• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s navigací v MZD Connect (ztráty signálu, pozice mimo, kompas nefunguje)

Sikyl

výkonný člen KLANu
428
Před měsícem jsem přivezl novou Mazdu 6 Wagon 2.2, 135 kW, GL, Takumi Plus, A/T, AWD, Machine Gray. Skvělé auto, jen mě od novoty trápí navigace. Pokud jedu bez zadání trasy, tak není žáden problém a navigace vždy ukazuje správnou polohu vozu. V momentě, kdy zadám nějakou trasu, jako například v sobotu v Poděbradech cestu do Drážďan, tak je navigace totálně dezorientovaná. Trvalo jí 2,5 min, než se zorientovala a naskočila na správné místo. Pak už jede až do cíle perfektně, vč. případných přepočtů trasy. Kdybych to v Poděbradech neznal, tak jsem v.... V Drážďanech pro změnu při zpáteční cestě dala přes sebe 3D objekty, jako by byly dvě mapy nad sebou a ještě mimo místo, kde jsem byl. Už jsem byl 2x v servise aktualizovat software, aktualizoval jsem mapy, koupil SD s rychlejším čtením a na něj přehrál podklady z originál SD, ale nic nepomáhá. Nepomůže stát třeba 5 min na místě, či popojet. Je jedno jestli jsem ve městě, v polích, jestli mám mobil v přihrádce, nebo na zadním sedle. Mazda si s tím neví měsíc rady. V GJ jsem tyhle problémy neměl. Mohu využívat mobil, ale pak je mi na nic Head- Up diplay. Pro představu přikládám mapky s místy pořízených fotogafií příložených níže. Když se podíváte např. na https://www.google.cz/maps?hl=cs&tab=wl a srovnáte to, co je na navigaci a moje fotky, tak zjistíte, že je auto úplně jinde, než ukazuje navigace v autě. Díky za jakýkoliv typ.
Mapa Poděbrad 15.6.2019.jpgPoděbrady č. 1_15.6.2019.jpgPoděbrady č. 2_15.6.2019.jpgPoděbrady č. 3_15.6.2019.jpgPoděbrady č. 4_15.6.2019.jpgPoděbrady č. 5_15.6.2019.jpgPoděbrady č. 6_15.6.2019.jpgDrážďany, Německo 15.5.2019.jpg Drážďany č. 1_15.6.2019.jpgDrážďany č. 2_15.6.2019.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Mě se to již také stalo, sice zatím jen jednou, ale trvalo to cca. 10km než se chytla.
 
Bohužel mě to dělá pořád, nemá na to vliv ani počasí. Když se podívám na počet satelitů, tak jich je 6 až 11 a vždy píše přesnost Vysoká.
 
Jakoby to nestačila počítat... Nebo byl nějak rozhozený/poškozený elektronický kompas...
 
Já to zaznamenal asi 2x - 3x. Pokaždé po výjezdu z podzemních garáží u nás v práci - takže jsem to připisoval právě nulovému signálu pod zemí. Poté podle mne pokaždé během minuty se chytla a bez problémů.
Vypnutí motoru a opětovné nastartování jsi nezkoušel v té chvíli?
 
Děkuji za všechny tipy! Dnes jsem přišel na to, že po nastarování auta i bez zadání cíle do navigace je navigace dezorientovaná. Kurzor na navigaci ukazuje moji polohu někde úplně jinde a ještě je šipka otočená úplně jiným směrem než stojím. Zkoušel jsem na parkovišti jezdit doprava, doleva, dopředu, dozadu a auto bylo 100 m mimo parkoviště. Když jsem z něj vyjel a dal se doprava, navigace se chytla. A teď se podržte: navigace ukazovala, že jedu na východ a já jel na západ od parkoviště :). Až zhruba po 100 až 200 m se chytla a pak ukazovala správně. Zkoušel jsem to dnes několikrát a vždy stejný výsledek. Nepomohlo ani stát na místě 5 min., vypnout a nastrtovat auto. Mazda si s tím ani po měsíci neví rady :-(. Mám už pocit, jako bych si to vymýšlel i přes detailní informace, které jsem jim poskytl, tak jako tady nahoře. Hloupý telefon to zvládá okamžitě. Už si připadám jako fotodokumentarista. Jen čekám, kdysi rozbiji v tom autě ústa. Snad jen nikomu neublížím! Tohle je opravdu už nebezpečné.
 
Děkuji za všechny tipy! Dnes jsem přišel na to, že po nastarování auta i bez zadání cíle do navigace je navigace dezorientovaná. Kurzor na navigaci ukazuje moji polohu někde úplně jinde a ještě je šipka otočená úplně jiným směrem než stojím. Zkoušel jsem na parkovišti jezdit doprava, doleva, dopředu, dozadu a auto bylo 100 m mimo parkoviště. Když jsem z něj vyjel a dal se doprava, navigace se chytla. A teď se podržte: navigace ukazovala, že jedu na východ a já jel na západ od parkoviště :). Až zhruba po 100 až 200 m se chytla a pak ukazovala správně. Zkoušel jsem to dnes několikrát a vždy stejný výsledek. Nepomohlo ani stát na místě 5 min., vypnout a nastrtovat auto. Mazda si s tím ani po měsíci neví rady :(. Mám už pocit, jako bych si to vymýšlel i přes detailní informace, které jsem jim poskytl, tak jako tady nahoře. Hloupý telefon to zvládá okamžitě. Už si připadám jako fotodokumentarista. Jen čekám, kdysi rozbiji v tom autě ústa. Snad jen nikomu neublížím! Tohle je opravdu už nebezpečné.

Trosku odpoved mimo, ale ma stara navigace Mio Moov se chytala asi po 2km :D :D :D, takze to po 100-200m neni zas tak hrozny. S Mazdou parkuji v garazi a jak vyjedu, tak taky obcas trva,nez se GPS chytne (kdyz mam zrovna zaplou navigaci), min. 300m, ale neresim to. Pokud vypnes auto a odejdes, tak se MZD Connect CMU hodi do sleep modu asi po 3min, a je mozny,ze se neulozi posledni GPS souradnice a pri startu je vse vynulovany a ceka se na GPS, coz trva chvili. U tebe se to asi maze po kazdem vypnuti auta.
 
Děkuji za všechny tipy! Dnes jsem přišel na to, že po nastarování auta i bez zadání cíle do navigace je navigace dezorientovaná. Kurzor na navigaci ukazuje moji polohu někde úplně jinde a ještě je šipka otočená úplně jiným směrem než stojím. Zkoušel jsem na parkovišti jezdit doprava, doleva, dopředu, dozadu a auto bylo 100 m mimo parkoviště. Když jsem z něj vyjel a dal se doprava, navigace se chytla. A teď se podržte: navigace ukazovala, že jedu na východ a já jel na západ od parkoviště :). Až zhruba po 100 až 200 m se chytla a pak ukazovala správně. Zkoušel jsem to dnes několikrát a vždy stejný výsledek. Nepomohlo ani stát na místě 5 min., vypnout a nastrtovat auto. Mazda si s tím ani po měsíci neví rady :(. Mám už pocit, jako bych si to vymýšlel i přes detailní informace, které jsem jim poskytl, tak jako tady nahoře. Hloupý telefon to zvládá okamžitě. Už si připadám jako fotodokumentarista. Jen čekám, kdysi rozbiji v tom autě ústa. Snad jen nikomu neublížím! Tohle je opravdu už nebezpečné.
Tohle moje GJ dělá taky, ale víceméně nahodile. Teď už mám přes 110 tisíc km a poslední půlrok jezdím podle Waze, takže mě už to tolik nevadí. Ale jsem člověk, co má rád funkční i věci, které nepoužívá. :(
 
To vypadá na špatnou anténu GPS ne? Je pod mřížkou středového reproduktoru. Zkoušeli GPS test pomocí trojhmatu? A teď už nevím kód, ale je v MESI.
 
Čekají na vyjádření (radu) nějakého odborníka... Už si po měsíci připadám, jako potížista.... V pondělí jedu na olej, tak jsem zvědavý co mi řeknou.
 
Dnes jsem dělal test přes diagnostiku (viz. návod os shr3k) a porovnával souřadnice s mobilem. Oboje souřadnice absolutně stejné. Jediné co mělo podle manálu v testu být je počet satelitů na posledním řádku a ten byl bez údajů? Přemýšlím, zda nebude problém v "Pokud vypnes auto a odejdes, tak se MZD Connect CMU hodi do sleep modu asi po 3min, a je mozny, ze se neulozi posledni GPS souradnice a pri startu je vse vynulovany a ceka se na GPS, coz trva chvili. U tebe se to asi maze po kazdem vypnuti auta", jak popisuje výše Ros Duci. Když přijedu, tak kurzor ukazuje správně. Pokud nastartuji například za minutu, tak kurzor v navigaci naskočí zase do správné polohy. Když jsem ale nastaroval po 5 min., tak už byl otočený na jinou stranu a zase stejný problém cca 100 až 200 m než se chytla, jak popisují výše.
 
Mno, tak u mě občas navigace zabloudí i za jízdy. Takže podle vizualizace třeba jedu pár minut pěkně po silnici a najednou se objevím 20 metrů od dané silnice, jak jedu polem. Směr ale víceméně vždycky sedí správně.
 
Porovnejte to s Hyšplerem u nějakého jiného GL IPM se stejnou verzí SW - za jak dlouho se to na diag chytí, když budou stát na stejném místě. Třeba je to na výměnu CMU nebo GPS.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Zkuste pod GPS anténu nalepit hliníkovou fólii jako odrazku, příjem by se mohl vylepšit.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Dnes jsem již po 6. absolvoval cestu do servisu cca. 60 km (+ cesty zpět) a odpoledne mě "snad" čeká ta samá cesta pro auto. Servis se opravdu snaží problém vyřešit: opakovaně přehrávali software, u auta několikrát rozebrali přístrojovou desku a středový tunel ve snaze najít problém, vyměnili navigační anténu GPS, CMU s displejem, demontovali Carplay a nahradili jej obyčejnou čtečkou, vyměnil SD kartu za novější... Výsledek: za dva dny budu mít auto 2 měsíce a závada není dodnes od novoty vyřešena. Dnes opět přehrávají softwary. A co podpora z Mazdy ČR v Praze, potažmo z továrny v Hirošimě? Jak je vidět ze zkušenosti člena „moreplavec“ v Mazda 6 (GJ/GL) – obecně, str. 46 mají tento problém i další vozy, jako je předváděcí vůz na fotografii v jeho příspěvku. O tomto problému jsem se dočetl i na jiných zahraničních fórech. Je otázkou, proč to dodnes Mazda nevyřešila? Možná v továrně znají řešení a vázne komunikace mezi továrnou v Hirošimě a zastoupeními pro jednotlivé trhy? Ale na tohle musí odpovědět někdo jiný na místo vyhrožování a zastrašování!
 
Jenže pokud už v továrně našli příčinu a ta pokud je v HW a ne v SW se nedá tak rychle vyřešit ....
 
U mé mazdiny navigace v pohodě bez latence najít nějakou pozici či směr. Nicméně co mi dříve fungovalo bylo, že jsem se autem připojil k mobilu a mohl jsem v navigaci využívat např. info o počasí, dopravě a hlavně seznam pump na zadané trase.
Teď to nefunguje a nevím, zda to nebyla jen nějaká trialka, co funguje omezeně, nebo co se vlastně stalo, že teď to v nabídce nemám...
Věděli byste někdo k tomuto tématu více?
Nezkusit ty pumpy, který mě zajímají, tak mi to nevadí, ale víte jak.. Jednou ti to umožní, a pak to chybí.
díky

IMG_20190630_214322807.jpg IMG_20190630_214346049.jpg
 
Back
Top