• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Nákup ojeté Mazdy 6 s benzínovým motorem

Tak nikdo nerika, ze nemuzu jezdit vedle autorizaku i nekam jinam na pripadnou doplnujici peci. Kazdopadne i kdyby v autorizaku delali jen nutne minimum, a nic vic, tak to stoji minimalne za to udrzeni standardni trilete zaruky (jinak by platily pro nepodnikatele pouze 2 roky), zaruky mobility (kdysi jsem v zahranici vyuzil u cca osmilete Mazdy, opravdu funguje), a zaruky na lak...

Ze autorizak v zaruce nerozebiral a necistil brzdy, kdyz nepotrebovaly vymenu, to me tedy neprekvapuje. Museli by to cloveku vyfakturovat, leda by provozovali charitu :). Geometrie to same, to kdyby mel autorizak pri kazde prohlidce delat, je tam dalsi litr navic. Klima to samy, standardne se nekontroluje a nevypousti, pokud zakaznik neresi, ze to malo chladi. Olej v prevodovce asi temer vzdy bez problemu prezije zaruku / prvnich 150 tis km, ono to s tou nutnosti vymeny po 60 neni az tak horky (snad u zadny znacky). Pokud si zakaznik na nic nestezuje, nevidim duvod, proc by to delali... kazdopadne by ale na cast veci nejspis prisli na STK ve ctvrtem roce, zvlast asym. opotrebovane pneu nebo brzdy (pokud ty necistoty mely nejake funkcni dusledky), tak je divny, ze v tomhle pripade ne.

A samozrejme neni servis jako servis, a neni smena jako smena (nebo mechanik jako mechanik), ale to se tezko dopredu pozna, takze nejezdit do autorizaku alespon po dobu zaruky "protoze by to mohli odflaknout" by se mi zdalo dost nepravdepodobny...

PS: Vsechny zminene veci - geom, brzdy, klimu - mi nekdy v minulosti v autorizaku na starych Mazdach resili, bez mrknuti oka a svoji autorizakovou sazbu, protoze jsem jim rekl, ze mam nejaky problem... a bez problemu vyresili. A to bylo v dobe, kdy se garazovym mechanikum do Mazd moc nechtelo, protoze na rozdil od koncernu a Francie to nemeli moc nakoukany a nechteli nic slibovat; geometrii nebo repasi trmenu v autorizaku zmaknuli v poho.
Mno, jsme trošku mimo téma, ale: v době platnosti blokové výjimky EU nebylo třeba jezdit v záruce do autorizáku, jen musel servis doložit dovozci, že je kompetentní, což stojí spoustu peněz. Podstatnější je, že při roční prohlídce na zvedáku by měl mechoš zkontrolovat kompletně spodek včetně brzd a řízení, jinak je to lempl. Technik zavolá zákazníkovi, našli jsme tohle, mělo by se udělat toto, bude to stát tolik. Zákazník potřebuje informaci, aby se mohl rozhodnout. Pokud opravu odmítne a má to vliv na bezpečnost, opravna to zapíše i do faktury, do servisky vždy. Je řada závad, na které si na příjmu nebudeš stěžovat, protože o nich (ještě) nevíš.
 
Dobrý postřeh, já to přiznám se četl jen tak "za letu" a tuhle informaci jsem přehlédl. Viděl jsem experty, co nejezdili do autorizaku, neměnili olej a v 80tkm byl motor na vyhození (konkrétně CX3, stejný motor). Pokud by doložil aspoň účtenky za výměny oleje, neměl by tam být teoreticky problém, pokud to má origo lak. Tedy až na převodovku, ale v těhle km jsem viděl u benzínu maximálně tak načnutý ložiska a vyskakující 3ku ?,ale ty vyskakující rychlosti se objevují na některých sériích převodovek mnohem víc, takže to už by nejspíš bylo dávno vyřešené. A možná na M6 ten problém vůbec není, vyskytovalo se to co vím spíš u M3 121kw
Mělo tam být napsáno, že vyskakujici rychlosti, když už se objeví, tak většinou už při nižších nájezdech. Já jsem se s tím osobně ještě nesetkal a těch aut mi prošlo pod rukama docela dost, takže moc aut tím pravděpodobně trpět nebude.
 
Čo hovoríte na M6 GJ vo verzii sedan, verzia po FL, G165, ročník 2015, nájazd 128 tisíc km, výbava Revolution za 17200 €, resp. 420000 CZK?
Auto je veľmi zachovalé, interiér bez chýb, vonkajší lak až na malý oderok na zadnom nárazníku tiež v poriadku, nejakú hrdzu odspodu som moc nevidel.
Prvý majiteľ ho mal od novoty, druhý majiteľ ho vlastní cca 7 mesiacov, ale kvôli rozrastajúcej sa rodine ho predáva. Druhý majiteľ ho kupoval v Autopalace BA.
Servisované bolo mimo autorizovaného servisu (iba prvá prehliadka bola v autorizáku).
Inak by auto malo byť bez akéhokoľvek poškodenia, žiadna nehoda, ťukanec, nelakované. Sú k nemu nové letné gumy.
Pri krátkej jazde som akurát zaznamenal "mechanický pocit" pri zaradení 3. a 4. stupňa. Proste to nebolo také plynulé, ale bolo cítiť, že rýchlosť tam zapadla.
Aký má podľa Vás potenciál / životnosť toto auto do budúcna? Je podľa vás cena adekvátna aspoň podľa tohto popisu?
Mal som psychologickú hranicu že pod ročník 2017 nechcem ísť, ale toto auto mi celkom učarovalo.
vela
 
Podle mě je naprostá pitomost uvažovat s varovnym prstem nad autem, které přestalo jezdit do autorizaku. Já sám koupil M3 po první garanční prohlídce v Mazde Liberec. Mám výborného a ochotneho kamaráda který pracuje jako mechanik pro jinou značku a takové známé má spousta lidí. Zjistil, že ani ten olej nebyl vyměněn ačkoli to bylo v protokolu. A další nesmyslné úkony jako obhlidka kasle za 800kc a celkově za ty peníze co chtějí za nic udělám na autě fůru věci a poctivě. Autu jsem tedy začal od druhého roku života věnovat vlastní péči po tom co jsem se ujistil že tyhle auta na nic netrpí. Dnes je M3 4lete auto a troufám si tvrdit že jedna z nej co tu jezdí. Dostala fůru nadstandardní péče co jsem zaplatil za poctivou práci u které jsem vždy byl. Vše mám nafoceno a píšu i vlastní servisní knížku kde jsou zatím jen samé vylepšení cena a datum. Vše pečlivě doloženo. Více péče už dát ani nelze. Autorizovaný servis není žádná jistota že auto je ok. Spoustu věcí ojebou a platí to ten kdo se bojí že hrozí nákladnější problém. Takže asi tak...

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
...takze dobrovolne u auta za pul mega bez zaruky kvuli uspore par tisic Kc?

Nikdo prede mnou, ani ja, jsme nepsali, ze by autorizak byl zaruka, ze vse na aute je v poradku. To se neda zarucit nikdy nijak, protoze do auta neni videt a je slozene z cca tisic komponent, z nichz kazda muze mit vyrobni vadu, stejne jako opotrebeni. Zaroven to ale vzbuzuje otazky, protoze z racionalniho hlediska je naprosta blbost kvuli uspore 6h casu (prohlidka trva obvykle 2h) a cca 6 tisic Kc (cena kazde jedne je o polovinu vyssi az dvojnasobna, nez mimo autorizak) v prubehu tri let prijit o zaruky u auta, ktere stoji pul (3, CX-3) az mega (6, CX-5); teda v pripade najezdu 20kkm/rocne, coz je vic, nez cesky prumer soukromych vlastniku. Coz cely samozrejme neznamena, ze se nekdo nemuze chovat iracionalne - zakazany to neni :) ... Najdou se pry i taci, kteri nemaji novy auta havarijne pojisteny... taky muzou... a uz jsem potkal vicero novych 6 a CX-5 na nejlevnejsich cinskych gumach... taky muzou... :). Ale taky to vzbudi otazky.
 
Poslední úprava:
...takze dobrovolne u auta za pul mega bez zaruky kvuli uspore par tisic Kc?

Nikdo prede mnou, ani ja, jsme nepsali, ze by autorizak byl zaruka, ze vse na aute je v poradku. To se neda zarucit nikdy nijak, protoze do auta neni videt a je slozene z cca tisic komponent, z nichz kazda muze mit vyrobni vadu, stejne jako opotrebeni. Zaroven to ale vzbuzuje otazky, protoze z racionalniho hlediska je naprosta blbost kvuli uspore 6h casu (prohlidka trva obvykle 2h) a cca 6 tisic Kc (cena kazde jedne je o polovinu vyssi az dvojnasobna, nez mimo autorizak) v prubehu tri let prijit o zaruky u auta, ktere stoji pul (3, CX-3) az mega (6, CX-5); teda v pripade najezdu 20kkm/rocne, coz je vic, nez cesky prumer soukromych vlastniku. Coz cely samozrejme neznamena, ze se nekdo nemuze chovat iracionalne - zakazany to neni :) ...
Mě přijde iracionální krmit značkový servis za něco, co si uděláš sám se 100% jistotou, že to je udělané ??. V lepším případě udělají to samé co ty, akorát si na všem hodí mastnou přirážku. A v okolí fakt osobně neznám nikoho, komu by se ve standardní 3leté záruce auto posralo. Pokud nepočítám Mazďáckou ostudu v podobě zpětných zrcátek a na to zase nemá vliv jestli jezdíš na garančky. Ale je to jen můj osobní názor ?
 
To jsou přesně má slova. Nemám co bych dodal ale zjevně každý na to nahlizime jinak. Každého věc.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Takze to beru tak, ze pro vas je tech 6 litru a 6 hodin casu prilis drahe pojisteni u draheho noveho auta za vic jak pul mice? Ok :)

A o tom, jestli servis praci udelal nebo neudelal, se asi kazdej, komu na udrzbe auta zalezi, dokazeme presvedcit sami, docela snadno... to jako kdybyste meli nejakej autorizak, kterymu neverite. Na filtr se muzu kouknout, olejovou merku si dokazu vytahnout a otrit (a porovnat s tim, jak vypadala pri predani do servisu), atp.

Nadto, u kazde z sesti nasich novych Mazd se resila minimalne jedna (nebo vic) reklamaci-oprav v zaruce, vsechno uznane, vsechno bez problemu. A myslim, ze tady na klanu nejsem s reklamacema novyho auta jediny, co tady tak ctu ruzny vlakna uz nekolik let. "Neznam nikoho" pak zni dost usmevne. At uz to byly driv spatne lakovane disky, nebo problemy s vyparnikama, volantama, Bose repro, obcas nejake to sedadlo, problemy se zadnima pasama na CX-3, na BPckach ruzny ty klepani, tesneni dveri, nekomu resili vibrace dvouvalcoveho modu na 6, atp. atp .atp. (Uz par let jsou kryty v trilety i prodlouzeny i ty zrcatka, btw)

Krom zavad-oprav jsem u kazde Mazdy obvykle nekolikrat resil nejake vrzani a podobne veci, pokazde resene v zaruce zadarmo... no pocitam ze "garaz od vedle" by mi to asi tezko resila zadarmo, to by asi brzo s podnikanim musel skoncit, protoze jen se domluvit na terminu, zvednout auto, sundat kola, a pak vsechno zpatky, nebo odstrojovani a strojeni casti interieru, to nejsou veci na 3 minuty.

Vic uz fakt asi nema smysl resit, od "neznam nikoho" je vlastne kazdy argument zbytecny.

Nezbyva nez poprat hodne stesti, abyste na ta sva nova auta (pokud na ne teda mate...) jak nadstandardne prodlouzenou, tak zaruku mobility nikdy nepotrebovali. Statisticky to nekomu vyjit samozrejme musi :D Ti z nas, kteri si kupuji nova auta prave kvuli spolehlivosti a benefitu zaruky (nejak ani moc nevim, proc si jinak kupovat novy auto - z ostatnich duvodu me napada jen machrovani pred okolim, tzv. status/image, nebo potreba mit to nejnovejsi, co na trhu je), budou jedine radi, ze vyrobcum snizujete podil reklamaci, a tim zlevnujete vyrobky...

PS: Nejlepsi odpovedi, jestli je to bezny, nejezdit s novym autem do autorizaku, a nikoliv podezrely, bude nejspis nejaka statistika. Pocitam, ze asi bude i existovat - kdyz mame i tu statistiku na prumerny najezd ceske rodiny... Takze jdu hledat.
 
Poslední úprava:
Teď budu mluvit čistě za sebe a nikomu nebudu nic vnucovat, podsouvat ani vyvracet, ale pro mě osobně když kupuju jakkoliv použitý auto (toto téma je o ojetinách) má informace jestli auto jezdilo nebo nejezdilo do autorizáku (i kdyby to byl ten nejlepší z nejlepších) téměř nulovou váhu při koupi auta. Tak jako servisovaný auto doma může být nechtěný poklad, tak auto s plnou servisní historií a zápisem z autorizáku i na doplnění vody do ostřikovačů může být pozlacený pukavec.

Při koupi ojetýho auta je naprosto nejdůležitějším faktorem fyzický stav auta co stojí předemnou. Druhou věcí je jestli to není kradený nebo jinak obstavený auto exekucema, atd...

Havárie, povodně, vyměněný motory atd... to jsou všechno věci co se můžou před nějakou evidencí v servisních knížkách nebo před pojišťovnou schovat a kupovat auto jen podle papíru je velmi vysoký riziko, protože když přihlédnu k průměrnému stáří aut v ČR (nějakých cca 15 let), tak se tu opravdu neprodávají jen čerstvě zajetý auta a tam už se dá schovat téměř cokoliv (snad jen smrťák nejde - doufám).
 
pokud někdo rád zaplatí za stejné díly přemrštěnou cenu, pro pocit zbytečného razítka, které ve finále nikoho moc nezajímá, tak mu to samozřejmě neberu a přeju mu to ;) . Zajímá mě v jaké stavu je kupované auto a ne jestli s tím nějaký jouda jezdil pro razítka ;):)
 
Jelikoz mame servis a jelikoz vime jak to v nekterych autorizacich chodi (nezalezi na znacce ale lidech) souhlasim plne s Maxem a jen bych dodal..to ze nekdo nejezdi do autorizaku na servis neznamena ze prisel o zaruky. Existuje prave ta vyjimka EU kdy zaruku je vyrobce povinen drzet i pokid auto nejezdi na servis k nemu. A ja mam taky radeji auto zkontrolovane nekym kdo auta dela nez nekym kdo je vymenkar a ridi se jen listem papiru a ne hlavou.
 
@Ondrej K jak vidíš tak podobného názoru nás bude asi trochu více.
O záruku nepřicházís. Nemusím jezdit na ty jejich předražené roční prohlídky a pokud je na autě závada nebo kosmetický jev který je prokazatelně od výroby tak to vymění. V mém případě volant, hlavice a přední chromová maska.. Vše na záruku. A druhá věc.. K čemu mi bude, že si doma ověřím že olej je stejně černý a filtr stejně špinavý? Půjdu se tam s nimi hádat? Dělá se to tak dost často. A všechno co jsi vyjmenoval nebyli nikdy problémy právě mé M3 BN. Ta se zřejmě povedla ze všech aut asi nejvíc pač na nic netrpí a za 4 roky vše funguje jak nové. Udělal jsem jen dobře že jsem ty garanční prohlídky neplatil. A závěrem jen řeknu že ačkoli jsi měl asi 10 mazd a vypravis to v každém druhém příspěvků, tak skoro vždy nesouhlasím s tím co tvrdíš. Asi máme jiný pohled na svět aut a tak bych to i nechal.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já se tady @Ondrej K musím zastat.
Zrovna naše 6ka byla v servise během záruky častěji než bych chtěl.
Je se na to, ale potřeba dívat i z pohledu, jak dlouho auto plánujete mít. Pokud jsem věděl, že 6ku jsme plánovali/plánujeme dát během prvních 3- 5 let pryč, tak je jasné, že chci aby to auto mělo dohledatelnou a čistou historii. A ano, při ceně nového auta, jsou ty ceny servisu (zvlášť u Mazdy) směšné.
I Ondřej to má, dle jeho historie vozového parku, nejspíš tak, ze auta střídá po nějakých 3 letech a v této věkové a cenové hladině si troufám tvrdit, že při běžném prodeji, běžnému člověku nikdo nechce vysvětlovat, že ročně ušetřil 2 tis. CZK za olej.

Tady na fóru jsme všichni fanoušci značky/aut, ale stačí se podívat okolo sebe na parkovišti, jak vypadají ostatní auta, nebo na ulici plné kanálů a děr, kterým se Vy snažíte vyhnout, kolik dalších to taky dělá?
Skoro nikdo, protože většina jsou UŽIVATELÉ. A uživatelé se dívají a sledují to, co se píše v novinách atd. A takovému uživateli těžko budeš vysvětlovat, že tady "Tonda z vedlejšího města" to dělá poctivě a dokonce lépe než autorizák.

Takže za mne osobně, po dobu záruky naše auta jezdí do autorizovaného servisu a potom? Uvidíme. U Golfa je třeba záruka jen na 2 roky a zatím osobně za sebe pochybuji, že pak budu hledat nekoho jiného, pokud Vím že auto bude tak v polovině našeho vlastnictví.

V tomto, ale zároveň chápu i ty z Vás, kteří to auto plánujete mít 5, 10 let nebo celý život. Proč ne, pak je jasné, že si chcete rozhodovat, co auto dostane za náhradní/spotřební díl atd.
 
Moja (uz ex) 6ka mala nabehane 265tkm ked som ju kupil a vyzerala ovela lepsie ako 4x mladsie rocniky. Bol to neskutocny cukrik, prevodovka, riadenie, elektronika, vsetko bezalo ako malo.
Moja aktualna trojka bola pri kupe strasne zanedbana, cele auto smrdelo za robotnikmi, ked som menil olej tak ten povodny bol otrasny (boh vie kedy meneny) a cukala prevodovka pri vytlaceni spojky (zo stupna 1 na 2).
Tato mala mala najazdene ani nie 70tkm.
Preco som ju kupil? 2 dovody:
1. Vedel som, ze chyby ktore ma, si dam dokopy bez vacsich problemov a kedze tieto mazdy su blbuvzdorne, viac som neriesil.
2. Cena - kupil som ju od toho typka za 13500e (12/2021) k tomu mi dal aj zimne komplety a cerstvo novu STK/EK

Za mna vobec, ale vobec by som neriesil nejaky autorizak, kde casto clovek natrafi na nedokonalu pracu a mozno aj pochybnu kvalitu oleja.
Preto pre mna to nie je ukazovatel stavu auta.
Stav auta hodnotim len a len subjektivne ked sa v nom preveziem. Uz ani najazdene km nestacia ako ukazovatel.
 
Docela by mi zajímalo, kolika zdejším členům se stalo, že jim autorizák naúčtoval nový olej a nevyměnil jim ho. Mně teda ne a troufám si tvrdit, že barvu nového a starého oleje snad každý pozná.... Po mé starší zkušenosti z neznačkového servisu, kde mi mechanik rozebral rozdělovač a už ho neuměl vrátit do správné pozice, tak bez mého souhlasu auto naložili na odtahovku a jeli do jiného servisu, kde se na ně pochopitelně vybodli, radši jedu do autorizáku.
Později jsem zjistil, že onen ,,automechanik,, je vyučený elektrotechnik přes počítače....To jen na ukázku, koho taky někdo zaměstná v servisu. ? Každý holt nemá štěstí na mechanika co se vyzná v Mazdách a absolvuje pravidelně školení na daný typ vozu.....
 
Najít někoho, komu autorizák účtoval výměnu oleje, kterou neprovedl, není moc těžké:
koupil M3 po první garanční prohlídce v Mazde Liberec. Mám výborného a ochotneho kamaráda který pracuje jako mechanik pro jinou značku a takové známé má spousta lidí. Zjistil, že ani ten olej nebyl vyměněn ačkoli to bylo v protokolu.
Já sám jsem nikdy podle barvy oleje na měrce po návštěve servisu nepoznal, že mám v motoru nový olej. Možná jsem se jen špatně díval. A pokaždé mne namíchlo, že servis vůbec neřešil, jak dostat z motoru tu louži největšího svinstva na dně vany, která vypouštěcím šroubem nevyteče sama. Prostě ji naředil novou náplní a jedem… Tahle "drobnost" mne přivedla k rozhodnutí měnit motorový olej už jenom doma.
Pro případ prodeje auta (který se mi zatím jeví nepravděpodobný) schovávám účty a použité filtry. Ale stejně o ně kupec nebude stát, v tom dávám za pravdu Max6 (#409).
Věci, které si majitel netroufá zvládnout svépomocí, patří firemnímu servisu nebo garážistovi podle toho, o co jde. Firemnímu servisu bych asi věřil víc. Přinejmenším je zvyklý dávat účtenky a řešit reklamace.
 
To jen na ukázku, koho taky někdo zaměstná v servisu
a ty myslíš,že v autorizáku takový nejsou :joy: .Zrovna na Kladně v Mazdě dělá syn manželky z prvního manželství a ten je levej jak turecká šavle, sotva se vyučil na opraváře zemědělských strojů , tomu bych nesvěřil do ruky nic a vidíš, dělá v Mazdě na Kladně :joy::joy:
 
? tak na Kladně spoléhám, že si to ohlídá technik s tím jménem co nejde vyslovit, Holegcha.....a tomu synovy tvé paní aspoň dopřeje pořádnou diagnostiku a školení. Ale co jiný servis, neznačkový? Mají odpovídající diagnostiku a školení? Asi těžko a k Maxovi6 do Příbrami všichni jezdit nemůžeme, to by se z toho brzo zbláznil ?
 
Docela by mi zajímalo, kolika zdejším členům se stalo, že jim autorizák naúčtoval nový olej a nevyměnil jim ho. Mně teda ne a troufám si tvrdit, že barvu nového a starého oleje snad každý pozná.... Po mé starší zkušenosti z neznačkového servisu, kde mi mechanik rozebral rozdělovač a už ho neuměl vrátit do správné pozice, tak bez mého souhlasu auto naložili na odtahovku a jeli do jiného servisu, kde se na ně pochopitelně vybodli, radši jedu do autorizáku.
Později jsem zjistil, že onen ,,automechanik,, je vyučený elektrotechnik přes počítače....To jen na ukázku, koho taky někdo zaměstná v servisu. ? Každý holt nemá štěstí na mechanika co se vyzná v Mazdách a absolvuje pravidelně školení na daný typ vozu.....
Já osobně to zažil na naší tehdy úplně nový GJ v roce 2015, při první a zároveň poslední garančce ve 20000km v autorizáku a když mi to táta přivezl ať udělám kontrolu jejich práce, tak jsem zjistil že zapomněli vyměnit olejový filtr. To vedlo k tomu že olej byl už po cca 65km (cesta z Prahy do Příbrami) černej jak uhlí a zároveň byl přelitej půl centimetru nad ryskou. Mám info od různých zdrojů, že se nekontroluje kolik je na rysce, ale prostě se nalije tabulková hodnota oleje a čau.
S úplně stejnou nedbalostí (zapomenutej olejovej filtr) jsem pak řešil i u jednoho GHčka zdejšího člena taky z jednoho autorizáku v Praze.
 
Back
Top