• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Chyba P0301

Pingus

nový člen
8
Ahoj,
mám Mazdu 6 GY 1.8 benzín, rok výroby 2003. Asi před rokem mi začalo auto v některých chvílích pocukávat a žrát víc oleje. Poté mi vyskočila ikonka chyby motoru a přes OBD jsem zjistil, že uložená chyba je P0301 (Cylinder 1 One Misfire Detected). Chyba po určité době zmizela sama. Později se ale začala objevovat častěji a chování motoru se taky zhoršilo. Hlavně je to poznat při jízdě do kopce. Motor přestane táhnout a začne se cukat. Čím víc plynu, tím míň jede. Je potřeba podřadit a zkusit znovu. Někdy to i vypadá, že kopec snad nevyjede. Je to čím dál tím horší. Teď už je jemné pocukávání slyšet i při volnoběhu. Děje se tak za tepla i za studena přibližně stejně.
Olej měněný pravidelně, pokaždé vč. filtr. vložky, v intervalech 10-15 tis. km.

Jako první jsem vyměnil svíčky. Staré svíčky vypadaly ok a i nové po ujetí několika tis. km nevypadají nijak špatně. Výměna svíček měla na problém nulový vliv.
Poté jsem čistil škrtící klapku, dělám to sice každou zimu, ale pro jistotu jsem to udělal. Žádná změna.
Čistil jsem i váhu vzduchu podle nějakého návodu, ale opět žádná změna.
Nechal jsem si změřit kompresi na válcích. Výsledkem bylo, že válce mají kompresi 16,12,14,8. Netuším ale v jakém pořadí. Závěrem bylo, že je potřeba vyměnit kroužky a to vyřeší problém. Vypočítaná cena ale byla něco kolem 30 tis.
Nejsem si úplně jistý jestli problém můžou být kroužky. Nemohlo by nízkou kompresi způsobovat i něco jiného? Pokud je tam tak špatná komprese, může být problém způsoben opravdu tou kompresí? Chystám se ještě na radu mechanika vyzkoušet nové kabely ke svíčkám a vyměnit díl č. L813-18-100 ten jsem ale nějak levně nenašel.

Pokud má někdo z vás nějakou dobrou radu co zkusit, nebo na co se zaměřit. Případně pokud má někdo k zapůjčení kabely ke svíčkám nebo díl L813-18-100, rád bych kdybych mohl vyzkoušet výměnu bez nutnosti utratit za to obrovské peníze aniž bych měl jistotu, že to pomůže.
Je mi jasné, že komprese a vyšší spotřeba oleje se musí vyřešit, nejsem si ale jistý cenovkou 30 tis. Kč proto taky prosím o názory na tuto částku.
 
No už špatně je takový rozdíl tlaku jednotlivých válců. Takže minimálně musíš sundat hlavu a pak se uvidí, může být klidně špatne tesneni pod hlavou. Nicmene už to vyjde třeba kolem 10k. V pripade kroužku musíš sundat i spodek aby ses dostal k válcům. Myslím si že těch 30 je tedy reálných. Kdyz jsem měl BMW 530i R6 tak vymena kruhu byla počítám k cca 70 - 90k.
 
Ahoj cívku mám a to 2x bydlím v Brně
Mám tu stejnou chybu na dia.
Dělal jsem už vše co se týče chyby.
Bez odstranění stále ji tam mám.
Jediný co sem nedělal jsou sondy na výfuku
Spotřeba oleje je u Mazdy velká už v manuálu mas napsaný 0,8l na 1000km
 
Výměna pístních kroužků ( neorigo sada), gufera kliky a nějakých blbinek v autorizáku kolem 20tis. Kč s DPH. ;)
 
Zdarec,

cca před měsícem a půl zjištěn slabý kompres čtvrtého válce, takže repas hlavy, těsnění + zrovna rozvody, svíčky, kabely, cívka... Investice 24k.
Pár týdnů zpět chyba P0301 (občasné vynechání prvního válce) -> zkušební prohození vstřiků + vymazání chyby = po pár dnech zase P0301, jednou to i škublo při svižnější jízdě.
Mechanik už má za to, že to musí být zřejmě softwarový problém s řídící jednotkou.

Nějaký tip na mechanický problém? Nebo je reálná řídící jednotka?

Díky za rady chlapi.
 
Zdar, vyměnit mechanika. Vzhledem k takovém zásahu do motoru třeba něco přehlédl. ŘJ není zrovna věc, co by běžně na šestkách odcházela. Pokud tam máš misfire, tak bych se zaměřil na to, zda to háže jiskru.
 
U něj popis chyby na diagnostice byl občasné vynechání prvního válce. Z netu popis chyby vynechání jiskry při zapalování prvního válce. Teď zatím chyba neskáče, auto jede pěkně. Je to hledání jehly v kupce sena, i na internetu...
 
Zdravím
řešil jsem tu občasnou chybu prvního válce. Asi dobrá zpráva byla, že chyba byla zřejmě v zapalovací cívce. Ta špatná je, že jsem to zjistil až díky tomu, že mi odešla už druhá, každá pár měsíců nová cívka. Ta potom házela chybu, protože se kurvila a potom klekla.
V servise mi řekli, že tu cívku musí kurvit občasné přepětí. Měli to poté s novou cívkou nastartované, měřili tam nějaké věci, hodnoty a nenaměřili žádné stabilní výkyvy, tudíž to přepětí musí být jen občasné. Očistili nějaké kostry, ale to spíš jen preventivně, co kdyby náhodou...
A nabídli mi dvě možnosti kurvítek:
a ) přepětí může způsobovat alternátor
b ) přepětí může způsobovat řídící jednotka
Ke každé mi něco řekli, ale ve výsledku je to buď a nebo.
Podám i nějaké možné indície:
  1. zdá se mi, že kontrolka motoru vyskočila při chladnějších dnech, při rozjezdu, kdy to je na plyn lenivější s lehkým cukáním, po zahřátí to samozřejmě necuká a kontrolka poté i za pár dní někdy zmizela. (asi klasika).
  2. Ale i když mi kontrolka svítila, nebo ne, tak jsem tomu autu po pěkných přehledných rovinkách šlapal, 160-180 (200)km/h plus samozřejmě k tomu vyšší otáčky... A ani jedno škubnutí. A i zrovna dva dny před a na třetí den už cívka nespolupracovala, za jízdy škubal vynechával chcípal, až po pár km to vzdal úplně.
Je možné, že alternátor už nezvládá větší zátěž, otáčky, napětí, či jen "svou práci"?

Nebo co může alternátor či řídící jednotku trápit?

Napadá někoho, která možnost, či třetí, to je? Odpověď, ať si každých pár měsíců koupím novou cívku, nepočítám :D
Věřím, že společnými silami na problém přijdeme :)
 
Niekedy to sposobuju sviecky. Na LPG autach to zvykne odchadzat, ked clovek zanedba pravidelnu vymenu sviecok. Rychlejsie sa opotrebuju a tym padom davaju silnejsiu iskru, cize sa cievky opotrebuvaju a odidu. Na Astre G sa mi to stalo davnejsie.
 
Tonhle problém jsem vyřešil hned na začátku, kdy jsem prohodil jak vstřiky tak i svíčky. A chyba stále P0301.
Dnes jsem ještě zjistil, že ten alternátor v mazdě je původní, auto má nalítané 235xxx. Myslím si, že ten altík už možná dosluhuje...?
 
Ahoj,
my jsme nakonec dali nový alternátor, svíčky, kabely a cívku. Vše dohromady najednou. Mechanik také říkal, že očistil nějaký sensor, ale neříkal který.
Zatím chyba nevyskočila, tak uvidíme.
Auto pořád moc netáhne, ale to bude způsobené nejspíš tou kompresí.
 
Chybu P301 se nakonec asi podařilo vyřešit, v jiném servise našli někdě špatné ukostření. Od té doby žádná P301, tak aspoň něco.
Teď tam mám nějakou chybu něco s katalyzátorem, ta se prej vyřeší přes řídící jednotku.
 
Nazdar, tak už aj mňa trápi P0301. Keď to začalo, myslel som, že sú to sviečky, ako obvykle. Tak som kúpil nové a vymenil. Keď som vybral staré, vyzerali takto (obr1).
Čo ma prekvapilo bola jedna, ktorá mala olej na zabite. Bola z valca úplne naľavo (keď stojím pred autom celom ku kapote). To je obr2. Vo vnútri olej nebol (obr3). Neviem, môže byť dead tesnenie pod vekom akurát okolo sviečky? Pozorujem jemný úbytok oleja. Ale nemám pocit, žeby bol pravidelný. Skôr po 5-6k km, keď olej zdegraduje, začne ubúdať.

Späť ku chybe. Po výmene, chýba naďalej naskakuje a niekedy pri voľnobehu ale aj pri zábere do kopca na nižšie otáčky (napr kopec, zaradená 6, 100kmh) cítiť vibrácie motora. Niekedy chýba vybehne, inokedy nie. Prikladám screenshoty z Forscanu.

Bude dead zapaľovacia cievka? Či to môže byť čokoľvek? Kde začať?
Vďaka 0301fc1ceddf7a9a99b8c866df207975.jpg02b1e4c7a041a8a8578363e61eaac0e8.jpgfcd3f82a4b69f6d3c46f9ecf00030c02.jpgcd31780554d795de29fa286595e5739b.jpg294f48645d1ebe9fa9307598db295ec7.jpg59e27e04a560eedca2c13514aac729f4.jpg

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Prosakuje těsnění víka ventilů. Fajfku od cívky jsi pročistil ?
 
Fajka od cievky je čo konrektne? Tá guma, čo sa navlieka na sviečku? Nečistil som to. Ako je najlepšie to spraviť?

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Ta fajfka (guma) jde z cívky sundat a uvnitř je pružina, která spojuje cívku se svíčkou. Tak jestli tahle pružina není špinavá a zároveň jestli není vymačkaná, že špatně dolejhá na svíčku.
 
Ok, skúsim to ceknut. Nepozeral som dovnútra. Vďaka
Btw, čo treba k výmene tesnenia? Len tesnenie, či aj nejaké príslušenstvo sa hneď s tým meni?

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Bohužel nevím co přesně máš za motor, ale pokud je to nějaká MZR 2.0, 2.3 nebo 2.5 tak potřebuješ těsnění a opravdu jen kousíček tmelu-lepení na motory.
 
A sorry, som myslel, že to mám v profile. 2.5 LF v GH sedane, 2008.

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Back
Top