• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold u 2.0 DISI

Mjoeln

nový člen
19
Ahoj,
už nějakou dobu se mi objevuje chybová hláška P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold. Dle vyjádření lokálního servisu lambdy dobrý, emise též dobrý. Objevuje se to obvykle po cca 200 km při snížených otáčkách v případě, že se předtím jelo svižně. Zatím jsem řešil - výměna svíček, čistění klapky sání vzduchu, teď nechám vyměnit zadní díl výfuku (to podle mého nemá vliv na tuto závadu). Dále mám plánu testovat a případně lambda sondy.
Máte někdo zkušenost s touto vadou na Mazdě 5 - za info budu rád. Můj stav budu průběrně aktualizovat.
Mějte se Mjoeln.

klapka_zadni_cast.jpg
 
Ahoj,
už nějakou dobu se mi objevuje chybová hláška P0421 - Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold. Dle vyjádření lokálního servisu lambdy dobrý, emise též dobrý. Objevuje se to obvykle po cca 200 km při snížených otáčkách v případě, že se předtím jelo svižně. Zatím jsem řešil - výměna svíček, čistění klapky sání vzduchu, teď nechám vyměnit zadní díl výfuku (to podle mého nemá vliv na tuto závadu). Dále mám plánu testovat a případně lambda sondy.
Máte někdo zkušenost s touto vadou na Mazdě 5 - za info budu rád. Můj stav budu průběrně aktualizovat.
Mějte se Mjoeln.

Zobrazit přílohu 25168
ahoj ten zadni dil vyfuku je prej docela cenove narocnej ... nebo ne? co to auto vubec dela pri ty chybe?
tak jsem koukl na druhe vlakno a jak pises vejfuk 10k no nekde jsem o tom cetl ze na M5 vyfuk neni levna zalezitost ... ja ho mam prasklej, teda zavarenej ale pry tam byla pekna dira a stejne to je slyset divny zvuk vyfuku, ale nastesti me teda zadny kontrolky nevyskakujou ... takze vyfukem to asi nebude čoveče ...
 
Ahoj,

diky za zprávu. Jo jo, výfuk mam zavařen. Teď jsem měnil první lambda sondu. Byla celkem zakarbonovana. Po výměně klesla spotřeba o cca 1,5l/100km. Myslel jsem, že mam vyhráno, ale po ujetí 91 km znovu P0421. Auto jede líp. Natankoval jsem V-Power a až vyjedu nádrž po výměně lambdy se to snad drobet pročistí. Pokud se chyba i tak ukáže pokusim se obrátit na servis. Já po výměně svíček, čištění váhy vzduchu, výměně obou lambda sond už se znalostmi končím. Katalyzator a vyfuk asi ucpaný není - po přiložení ruky cítím jednotlivé odfuky spalování. Pokud by byl ucpaný předpokládám, že by citit nebyly. Jen je mi divné, že spaliny nejdou z výfuku v pravidelných cyklech. Vždy po cca 5 vteřinách foukne víc. Tobě jde z výfuku na volnoběh pravidelné odfukovani?

Měj se fajn a hodně prima kilometrů.

Mazda5 je fajn auto

Mjoeln
 
Pokud není nějaká díra ve výfuku (okolí druhý/kontrolní lambda sondy nebo přímo v krytu katu) tak ta chyba říká že samotný katalizátor (ten první/malý) už nefunguje jak má. Může být zanesený (auto žralo olej nebo jiný bordel) nebo spálený (nejčastěji z důvodu vynechání zážehu a následného spálení paliva až ve výfuku/svodech - starý nebo nekvalitní svíčky nebo nekvalitní palivo)
Toto nejspíš vyřešíš jen výměnou prvního katu nebo oblbnutím druhý/kontrolní lambda sondy.
 
To je hruza. Asi dopadnu stejne. To auto je proklety. Jen se krive kouknes pod kapotu, uz blikaji oranzovy svetylka. Sahnes na klapku cistidlem, ma to vysoky volnobezny otacky pri jizde nad 20km/hod. Vymenis kola a hnedle mas zase oranzovy svetylka na palubce. Nepravidelny chod motoru musis lecit fajnovym benzinem, i kdyz na vicku ma napsanou 95ku. Saci potrubi je zadelany od oleje, jenom proto, ze nebyli schopni strcit odlucovac na trubku odvetrani hlavy. K tomu jeste ten i-stop, kterej je dobrej akorat na vytvareni chaotickych situaci v krizovatkach. A kdyz ho vypnes odklonenim spinace zavreni kapoty, tak postupne odchazi mala baterka. To znamena, ze ho uz nikdy nesmis zapnout a s baterkou se muzes rozloucit.

A nejhorsi jsou samozrejme trpaslici. Ti totiz schvalne zatajuji informace napr. jak hledat na tehletech strankach: https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_eng/mazda3
, kde by ppd. mohlo byt i sdeleni, ze pred manipulaci s telem EGR ventilu se vypousti chladici kapalina.

Ale vsichni jsou z toho vozu nadseni ... deti, neb sedet v kufru je jako sedet v letadle, ... zena, protoze deti sedi v kufru a tim padem je ve predu klid. Tak se to neda ani prodat, jelikoz pasazeri jsou zasadne proti.

To je peklo ?!?!

Nechce nekdo Mazdu 5tku i s pasazery?
 
@Ptacek78 Máš sedmimístnou verzi a děti chtějí sedět na zadních sedačkách? :)
To malý chce zase po vzoru tatínka řídit, tak by nejraději seděl vpředu za volantem :) A řadí zásadně bez spojky :)
A jak píše shr3k, přece na něco musí přijít v servisu, obvzlášť, když je na palubce vánoční výzdoba...
 
@Ptacek78 Máš sedmimístnou verzi a děti chtějí sedět na zadních sedačkách? :)
To malý chce zase po vzoru tatínka řídit, tak by nejraději seděl vpředu za volantem :) A řadí zásadně bez spojky :)
A jak píše shr3k, přece na něco musí přijít v servisu, obvzlášť, když je na palubce vánoční výzdoba...

V kufru je to velice komorni. Kvuli tem sedackam v kufru jsem to prave kupoval. A taky kvuli tomu, ze to vypadalo jako normalni auto s normalnim motorem. Jsem netusil, ze primovstrik je takovy problem. Nekdy si zjistim, jak to delali u starejch Messerschimttu. Ale tam bezely motory ve vicemene konstantnich otackach a nemely EGR-ventil. Jsou to darebaci, lumpove a elektromobilisti

K tomu Tvemu synkovi: Jestli si spravne vzpominam, razenim bez spojky zacinal Ayrton Senna na traktoru sveho tatky. Treba mas doma take talent ;)
 
Back
Top