• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Preventivní servisní úkony, 2.5 GJ předFL

VegasBaby

rodinný člen KLANu
447
Mám najeto mých prvních 10000 km na 2.5 192 GJ před FL a podle návodu si dokážu odvodit, co mě čeká za úkony při servise. Moje otázka zní, jestli mám udělat nějaký preventivní opatření a kontroly. Např. to co u dieslu, odírání vaček, z toho piliny v oleji, zacpaný sací koš olej čerpadla. Nebo výměnu náplně v automatické převodovce i s proplachem. Je něco, co můžu udělat pro předejití problému?

Nezaznamenávám žádný problém s chodem motoru a chtěl bych, aby to tak zůstalo co nejdéle.

Ve většině jízd, běží motor v kuse 20-50 km. Někdy i více a málokdy méně než 10 km. Po řádným zahřátí oleje, občas točím až do červených čísel.

Tento motor má rozvody řetězem? A alternátor, servo, vodní pumpa? Ty jsou poháněny řemenem? Jsem lajk a nevyznám se. Tak na to berte prosím ohled.

Nyní najeto 58xxx km.
Děkuji za případné rady.

Toto je výpis z celkové servisní historie.

26.5. 2014
- do provozu

15.4. 2015 - 9035 km
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

14.4. 2016 - 18700 km
- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
- prohlídka klimatizace

7.4. 2017 - 26800 km
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
- prohlídka klimatizace

4.5. 2018 - 36000 km
- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

2.5. 2019 - 43500 km
- výměna vzduchového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

10.6. 2020 - 48186 km
Tímto dnem mnou kupováno, před koupí sem přemluvil AutoPalace o pravidelný servis v kupní ceně auta.

- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
 
Mám najeto mých prvních 10000 km na 2.5 192 GJ před FL a podle návodu si dokážu odvodit, co mě čeká za úkony při servise. Moje otázka zní, jestli mám udělat nějaký preventivní opatření a kontroly. Např. to co u dieslu, odírání vaček, z toho piliny v oleji, zacpaný sací koš olej čerpadla. Nebo výměnu náplně v automatické převodovce i s proplachem. Je něco, co můžu udělat pro předejití problému?

Nezaznamenávám žádný problém s chodem motoru a chtěl bych, aby to tak zůstalo co nejdéle.

Ve většině jízd, běží motor v kuse 20-50 km. Někdy i více a málokdy méně než 10 km. Po řádným zahřátí oleje, občas točím až do červených čísel.

Tento motor má rozvody řetězem? A alternátor, servo, vodní pumpa? Ty jsou poháněny řemenem? Jsem lajk a nevyznám se. Tak na to berte prosím ohled.

Nyní najeto 58xxx km.
Děkuji za případné rady.

Toto je výpis z celkové servisní historie.

26.5. 2014
- do provozu

15.4. 2015 - 9035 km
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

14.4. 2016 - 18700 km
- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
- prohlídka klimatizace

7.4. 2017 - 26800 km
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
- prohlídka klimatizace

4.5. 2018 - 36000 km
- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

2.5. 2019 - 43500 km
- výměna vzduchového filtru
- výměna oleje a olej. filtru

10.6. 2020 - 48186 km
Tímto dnem mnou kupováno, před koupí sem přemluvil AutoPalace o pravidelný servis v kupní ceně auta.

- výměna brzdové kapaliny
- výměna pylového filtru
- výměna oleje a olej. filtru
Řešil bych jen olej v automatu tak v 60.000, možná preventivně hned po koupi. Záleží jak se s tím jezdilo. Motorový olej po 10.000. Benzín více aditivovaný. A samozřejmě vyhnat sem tam pavučiny vyššíma otáčkama. Pak by měla něco vydržet. Majitelé 2.5 mě třeba ještě opraví.

Odesláno z mého Redmi 5 Plus pomocí Tapatalk
 
Motorový olej teď budu dělat určitě po 10000 km a jelikož mám celkově už přes 58000, tak rovnou nechám vyměnit olej v převodovce a nejspíš i s proplachem.

Nevím který benzín je více aditivovaný ale za mně jsem nenatankoval nic jinýho než stovku vervu.
 
Je možný mě ještě vysvětlit, jakým způsobem probíhá proplach automatu? Mám informace jen o vypuštění a odsátí veškeré zbylé kapaliny.

Popřípadě ty rozvody viz první příspěvek?
 
Mne to robili v Zline v servise Mazda. Na vstup a vystup oleja z prevodovky myslim do chladica sa namontuje pristroj. Nastartuje sa motor, na vstup sa dava cisty olej, ten z vystupu sa vyhodi. Radia sa rychlosti a stale sa dava na vstup cisty olej, kym nie je cisty aj na vystupe. Tak sa dostane aj z hydromenica. Za mna urcite dat vymenit.
 
Mne to robili v Zline v servise Mazda. Na vstup a vystup oleja z prevodovky myslim do chladica sa namontuje pristroj. Nastartuje sa motor, na vstup sa dava cisty olej, ten z vystupu sa vyhodi. Radia sa rychlosti a stale sa dava na vstup cisty olej, kym nie je cisty aj na vystupe. Tak sa dostane aj z hydromenica. Za mna urcite dat vymenit.
Jaká byla cena? Moje má 98.000 a olej se nejspíš zatím neměnil. V autorizaku v Táboře mi, po prodeji, výměnu doporučili a odkázali mě na neautorizovaný servis, že prý aurorizak bude mít problém to udělat, bo to nikde není předepsané a olej je, dle výrobce, doživotní. Nerad bych se dočkal toho, že mi to ve 200.000 km klekne a řeči o doživotním oleji se tím naplní... ? V jiném vlákně jsem se tu dočetl, že se výměna doporučuje už po 60.000 km. Poptával jsem všechny možné servisy v Praze a cena je 9-15 tisíc. Přijde mi to dost, vzhledem k tomu, že mám 50.000 km roční nájezd. Vždyť za tu cenu je celá spojka u manuálu. To bych to měl dělat skoro každý rok? ?
 
Levněji ti to asi nikdo neudělá a když, tak ne poctivě s proplachem a filtrem. Já si to nechal udělat v APP a mohu doporučit.
 
Jaká byla cena? Moje má 98.000 a olej se nejspíš zatím neměnil. V autorizaku v Táboře mi, po prodeji, výměnu doporučili a odkázali mě na neautorizovaný servis, že prý aurorizak bude mít problém to udělat, bo to nikde není předepsané a olej je, dle výrobce, doživotní. Nerad bych se dočkal toho, že mi to ve 200.000 km klekne a řeči o doživotním oleji se tím naplní... ? V jiném vlákně jsem se tu dočetl, že se výměna doporučuje už po 60.000 km. Poptával jsem všechny možné servisy v Praze a cena je 9-15 tisíc. Přijde mi to dost, vzhledem k tomu, že mám 50.000 km roční nájezd. Vždyť za tu cenu je celá spojka u manuálu. To bych to měl dělat skoro každý rok? ?
Myslím, že zlínská cena je přiměřená. V Jihlavě plus minus totéž. Na Tábor byly v celku dobré reference, tenhle jejich postoj je ale úlet z hlediska techniky i obchodně. Patnáct litrů je masakr, to bych nedal. Ale jestli si to auto chceš nechat, tak tu převodovku nešiď.
 
Poslední úprava:
V jiném vlákně jsem se tu dočetl, že se výměna doporučuje už po 60.000 km. Poptával jsem všechny možné servisy v Praze a cena je 9-15 tisíc.
Pokud jsi prohledával i jíná vlákna, což je správně, tak jsi jistě našel referenci na APP. Proč hledáš něco jinýho? V Praze jedině APP a do 10 tis. se vejdeš, tedy aspoň před rokem...
 
Back
Top