• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Nákup ojeté Mazdy 6 GH

2,5 s nájezdem 164 tis dovoz z D, plná historie, COC list, rv 2009, kupována loni za 200 tis. Na J. Moravě to byla první 2,5 co se po dvou měsících objevila.
 
Ahoj všem kdo se odváží číst ?,

přišel jsem si pro cenné rady/kritiku ke koupi Mazdy 6 2008 2.5l. Jakožto neznalý v aut. průmyslu mám otázky, který se někomu můžou zdát přiblblý. (Jen upozornění ?)
Je rozpočet 180 000 kč reálný a nebo za to člověk koupí vylítaný, stočený vrány po 2 nehodách a já mám tak leda velký oči?
Z toho co by se mi líbilo a na co bych samozřejmě měl finance je: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/6/183499982
Nevím jestli tu někdo má možnost kouknout na historii vozidla přes VIN. Já bych si stejnak bral mechanika, když se pojedem kouknout na stav, ale víc lidí víc ví :) .

Vin: JMZGH14L681111022

Druhá otázka, denní nájezd mám 50km +- víkendy spíš víc. Neutrápim auto když do práce to mam jen zhruba 25km?
Mnoho lidí se kterýma jsem se na toto téma bavil mi “doporučuje” pořídit motor 1.0tsi popř 1.2, že tu 2.5 budu tak akorád dusit tou krátkou trasou. No já fanda těhle motorů nejsem i navzdory, že nevydělávám ranec a jsou asi úspornější.

Třeba narazím na někoho, kdo aktuálně prodává svůj kousek, rád se kouknu jaký. :)

Moc děkuju za rady a trpělivost.
 
Koupit slušné auto, s tímto budgetem, reálné určitě je :)
Sám jsem skoro přesně před rokem kupoval ojetou šestku GH a dal jsem za ni 160tis. Malý rozdíl je, že já jsem bral 2.0 a ty se obecně pohybují trochu níž než 2.5. Jestli tě to zajímá, můžeš se podívat do mého vlákna, co jsem za ty peníze koupil a hlavně co jsem do teď musel řešit :)
Nerad bych tady naštval majitele 2.5 litrů :D, ale podle toho co píšeš bych ti doporučil spíš ten dvoulitr :) Co vím, servis je levnější (minimálně třeba výměna spojky je u dvoulitru asi poloviční investice), spotřeba trochu nižší - manželka jezdí denně 30km spíš město a spotřebu má 7,9l. Když jsme jeli do Slovinska, bez problému jsme se dostali pod 7,5l. Kamarád má 2,5 a spotřeba asi o litr výš (@littlebiker je tak?).
K tomu inzerátu asi nikdo nic moc nedokáže říct. To člověk musí vidět a hlavně mrknout na spodek. Výbava super, ale to pro mě bylo asi až druhotné (pro mě musí auto mít automatickou klimu a parkovací senzory a to si myslím, že GH mají už všechny :D). Spíš bych se díval na celkový stav. Na ten nájezd se mi zdají dost zašlá světla, ale to je všechno jenom subjektivní, přece jenom je to 14 leté auto :)
 
Koupit slušné auto, s tímto budgetem, reálné určitě je :)
Sám jsem skoro přesně před rokem kupoval ojetou šestku GH a dal jsem za ni 160tis. Malý rozdíl je, že já jsem bral 2.0 a ty se obecně pohybují trochu níž než 2.5. Jestli tě to zajímá, můžeš se podívat do mého vlákna, co jsem za ty peníze koupil a hlavně co jsem do teď musel řešit :)
Nerad bych tady naštval majitele 2.5 litrů :D, ale podle toho co píšeš bych ti doporučil spíš ten dvoulitr :) Co vím, servis je levnější (minimálně třeba výměna spojky je u dvoulitru asi poloviční investice), spotřeba trochu nižší - manželka jezdí denně 30km spíš město a spotřebu má 7,9l. Když jsme jeli do Slovinska, bez problému jsme se dostali pod 7,5l. Kamarád má 2,5 a spotřeba asi o litr výš (@littlebiker je tak?).
K tomu inzerátu asi nikdo nic moc nedokáže říct. To člověk musí vidět a hlavně mrknout na spodek. Výbava super, ale to pro mě bylo asi až druhotné (pro mě musí auto mít automatickou klimu a parkovací senzory a to si myslím, že GH mají už všechny :D). Spíš bych se díval na celkový stav. Na ten nájezd se mi zdají dost zašlá světla, ale to je všechno jenom subjektivní, přece jenom je to 14 leté auto :)
Moc děkuju za názor. Já se upřímně toho 2.0l bojim. Jako první auto jsem si pořizoval Superba 2003 2.0mpi 85kw a to dle mého je hodně malej výkon ?. Tak mám strach abych na tom nebyl podobně, ale třeba se pletu.
 
Moc děkuju za názor. Já se upřímně toho 2.0l bojim. Jako první auto jsem si pořizoval Superba 2003 2.0mpi 85kw a to dle mého je hodně malej výkon ?. Tak mám strach abych na tom nebyl podobně, ale třeba se pletu.
Tak tady se bavíme o výkonu 108kW u dvoulitru v porovnání se 125kW u dvou a půl litru :) Druhé auto mám taky šestku se stejným motorem (2.0 108kW) ale GG, kde je úprava od Shr3ka a je to opravdu znát, když člověk sedne do té bez úpravy :D
 
Tak tady se bavíme o výkonu 108kW u dvoulitru v porovnání se 125kW u dvou a půl litru :) Druhé auto mám taky šestku se stejným motorem (2.0 108kW) ale GG, kde je úprava od Shr3ka a je to opravdu znát, když člověk sedne do té bez úpravy :D
2.0 GG je taky atmoška ? Já měl za to, že se dá zvednout výkon jen u motorů s turbem. ? No dělám dobře, že se prvně zeptám.
 
Ano, v obou autech mám stejné pohonné ústrojí 2.0 108kW atmosféra 6q manuál :) Jenom na jednom je úprava od Shr3ka. Co se přesně mění se dočteš na fóru :) Uvažuju, že ji nechám udělat i na druhém autě. Manželka sice není závodník, ale minimálně to předjíždění je s úpravou o dost pohodlnější :)
 
Ano, v obou autech mám stejné pohonné ústrojí 2.0 108kW atmosféra 6q manuál :) Jenom na jednom je úprava od Shr3ka. Co se přesně mění se dočteš na fóru :) Uvažuju, že ji nechám udělat i na druhém autě. Manželka sice není závodník, ale minimálně to předjíždění je s úpravou o dost pohodlnější :)
Ještě jednou moc děkuju za osobní zkušenosti a pohled na věc. ?
 
Co sa tyka spotreby je rozdiel tych dvoch motorov radovo asi 0,5L. S 2,5 sa da jazdit uz docela svizne, ale aj 2l pojde dobre, rozdiel je hlavne, ze ta silnejsia verzia ma vysoky krutiaci moment uz od 2tisic ot. tak je to pohodlnejsie na akceleraciu. Auta maju kratke prevody, takze subjektivne dynamicke auto. 2.0 mpi je 25 rocna technologia a co sa tyka spotreby a dynamiky velmi nevydareny motor, ked vw vtedy ponukalo napriklad 1,8T. Inak sa motor aj v zime zahreje do 5 minut na prevadzkovu teplotu ak vsetko funguje ako ma, takze nejake dusenie na 25km je irelevatne. Nahradne diely su snad vsetky v identickej cenovej hladine, okrem teda tej spominanej spojky za 2-nasobnu cenu. Pozor na prve modely z 2008, nemali rvm a park senzory. Inak pozor na klasicke veci ako zadne brzdice po smrti, spojka, odtrhnute tiahlo nivelacie xenonu, capy prednych spodnych ramien, vyschnute horne ulozenie prednych tlmicov a hrdzavy vyfuk. Ostatne veci uz klasicke veci pri kupe jazdeneho auta.
 
Ahoj, cena i nájezd auta z inzerátu jsou docela příjemné, až bych řekl podezřelé :) Mechanika na prohlídku určitě s sebou vezmi. Koroze spodku prozradí dost. S takovým nájezdem už se může začít hlásit zavěšení i spojka a ta je u 2,5 citelně dražší, jak zmiňoval @Marek.B Stejně tak zadní brzdy můžou být ještě původní a na výměnu.
Máš jasno s ročním nájezdem, 2,5 si vezme 9 litrů benzínu, tak si snadno spočítáš co tě bude stát těch 17 kW rozdílu ve výkonu.
25 km není kdoví jaká krátká trasa, na které by se nezahřál jakýkoliv motor.
Měl jsem mít předplacené ještě jedno auto na carvertical, ale nedaří se mi tam teď přihlásit.
 
Co sa tyka spotreby je rozdiel tych dvoch motorov radovo asi 0,5L. S 2,5 sa da jazdit uz docela svizne, ale aj 2l pojde dobre, rozdiel je hlavne, ze ta silnejsia verzia ma vysoky krutiaci moment uz od 2tisic ot. tak je to pohodlnejsie na akceleraciu. Auta maju kratke prevody, takze subjektivne dynamicke auto. 2.0 mpi je 25 rocna technologia a co sa tyka spotreby a dynamiky velmi nevydareny motor, ked vw vtedy ponukalo napriklad 1,8T. Inak sa motor aj v zime zahreje do 5 minut na prevadzkovu teplotu ak vsetko funguje ako ma, takze nejake dusenie na 25km je irelevatne. Nahradne diely su snad vsetky v identickej cenovej hladine, okrem teda tej spominanej spojky za 2-nasobnu cenu. Pozor na prve modely z 2008, nemali rvm a park senzory. Inak pozor na klasicke veci ako zadne brzdice po smrti, spojka, odtrhnute tiahlo nivelacie xenonu, capy prednych spodnych ramien, vyschnute horne ulozenie prednych tlmicov a hrdzavy vyfuk. Ostatne veci uz klasicke veci pri kupe jazdeneho auta.
Děkuji za objasnění. Ty první modely neměli rvm a park. senzory. Bez senzorů se obejdu, ale nevim jestli se obejdu bez rvm, neboť jediný co mě napadá, že to je je: Rychlej Velkej Motor ???

Ahoj, cena i nájezd auta z inzerátu jsou docela příjemné, až bych řekl podezřelé :) Mechanika na prohlídku určitě s sebou vezmi. Koroze spodku prozradí dost. S takovým nájezdem už se může začít hlásit zavěšení i spojka a ta je u 2,5 citelně dražší, jak zmiňoval @Marek.B Stejně tak zadní brzdy můžou být ještě původní a na výměnu.
Máš jasno s ročním nájezdem, 2,5 si vezme 9 litrů benzínu, tak si snadno spočítáš co tě bude stát těch 17 kW rozdílu ve výkonu.
25 km není kdoví jaká krátká trasa, na které by se nezahřál jakýkoliv motor.
Měl jsem mít předplacené ještě jedno auto na carvertical, ale nedaří se mi tam teď přihlásit.
Mně to bylo jasný, že když si konečně auto vyberu, bude v tom čertovina ? já vám to klidně zaplatím. Jen pro mě nemá smysl udělat si to sám bo z toho stejnak budu jalovej ? jak lze vidět, pro auta jsem očividně stvořen nebyl ? ale děkuju za snahu a váš názor
 
RVM je hlídání mrtvého úhlu a jde vypnout Projevuje se rozsvícením diody v plastovém krytu u bočních zrcátek. Pokud RVM zaznamená auto a ty zapneš směrovku, ozve se signál. Carvertical se mnou skutečně nespolupracuje. Klidně se tam (nebo kdekoliv jinde) zaregistruj, prověř VIN a dej sem výsledek, můžeme se o tom pobavit. U mého auta byla např. uvedená pojistná událost z DE na boku auta za 1,5-3 tis. EUR, ale těžkou hlavu jsem si z toho nedělal. Tolik v Německu klidně může stát oprava laku na dvou dveřích po incidentu z parkoviště...
Ještě mě napadlo k hlasovému ovládání, resp. BT modulu - pokud po podržení tlačítka na volantu nereaguje, tak je BT modul na výměnu (jde sehnat např. u Mazdagentleman, nebo po bazarech), nespáruješ se s telefonem a bude fungovat handsfree. Já to při koupi nevěděl, tak jsem se připravil o možnost srazit něco z ceny :D
 
RVM je hlídání mrtvého úhlu a jde vypnout Projevuje se rozsvícením diody v plastovém krytu u bočních zrcátek. Pokud RVM zaznamená auto a ty zapneš směrovku, ozve se signál. Carvertical se mnou skutečně nespolupracuje. Klidně se tam (nebo kdekoliv jinde) zaregistruj, prověř VIN a dej sem výsledek, můžeme se o tom pobavit. U mého auta byla např. uvedená pojistná událost z DE na boku auta za 1,5-3 tis. EUR, ale těžkou hlavu jsem si z toho nedělal. Tolik v Německu klidně může stát oprava laku na dvou dveřích po incidentu z parkoviště...
Ještě mě napadlo k hlasovému ovládání, resp. BT modulu - pokud po podržení tlačítka na volantu nereaguje, tak je BT modul na výměnu (jde sehnat např. u Mazdagentleman, nebo po bazarech), nespáruješ se s telefonem a bude fungovat handsfree. Já to při koupi nevěděl, tak jsem se připravil o možnost srazit něco z ceny :D
No paráda, hned jak dovalim dom hodim sem odkaz z verticalu a třeba se dizvíme něco víc. Moc děkuju :)
 
Chybí tam 9 let a 55 tisíc km historie, což samo o sobě nemusí nic znamenat, ale určitě by bylo vhodné aby ji doložil bazar, stejně tak COC list (pokud nemá český TP), velmi to usnadní registraci.
Edit: samozřejmě by měl prodejce doložit ideálně celou historii. Jenom ty první roky odpovídají běžnému životu nového auta v záruce a péči autorizovaného servisu.
 
Poslední úprava:
Chybí tam 9 let a 55 tisíc km historie, což samo o sobě nemusí nic znamenat, ale určitě by bylo vhodné aby ji doložil bazar, stejně tak COC list (pokud nemá český TP), velmi to usnadní registraci.
Edit: samozřejmě by měl prodejce doložit ideálně celou historii. Jenom ty první roky odpovídají běžnému životu nového auta v záruce a péči autorizovaného servisu.
Děkuju :)
 
Nekdo v Nemecku koupi auto stredni tridy v plne palbe, a pak s nim za ~15 let najede jenom ~150 tisic km? No, na pohadky o duchodci co s tim jezdil jen v nedeli do kostela sem jiz prilis starej. Ale neco napovida tech chybejicich 9 let v zaznamu historie!

Rekl bych, ze to bylo nejak takhle: nekdy v 2013-2014 melo tezkou nehodu ktera byla pojistovnou zhodnocena jako totalni skoda, pak to stalo 5-6 let nekde u plotu, nez to nekdo odkoupil za cenu srotu a dovezl do CR. A pak z toho zlate ceske rucicky se svareckou a metrakem kytu udelaly vonafku, co ma najeto sotva 150 tisic. No nekup to!
 
budeš se divit, ale i takové přiběhy existují viz. moje GH za 7 let 50tis. km a přimo od privata v německu, děda občas zajel do bauhausu na zemente pač rekonstruoval hute v kufru pod podlahou napadane učtenkya listečky co ma koupit. Pak mu luplo v repraku a byl s tim u mazda delera, ten mu řekl nějakou raketu a děda smutny, že si nemůže pouštět tyrolačky, tak raděj kupi nové :joy:.(jinak elektronicka serviska mazda seděla do puntiku, když jsem v 50305 přebíral)- přivezeno přes mazda dealera.
interier skoro noveho auta což se s našima capartama už po 5 letech řici nedá chjo
 
Poslední úprava:
Back
Top