• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

benzín Proč si v servise nenechat nalít do motoru Mazda Original Oil?

To bylo samozřejmě trochu v nadsázce, prostě rád občas šlápnu na plyn :D Jinak jsem to samozřejmě napsal blbě - BG olej mám v převodovce, v motoru je na zkoušku Petro Canada.
 
Mas v převodovce aditivum do oleje?
Ano, teď nevím přesně jaké, tuším Metabond. Děláno komplet v BG centru Liberec

Ještě se zeptám, je i možné, že na spotřebu oleje může mít vliv právě volba oleje Petro Canada + aditivum BG MOA? Nevím, ale dosud byla Mazda servisovaná v Německém autorizáku s 0W20 a předchozí majitelka jezdila v intervalech 20.000km. Vzhledem k věku (57 let) si nemyslím, že by paní mezi výměnami hlídala a dolévala, takže spíš jestli může mít vliv olej, jízdní styl či kombinace obojího :D Každopádně vzhledem k dekarbonizaci a proplachu plánuji udělat další výměnu cca po 5-7 tisících, opět s proplachem BG EPR a rozhoduji se, jaký olej tam dát finálně.
 
Vliv asi může mít cokoliv.
Klidně i ta dekarbonizace.

Vem si že jestli tam něco bylo a teď jsi to odstranil tak ti vznikly mezery a tedy logicky ti to teď žere olej.

Další věc je ta že do oleje bych opravdu nic nepřidával. Oleje jsou aditivované a to tak aby fungovali na to co mají - pokud tam přidáš něco od výrobce který to dělá univerzálně pro všechny oleje, možná něco zlepšíš, ale klidně se muže stát ž nezlepšíš nic a akorát třeba zhoršíš nějaké vlastnosti (nevím tepelnou ochranu, zásaditost…. ) ta přísada se v konkrétním oleji muže klidně vysrážet a td.

Opravdu bych do oleje nic nepřidával a když už to tam nitně chceš nech si udělat chemický rozbor.
 
Chápu, díky za reakci. Zase mi ale přijde divný, že by při 120.000km s origo 0W20 měl proplach BG EPR takový vliv - používám i u jiných svých aut s o dost vyšším nájezdem a úplně v pohodě. Teoreticky samozřejmě ano, ale v praxi jsem se s tím nesetkal. Běžně ale používám v ostatních autech olej Mannol, poprvé jsem zkusil tento a jestli třeba právě jeho vlastnosti + aditivum mohou za vyšší spotřebu... uvidím časem, ono taky že jsem najel od té procedury a výměny jen 2000km není úplně ukazatel, může se to srovnat, případně definitivní přehled budu mít po najetí aspoň těch 10-20k i s jiným olejem. Koncovky výfuku jsou jen lehce od sazí, mastnota nula, kouřivost nula, motor běží tiše a pravidelně... Spíš se jen ptám - co pročítám dozadu, byly případy, kdy někdo po změně oleje pozoroval najednou úbytek atd.
 
Za mě MOA taky nepoužívat a EPR maximálně každou 2. výměnu. Osobně dávám EPR nejdřív po 4 výmenach tj po 32-40tkm jak to vychází
 
Člověk chtěl autu dopřát a ve výsledku... :D Ne, myslím, že jako vyčištění motoru po předchozí majitelce to účel určitě splnilo... EPR, pak proplach s BG Purge, prémiový olej s aditivem, který ve výsledku teď ještě stále čistí a cca po najetí 5000km to nechám vyměnit za nějaký finální A3 nebo C3 a uvidíme, co se bude dít ;) Současně pořád zvažuju montáž OCC, pořád prostě mi nejde po chuti olej v sání u přímovstřiku.
 
Pokud tam máš pořád 0W-20, tak se nediv , že ti litá olej do sání, je to moc řídký a PCV systém to nezachytí ve vyšších otáčkách. S viskoznějším olejem se to zmírní, zvlášť když to bude díky silnějšímu olejovýmu filmu míň podfukovat přes kruhy
 
Pokud tam máš pořád 0W-20, tak se nediv , že ti litá olej do sání, je to moc řídký a PCV systém to nezachytí ve vyšších otáčkách. S viskoznějším olejem se to zmírní, zvlášť když to bude díky silnějšímu olejovýmu filmu míň podfukovat přes kruhy
Doteď jezdila na 0w20, nyní 5w30 a uvidíme zda zůstane, nebo půjde 0w30. Každopádně to je zkrátka vlastnost motoru. OCC beru jen jako variantu k dalšímu zmírnění konstrukčního nedostatku separátoru.
 
On ten separator není konstruován na vodičky který vyžaduje EU, ale na standartní viskozity. To je ten problém
 
Doteď jezdila na 0w20, nyní 5w30 a uvidíme zda zůstane, nebo půjde 0w30. Každopádně to je zkrátka vlastnost motoru. OCC beru jen jako variantu k dalšímu zmírnění konstrukčního nedostatku separátoru.
OCC je opravdu jediná věc, která u Sky-G zmírní (nezastaví úplně) ten bazének v sání. I kdyby ten dodatečný separátor (OCC) sebral všechno co přes něj jde, tak zbytek ti tam půjde přímo z motoru přes sací ventily.
Hlavní je aby vstup do systému odvětrávání motoru (to je ta hadice co vede z hlavy motoru do gumový trubky sání co jde od filtru) byl pokud možno úplně suchý. To potom značí, že by ten motor měl fungovat dobře (i když máš bazén v sacích svodech).
 
OCC je opravdu jediná věc, která u Sky-G zmírní (nezastaví úplně) ten bazének v sání. I kdyby ten dodatečný separátor (OCC) sebral všechno co přes něj jde, tak zbytek ti tam půjde přímo z motoru přes sací ventily.
Hlavní je aby vstup do systému odvětrávání motoru (to je ta hadice co vede z hlavy motoru do gumový trubky sání co jde od filtru) byl pokud možno úplně suchý. To potom značí, že by ten motor měl fungovat dobře (i když máš bazén v sacích svodech).
Měl jsem dole minulý měsíc právě klapku, abych ji vyčistil + MAP senzor a kontroloval jsem i ten druhý senzor hned za filtrem. Byla z obou stran prakticky čistá, bez úsad. MAP senzor klasicky trochu mokrý od oleje, jinak nic. Jde trochu o pocit, udělat pro auto to nejlepší a tak zvažuji, že ho tam nechám dát. Stejně jsem zvyklý kontrolovat pravidelně olej atd., tak jestli u toho jednou za 3k vyleju i OCC mě netrápí :)
 
Měl jsem dole minulý měsíc právě klapku, abych ji vyčistil + MAP senzor a kontroloval jsem i ten druhý senzor hned za filtrem. Byla z obou stran prakticky čistá, bez úsad. MAP senzor klasicky trochu mokrý od oleje, jinak nic. Jde trochu o pocit, udělat pro auto to nejlepší a tak zvažuji, že ho tam nechám dát. Stejně jsem zvyklý kontrolovat pravidelně olej atd., tak jestli u toho jednou za 3k vyleju i OCC mě netrápí :)
Když koupíš třeba takovýhle OCC
tak vycházela u Sky-G 2.0/2.5 jeho kontrola a případný vylití na 1x za 5000km. Po těch 5000km sice nebyl plný, ale bylo to tak akorát.
 
Pohoda, Fordi to mají taky 😉 Custom a Transit 40000 km nebo 2 roky. A driv měli dokonce 2 roky nebo 60000 km.... 😃
 
Tak ja jestli můžu, u me BM, když jsem ji kupoval,měla 17000 najeto,dle stitku od Mazdy v DE vymena oleje byla v 11.000,další měla být 31.000.Olej jsem tedy menil vlastně po 6000 a když jsem viděl,jakou černou vodu jsem vypustil,neumim si predstavit to tam nechat až do 31.000.

Odesláno z mého SM-A346B pomocí Tapatalk
 
Pohoda, Fordi to mají taky 😉 Custom a Transit 40000 km nebo 2 roky. A driv měli dokonce 2 roky nebo 60000 km.... 😃
Proto taky focus 2 1.6i znel jako diesel po 50000km (udajne vydreny cepy v pistech kvuli ucpanym mazacim kanalkum) oprava jedine celej pulblok :(
 
Back
Top