jet se podívat bych nepodceňoval (samozřejmě s mechanikem), pokud na to máte trochu času. Alespoň pak budete mít jistotu zda je auto OK či nikoliv. Takto nevíte.

Když jsem kupoval M6 (viz popis) z obyčejného bazaru, tak jsem jsem na první místo dával stav auta samotného, následně až co je o něm psáno a doloženo a na poslední chování bazaru. To druhé a třetí samozřejmě hodně napoví a kolikrát i zodpoví, ale vždy jde primárně o auto samotné.

Budu konkrétní... Kdybych priorizoval co se píše a říká, tak okamžitě dávám ruce pryč. Bazar mi servíroval od dokonalého příběhu, jak to původně přivezli pro manželku, ale ta řekla že 6 je nízká a nikdo známý to zrovna nechtěl až po fotku odřeného zadního nárazníku (je stříkaný), ze které nebylo patrné, že to není fotka jiného auta (nebyla vidět např. SPZ). Přes výpisy ze servisní knihy apod. hodně indicií vyvolávalo dojem, že něco není v pořádku a snaží se něco zabalit do zlatého pozlátka (bouračku?). Nicméně mechanik říkal, a já souhlasím, že stříkaný lak ještě neznamená velkou havárku a že pod ním je to OK, tak jsem jí vzal. Následně jsem ještě v autorizáku mazdy nechal udělat prohlídku stavu, mohl se pobavit i s techniky. Ti to víceméně potvrdili a řekli větu "Dobře jste to koupil." Takže jsem si oddechl a doufám, že se v budoucnu něco neobjeví.

A ano, sice píšu o podstatně mladším autě, než to Vámi vyhlídnuté, ale o to nejde. Jde hlavně o to, že dokud ho neuvidíte na vlastní oči a neprojedete, tak pořád nevíte to nejpodstatnější, což je skutečný stav.
Tak to souhlasím. Tak i tak se pojedeme podívat. Za tu zkoušku nic nedám krom pár korun za mechanikův čas. Sám si fakt nemůžu auto koupit ?. Díky za názor
 
A keď prídeš k autu a zistíš po obhliadke, že ti nevyhovuje, tak ho aspoň pustíš z hlavy. Bez obhliadky by si ešte dlho zvažoval, či za to stálo alebo nie. Plus získaš aspoň o niečo väčší prehľad.
Tiež som mal už svoje auto vybraté, keď sa v blízkosti objavilo iné a za dobrú cenu. Šiel som ho pozrieť, objavil som nejaké veci, ktoré sa mi nepáčili a prestal som nad ním rozmýšľať. Keby som ho nepozrel, tak ešte dlho by ma "mátalo". :)
 
Tak to souhlasím. Tak i tak se pojedeme podívat. Za tu zkoušku nic nedám krom pár korun za mechanikův čas. Sám si fakt nemůžu auto koupit ?. Díky za názor
Tam jen pozor na jeden směr uvažování - ani NEJLEPŠÍ mechanik nezaručí, že to auto naprosto fatálně neklekne hned druhý den. Je to jen o omezení rizik. Neber si to prosím osobně - ale znám lidi, kterým někdo v dobré víře (tedy zadarmo) pomáhal vybírat auto, za rok provozu do toho museli "nacpat" 15 000kč z čehož se skoro zhroutili, přičemž počáteční servis odmítli, protože "to bylo určitě v těchhle kilometrech dělaný", pak se tam něco vytentilo (spojka např.) a byly z toho kyselé ksichty, že "Ten Franta je ale debil".

Tzn. člověk to zběžně obhlédne - ideálně s měřičem laku
Napíchne na diagnostiku (tam se dá celkem snadno zjistit aktuální stav motoru díky korekcím paliva a kdo tomu rozumí víc, tak i stav katalyzátoru z hodnoty lambda sond)
Vyzkoušet precizně zda zamykají a odemykají všechny dveře, jede klima, obě sedačky vyhřívají...
Proleze auto zevnitř, zvenku, ideálně když lze, tak i zespod (což většinou nelze a navíc 6ka je hodně nízká = člověk prakticky skoro nic nevidí)
Jízdní zkouška - podvozek, řazení, záběr spojky (co je u hydrauliky stejně spíš lepší odhad)
A moc víc se toho vymyslet nedá.
TAKY ale aby seděly papíry ! Aby na autě byly kola, jaké jsou zapsané v techničáku apod...Jinak při špatné konstelaci člověk neudělá ani evidenční kontrolu (ano, rozměr kol/pneu patří mezi evidenční znaky vozidla)

A nekupovat na doraz, mít těch cca 20tis nad cenu auta na vstupní náklady.
 
Tam jen pozor na jeden směr uvažování - ani NEJLEPŠÍ mechanik nezaručí, že to auto naprosto fatálně neklekne hned druhý den. Je to jen o omezení rizik. Neber si to prosím osobně - ale znám lidi, kterým někdo v dobré víře (tedy zadarmo) pomáhal vybírat auto, za rok provozu do toho museli "nacpat" 15 000kč z čehož se skoro zhroutili, přičemž počáteční servis odmítli, protože "to bylo určitě v těchhle kilometrech dělaný", pak se tam něco vytentilo (spojka např.) a byly z toho kyselé ksichty, že "Ten Franta je ale debil".

Tzn. člověk to zběžně obhlédne - ideálně s měřičem laku
Napíchne na diagnostiku (tam se dá celkem snadno zjistit aktuální stav motoru díky korekcím paliva a kdo tomu rozumí víc, tak i stav katalyzátoru z hodnoty lambda sond)
Vyzkoušet precizně zda zamykají a odemykají všechny dveře, jede klima, obě sedačky vyhřívají...
Proleze auto zevnitř, zvenku, ideálně když lze, tak i zespod (což většinou nelze a navíc 6ka je hodně nízká = člověk prakticky skoro nic nevidí)
Jízdní zkouška - podvozek, řazení, záběr spojky (co je u hydrauliky stejně spíš lepší odhad)
A moc víc se toho vymyslet nedá.
TAKY ale aby seděly papíry ! Aby na autě byly kola, jaké jsou zapsané v techničáku apod...Jinak při špatné konstelaci člověk neudělá ani evidenční kontrolu (ano, rozměr kol/pneu patří mezi evidenční znaky vozidla)

A nekupovat na doraz, mít těch cca 20tis nad cenu auta na vstupní náklady.
No tak pod tohle se podepíšu. Mám automechanika dlouholetého kamaráda s pěknou praxí, je ale časově vytížen a auto se nachází 200km od nás. Proto se snažím sám vybrat “nej” kousek. ?
Auto jsem schválně uvedl do 180k neboť 20k si nechávám stranou na počáteční servis. 15k ročně je z mého pohledu za servis, jak když nasypete dropky na zem ? byl jsem zvyklej servisovat koncern… ?
Ale jo jako je mi jasné, že se cokoliv v průběhu může v****t, no jak říkáš. Eliminovat co nejvíc možných chyb :)

Pánové mám tu ještě jednu 6, tam už jsem se teda i dočetl o poškození.
Dle červených puntíků to vypadá, že to přejel vlak ?

Za další příspěvky budu rád.
 
Ta nejvetsi skoda vypada na nejaky vyjezd z garaze...nebo svodidla apod,protoze v poskozeni je napsane i kolo a je to zepredu az dozadu. Na druhou stranu vyse skody je na takove poskozeni prilis nizka,pokud jsou ty udaje spravne.

Podívej jako uprimne me ten Carvertical prijde jako tahani penez z lidi,protoze oproti tomu co kdejake youtuber propaguje,me to z 10 proverenych aut dalo validni udaje tak na 2ks a to jeste s otaznikem.

Plati furt to samy - napred telefonat,zeptat se na maximum veci a nasledne to objet s mechanikem.

Ja osobne jsem uz vzdal az na VELKE vyjimky jezdit pro auto dal jak hodinu cesty (bavim se vyhradne o tuzemskem trhu a relativne starsich autech). A z bazaru jsem nekupoval nikdy, ale mel jsem jako dalsi majitel Fabii co otec koupil v nouzi v Esach a v pohode
 
Ta nejvetsi skoda vypada na nejaky vyjezd z garaze...nebo svodidla apod,protoze v poskozeni je napsane i kolo a je to zepredu az dozadu. Na druhou stranu vyse skody je na takove poskozeni prilis nizka,pokud jsou ty udaje spravne.

Podívej jako uprimne me ten Carvertical prijde jako tahani penez z lidi,protoze oproti tomu co kdejake youtuber propaguje,me to z 10 proverenych aut dalo validni udaje tak na 2ks a to jeste s otaznikem.

Plati furt to samy - napred telefonat,zeptat se na maximum veci a nasledne to objet s mechanikem.

Ja osobne jsem uz vzdal az na VELKE vyjimky jezdit pro auto dal jak hodinu cesty (bavim se vyhradne o tuzemskem trhu a relativne starsich autech). A z bazaru jsem nekupoval nikdy, ale mel jsem jako dalsi majitel Fabii co otec koupil v nouzi v Esach a v pohode
Já vám rozumim a asi i chápu carvertical. Já to včera a dnes zkoušel prvně, tak jsem chtěl vědět, co vše mi to řekne, nebo spíš poskytne za info.
Hrozně rád bych jel pro auto 20km než 200 ? ale vůbec se mi nedaří najít nic ve svém okolí. Tak třeba již zmiňované kusy nebudou taková tragedie.
 
Je to tak...Octavii,Fabii apod koupim proste vzdycky nejak kousek od baraku. Kdyz budu chtit nejakeho Japonce v urcite vybave apod,nedejboze v automatu,tak to bude slozitejsi...
 
Co třeba když zkusim zajet do autorizáku Mazdy, mají nějak možnost zjistit víc o tom autě ještě když ho nevlastním? Byla by to škoda já vybírám auto hrozně dlouho ?
Ukážou ti dveře, prý kvůli gdpr nesmí sdělovat informace o vozidle který ti nepatří, aspoň tak mě to řekl pán v autopalace v Brně před 4 lety
 
Ukážou ti dveře, prý kvůli gdpr nesmí sdělovat informace o vozidle který ti nepatří, aspoň tak mě to řekl pán v autopalace v Brně před 4 lety
Protože byl líný, GDPR rozhodně nebrání, VIN není osobní údaj. Jako já je chápu, komu by se chtělo pořád vyjíždět servisky sjížděčům inzerátů. To má poskytnou ten, kdo to prodává...
 
Ahoj všem! Rád bych se k vám také připojil a pořídil si M6. Po dlouhém čtení zdejších diskusí a zvážení možností jsem se rozhodl, že chci GH 2.5 benzín wagon. Zjistil jsem ale, že najít po-FL kus je skoro nemožné. No hezký před-FL kus je například tady tento: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/184755239
Co na to říkáte? Myslíte si, že je ten nájezd reálný vzhledem k ceně? Nemáte někdo reference na ten bazar? (https://www.firmy.cz/detail/12738241-auto-novak-pavel-nasavrky.html?l=1) Popřípadě nebyl by někdo tak hodný a neprověřil VIN (JMZGH19L601131503), jestli to někde v Německu jezdilo vůbec do servisu? Díky předem!
 
Tlačítka na okna u řidiče asi na výměnu (klasika), dle STK jsou na tom špatně tlumiče a prachovky, ale v tom věku je to spotřebák.
Výroba 17.1.2008 určeno pro Německo
 
Děkuju za rychlou reakci. Mně právě připadá, že s tak nízkým nájezdem by interiér mohl být v lepším stavu (např. ošoupanej volant atd...). Tlačítka, se dívám, že jdou sehnat do tisícovky, to je v klidu. Tlumiče a podobný věci, s tím se taky dá počítat.

Narazil jsem tady na fóru ale na informaci, že některá série motorů L5 může mít problémy ohledně pojistek pístních čepů, viz odkaz https://www.mazdaklan.cz/threads/svolavaci-akce-pojistky-pistnich-cepu-u-motoru-2-5-l5.39/ který mi nejde otevřít (Pro zobrazení této stránky nebo provedení této akce nemáte oprávnění). Mohl by mi, prosím, někdo poradit, jak zjistit podle VIN, jestli není v autě tento potenciální problém?

Mimochodem, nedalo mi to, a vyjel jsem si report na autodna. Co si myslíte o té opravě auta za 4500EUR, je to velká bouračka? Viz přiložená zpráva

Zpráva_autoDNA_QR_JMZGH19L601131503_800x600.jpg
 
Děkuju za rychlou reakci. Mně právě připadá, že s tak nízkým nájezdem by interiér mohl být v lepším stavu (např. ošoupanej volant atd...). Tlačítka, se dívám, že jdou sehnat do tisícovky, to je v klidu. Tlumiče a podobný věci, s tím se taky dá počítat.

Narazil jsem tady na fóru ale na informaci, že některá série motorů L5 může mít problémy ohledně pojistek pístních čepů, viz odkaz https://www.mazdaklan.cz/threads/svolavaci-akce-pojistky-pistnich-cepu-u-motoru-2-5-l5.39/ který mi nejde otevřít (Pro zobrazení této stránky nebo provedení této akce nemáte oprávnění). Mohl by mi, prosím, někdo poradit, jak zjistit podle VIN, jestli není v autě tento potenciální problém?

Mimochodem, nedalo mi to, a vyjel jsem si report na autodna. Co si myslíte o té opravě auta za 4500EUR, je to velká bouračka? Viz přiložená zpráva

Zobrazit přílohu 44476
Oprava 100000-110000Kč může být klidně jen střet se zvířetem nebo drobný ťukanec, pokud se to opravuje v autorizovaném servisu. Nás (teda pojišťovnu) tehdy na M3BK 2008 stál kanec nějakých 130000Kč a to to odnesl akorát nárazník, blatník, světlo + drobný úchytky co to držely (nic nebylo hnutýho).

Taky co koukám tak ta škoda byla někdy v roce 2015, takže kdyby to auto bylo nějaký echt zdemolovaný, tak už je sprovoděný ze světa daleko dřív. Zároveň další historie od roku 2015 v tom výpisu není (nebo jí tam nemůžu na telefonu najít) a to mohlo být do dnešního dne klidně 10x znova bouraný.

Tohle stejně musíš zkontrolovat na místě - sváry jestli nejsou zapatlaný nějakým tmelem naneseným evidentně NErobotem z fabriky, lícování dílů karoserie atd...

Když ale koukám na fotky toho interiéru, tak osobně bych si tipnul že to má minimálně o 100000km víc než píšou, ale podle těch prát fotek je to jen odhad.
 
Poslední úprava:
Nájezd je to opravdu nízký. To je 7800km za rok. Nic není nemožné, mohlo to být druhé auto, ale ten interiér tomu moc neodpovídá - roztržená ošoupaná sedačka řidiče, ošoupaný volant... :)
Ikdyž podle servisní historie (dostupná do roku 2013) je tam nájezd po pěti letech 37500. To ale nic nemusí znamenat. Auto mohlo jít po pěti letech k novému majiteli, který do autorizáku přestal jezdit a najel ročně 15000.... :) Naopak si nějaký šmelinář mohl vyjet stejný výpis jako já a kilometry trošku poupravit, aby měly stejnou tendenci jako za prvních 5 let.... :D
Ale jak píše Max, chce to se na to auto jet podívat osobně, projít si ho a pokusit se z prodejce dostat co nejvíce informací. Jak nájezd, tak předchozí majitele atd :)
 
Poslední úprava:
Back
Top