• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Péče o klimatizaci

V dnešní době virové,používám ozonizér(máme v práci) a to funguje na vše.
Velmi dobrá je i čistička vzduchu do bytu s UV lampou,ta též vytváří ozón a "pobije" také vše.
 
Zdravim chlapi.
Chcel by som pouzit tento pripravok na dezinfekciu klimy.

Moja otazka je kde najdem tu hadicu, na ktoru by som to mohol pripojit? (Auto v popise)
Vdaka
používám toto, kde hadici strkáš do výdechů
 
Tak jsem si dnes nechal zkontrolovat, vydezinfikovat a doplnit klimatizaci. Zajímavé je, že v autě má být 490g chladiva a odsáto bylo 595g. Olej tam nebyl již žádný. Je to normální, že tam je chladiva o 100g více? Dal mi tam 12ml oleje a chladivo na hodnotu 490g, že prý pro kompresor je nejlepšá předepsaná gramáž.
 
Tak jsem začal řešit dost smraďoidní problém. Naprosto z ničeho nic mi z ventilace leze puch jako bych v ní měl sklad použitejch fuseklí od bezdomovců zalitej octem. 2x do roka měnim kabinovej filtr (používám MANN Frecious Plus) a při výměně dezinfikuju Ozonem a přímo na výparník a do ventilace stříkám Valeo ClimPur.
Teď ten problém: Před dvěma týdny jsem opět měnil kabiňák i když by úplně v klidu dožil odhadem dalšího 1/4 roku. S tím jsem auto dezinfikoval (O3+ClimPur) a světovej mír. V sobotu jedu ráno do práce, všechno OK. Okolo poledního jedu z práce nakoupit, všechno OK. Z nákupu jedu domu a pořád všechno OK. Odstavím auto na cca 2 hodiny, pak do něj nasednu a jen se pootočí větrák v kabině a chcípli by jste smradem.
Vytáhnul jsem filtr (ten dva týdny starej) a ten krásně voní. Nikde ani náznak vlhkosti nebo plísně. Evidentně je to něco co musí být usazenýho až za filtrem a větrákem (výparník nebo přímo v rozvodech vzduchu), protože smrad je cítit i na vnitřní okruch vzduchu.
Během soboty a neděle jsem 2x projel auto ozonem, 1x vystříkal výdechy a přímo nastříkal Valeo ClimPur i na výparník (u tohodle auta jde nastříkat čistič přímo na něj z jedný strany) a ještě jsem tam hodil dezinfikační plechovku mezi sedačky od Meguiar´s.
Pomohlo to ? Ne. Jakmile se zapne ventilátor tak je smrad okamžitě zpátky.
Smrad je víc cítit na studenej vzduch než na teplej, takže to musí být poblíž klimatizace a ne topení.

Nevíte o nějakym asi pěnovym čističi, kterej bych mohl nastříkat na výparník a i do výdechů a kterej by evidentně dokázal zázraky - cena nehraje roli, pokud teda nebude stát 5000Kč. Koukal jsem na BG709, ale nemám s ním absolutně žádný zkušenosti jestli funguje.
 
Poslední úprava:
Neporadím ti, ale pamatuju se, jak známému vlezl do vnitřního systému chcípnout nějakej myšák. Nemůžeš tam taky něco mít?
 
Neporadím ti, ale pamatuju se, jak známému vlezl do vnitřního systému chcípnout nějakej myšák. Nemůžeš tam taky něco mít?
To mě napadlo taky, ale už jsem u Civica jednou chcíplotinu cejtil a ten smrad byl úplně jinej. Navíc tady teď není ani jediná známka toho že by tam nějaký zvíře vlezlo (žádný bobky, žádná srst, žádný cokoliv) a popravdě si ani nedokážu představit kudy by tam vlezlo, když filtr (i ty předešlý) je čistej a ventilátor pod tím taky. Do samotný nádoby s výparníkem a výměníkem vedou jen tři cesty. 1) přes filtr a větrák - tady nic a procpat větrákem se dokáže tak žížala 2) ventilačníma průduchama v kabině - to jsou otvůrky tak malý cca 1x1cm a i kdyby šla přes průduchy u nohou, který jsou větší, tak v kabině žádný bobky ani náznak zvířete 3) odtokovou trubičkou z nádoby ven - ta je průchozí, ale tím by prolezla tak žížala

Asi to bude plíseň, ale vůbec si jí nedokážu vysvětlit. Nedokážu si vysvětlit, že to žačalo takhle extrémně tachtit po 2 hodinách stání (nebylo to postupný) . A úplně nejvíc mi nejde do hlavy, že i když to všechno vystříkám a vyozonuju, tak ten smrat je naprosto okamžitě zpátky. Jediný místo na který se nedokážu úplně přesně dostat je přímo zadní strana výměníku, tak jedině tam musí něco kvasit.

Jestli u tohodle auta (CT200h) budu muset rozebírat komplet ventilaci, abych to čistil kartáčkem a měnil výměník, tak to raději napíšu inzerát a do poznámky dám "vhodné pro lidi se ztrátou čichu"
 
Poslední úprava:
Taky bych to viděl před vetrakem, nevlezlo neco do torpéda?
Ne. To mě napadlo snad úplně hnedka a v neděli už ze zoufalosti jsem vyndal stěrače a torpédo. Celá ta šachta i nasávací otvor je krásně čistej (před cca 2 měsícema jsem to tam čistil, protože jsem dělal jinou práci na autě, která vyžadovala torpédo vyndat). Hlavně jsem už v sobotu zkoušel jestli na to nemá vliv vnitřní cirkulace vzduchu, což by potvrdilo jestli je to před filtrem a nic.

Zoufalství mi proudí v krvi :dizzy::scream::tired_face::tired_face::tired_face::tired_face:
 
Tak jsem si objednal další zásobu Valeo Clim Pur a vyzkouším Valvoline Airco Cleaner pěnu.

Zkusim vyndat prostřední výdechy, protože to je nejbližší cesta ke krabici s výparníkem z druhý strany a celý to tam vyleju. Jestli to něco zkur.... je mi to jedno, protože pokud tohle nepomůže, tak mě čeká zábava u který budu ještě s láskou vzpomínat na pohodičku při vyndávání palubky u GG.
 
Včera přišela pěna Valvoline Airco Cleaner a tekutej sprej Valeo Clim Pur. Teď u toho sedím a po prvním stříknutí pěny přímo do krabice s výparníkem z klimy leze tenhle zelenej hegeš. Ještě mě čeká tak hodina čištění, tak doufám že to bude OK
IMG_20220810_194036.jpg
IMG_20220810_194905.jpg
IMG_20220810_194829.jpg
 
Tak jsem vystříkal celou plechovku pěny Valvoline a spray Valeo a výsledek je že ten smrad tam pořád lehce je. Není to tak silný,ale pořád ho tam cejtim. Zítra udělám druhý pokus s druhou várkou dezinfekce.
Jinak ještě fotky:
Druhý stříknutí pěny - pořád hodně zelený, kalný a smrdutý
IMG_20220810_201649.jpg
Třetí stříknutí pěny - už světlejší zelená pořád hodně smrdutý
IMG_20220810_204638.jpg
A poslední vystříkání zbytku plechovky - světlejší zelená a smrad smíchaný s čističem
IMG_20220810_212837.jpg

Zkoušel jsem jakou barvu má ta pěna když se nechá rozpustit volně a ta je čirá jak voda. Takže tam pořád je bordelu ještě dost.
 
Asi to taky udělám. Má smysl u GH tam jít přes horní výdechy? I když mě to teď neklimuje, tak zápach tam je
 
Pokračování nekonečného příběhu. Včera jsem se naštval, opět vymontoval větrák a zpřístupnil odtokovou díru k výparníku, ale tentokrát jsem igelitem ucpal všechny spodní díry odkud by pěna mohla přetejkat při stříkání. Vzal jsem druhou plechovku Valvoline Aircon Cleaner a kompletně celou jí tam naládoval že pomalu začala pěna vytejkat horníma průduchama v palubce.
No výsledek je že z toho zase vyteklo tohle zelený peklo s nějakejma černejma částečkama (asi se už z toho dezinfikování roztejkají klapky).
IMG_20220811_180946_hdr.jpg
Potom jsem už asi potřetí hodil na 3/4 hodiny ozón do auta a pro jistotu do něj dal novou keramickou desku co ozón vytváří. Výsledek už je konečně lepší, ale ne uspokojivej. Na studený vzduch je zlepšení tak 90%, takže smrad už téměř zmizel a je cítit jen pár vteřin po startu auta. Ale jakmile dám teplý vzduch, tak je smrad okamžitě zpět v plný parádě.
Tak jsem dneska opět hodil ozón do auta a nastavil ventilaci naprosto nesmyslně na nejteplejší. Uvidím zítra jestli to pomohlo, ale pro jistotu jsem ještě objednal BG709 Frigi Clean na vyzkoušení a až přijde tak to proženu ještě tímhle zázrakem.
Ale i tak mám chuť kontaktovat Státní Zdravotní Ústav, že se u mě v autě vyvinula super odolná bakterie, tak jestli nechtěj auto do výzkumu ?
 
Poslední úprava:
A na kolik vyjde novy vyparnik vs vsechna ta chemie? Praci nepocitam, kdyz si to děláš sam a bavi te to (mozna uz ne ?)

Protoze ja jsem treba utratil x stovek za chemii na cisteni retezu a pastorku na kole, na které se roky nesahlo, abych to pak stejne vymenil. U auta to pak je treba o rad drazsi.
 
@Honzar Nový --kvalitní-- výparník na tohle auto (CT200h) nejlevněji seženu za 10000Kč + náplň klimatizace (cca 1000Kč) + pokud mi ucintne chladící kapalina tak ještě ta. Pokud nepočítám to BG709, který jsem si včera objednal za nekřesťanstkých 766Kč + poštovný a nový kabinový filtr za 220Kč, tak mě tyhle spreje a použití ozonu nestálo vůbec nic, protože prostě tak. Kdybych to měl opravdu sečíst co by tohle stálo, kdyby nebyla možnost nějakých přípravků zadarmo, tak 2x Valvoline + 2x Valeo + BG709 + kabinový filtr = 1752Kč. Ono jsem se i na začátku ptal jestli nemá někdo zkušenost s nějakým fakt kvalitním přípravkem a proto to beru i jako zkušenost, že budu vědět co jakej přípravek dokáže, což informace je kolikrát cennější než zlato.
Pokud nepomůže to BG709, tak mám ještě záložní plán, ale nebudu předbíhat.
 
Poslední úprava:
Dneska jsem aplikoval ten zázrak BG 709 Frigi-Clean a světe div se.... smrad je pryč a dokonce mi i klima líp funguje a chladí. Opět z odtoku vytekla močůvka, ale posléze už z toho začala proudit pramenitá voda a slovem proudit myslím, že předtím odtok občas ukápnul, ale teď je to taková malá výrobna vody.
IMG_20220817_175623_hdr.jpg
Jako u Valvoline Aircon Cleaner jsem přípravek nastříkal přes odtokovou trubičku do krabice s výparníkem, dokud pěna nazačala zasahovat až k větráku,ale tentokrát jsem větrák nechal zapojenej v autě. Potom podle instrukcí jsem: nastaroval auto, dal foukání na nejsilnější a nejchladnější, venkovní okruh, foukání směrem na obličej a zapnul klimakomoresor.
To je ohromný rozdíl oproti Valvoline, kde výrobce jasně říká před stříkáním úplně umrtvit elektroniku a nechat všechno vypnutý minimálně ještě 30minut po dostříkání pěny.
Takže jak se zapnul větrák tak se pěna začala cpát směrem k výparníku. Při tomhle jsem postupně dostříkával BG709 dokud jsem nevyprázdnil celou plechovku, ale přitom pořád dával pozor, aby se pěna nedostala na ventilátor.
Po chvíli tohodle dávkování bylo cejtit jak vzduch z výdechu slábne a tím pádem se pěna procpává přes výparník. Za chvíli už dokonce lezla pěna i výdechu.
Jak jsem takhle vystříkal celou plechovku, tak jsem nechal větráky zapnutý ještě cca 2 minuty a potom vypnul auto. Počkal 10minut a znovu zapnul auto se zapnutou klimatizací jako při stříkání. No co z toho lezlo je vidět na fotkách:

1) během aplikace pěny se procpala až k horním výdechům

IMG_20220817_175649_hdr.jpg
2) po dvou minutách a posléze vypnutí auta začala z odtoku vytejkat pěna
IMG_20220817_175557_hdr.jpg
3) po opětovným nastartování a zapnutí klimy už začala téct tahle močůvka s bordelem
IMG_20220817_182213_hdr.jpg
IMG_20220817_182519_hdr.jpg
4) po cca 10minutách už z toho ale začala docela dost téct krásně čistá voda
IMG_20220817_183802_hdr.jpg
IMG_20220817_184342_hdr.jpg

No asi to funguje.

Shrnutí je asi takový:
Valeo Clim Pur - dobrá věc pro udržování čistý klimy, ale určitě nepomůže s hodně zašpiněným systémem
Valvoline Aircon Cleaner - podle toho co dokázal vytahat, tak evidentně funguje a je i cenově velmi výhodný, ale problém je, že při jeho aplikaci a i dalších minimálně 30 minut po jeho aplikaci se nesmí pustit ventilace, takže pěna se dostane maximálně jen k přední straně výparníku
BG709 Frigi-Clean - je ze všech nejdražší a účinkuje asi stejně jako Valvoline, ale díky jeho neagresivnímu složení se aplikuje se zapnutým větrákem, což pomůže pěně aby se procedila skrz výparník a tím i za něj což razantně zvýší účinnost čištění

Existují ještě účinnější metody na čištění bez demontáže, třeba pomocí endoskopu s pneumatickým přístřikem čistící kapaliny, který opravdu perfektně vyčistí hodně silný nánosy čehokoliv, ale to už není na hraní před barákem (potřebujete kompresor) a zároveň už se bavíme o výbavě za tisíce.

Kdybych měl doporučit, tak pokud nemáte smrad v autě vůbec, tak jen pravidelně/preventivně třeba 1x za rok použijte ozón nebo Valeo Clim Pur. Pokud vám smrad teprve začal a je velmi slabý, tak určitě Valvoline Aircon Cleaner udělá velkou službu za pár korun. Jestli vás ale potkala kakastrofa jako mě, tak můžete zkusit jednu plechovku Valvoline, ale rovnou si kupte plechovku BG709 k tomu.
 
Poslední úprava:
Back
Top