• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Problémy s reklamací dieselu u Auto Jeremiášova (ředění oleje)

Co s tímto tématem?


  • Celkem voličů
    60
Automat do města určitě, ale nééé v kombinaci s moderním dieselem. Toto není problém jenom mazdy, ale všech automobilek a v manuálech je to popsáno, že pokud bude vozidlo provozováno na krátké trasy, tak může dojít k dřívější výměně provozních kapalin (oleje).
Tak proč tuto kombinaci s automatem a naftou Mazda vyrábí? Aby auto za 800.000,- Kč mělo životnost dva roky? Chlubí se tříletou zárukou a ještě za 9.800,- Kč nabízí prodlouženou záruku o další dva roky. Nějak si to samo odporuje, nebo se pletu?

Dalnicni znamky sice dve nikdo nevozi, patrne asi ani na technickou dvakrat nechodi, ale vymenu oleje casteji oproti predepisovanym maximalnim intervalum dela rozhodne hodne lidi.
I když mám na dveřích vylepenou nálepku: příští výměna oleje po ujetí 20.000km nebo po roce. Podle toho co nastane dřív.
 
Poslední úprava:
I když mám na dveřích vylepenou nálepku: příští výměna oleje po ujetí 20.000km nebo po roce. Podle toho co nastane dřív.
Těch 20k km je maximální možný interval. My, co máme benzín a auto vytáčíme, měníme cca po 10k km (max 11-12k km). Také by si měl každý uvědomit, že při krátkých trasách a studených startech olej postupně ztrácí na účinnosti. Četl sis vůbec ten manuál, jak Ti doporučovali ostatní? Našel jsi tam něco, co by mohlo vysvětlovat ředění oleje naftou?

PS: Co Tě vlastně vedlo k tomu, že sis koupil diesel a jezdíš převážně krátké trasy, které jsou pravděpodobně doprovázeny občasným výletem do zahraničí? Snad ne úspora za nižší spotřebu v dnešní době skyactiv benzínů...
 
Poslední úprava:
I když mám na dveřích vylepenou nálepku: příští výměna oleje po ujetí 20.000km nebo po roce. Podle toho co nastane dřív.
Servis nemůže tušit, za jakých podmínek je auto provozováno. Jinak bych se držel osvědčeného hesla "když všechno selže, přečti si návod":
Je-li vozidlo provozováno za některých z následujících podmínek, provádějte výměnu motorového oleje a olejového filtru každých 10 000 km nebo častěji.
a) Použití vozidla jako policejní vůz, taxi nebo auto v autoškole.
b) Jízda v prašném prostředí
c) Dlouhodobý běh motoru ve volnoběžných otáčkách nebo jízda nízkými rychlostmi
d) Dlouhodobý provoz při nízkých teplotách vzduchu nebo pravidelné jízdy pouze na krátké vzdálenosti
e) Jízda za extrémně horkých podmínek
f) Častější jízda v horských podmínkách
 
Tak proč tuto kombinaci s automatem a naftou Mazda vyrábí? Aby auto za 800.000,- Kč mělo životnost dva roky? Chlubí se tříletou zárukou a ještě za 9.800,- Kč nabízí prodlouženou záruku o další dva roky. Nějak si to samo odporuje, nebo se pletu?

Nevím jak by si to mohlo odporovat, prostě někdo nechce řadit i když jezdí jenom po dálnici nebo dlouhé trasy. Všeobecně nafta nepatří na krátké vzdálenosti a je jestli jedno jestli automat nebo manuál.
 
Já třeba jezdím s automatem a dieselem po dálnicích a okreskách, jestli to teda neva. :D A občas se i ploužím po Praze v kolonách.
 
zkoušet vydržet do maximálního intervalu výměny oleje je jako nechat vejce ležet na dvoře na studni a čekat, jak bude chutnat poslední den expirace ........

(teď jsme měli půjčené Porsche 911 991 GTS z půjčovny... v papírech napsaný interval výměny oleje 30 000 km ... v kufru lahev oleje na dolití. V tomto případě jsem přesvědčen, že jestli se dodrží byť jediný maximální interval výměny oleje, auto bude na odpis.... )
 
Už vím co budu dělat, jak na to. Koupím si 4 dálniční známky, do každého rohu jednu. Na technickou budu jezdit jednou za 1/2 roku a olej, olej ten budu měnit jednou měsíčně. A kdyby to nepomohlo, tak klidně před nebo snad po každé jízdě? Nevím co by bylo lepší? A rovnou ho budu míchat s naftou, aby to ten motor nemusel dělat sám, když mu to tak chutná. Jo a ještě si koupím jednu MAZDU, abych měl náhradní, kdyby se čistě náhodou (to se ale asi nestane) tahle posr*la.
 
Už vím co budu dělat, jak na to. Koupím si 4 dálniční známky, do každého rohu jednu. Na technickou budu jezdit jednou za 1/2 roku a olej, olej ten budu měnit jednou měsíčně. A kdyby to nepomohlo, tak klidně před nebo snad po každé jízdě? Nevím co by bylo lepší? A rovnou ho budu míchat s naftou, aby to ten motor nemusel dělat sám, když mu to tak chutná. Jo a ještě si koupím jednu MAZDU, abych měl náhradní, kdyby se čistě náhodou (to se ale asi nestane) tahle posr*la.
Jenom takový dotaz - proč jste si vlastně kupoval naftu?
Protože snad člověk ví jaké trasy jezdí, kde se auto bude pohybovat, kolik ročně km najede, na jak dlouho auto chce a na základě toho volí vhodný motor. Mazda neudělala při Vašem výběru chybu (konstrukčně to trochu pokakala, ale nějaká snaha o nápravu tam je), ale Vy jste se při koupi nechal ošálit super tabulkovou spotřebou (která mimochodem u benzínu také není špatná), super zátahem a celkově výbornou charakteristikou naftového motoru, ale ten fakt nepatří do města či na pravidelné krátké trasy.
Evidentně na internetu hledat umíte, tak se dalo před koupí auta zadat do googlu - je vhodný naftový motor do města - a věřím, že v diskuzích na různých fórech a různých značek bude stejný výsledek - NE

https://www.google.cz/#q=je+vhodný+naftový+motor+do+města


Jenom tak narychlíka jsem to hodil do strýčka googla.
 
Skoda, ze na diskuznich forech nejde dat nekoho na ignore list. Ne, ze bych nepral lidem, aby dostali, na co maji narok. Ja jsem take pred dvema tydny daval reklamovat boty a notebook a doufam, ze dostanu zpet funkcni produkt a nebo penize. Takze tim spis, pokud jde o auto.

Ale vypravet tady nesmysly o kupovani ctyrech dalnicnich znamek a prirovnavat to ke stitku na vymenu oleje, je zcestne. Bez ohledu na to, ze tu dokonce padl vytah z manualu k vozu. To je diskuze jak do dubu.

@Byvaly Mazdak, preji hodne stesti do Tveho boje s dealery. Ale tahle diskuze nema cenu.

Servis nemůže tušit, za jakých podmínek je auto provozováno. Jinak bych se držel osvědčeného hesla "když všechno selže, přečti si návod":
Je-li vozidlo provozováno za některých z následujících podmínek, provádějte výměnu motorového oleje a olejového filtru každých 10 000 km nebo častěji.
Mimochodem zaujal me rozdil mezi verzi CX-5 2015 a Pre-2015. Protoze v sekci Evropa pro 2015 verzi je dokonce:
Je-li vozidlo provozováno za některých z následujících podmínek, provádějte výměnu motorového oleje a olejového filtru každých 5 000 km nebo 6 měsíců

Tolik k tem stitkum s vymenou za 20k km nebo 1 rok.
 
@Byvaly Mazdak to samozrejme prehana, ale necudujem sa mu. Ja som stratil doveru v Mazdu pri byvalom aute, kde mi menili vackovy hriadel atd. Dal som tomu ale este sancu a s benzinovou verziou som spokojny. Je potrebne si uvedomit, ze dealeri neupozornuju na mozne problemy s dieslom pri kratkych jazdach, bud zamerne, alebo na to jednoducho kaslu. Netreba ocakavat, ze kazdy kupujuci bude odbornik, bude prezerat fora a zaujimat sa o detaily. Jenoducho veri predajcovi a reklame. Je niekde v predajni Mazdy napisane, ze diesel nie je vhodny do mesta? Nie je.
Dufam, ze @Byvaly Mazdak svoj boj vyhra a drzim mu palce, ale je vazne zbytocne tu zurivo pisat nejake nezmysly. Najdi si advokata, napiste spolu list na import a pockajte na odpoved. Spomenul by som medializaciu. Ak to nepomoze, napis Vaculikovi, ten sa tomu venuje, nech opise tvoj pripad v nejakom casopise. Vyhol by som sa sudnemu sporu, bude to na dlho a s nejasnym vysledkom. Snaz sa dohodnut na vymene auta, napr. za benzinove. Urcite nieco stratis, ale za tie nervy to nestoji.
Tych clankov o problemoch s Mazda dieslami je coraz viac, napr.najnovsi v auto.cz . Po precitani clanku s tazko niekto take auto kupi. Teraz sa zacina predavat nova CX-5 a motor je rovnaky. V USA je uz zmeneny a likvidacia NOx je riesena pomocou AdBlue. Kedy pride do Europy? Keby aj, mozno uz bude neskoro kvoli posramotenej povesti.
 
Poslední úprava:
5000 je IMO pro Ukrajinu a Rusko apod.
No Rusko a par dalsich zemi jsou tam vedeny zvlast ...
Rusko/Bělorusko/Ázerbájdžán/Kazachstán pro benzin
Rusko/Bělorusko pro diesel

Tak to jsou asi ty Tvoje "apod.". Tak jako tak se tim v Evrope muzou ohanet, kdyz to tak v manualu maji, no.
 
Mě už to nebaví jak mi tu neustále vyskakuje okno s dieselem(ignore list) ,bývalí_mazdak nehledá řešení možná jste si toho už všimli neustále čtu nesrozumitelné texty o ničem kdy kopeš kolem sebe jak malé dítě . KDYBY SI INVESTOVAL TOLIK ENERGIE DO TOHOTO TOPICU JAKO DO SVÉHO AUTA MOŽNÁ BY SI SVŮJ PROBLÉM UŽ VYŘEŠIL.
 
bývalí_mazdak nehledá řešení možná jste si toho už všimli neustále
Upřímně, také si myslím, že spíše než o řešení problému (který je IMO způsoben nevhodností volby dieselu do města jen částečně a že se některé výměny oleje v této kauze odehrály zbytečně jako důsledek předchozího přeprogramování ŘJ v servisu a chyby popsané v TSB R094/16 Svítí varovný indikátor / varovná kontrolka motorového oleje se zprávou „Nízký tlak motorového oleje“ na LCD a DTC P253F:00 uloženým v paměti - nesprávná detekční logika PCM), se tu jedná o to, dobře si o tom tak nějak podrbat. :D
Už jen to samotné entrée stálo za to.
 
Mě už to nebaví jak mi tu neustále vyskakuje okno s dieselem(ignore list) ,bývalí_mazdak nehledá řešení možná jste si toho už všimli neustále čtu nesrozumitelné texty o ničem kdy kopeš kolem sebe jak malé dítě . KDYBY SI INVESTOVAL TOLIK ENERGIE DO TOHOTO TOPICU JAKO DO SVÉHO AUTA MOŽNÁ BY SI SVŮJ PROBLÉM UŽ VYŘEŠIL.
Ano a proto je nejlepsi nereagovat na neustale hloupe breceni , a ho to za chvili prejde,kdyz nebude nikdo reagovat ;)
Samozrejme chapu ze nekdo chtel jezdit po meste s modeernim dieselem plnym hloupych restrickí ale kdo chce kam pomozme mu tam :oops:
 
Back
Top