• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Ovládání teploty interieru

Mivalu

člen KLANu
80
Ahoj, mam problém s ovládáním teploty v interiéru. Je úplně jedno, jestli mám nastaveno 15, 17, 24, 28 stupňů. Teplota je pořád stejná (v těchto dnech fouká vlažný vzduch). Pouze když prepnu na max. tedy 29 stupňů, tak fouká horký vzduch.
 
Poslední úprava:
Nechtělo by to mrknout do vláken s tématem klimatizace? Toto fórum má možnost hledání.
 
No, v těchto venkovních teplotách, tedy pokud je venku 29 a fouká ti 29, lze zjistit jen, že nefunguje klima-chlazení. Je dobré si změřit teploměrem vystupující teplotu vzduchu. Mně kdysi na GH také zlobilo topení, chlazení mi fungovalo. Naštěstí jsme měl změřenou odchylku jen asi 3 °C, což se dalo srovnat nastavením teploty na vyšší teplotu. Zřejmě bylo vadné čidlo teploty. Ale autorizák na nic nepřišel a než jsem to dořešil, tak sjem auto prodal.
V tvém případě mě na první dojem napadá, že ti prostě nefunguje klima, tedy chlazení. Ale při nižších okolních teplotách, řekněme do 22 °C, můžeš popsat problém přesněji. Aspoň zjistíš, jestli ti to topí a reguluje teplotu do plusu.
 
V noci bylo 19st., chtěl jsem přitopit, ale stále foukal chladnější vzduch. Nakonec jsem musel mít nastaveno kolem 27, aby tam bylo příjemne. A to se vzduch ohříval s teplých hadic pod palubkou, než z větráku. Ale mám pocit, že když jsem zapl klimu, tak to mírně topilo i při 24, to si ale musím ještě overit
 
Jen se zeptám jestli jsi teďka někdy (před tím než to začalo zlobit) neodpojoval baterku nebo se ti nevybila baterka ?
 
No občas jsem zaznamenal u GG a GH, že když se odpojí baterka nebo se vybije baterka tak po jejím znovupřipojení se zblázní řídící jednotka klimatizace/topení a pak to dělá to že ať nastavíš jakoukoliv teplotu, tak to fouká pořád jen "nějak" (občas když se dalo maximum nebo minimum tak se to chytlo, ale všechny teploty mezi pořád nic).

Stačilo baterku znovu odpojit, počkat cca 10 minut a potom jí znovu zapojit (nejdřív plus potom minus) a samo se to vzpamatovalo.

Netvrdím že je to tvůj případ/problém, ale za zkoušku nic nedáš a tohle je to nejjednodušší co můžeš udělat.
 
No občas jsem zaznamenal u GG a GH, že když se odpojí baterka nebo se vybije baterka tak po jejím znovupřipojení se zblázní řídící jednotka klimatizace/topení a pak to dělá to že ať nastavíš jakoukoliv teplotu, tak to fouká pořád jen "nějak" (občas když se dalo maximum nebo minimum tak se to chytlo, ale všechny teploty mezi pořád nic).

Stačilo baterku znovu odpojit, počkat cca 10 minut a potom jí znovu zapojit (nejdřív plus potom minus) a samo se to vzpamatovalo.

Netvrdím že je to tvůj případ/problém, ale za zkoušku nic nedáš a tohle je to nejjednodušší co můžeš udělat.
Tak určitě to vyzkouším. Předtím to bylo úplně bez problémů. Vlastně ještě těsně před odpojením baterky jsem si pritapel, když jsem jel brzy ráno do prace, a fungovalo to bez problémů
 
Tak, dneska jsem měl odpojenou baterku a je to teda stejný. Ale, ráno když jsem jel, bylo 20st. a byl cítit mírný rozdíl mezi nast. teplotou 15 st. a 26. Zkusil jsem zapnout klimu, a ta teda topila i na těch 26st. Bez klimy při 26st tak teplý vzduch nefoukal. Po chvíli se zvedla venkovní teplota o 1-2st, a už ani klima netopila při těch 26. Asi je teda možný, ze jsem si toho během pěti let, co auto mam nevšiml, ale čím vyšší je venku teplota, tak auto začíná topit až při nastavených vyšších stupních. A když je opravdu venku teplo, tak topí jen na 29st.
 
Já asi teď moc nerozumím pojmů "klima topila". Pokud manuálně zapneš klimakompresor (tlačítkem A/C), tak se začne vychlazovat výparník klimatizace. Tam nemá co "topit" mimo výměníku tepla, který se ohřívá s chladicí kapalinou motoru.

Jinak v režimu automatiky se zapnutým klimakompresorem je samozřejmě správně, že když je venku třeba 26°C a ty nastavíš třeba 25°C tak auto dovnitř pustí studený vzduch. Zároveň to auto má i vnitřní čidlo teploty (+ ještě čidlo na sluníčko), takže i kdyby venku bylo třeba 26°C, ale v kabině auta bylo třeba 32°C tak i na nastavených dejme tomu 27°C to bude pořád chladit když bude zapnutý klimakompresor.

Pokud ale u ovládání topení/klimatizace manuálně vypneš klimakompresor a venku bude třeba 26°C a uvnitř kabiny třeba 32°C tak to dovnitř bude foukat jen vzduch z venku což bude 26°C

Pokud třeba ale na auto (na to sluneční čidlo na palubovce) bude ještě pálit sluníčko tak se to taky nastavení taky mění.

Je prostě třeba brát v potaz že ta jednotka klimatizace/topení porovnává a rozhoduje se podle 5 údajů (teplota venku, teplota uvnitř, sluneční svit, teplota chladící kapaliny motoru a teplota výparníku klimatizace), který se snaží nějak skloubit s tím jak jsi si nastavil ovládání klimatizace/topení/foukání na palubovce.

Jediný co bývá často trochu jinak je, že ať jsou hodnoty jakýkoliv, tak pokud manuálně nastavíš nejstudenější teplotu tak se auto bude snažit pouštět studený vzduch i kdyby venku mrzlo a naopak když nastavíš nejteplejší, tak se bude snažit topit i kdyby venku bylo +40°C. (Tohle ale mají občas různý auta různě nastavený).

Já asi ten popis problému moc nechápu, takže je možný že tam máš třeba zaseknutý klapky nebo vadný nějaký z čidel, ale to ti poradí jakýkoliv servis s diagnostikou na Mazdy, když si vyčte hodnoty z topení/klimatizace.
 
Já asi teď moc nerozumím pojmů "klima topila". Pokud manuálně zapneš klimakompresor (tlačítkem A/C), tak se začne vychlazovat výparník klimatizace. Tam nemá co "topit" mimo výměníku tepla, který se ohřívá s chladicí kapalinou motoru.

Jinak v režimu automatiky se zapnutým klimakompresorem je samozřejmě správně, že když je venku třeba 26°C a ty nastavíš třeba 25°C tak auto dovnitř pustí studený vzduch. Zároveň to auto má i vnitřní čidlo teploty (+ ještě čidlo na sluníčko), takže i kdyby venku bylo třeba 26°C, ale v kabině auta bylo třeba 32°C tak i na nastavených dejme tomu 27°C to bude pořád chladit když bude zapnutý klimakompresor.

Pokud ale u ovládání topení/klimatizace manuálně vypneš klimakompresor a venku bude třeba 26°C a uvnitř kabiny třeba 32°C tak to dovnitř bude foukat jen vzduch z venku což bude 26°C

Pokud třeba ale na auto (na to sluneční čidlo na palubovce) bude ještě pálit sluníčko tak se to taky nastavení taky mění.

Je prostě třeba brát v potaz že ta jednotka klimatizace/topení porovnává a rozhoduje se podle 5 údajů (teplota venku, teplota uvnitř, sluneční svit, teplota chladící kapaliny motoru a teplota výparníku klimatizace), který se snaží nějak skloubit s tím jak jsi si nastavil ovládání klimatizace/topení/foukání na palubovce.

Jediný co bývá často trochu jinak je, že ať jsou hodnoty jakýkoliv, tak pokud manuálně nastavíš nejstudenější teplotu tak se auto bude snažit pouštět studený vzduch i kdyby venku mrzlo a naopak když nastavíš nejteplejší, tak se bude snažit topit i kdyby venku bylo +40°C. (Tohle ale mají občas různý auta různě nastavený).

Já asi ten popis problému moc nechápu, takže je možný že tam máš třeba zaseknutý klapky nebo vadný nějaký z čidel, ale to ti poradí jakýkoliv servis s diagnostikou na Mazdy, když si vyčte hodnoty z topení/klimatizace.
Ráno bylo 20st. Po chvilce jízdy, kdy bylo vše ohřáté, jsem měl nastavenou teplotu 15st, a foukal vlažnější vzduch (manuálně nastaveno, bez klimatizace). Potom jsem opět bez klimy nastavil 26st, a bylo cítit, ze vzduch je trošku teplejší. A potom jsem při těch nastavených 26 stupních zapl klimatizací, a z výdechu šel teplý vzduch. Takže se zapnutou klimou to krásne topilo. Je mi zkrátka divný, ze auto prostě nepritopi bez klimatizace vic. Ne, ze bych si chtěl při venkovních 22st přitápět, ale zajímalo by mě proč to tak je. Asi když bude venku 10st, a nastavím si v interiéru 22, tak z větráku půdě teplejší vzduch, to ale vyzkouším, až se ochladí.

Jediný co bývá často trochu jinak je, že ať jsou hodnoty jakýkoliv, tak pokud manuálně nastavíš nejstudenější teplotu tak se auto bude snažit pouštět studený vzduch i kdyby venku mrzlo a naopak když nastavíš nejteplejší, tak se bude snažit topit i kdyby venku bylo +40°C. (Tohle ale mají občas různý auta různě nastavený).

Tohle je ten problém. Kdyby mrzlo, tak chladit bude i bez klimy. Ale když je venku teplo, tak manuálně bez klimy topit nechce.

Když to zjednoduším, tak mi jde o to, jestli jiné gh bez zapnuté klimatizace při venkovních např. 22st., topí, nebo ne
 
Back
Top