• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s navigací v MZD Connect (ztráty signálu, pozice mimo, kompas nefunguje)

S ohledem na téma, netušíte odkud bere GPS signál Android Auto? Z mobilu, nebo z auta?

Musím zaklepat, že na rozdíl od @Sikyl , když jsem byl nucen prvních pár měsíců jezdit s MZD navigací, i přes implementované AA, tak jediný problém s navigací jsem měl, že po vyjetí z garáže cca 30 vteřin až 1 minutu dost akčně cestovala po mapě, než se chytla. Chápu, že si holt musí najít satelity a narozdíl od mobilu nemá k dispozici Assisted GPS.

Po aktualizaci FW mojí Huawei P30 Pro, použití originál kabelu a hlavně nedávné aktualizaci MZD mi už funguje AA naprosto perfektně, akorát trpí na stejný problém, tedy i v Google mapách první minutu šipka po vyjetí z garáže dost cestuje po mapě. Jenže když vyjdu s mobilem v ruce z garáže, tak ten samotný se chytí skoro hned, předpokládám právě díky Assisted GPS.

Tak by mě zajímalo, jestli je to tím, že si bere AA signál z auta, nebo tím, že má mobil v autě o dost horší příjem signálu GPS.

Jinak dost mě mrzí, co @Sikyl se svým autem už musel prožít, obzvlášť u auta s takovou cenovkou... nic dražšího u nás snad ani Mazda neprodává, ne?
 
S ohledem na téma, netušíte odkud bere GPS signál Android Auto? Z mobilu, nebo z auta?

Musím zaklepat, že na rozdíl od @Sikyl , když jsem byl nucen prvních pár měsíců jezdit s MZD navigací, i přes implementované AA, tak jediný problém s navigací jsem měl, že po vyjetí z garáže cca 30 vteřin až 1 minutu dost akčně cestovala po mapě, než se chytla. Chápu, že si holt musí najít satelity a narozdíl od mobilu nemá k dispozici Assisted GPS.

Po aktualizaci FW mojí Huawei P30 Pro, použití originál kabelu a hlavně nedávné aktualizaci MZD mi už funguje AA naprosto perfektně, akorát trpí na stejný problém, tedy i v Google mapách první minutu šipka po vyjetí z garáže dost cestuje po mapě. Jenže když vyjdu s mobilem v ruce z garáže, tak ten samotný se chytí skoro hned, předpokládám právě díky Assisted GPS.

Tak by mě zajímalo, jestli je to tím, že si bere AA signál z auta, nebo tím, že má mobil v autě o dost horší příjem signálu GPS.

Jinak dost mě mrzí, co @Sikyl se svým autem už musel prožít, obzvlášť u auta s takovou cenovkou... nic dražšího u nás snad ani Mazda neprodává, ne?

Ahoj Atronoss,
bohužel Tě nepotěším. Správně si vytušil, že v momentě, kdy jakýkoliv telefon ať již s operačním systémem iOS, nebo Android připojíš v Mazdě k ACP/AA kabelem, tak si telefon bere GPS signál z auta a v telefonu GPS vyřadí.
Mám to úplně stejně. V iPhone mi GPS funguje skvěle, ale v momentě, když jej přes originál kabel připojím k ACP/AA, tak cca 30 vteřin až minutu lítá po mapě jako u originál navigace. Je jedno zda použiji mapy od Apple, Waze, Google, Mapy.cz, nebo Sygic. Dokud se nerozjedeš, tak se kurzor nechytí i kdyby si stál hodinu s nastartovaným autem na volném prostranství. Originál vestavěná navigace i ACP/AA k uchycení se k trase potřebují pohyb vozu. Dnes jsem po 1000x potřeboval navigovat v cizím městě z bodu 0 do cíle. Prvních pár set metrů jsem jel na slepo a modlil se, než se navigace chytne, aby mě neotáčela zpět, či někam jinam. Mazda moc dobře ví, že má problém, ale nehodlá s tím nic dělat!
 
Ja si myslím, že minimálne v Androide ide GPS z mobilu (niekto písal že Apple je prepojený a berie GPS z auta ale to nemám ako overiť).

Mne teraz prestala fungovať GPS vo Waze (v aplikácii mapy.cz funguje) a tým som prišiel aj o AA - auto je na mape stále na mieste, kde GPS pred týždňom prestala fungovať.. :pensive:
 
Ja si myslím, že minimálne v Androide ide GPS z mobilu (niekto písal že Apple je prepojený a berie GPS z auta ale to nemám ako overiť)...
Taky si myslím že GPS je braná z telefonu,protože pokud GPS v mobilu vypnu tak AA to mou pozici nevidí.
 
Když je tomu tak, tak proč mi navigace v mobilu iPhone X funguje okamžitě a bez chyb a v momentě kdy připojím telefon k autu originálním kabelem, tak okamžitě ztratí signál a začne se v počátku navádění chovat stejně zmateně v jakékoliv aplikaci (Mapy.cz, Sygic, Mapy google, Waze, Apple), jako originální vestavěná navigace? Viz. celé toto vlákno, které jsem založil.
Navigace naskočí, šipka je mimo směr a minimálně 30 sec. až cca. 1 minutu se točí mapa a kurzor je mimo. Až po ujetí nějaké vzdálenosti se chytne... Takže je úplně jedno, jestli používám vestavěnou navigací, nebo navigace z telefonu. Správně by APC/AA měl jen zrcadlit telefon, ale rád komukoli ukážu, že u Mazdy tomu tak není. Ani po roce si s tím Mazda neví rady a nic v podstatě nevyřešila!
 
Když je tomu tak, tak proč mi navigace v mobilu iPhone X funguje okamžitě a bez chyb a v momentě kdy připojím telefon k autu originálním kabelem, tak okamžitě ztratí signál a začne se v počátku navádění chovat stejně zmateně v jakékoliv aplikaci (Mapy.cz, Sygic, Mapy google, Waze, Apple), jako originální vestavěná navigace? Viz. celé toto vlákno, které jsem založil.
Navigace naskočí, šipka je mimo směr a minimálně 30 sec. až cca. 1 minutu se točí mapa a kurzor je mimo. Až po ujetí nějaké vzdálenosti se chytne... Takže je úplně jedno, jestli používám vestavěnou navigací, nebo navigace z telefonu. Správně by APC/AA měl jen zrcadlit telefon, ale rád komukoli ukážu, že u Mazdy tomu tak není. Ani po roce si s tím Mazda neví rady a nic v podstatě nevyřešila!
nevím jak je to u APC mám zkušenost pouze s AA a konkrétně Samsung S9 a pokud mám GPS v mobilu vypnutou tak Waze mou pozici nevidí,ale jakmile zapnu v mobilu GPS jede vše jak má.
edit: jediné kdy to dělalo problém bylo při nastavení v S9 úsporného režimu
 
Poslední úprava:
nevím jak je to u APC mám zkušenost pouze s AA a konkrétně Samsung S9 a pokud mám GPS v mobilu vypnutou tak Waze mou pozici nevidí,ale jakmile zapnu v mobilu GPS jede vše jak má.
edit: jediné kdy to dělalo problém bylo při nastavení v S9 úsporného režimu
Takhle by to mělo správně komunikovat! Jenže Mazda, co auto, to originál a ani nerozumí tomu, co vyrobí!
 
No nevím, ale určitě nemůže brát GPS z AUTA pro MOBIL, to by ani nebylo možné, je to nesmysl, nekoncepční, prostě úplně mimo mísu, pak by se nemusel připojovat mobil ani k autu ... dělají to jen proto aby si každý mohl připojit MOBIL k autu a pustiti si na LCD co chce.
 
Vidím, že je to hodně zmatku okolo toho, odkud se bere GPS signál, tak se to pokusím trochu objasnit. Bohužel zdroje se hledají těžko (Adroid Auto nemá veřejně dostupné SDK), takže moje znalosti jsou takový mix různých prezentací googlu, fór a mailing listů.

TLDR.: Je v tom bordel a závisí to i na aplikaci.

Na začátku bylo auto. První verze IIRC fungovaly tak, že pokud auto mělo GPS anténu a výrobce auta implementoval potřebná rozhraní pro získání GPS pozice, tak se vždy používala pozice z auta a interní GPS v telefonu byla vypnutá. Dává to smysl, protože anténa v autě by měla mít mnohem lepší signál než mobil pohozený někde uvnitř auta (což jak vidíme u Mazdy platí kus od kusu) a řídící jednotka může teoreticky vylepšovat pozici na základě informací o rychlosti a natočení volantu (což se hodí v garážích a tunelech). Druhá věc je, že to šetří baterku mobilu. Už tady vznikaly nejasnosti, protože aby to fungovalo, musela být v telefonu povolená GPS. Problém je v tom, že povolení GPS v Androidu se také používá jako povolení přístupu k poloze obecně. Kdo zkoušel aplikaci eRouška, tak to viděl na vlastní oči. Aby fungovala, je potřeba zapnout lokalizaci. Přesto ale GPS/aGPS vůbec nepoužívá (díky za opensource!). Používá Bluetooth Low Energy, které se dá mimo jiné použít pro lokalizaci. Kvůli té možnosti se v googlu rozhodli schovat povolení přístupu k BLE pod lokalizační služby.

Pak se to někde s nějakým updatem Android Auto nejspíš změnilo tak, že mobil vidí obě antény – jak tu v mobilu, tak tu v autě. Doporučený postup je používat "fused location provider" (FLP), který vezme pozici ze všech zdrojů, spočítá nějaký průměr a ten vrátí jako výslednou pozici. Pokud je mi známo, v případě použití FLP, největší váhu by měla mít právě GPS z auta. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Jsou ale aplikace, které na doporučení kašlou a používají lower level API, kde se v podstatě přistupuje k pozici z konkrétní antény. To AFAIK dělalo a možná stále dělá Waze. Podle různých fór to vypadá, že vezmou tu první, což je anténa mobilu. Z tohoto pohledu korektně napsaná aplikace je například Google Maps které FLP používají.

Výsledek je takový, že GPS signál v Android auto závisí na aplikaci a různé aplikace můžou zobrazovat různou polohu podle toho odkud berou lokaci a jak se lokace z různých zdrojů liší.
 
Zdravím,doteď jsem v cx3ce navigaci nepoužíval,aktualizací ji mám už v češtině,ale zjistil jsem,že se mi zobrazuje stále pozice auta v Konojedech (u Kostelce n/č lesy) přitom stojím v Mostě.
 
@stativ Díky za analýzu situace, myslím, že by to takto dost vysvětlovalo chování alespoň mého AA a celkově mi to dává docela logiku.
 
Mne nefunguje GPS v mobile (žiadna appka nevidí ani jeden satelit) a cez AA mi nefunguje ani Waze ani Google mapy. O GM som si myslel že fungujú ale berú polohu len z nejakých iných zdrojov takže sa šípka na mape hýbe, ale veľmi nepresne a po meste sa s tým jazdiť nedá.

Takže ak nejaká aplikácia berie info z GPS v aute, mám pokazenú aj tú, čo je kľudne možné.
 
Přidám svou zkušenost s navigací: od roku 2014 jsme jezdil s M3 a využíval v autě zabudovanou navigaci naprosto bez problému, vše fungovalo (jen aktualizací bylo poskrovnu), byl jsem spokojený, s autem jsem byl mimo republiku v Německu, Dánsku, Švédsku, Itálii, Rakousku, Bělorusku - všude jsem dojel bez problémů do cíle. Od 2019 jezdím v M6 a na základě předchozí dobré zkušenosti s navigací v Mazdě jsem si ji pořídil i do tohoto auta. Po roce používání vše opět funguje OK (nechci to zakřiknout :) Navigace po vyjetí začne fungovat prakticky okamžitě, žádné zdlouhavé vyhledávání satelitů. Nechci tímto dělat reklamu navigaci v Mazdě, ale myslím si, že je třeba zveřejnit i dobrou zkušenot. Mrzí mne, že v některých Mazdách to nefunguje jak by mělo - kazí to Mazdě pověst a pokud se k tomu staví zády, je to špatné. AA jsem netestoval, zatím jsem to nepotřeboval, i když vím, že např Waze má oproti navigaci v Mazdě asi více věcí navrch. Mě to stačí, jak to je, do cíle jsem vždy bez komlikací dojel.
 
Můžu jen potvrdit. Za rok používání nebyl žádný problém. Navigace naběhla bez problému a vždy byla tam kde ja:). Nemám AA. Tak se nehádá.
 
Upřímně přeji každému, komu navigace funguje, aby mu fungovala tak, jak má. V GJ r.v. 12.2015 jsem na ní nedal dopustit. Bohužel v GL mi Mazda ani za rok problémy navigace nevyřešila a jsem přesvědčený, že ani řešit dál nebude! Bohužel je to o našem soudnictví, vztahu právnická soba (prodejce) a právnická osoba (kupující). Tady neplatí 3x stejná závada a "dost."... U fyzické osoby je to jednoduché a ani u té ne vždy. Stačí aby servis při každé reklamaci závadu formuloval jinak. Už bylo natočeno spousty různých reportáží o reklamacích aut... Sám jsem viděl několik vozů Mazda 6 GL, které fungovaly okamžitě správně a mnoho napříč Evropou, kde navigace nefungovala, tak jak by měla. Jeden konkrétní příklad: byl jsem na pokyn zastoupení Mazdy ČR a SR v jednom pražském servise a když jsme prošli 5 aut Mazda 6 GL, tak jenom v jednom navigace fungovala okamžitě, tak jak by normálně měla. Ale to se opakuji pořád dokola...
 
Tak jsem před odjezdem do Chorvatska nainstaloval nové mapové podklady a zase se mi navigace občas zblázní. Doma jsem to zaznamenal 2x, po cestě fungovala v rámci možností, ale co mi předvádí v Chorvatsku... Prvně se mapa začne otáčet jako kolotoč, pak se kurzor chytne trasy, potom se zase odpojí od trasy a znovu se začne točit mapa a tak pořád dokola. Samozřejmě, když si před více jak půl rokem s naším autem zastoupení Mazdy neporadilo, tak se mnou přestali komunikovat, brát telefony i odpovídat na e-maily. Tohle čeká každého, kdo má vůz pořízený na právnickou osobu a Mazda si nebude za pár drobných a ještě k tomu nejlépe rychle vědět rady! Spoléhají na to, že se s nimi nikdo nebude chtít špinit a tahat po soudech! Bohužel naše zákony jsou takové jaké jsou a Kiriakovský se svým „manšaftem” se chová jako podnikatelé (vexláci) v 90- tých letech. Je už na čase, aby v rámci celosvětové krize Mazdu koupila Toyta a došlo tady ve východním bloku k personálním změnám!
 
7.5.2021 uplynuly 2 roky od koupě. Mazda neví o žádném novém řešení! Poučení: malá značka bez řádné podpory z továrny, nekupovat vozidlo na firmu a podívat se ke konkurenci, kde si ještě váží každého zákaznika. Ne vše co je hezké je i …
 
Bohuzel, tady asi neni zadne jine reseni, nez zaloba (coz je ve vztahu PO/PO komplikovanejsi). Je zjevne, ze Mazda ani jeji zastoupeni a servis vubec netusi co s tim, a jen cekaji az skonci zaruka...
 
7.5.2021 uplynuly 2 roky od koupě. Mazda neví o žádném novém řešení! Poučení: malá značka bez řádné podpory z továrny, nekupovat vozidlo na firmu a podívat se ke konkurenci, kde si ještě váží každého zákaznika. Ne vše co je hezké je i …
Já to mám 50:50, že navi bude fungovat. Někdy začne blbnout až během provozu, jindy se vůbec nechytne. Pro ni naštěstí jsem už na vestavěnou navigaci rezignoval a asi dva roky používám denně Waze. A mazdí navi pustím tak jednou za dva měsíce, abych se ujistil, že problém sám nevyhnil. Ale jinak mi Mazda 6 dělá jen radost, takže měnit ji nechci. A to už má ve svých pěti letech věku téměř 200 tisíc najeto. ?
 
Bohuzel, tady asi neni zadne jine reseni, nez zaloba (coz je ve vztahu PO/PO komplikovanejsi). Je zjevne, ze Mazda ani jeji zastoupeni a servis vubec netusi co s tim, a jen cekaji az skonci zaruka...
Co k tomu dodat? Když mi moje právnička vysvětlila, co to vše to obnáší, dal jsem na její radu. A na špatný právní systém v ČR Mazda ve sporech se zákazníky spoléhá! Špatná reklama (3.300 shlédnutí posledního videa) je taky reklama, jak mě učili na ekonomce!
 
Back
Top