• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    43
Ahoj, no ja som tiez presiel z povodnych michelin na novu gumu pirelli. Povodna michelin bola r16 a teraz som dal r18 aj by som povedal ze to je tichsie. Radio viem mat na nizsej urovni hlasitosti.
 
Mě by celkem zajímalo, co vlastně na tu trojku na letní blbnutí na okreskách ideálně koupit a přitom nějak nešetřit ani extra neutrácet.
Pilot S5 stojí cca 4klacky guma, což je celkem raketa a za podobné peníze možná někteří doporučíte jiné. Třeba právě Pirelli nebo teď Mazda obouvá Bridgestone Turanza.
Hodně dám taky na tu hlučnost od pneumatik a často se uvádí, že Pilot jsou skvělé, ale hlučné.
Na zimu se hodně osvědčily Dunlop Winter Sport 5, ale též stojí ranec.
 
Ja som kupoval pirelli powergy. Nie su nejako drahe. Ale pocitovo to je tichsie ako tie micheliny co tam boli. A oproti zimnym nokianom to je fakt ze tichucke. Ja som sa bal r18 ze to bude hlucne ale je to urcite lepsie. Samozrejme moje letne mali uz 4.5roka tak mozno aj to zavazi v hlucnosti. No co sa tyka hlucnosti som o dost spokojnejsi.
 
Ja bych letos mozna zkusil vzit Falken Ziex ZE310 v 18". Pry nedaji takovy najezd jako Michelin, ale zase stoji na kolem 2400/ks. Jezdil jste je nekdo?

Anebo mozna jeste Hankook K127.
 
Ja som pôvodne zimné Yokohamy R16 vymenil za BF Goodrich g-force winter 2 R16 a rozdiel v hlučnosti to bol riadny v prospech BF Goodrich a letné pôvodne Micheliny vymením za Goodyear Efficient grip tak snáď to bude tiež lepšie.
 
Na ty Falkeny mám též zálusk. Teď dojíždímHankook S1 EVO3,které si myslím nejsou špatné v poměru cena výkon.
Známý si teď dokonce koupil na trojku G165, pneu Gripmax supergrip pro sport. Jsem zvědav,co mi k nim časem řekne....
 
Já mám teď Dunlop SportMaxx RT2 18" a je v kabině teda dost ticho, oproti Hankook Ventus Prime 3, co jsem měla původně jako letňáky. A to i na dálnici. Takže odhlučnění prozatím řešit nebudu ?
 
Tak protože jsem o víkendu přezul ne-Mazdu zpátky na letní, tak sem hodím jen krátkou zkušenost s Continental ContiWinterContact TS870P v rozměru 225/45 R18 95V XL. Přeci jen je to pneu, která je k dostání na 3ku nebo 6ku. Najeto na nich dá se říct přesně 5 tis. km. Úbytek za tu dobu nějakých 0,8mm předek a 0,5mm zadek - jako nové měly 8,2-8,4 mm. Auto je nicméně 4x4 a pneu úplně nešetřím.
Po sněhu jsem se bohužel moc neprojel, ale co se týká jízdy na suchu a hlavně teda na mokru, které je tady skoro pořád je to rozhodně bezproblémů. Co mne teda nadchlo je ale hlučnost, už dlouho jsem neměl tak tiché zimní gumy. Takže za mne rozhodně můžu doporučit.
 
Taky přihodím poznatek, přehodil jsem včera celoročky H750 za letní Asymmetric 5 a ty letní jsou podstatně hlučnější - už abych předělal odhlučnění zadnich podběhů na pořádný :D

Mimochodem čtvrteční předpověď počasí na týden - přes den okolo 13, v noci to nepujde pod 5 stupňů - říkám paráda přezouvám - teď v sobotu právě sněží. Pamatuju si, že pár roků zpět to na ten týden cca sedělo, teď to neumí předpovědět ani na ty 2 dny.
 
Poslední úprava:
To je ono. Když jsem byl malej pamatuji si ze v zimě byl sníh prakticky celou zimu, v létě vedro, jaro bylo krásně s občasným deštěm a na podzim lilo. Člověk se mohl oblékat podle kalendáře.
Dnes máme zcela jiné počasí to klima se značně změnilo a opravdu není jasné leckdy pár hodin předem jak vlastně bude.
To odhlučnění budeš dělat na jakém autě? Já se včera donutil jet předpisových 100 když jsou všude švestky tak jsem žasnul jak je ta 3 zas tichá. Bohužel mi přijde ze mě osobně nejvíc vadí aero hluk kolem oken při rychlostech kolem 150-160 a s tím nic udělat nejde. Na druhou stranu je to tišší jak e46 coupe kde ty okna neměli takové utlumení už kvůli tomu ze byly bezrámová.
Ale od kol by se jistě dalo hodně zlepšit i zde.
Budeš sem dávat fotky?
 
Taky přihodím poznatek, přehodil jsem včera celoročky H750 za letní Asymmetric 5 a ty letní jsou podstatně hlučnější - už abych předělal odhlučnění zadnich podběhů na pořádný :D

Mimochodem čtvrteční předpověď počasí na týden - přes den okolo 13, v noci to nepujde pod 5 stupňů - říkám paráda přezouvám - teď v sobotu právě sněží. Pamatuju si, že pár roků zpět to na ten týden cca sedělo, teď to neumí předpovědět ani na ty 2 dny.
Podívej, já bych to těm meteorologům vůbec neměl za zlé. Oni dělají co mohou, dokonce mají i vyladěné modely, co za normálních okolností dokáží slušně předpovídat na 10 dnů. Jenže HAARP a masivní chemtrails jim do toho hází vidle.
 
Hlavně ty chemtrails :D Jako člověk co pár let dělal u cestovních letadel se tomu jen směju, předpokládám, že to je jen vtip :)
 
…a ja zase jako malej pravidelne zazival lyzarske dovolene v ceskych horach “na vode” nebo skoro uplne bez snehu (druha polovina 80. let a prvni polovina 90. let), stejne jako komplet proprsene a ve svetru stravene letni dovolene nekde u rybniku atp., tak si nejsem jistej, jak moc jsou ty “zimy se snehem a v lete horko” pravda… samozrejme si pamatuju ruzny sankovani v detstvi, nebo koupani v rybnice pri vedrech, ale to taky bude selektivni pamet na vyjimecne - a tedy pro mozek atraktivni - zazitky.
 
Jako super víkend.

Pátek počasí na pohodu padlo rozhodnutí jedem pro Mazdu.

V sobotu ve 4 ráno jseme vyrazili směr Německo přes Šumavu. Cestou parádní sníh a 4 auta ve škarpě, kamiony odstavený v kopcích a bouračka díky které byla uzavřená silnice, takže jsem musel objíždět.
Znovu jsem děkoval za rozhodnutí koupit celoročky - neměl jsem nejmenší problém na neupravených silnicích. První silničáře jsme potkávali až na německé straně.

Projeli jsme Šumavu a v Německu lijáky ale jaký, stěrače valily na plno a já valil po autobahn decentních 160 km/h (s výjimkou omezených úseků takže jsem byl naštvanej protože pneu odváděli vodu paradne a 180 by to dalo bez problému, ale jet se nedalo kvůli zasekanym pruhum kde i v levém skoro všichni zdrzovali).

Dojeli jsme a počasí se umoudřilo, sluníčko a krásných 15°C. Padlo rozhodnutí zůstat u Bodensee a užít si pěkný víkend.

Cesta zpět opět lijáky a pak nádherné počasí takže Mazdičky se projeli po autobahn 215 a 200 km/h (to BM 2,0 má asi nastavený omezení budu na to muset kouknout, mladá byla nakrknutá, že jí to ve 200 odstavilo a dál ani prd i když do 200 jela pěkně)

Přes Šumavu tentokrát za sucha a sluníčka takže jsme si užili krásně klikaté silničky bez provozu.

Na BM půjdou na podzim také celoročky i když má zánovní letní R18 a slušné zimní R16, už jen to jaké změny počasí nás cestou potkali je za mne jasný důvod jezdit na pneu která je schopná se vypořádat s čímkoliv takže se ty R18 zujou a půjdou tam buď Contiky nebo Michelinky podle toho jaké bude porovnání těchto dvou v celoročkách.
 
Jako super víkend.

Pátek počasí na pohodu padlo rozhodnutí jedem pro Mazdu.

V sobotu ve 4 ráno jseme vyrazili směr Německo přes Šumavu. Cestou parádní sníh a 4 auta ve škarpě, kamiony odstavený v kopcích a bouračka díky které byla uzavřená silnice, takže jsem musel objíždět.
Znovu jsem děkoval za rozhodnutí koupit celoročky - neměl jsem nejmenší problém na neupravených silnicích. První silničáře jsme potkávali až na německé straně.

Projeli jsme Šumavu a v Německu lijáky ale jaký, stěrače valily na plno a já valil po autobahn decentních 160 km/h (s výjimkou omezených úseků takže jsem byl naštvanej protože pneu odváděli vodu paradne a 180 by to dalo bez problému, ale jet se nedalo kvůli zasekanym pruhum kde i v levém skoro všichni zdrzovali).

Dojeli jsme a počasí se umoudřilo, sluníčko a krásných 15°C. Padlo rozhodnutí zůstat u Bodensee a užít si pěkný víkend.

Cesta zpět opět lijáky a pak nádherné počasí takže Mazdičky se projeli po autobahn 215 a 200 km/h (to BM 2,0 má asi nastavený omezení budu na to muset kouknout, mladá byla nakrknutá, že jí to ve 200 odstavilo a dál ani prd i když do 200 jela pěkně)

Přes Šumavu tentokrát za sucha a sluníčka takže jsme si užili krásně klikaté silničky bez provozu.

Na BM půjdou na podzim také celoročky i když má zánovní letní R18 a slušné zimní R16, už jen to jaké změny počasí nás cestou potkali je za mne jasný důvod jezdit na pneu která je schopná se vypořádat s čímkoliv takže se ty R18 zujou a půjdou tam buď Contiky nebo Michelinky podle toho jaké bude porovnání těchto dvou v celoročkách.
Nedostala se na 4500 ot.? Pokud ano, tak cca v těchto otáčkách má 88kW useknutý vršek, přestává to táhnout. Ale myslím, že tohle je spíš nepravděpodobne, že by způsobilo až takový problém. Vidím to spíš na to, že hlavně tohle je maximálka toho motoru.
 
Podívej já mám v TP maximalku 197 asi a stejně jsem dal 215 na rovině a pak do mírného kopce - i když to trvalo hodinu.
Ale ona říkala ze to jelo jelo a najednou stop a ani prd přes a to ani z kopce.
Já to řídil jen na okresce tak neposoudím ale myslím ze BM 88kW má v reálu víc poniku jak BP 90 kW.
 
BM 88kW jede lépe než BP 110kW.
Mám to vyzkoušené.
Ty původní géčka se mají více chuť probouzet.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Právě mě to taky přišlo zivejsi a myslím ze 88kW má v reálu tak 105kW nebo tak nějak ne?
Odemknout to chce (já taky) snad bude někdy čas.

IMG_0770.jpeg
 
Ta 88kW má v reálu většinou 110kW,, ale tyhle původní G motory jsou surovejsi a lépe se sbírají. Samozřejmě je to vlivem skrceni emisí. V tom mě nemilé BP překvapilo a nečekal jsem to. Ale nebudeme více plevelit téma k pneumatikam..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top