• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín P0087 - nízký tlak paliva

xpokm29

nový člen
4
Ahoj, motor G120 88 kW během jízdy začal cukat, následně se rozsvítila kontrolka motoru. Na diagnostice chyba P0087 - nízký tlak paliva. Jeden autorizovaný servis došel k závěru, že došlo k poruše senzoru tlaku paliva a doporučuje vyměnit palivovou lištu se senzorem za 30 k. Druhý autorizovaný servis došel k závěru, že problém je vysokotlaké čerpadlo a to je oprava za 50 k.

Napadá někoho, jak spolehlivě určit, kde je problém?

Tlak paliva na nízkotlaké straně je prý OK. Konektory OK. Jiné kódy nejsou.
Motor dlouho startuje, hodně kolísají otáčky než se zahřeje, při záteži za studena ma tendenci jakoby vynechávat, po zahřátí jede při malé zátěži relativně normálně, při zátěži pak nedává výkon. Ale to podle mě bude fail-safe funkce (podle manuálu se při chybě omezí sání a vypne se "high-pressure fuel pump control").

Díky za rady.
 
Díky za odkaz. V 1. servisu tvrdili, že na senzoru změřili "nízké napětí", přesnou hodnotu ani podmínky měření mi neřekli. Bohužel tabulka PID uvádí, že na volnoběh po zahřátí by napětí mělo být cca 1V, tabulka pro kontrolu senzoru ale uvádí specifikaci na volnoběh po zahřátí 0.89 - 0.95 a mimo tento rozsah že je senzor chybný, což je trochu zvláštní, ale to asi není důležité. Potřeboval bych asi názor zkušeného, jestli tímto lze vyloučit, že by problém byl ve vysokotlaké pumpě.
 
Ahoj,
nezměřil by někdo z členů na motoru G120 přes ODB hodnoty senzoru tlaku paliva v různých "stavech" motoru, a to jak napětí, tak i hodnotu tlaku. Myšleno u motoru, který běží dobře a správně.
Stavy za mě ideálně:
1.) Pouze zapnuté zapalování (motor neběží) - tlak by měl odpovídat tomu, co vytváří nízkotlaká pumpa.
2.) Nastartovaný motor za studena - zvýšený volnoběh (kolik RPM).
3.) Volnoběh po zahřátí.
4.) 2000 RPM
5.) 4000 RPM

Důvod - potřebuji ověřit, že mi nízkotlaká pumpa dává správný tlak, a že čidlo tlaku dává správnou hodnotu a jediný zdroj co jsem našel udává hodnoty viz níže, ale hned první bod vlastně říká, že nízkotlaká pumpa dává 522 PSI, tj. 36 barů, a o tom teda celkem pochybuju...

Ignition switched ON (engine off)
• Fuel pressure is approx. 3.6 MPa {37 kgf/cm2, 522 psi}: Approx. 1.01 V (ECT is 92 °C {198 °F})

Idle (after warm up)
• Fuel pressure is approx. 3.45 MPa {35.2 kgf/cm2, 500 psi}: Approx. 1 V (ECT is 92 °C {198 °F})

Racing (Engine speed is 2,000 rpm)
• Fuel pressure is approx. 3.21 MPa {32.7 kgf/cm2, 466 psi}: Approx. 0.96 V (ECT is 86 °C {187 °F})

Racing (Engine speed is 4,000 rpm)
• Fuel pressure is approx. 5.59 MPa {57.0 kgf/cm2, 811 psi}: Approx. 1.29 V (ECT is 84 °C {183 °F})

Našel by se tady někdo, kdo by hodnoty ověřil?
 
Ahoj, ty hodnoty co jsi našel jsou spíš pro vysokotlakou pumpu.

Nízkotlaká pumpa by měla dávat
405-485kPa (58.8-70.3 psi) - vypnutý motor, zapnutá nízkotlaká pumpa
Pak by tam měl být ještě udržovací tlak měřený cca 5minut po vypnutí nízkotlaký pumpy:
minimálně 230kPa (33.4 psi)
 
Ahoj, ty hodnoty co jsi našel jsou spíš pro vysokotlakou pumpu.

Nízkotlaká pumpa by měla dávat
405-485kPa (58.8-70.3 psi) - vypnutý motor, zapnutá nízkotlaká pumpa
Pak by tam měl být ještě udržovací tlak měřený cca 5minut po vypnutí nízkotlaký pumpy:
minimálně 230kPa (33.4 psi)
G120 má ale jen jeden senzor tlaku paliva a ten je na palivové liště, takže čistě technicky je sice mezi vysokotlakou pumpou a vstřikovači, nicméně vysokotlaká pumpa je hnaná mechanicky motorem, takže při vypnutém motoru a zapnuté nízkotlaké pumpě (ignition on, engine off) může měřit pouze tlak nízkotlaké pumpy.

Proto si myslím, že hodnoty uvedené v prvním příspěvku jsou chybné, minimálně ta první, protože při vypnutém motoru nemůže běžet vysokotlaká pumpa a těch uvedených 522 PSI je podle mě nesmysl, to možná tak, když motorem točí startér, ale jinak určitě ne podle mě.

Ty hodnoty co píšeš jsi měřil, nebo odněkud čerpáš?

Já mám na při puštěné nízkotlaké pumpě cca 58 PSI a na volnoběh po startu 72 PSI (v tom je problém), ale potřebuju zjistit, jestli je problém vysokotlaká pumpa, nebo senzor tlaku paliva, a nebo nízkotlaká pumpa (ale teď me to zatím všechno směřuje k vysokotlaké pumpě).
 
Back
Top